Eilen yhden Hiacen omistajan kanssa juteltiin, niin se sanoi että niiden pa-suodatin on vaihdettava kerran vuoteen. Muuten tulee ongelmia. Etenkin talvella.
Eikös tuo suodattimen vaihto diesel-laitteeseen ole ihan normi käytäntö muutenkin, oli merkki mikä tahansa, kun alkaa talvi olemaan ovella ja pakkaset tulee?
Suositeltava toimenpide siis.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Eilen yhden Hiacen omistajan kanssa juteltiin, niin se sanoi että niiden pa-suodatin on vaihdettava kerran vuoteen. Muuten tulee ongelmia. Etenkin talvella.
Jep, tuttu juttu että talvella voi ongelmia tulla jos suodatin jää vaihtamatta. Nyt kuitenkin pakkaset on poissa joten en uskonut vian olevan tässä.
Suodatin on nyt vaihdettu, vikakoodi tai oire ei eilen testilenkillä ilmennyt uudelleen.
Pitää testailla vielä lähinurkilla ennen kuin pidemmälle uskaltaa. Onhan se mahdollista että olen tankannut vesipitoista polttoainetta tms. vaikka vettäkään en suodattimesta kyllä löytänyt.
Suuttimien syöttömäärissä eroa oli Delphin mukaan 2-3mm3 joten ei nekään aivan uuden veroiset enää ole.
Ennen kyllä kesti ajaa samalla suodattimella pidempäänkin, siis jakajapumpuista puhuttaessa. Oli vielä tyhjennysproput filttereiden pohjassa osassa ettei tarvinut välttämättä vaihtaa kun riitti kun joskus tarkisti ettei ole vettä kertynyt.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Jep, tuttu juttu että talvella voi ongelmia tulla jos suodatin jää vaihtamatta. Nyt kuitenkin pakkaset on poissa joten en uskonut vian olevan tässä.
Suodatin on nyt vaihdettu, vikakoodi tai oire ei eilen testilenkillä ilmennyt uudelleen.
Pitää testailla vielä lähinurkilla ennen kuin pidemmälle uskaltaa. Onhan se mahdollista että olen tankannut vesipitoista polttoainetta tms. vaikka vettäkään en suodattimesta kyllä löytänyt.
Suuttimien syöttömäärissä eroa oli Delphin mukaan 2-3mm3 joten ei nekään aivan uuden veroiset enää ole.
Ei auttanut suodattimen vaihto. Tänään koeajolenkillä vika tuli päälle. Tyhjäkäynnillä pihassa ensin vika oli päällä kunnes kesken kaiken käynti parani itsestään jaoire poistui.
HIeman puutteellinen on tuo Delphin livedata, mutta sen huomasin että kun vika on päällä heittelee esiruiskutusaika nollan ja noin 350ms välillä. Tasaisella käynnillä oli mielesäni huomattavasti suurempi arvo.
Melkein tuntuisi jonkinlaiselta kosketushäiriöltä tms. pitänee tarkastella suuttimien johtosarjoja jne.
Voiko pumppu tai suuttimet itsessään oireilla noin että välillä oire on päällä ja välillä ei?
Suutinvika on mahdollinen mutta ei todennäköisin. Onko suttimet kahdella vai neljällä johdolla?
Pumpun SCV ventiili siellä luultavasti jumii tai johtimet kärsineet. Oletan että tämä yksilö on yhdellä ventiilillä, 2 venttiiliset oireilee vähä erilailla.
E. Pumppuviat on tosi harvinaisia näissä. Suuttimet oireilee yleensä huonolla käyntiinlähdöllä, harvemmin käyntihäiriöillä kun kone käynnissä.
Eikös tuo suodattimen vaihto diesel-laitteeseen ole ihan normi käytäntö muutenkin, oli merkki mikä tahansa, kun alkaa talvi olemaan ovella ja pakkaset tulee?
Suositeltava toimenpide siis.
Totta kai se on normaali huolto toimenpide. Omaan pakuun (MB Vito) olen vaihtanut joka kolmas vuosi. En siis vuosittain, kuten tuohon Japanin työrautaan ilmeisesti pitäisi. Tulee kuitenkin kilsoja aika maltilliseen tahtiin. Eikä mitään ongelmia.
Suutinvika on mahdollinen mutta ei todennäköisin. Onko suttimet kahdella vai neljällä johdolla?
Pumpun SCV ventiili siellä luultavasti jumii tai johtimet kärsineet. Oletan että tämä yksilö on yhdellä ventiilillä, 2 venttiiliset oireilee vähä erilailla.
E. Pumppuviat on tosi harvinaisia näissä. Suuttimet oireilee yleensä huonolla käyntiinlähdöllä, harvemmin käyntihäiriöillä kun kone käynnissä.
Suuttimet neljällä johdolla. SCV-venttiilin lukumäärästä ei tietoa, enkä sitä ole vielä edes tutkinut.
Mahdollinen vika saattoi löytyä iltapäivällä. Suuttimien johtosarja päässyt hankautumaan kahdesta kohti läpi eristeistä. Nuo kun korjasin niin ainakaan vielä ei ole vika palautunut.
Ei ehkä huomenna vielä tuolla uskalla töihin saakka lähteä, mutta jos vika ei muutaman illan testaamiselle tule päälle niin sitten kai tuolla jo pidemmällekin taas uskaltaa.
Suuttimet neljällä johdolla. SCV-venttiilin lukumäärästä ei tietoa, enkä sitä ole vielä edes tutkinut.
Mahdollinen vika saattoi löytyä iltapäivällä. Suuttimien johtosarja päässyt hankautumaan kahdesta kohti läpi eristeistä. Nuo kun korjasin niin ainakaan vielä ei ole vika palautunut.
Ei ehkä huomenna vielä tuolla uskalla töihin saakka lähteä, mutta jos vika ei muutaman illan testaamiselle tule päälle niin sitten kai tuolla jo pidemmällekin taas uskaltaa.
Totta kai se on normaali huolto toimenpide. Omaan pakuun (MB Vito) olen vaihtanut joka kolmas vuosi. En siis vuosittain, kuten tuohon Japanin työrautaan ilmeisesti pitäisi. Tulee kuitenkin kilsoja aika maltilliseen tahtiin. Eikä mitään ongelmia.
Joo tuokin toki riippuu ihan millaisia nämä meidän talvet on ja missä päin asustaa.
Normi kesä dieselhän kesti reilun -20c pakkasta talvilaatu sitten jo reilun -40c, että jos pikku pakkasia on vaan, niin pärjää varmaan ilman "talvi suodatinta".
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Mahtaako kellään olla kokemusta tai ihan tietoa minkälainen takuu koritöillä on? E91 kävi tosiaan viime vuoden helmikuussa katon korjauksessa kun kaatu puu päälle kehä kolmosella, ja nyt alkaa lakka irtoilemaan kattolistojen alta. Mä en turhaan jaksais alkaa tappelemaan taas sen paikan kanssa ku koko korjaus meni muutenki vähän miten sattuu jos noillakin hommilla on vaan joku vuoden takuu.
Normaalia jälkeä vanhan maalauksen jäljiltä, lista teipattu piiloon, maalia ja lakkaa mennyt hiomattomalle alueelle ja ennemmin taikka myöhemmin tuolta puoliksi piilosta olevasta reunasta hilseilee irti. Luultavasti ei mitään korvata kun vanha kärry ja näyttelymaalausta ei näihin muutenkaan vakuutusyhtiö suostu korvaamaan.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Normaalia jälkeä vanhan maalauksen jäljiltä, lista teipattu piiloon, maalia ja lakkaa mennyt hiomattomalle alueelle ja ennemmin taikka myöhemmin tuolta puoliksi piilosta olevasta reunasta hilseilee irti. Luultavasti ei mitään korvata kun vanha kärry ja näyttelymaalausta ei näihin muutenkaan vakuutusyhtiö suostu korvaamaan.
Juurikin noin. Ne on harvassa maalarit, jotka viitsivät kynnenpäillä/sopivalla teränreunalla ja hiomapaperilla kunnolla karhentaa noita hankalia syvänteitä mihin ei koneella saa naarmua.
Joudut todennäköisesti itse tuota siistimään. Ei kai tuossa nyt muuten mitään kunhan vain ei lähtisi isommin kerralla. Todennäköisesti keskempää hiottu, mutta tuolla säästetty aikaa ja vaivaa kun ei ole listojen kanssa tapeltu.
Oiskohan noille oikea siistintä jos haluaa piiloon niin hiukan hienolla hiomapaperilla ja tippa lakkaa, vaihtoehtoisesti sitten lakan skippaus ja hiomisen jälkeen vähän kiillotusta käsin tms?
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Mistä bmw:n malleista vm.94-97 saattaisi löytyä pienemmällä kehällä oleva oem ratti? onko esim. Z3:sen ratti aina pienemmällä kehällä verrattuna 5-sarjalaiseen? Alkanu vähäsen jo kyllästyttää tuo lähes puhki kulunut rahtilaivan ruori
Mistä bmw:n malleista vm.94-97 saattaisi löytyä pienemmällä kehällä oleva oem ratti? onko esim. Z3:sen ratti aina pienemmällä kehällä verrattuna 5-sarjalaiseen? Alkanu vähäsen jo kyllästyttää tuo lähes puhki kulunut rahtilaivan ruori
eikös juuri jossain projektitopikissa noita vähän käyty läpi? arvalla veikkaisin projektin olleen e36 ja Oulusta.
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
Comment