Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    Onkohan tuollaiselle depon led rinkuloilla varustetulle umpiolle mitään tehtävissä kun rinkulat lakkasi palamasta? Purin umpion pöydälle ja joku musta mötikkä (vastus?) siellä näyttäisi olevan minkä kautta rinkuloiden johdot kulkee, harmillisesti siinä ei ole mitään numerosarjaa. E53 preface kyseessä.
    Last edited by Tomba87; 09-04-2021, 11:27.
    Luukku auki ja risut kyytiin

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1703
      • vihti

      Voihan sinne kai vaihtaa kokonaan uudet rinkulat? :think
      E39 523i Turbo

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Mistä voisi ostaa noita sulakerasiaan tulevia "pinnejä"?
        Esim. e39 hanskalokeron alla olevassa sulakeboxissa.
        Ilman että tarviaa ostaa 50kpl tai maksaa parista 0,30€ pinnistä 10€ postikuluja.




        Vuosia sitten oli sama dilemma ja silloin apu löytyi Buksin-1-jäseneltä. Nyt näyttää olleen viimeksi foorumilla marraskuussa.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1703
          • vihti

          Vantaalla sellainen pulju kuin Partco, on löytynyt kaikki tarvittava suoraan hyllystä pikku näpräilyyn autosähköjen kanssa eikä oo tarvinnut ostaa mitään monen kappaleen pakkauksia
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            ................
            Last edited by Tomba87; 12-04-2021, 12:06.
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by naikou View Post
              Vantaalla sellainen pulju kuin Partco, on löytynyt kaikki tarvittava suoraan hyllystä pikku näpräilyyn autosähköjen kanssa eikä oo tarvinnut ostaa mitään monen kappaleen pakkauksia
              Ei löytyny ainakaan nettisivuilta. Kai se on Finjectorilta tilattava ja maksettava vitonen postikuluja ja osat maksaa euron. Tuskin lähetettynä halvemmalla saa mistään.

              Edit. Ei sieltä tullut tilattua, kun minimi on 10€ ostosten määrä. Tilasin jostain autosi, tms. verkkokaupasta ja 7,50€ maksoi muutama pinni posteineen.
              Last edited by bemmeri; 15-04-2021, 16:09.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • [Snowboarder]
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 2187
                • Karstula

                Siirretty m52 puolelle
                Last edited by [Snowboarder]; 16-04-2021, 20:11.
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1824
                  • N/A

                  Hallitunkki pettää

                  Pari vuotta vanha Puuilosta ostettu Tamforce -merkkinen matalaprofiilinen 2.5tn hallitunkki on heittäytynyt vaaralliseksi. Kun auton on saanut ylös, niin tunkki pitää hetken aikaa, mutta pudottaa sitten kuorman kerrasta alas. Tähän menee joskus muutama minuutti, joskus muutama sekuntti. Näyttäisi siltä, että minkä korkeamman noston tekee, niin sitä nopeammin tullaan alas. Kun kuorma on pudonnut, niin tunkilla voi taas nostaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Myös se kierrettävä laskuventtiili toimii kuten pitää, sillä voi tehdä hallitun laskun eikä se tunnu vuotavan.

                  No, nyt tuota ei uskalla käyttää. Millainen noiden sisäinen rakenne on, mikä sieltä voisi olla rikki?
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17512
                    • Turku

                    Skoda Citigo

                    Jouduin ajamaan Citigolla, jossa on 5-vaihteinen automaattivaihteisto tmv. On kyllä todella hidas ja potkaiseva vaihteisto kiihdytyksissä. Kuka sen laatikon on valmistanut?
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7410
                      • Oulu

                      Originally posted by Laku View Post
                      Kuka sen laatikon on valmistanut?
                      Joku robottivaihteisto näyttää olevan eikä "oikea" automaatti: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=17586.0
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17512
                        • Turku

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Joku robottivaihteisto näyttää olevan eikä "oikea" automaatti: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=17586.0
                        Löysinkin Vagarenan sivuilta esittelyn autosta, mutten tuota topikkia, kiitos siitä. Osa kommenteista (mäkikommentti) tukee omia kokemuksiani. En kyllä tajua, mitä tarkoittaa robottivaihteisto
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1703
                          • vihti

                          Originally posted by Laku View Post
                          En kyllä tajua, mitä tarkoittaa robottivaihteisto
                          Eikos se ole vähän sama asia kun bmw:n SMG?
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5261
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Laku View Post
                            Löysinkin Vagarenan sivuilta esittelyn autosta, mutten tuota topikkia, kiitos siitä. Osa kommenteista (mäkikommentti) tukee omia kokemuksiani. En kyllä tajua, mitä tarkoittaa robottivaihteisto
                            Se on manuaali, mitä tietokoneen ohjaama mekaniikka hoitelee.

                            Bmw:llä SMG nimellä, vaikka bemarin smg taitaa vaihtaa aika sukkelasti, koska on lähinnä urheilullisien mallien laatikkona käytetty.

                            Esim. Pösöissä robottilaatikko on aivan hirveä käytökseltään.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17512
                              • Turku

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Se on manuaali, mitä tietokoneen ohjaama mekaniikka hoitelee.

                              Bmw:llä SMG nimellä, vaikka bemarin smg taitaa vaihtaa aika sukkelasti, koska on lähinnä urheilullisien mallien laatikkona käytetty.

                              Esim. Pösöissä robottilaatikko on aivan hirveä käytökseltään.
                              Okei, sehän selittääkin sitten. Ajoin autolla hieman lisää, toivottavasti ei koskaan enää. Tuossa vaihtamisessa on ihan normaaliajossa (rauhallista) ihan järkyttävä viive, johon en ole automaatilla tottunut edes W126 korin antiikkisessa 4-vaihteisessa. Tuon auton valitsisin manuaalina. Olisi kiva tietää, onko tuokin jokin ranskalaisvalmiste :think
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • eljas
                                BTCF Member
                                • Apr 2017
                                • 309
                                • Vantaa

                                Takatukivarsien "lukkopultit"

                                Vaihdoin E82:een muutamat takatukivarret ja tuli pulma eteen uusien pulttien kanssa, joilla tukivarret tulevat kiinni napaan. Alla olevassa kuvassa on Schmiedmannilta haetut uudet takatukivarsien pultit ("securing bolt").

                                Kuuluuko tuo "kolmioprikka" taivuttaa pultin kiristyksen jälkeen ylös estämään pultin pyöriminen? Jos pitää, niin millä ihmeellä sen saa tehtyä? Kuten kuvasta näkyy, niin "kolmioprikka" on melko paksua tavaraa eikä kyllä ilman väkivaltaa tai oikeaa työkalua taitu ylös.



                                Tämän linkin takaa löytyy kuva alkuperäisestä pultista ja uudesta pultista. Alkuperäinen pultti eroaa tästä uudesta eikä siinäkään ole kulmia taitettu niin, että pyöriminen estyisi. Eikös yleensä nuo pultit joissa on pyörimisen esto, niin se "prikka" on hyvinkin pehmeää jonka saa helposti taitettua esim. pihdeillä?
                                N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                                Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                                Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎