Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2176
    • Vantaa

    Eikös e60 ollut vielä täys teräs levy? F1x sitten alumiini keskiöllä. Hieman kevyemmät ainakin on, en tiedä onko muuta hyötyä.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16440
      • Asikkala

      Originally posted by VilleP View Post
      Eikös e60 ollut vielä täys teräs levy?
      Kyllä

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4328
        • Turku

        Lähdin googlailemaan aiheesta lähinnä että miten nuo osat on liitetty - näemmä niittaamalla.
        Tässä jutussa viitataan syyksi alumiinin käyttöön painonsäästö. Ja vaikuttaa siltä, että BMW on tämän tekniikan ensimmäisenä ottanut käyttöön.

        Vehicle manufacturers (VMs) are driven by the need to reduce the weight of the vehicles they produce, which, in tandem with improved aerodynamics and low rolling resistance, allows them to reduce t…
        Last edited by jani73; 31-07-2022, 11:29.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5261
          • Pirkkala

          Jousittamattoman massan pienentäminenhän siinä syynä on. Eli ajettavuuden parantaminen

          Asia on tullut relevantiksi kun autojen tehon ja painon kasvun myötä levyt alkaneet olla niin isoja ja painavia.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1704
            • vihti

            Aivan muistelin näköjään ihan omia että kuuskympissä olisi jo tuollasia levyjä, e39 m5 ainakin tarvikkeena saa alu keskiöllä etulevyt. Mutta hyödyt tosiaan aika minimaaliset jos vertaa 324x30 vakio levyä ja m5 levyä, ehkä ei kuitenkaan saa paljoakaa rahalle vastinetta ja noiden vakio jarrujen tehoon ja balanssiin olen ollut tyytyväinen
            E39 523i Turbo

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2699
              • .fi

              vitun sähköpenkit. ihmettelin miksi akulle miinusta kytkiessä räpsyi niin kovin, ja huomasin tuossa,
              että laturin plussa on ilmeisesti ollut kenties maissa moottorin kautta penkin säädön ajan(alle 1min).

              tuleeko vastaavia tapauksia mieleen, joissa olis jotain rikkoutunut? moottorin paksu maa oli kiinni,
              niin en usko johtosarjan maita sulattaneeni:think.

              edit: ^e34/m60.
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • Tudmas
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 294
                • Tornio

                .....
                Last edited by Tudmas; 26-08-2022, 21:23.
                Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
                ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1704
                  • vihti

                  Akun kengät yhteen?

                  Onko tuo akun kenkien irroittaminen akusta ja sen jälkeen yhteen laittaminen joku virallinen tapa nollata vikamuisti vai jenkkifoorumeilta opittu piha-asentajan poppakonsti? Mihin tuo perustuu että auton vikamuisti tyhjentyy virrattomana ja akun kengät yhteen liitettynä?
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • kimmon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1461
                    • Tuusulantien päässä...

                    Originally posted by naikou View Post
                    Onko tuo akun kenkien irroittaminen akusta ja sen jälkeen yhteen laittaminen joku virallinen tapa nollata vikamuisti vai jenkkifoorumeilta opittu piha-asentajan poppakonsti? Mihin tuo perustuu että auton vikamuisti tyhjentyy virrattomana ja akun kengät yhteen liitettynä?
                    Mielikuvitukseen. Yhtään mitään tuo "kikka" ei tee nykyautojen vikamuistille.
                    Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1824
                      • N/A

                      Originally posted by kimmon View Post
                      Mielikuvitukseen. Yhtään mitään tuo "kikka" ei tee nykyautojen vikamuistille.
                      Ei kai tuolleen saa vikakoodeja nollattua minkään ikäisestä bemarista? Vanhemmasta Toyotasta ne kyllä nollautuvat, näistä uudemmista en tiedä.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2699
                        • .fi

                        Originally posted by bmw323it View Post
                        Ei kai tuolleen saa vikakoodeja nollattua minkään ikäisestä bemarista? Vanhemmasta Toyotasta ne kyllä nollautuvat, näistä uudemmista en tiedä.
                        ainaskii noist sigun ysikolmosist bemareist ne katoaa iha liittimen irroittamalla DME:stä, ja siksi kait
                        "e34 bmw service repair guide":ssa käsketään ottamaan vikakoodit talteen ennen akun irroitusta,
                        mutta sekään ei vaadi mitään kenkien yhteenlaittamisella kikkailua.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7063
                          • Forssa

                          Jännä miten keijupölyyn uskomisjutut kerta toisensa jälkeen nousee esiin vuosien saatossa.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1837
                            • Karjaa

                            Toimii sellaisissa autoissa joissa vikamuisti on konkkien tms. varassa, jos on kunnollinen vikamuisti jonka säilyvyys ei ole virrasta kiinni niin sitten ei toki toimi.
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1704
                              • vihti

                              Näin vähän epäilinkin ettei voi mitenkään toimia vaikka aika monessa bemarifoorumissa näin kehotetaan tekemään, moottorinohjauksenkaan irrottaminen tuskin muiden boksien vikamuistiin vaikuttaa.
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • jepe-
                                BTCF Member
                                • Feb 2008
                                • 713
                                • Kotka

                                Kysellääs täällä jos ois tietäjiä. 206 peugeotti pomppas leimalla päästöistä, tai niihin liittyvästä viasta.

                                Obd testauksessa sai mitattua 2/8 osajärjestelmätestiä. Vikakoodeja ei ollut. Hylkäys tuli, lamdaintegraattorin arvo ei vaihtele, säätö ei toimi.

                                Meniskö toi pelkällä lambdan vaihdolla? Kierroksilla sai 1.03 tuloksen, tyhjäkäynnillä ei ilmeisesti saanut mitattua.
                                Alpina B10 3.3 Touring
                                Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎