On esim. E90 semmonen yksinkertaisempi systeemi mikä saa abs kehältä tiedon, siinä vaan ei näy paineet näytöllä suoraan vaan ainoastaan herja tulee jos jossain renkaassa on alle joku 1bar jäljellä
Uudet hellan sensorit joka nurkkaan, ei vielä lähtenyt wörkkimään, pitää ilmeiseti ”aktivoida” semmosella kapulalla mitä mulla ei oo, näin ainakin bmw prätkissä, sensorit sai kätevästi vaihdettua kun painoi ulomman renkaan reunan vanteesta irti.
Kyllä pitäis lähtä pelkällä resetillä toimimaan, jos oikea ohjelma antureissa.
Tuommoinen turha ylimääräinen säätö mokoman turhakkeen takia pistää miettimään olisiko deletointi kuitenkin pienimmän riesan tie. :think
Lähinnä, että miten usein noita menee?
En miettis deletointia jos kerran kymmeneen vuoteen menee 40e anturi.
Vanhempaa autoa kylläkin jos on sniidu tai ilman tuota varustetta sit. Tuntuu vaan typerältä toi varusteiden deletointi.
Vähän vastaava keissi, kun hajoaa pussi niin laitetaan rautajouset tilalle
Lähinnä, että miten usein noita menee?
En miettis deletointia jos kerran kymmeneen vuoteen menee 40e anturi.
Vanhempaa autoa kylläkin jos on sniidu tai ilman tuota varustetta sit. Tuntuu vaan typerältä toi varusteiden deletointi.
Vähän vastaava keissi, kun hajoaa pussi niin laitetaan rautajouset tilalle
Kuulemma tarvikkeet kestää noin 5 vuotta (jos on hyvälaatuiset?) Ja orkkikset sitten kauemmin. Näin joku väitti.
Luulen että mun talvirenkaiden anturit oli about 2016 vuodelta. Viime talven ne toimi ja nyt 2021 syksyllä kun laittoi renkaat alle oli kaikki anturit pimeenä. Nämä oli siis tarvikkeet.
Mä oon vähä samaa mieltä et jos 5 vuotta kestää tommonen sarja niin kyllä sen luulis pystyvän hankkia. Mun mielestä ainaki on kiva kun saa painetiedon suoraan näytölle, eikä tarvi mennä huoltsikalle mittaamaan jos haluaa tarkistaa paineet.
BMW G31 540iA xDrive B58 -18 BMW F31 320iA xDrive LCI -19 Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
Mä oon vähä samaa mieltä et jos 5 vuotta kestää tommonen sarja niin kyllä sen luulis pystyvän hankkia. Mun mielestä ainaki on kiva kun saa painetiedon suoraan näytölle, eikä tarvi mennä huoltsikalle mittaamaan jos haluaa tarkistaa paineet.
Ehdottomasti. On näissä bemuissa vähän kalliimpiakin remontteja
Vanhempaa autoa kylläkin jos on sniidu tai ilman tuota varustetta sit. Tuntuu vaan typerältä toi varusteiden deletointi.
Vähän vastaava keissi, kun hajoaa pussi niin laitetaan rautajouset tilalle
Sen verran paljon tuntuu nimenomaan noiden rengaspaineantureiden kanssa olevan merkistä riippumatta ongelmaa että itse en miettisi kovin pitkään kun on oikeasti aika turha varuste, jos ei muuten kuin anturin kertomana huomaa että rengaspaineet eivät ole kohdillaan niin.. Vähän sama juttu kuin jarrupala-antureiden kanssa, turhaa sähköjuttua paikkaan jossa sille ei oikeasti ole mitään tarvetta, toki ne nyt yleensä toimivatkin ongelmitta vaihtovälin.
Pussit vs. rautajouset mielestäni vähän huono vertailukohde kun siinä varusteesta nyt on oikeaa hyötyä.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Kyllä pitäis lähtä pelkällä resetillä toimimaan, jos oikea ohjelma antureissa.
F10/11 korisissa ainakin voi koodata anturillisesta pyörintänopeuteen perustuvaksi. Muista malleista en tiedä.
Toki sen jälkeen ei näytä paineita, mutta valvonta on olemassa
Auto olikin f15 eikä f85 kuten aikaisemmin virheellisesti kuvittelin Löyty sitten viimein google searchilla lontooksi että oikealla puolen tavaratilan pikkuikkunan alapuolella on radiosignaalin ohjausboksi tjsp. jonka kautta rengaspainemonitori sekä avaimet toimii, muilla ollut ongelmia muunkin koppaisissa bemareissa ja minissä tpms ja keskuslukon kaukkareiden kanssa ja tämän mokkulan vaihtamalla on kummentunut. Kyseessä n. 70€ osa, vanhat renkaiden anturitkin oli luutavasti 8vuotiaat.
Auto olikin f15 eikä f85 kuten aikaisemmin virheellisesti kuvittelin Löyty sitten viimein google searchilla lontooksi että oikealla puolen tavaratilan pikkuikkunan alapuolella on radiosignaalin ohjausboksi tjsp. jonka kautta rengaspainemonitori sekä avaimet toimii, muilla ollut ongelmia muunkin koppaisissa bemareissa ja minissä tpms ja keskuslukon kaukkareiden kanssa ja tämän mokkulan vaihtamalla on kummentunut. Kyseessä n. 70€ osa, vanhat renkaiden anturitkin oli luutavasti 8vuotiaat.
Kokeillaan vielä…
Onhan sulla varmasti myös vaihdettu oikeat anturit? BMW:llähän on ainakin pari eri anturityyppiä, jotka ei käy keskenään ristiin.
BMW G31 540iA xDrive B58 -18 BMW F31 320iA xDrive LCI -19 Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
Comment