Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEi liity aiheeseen,mutta kännyköitä ei suositella ladattavan koko yötä. Ehjällä laitteella ja akulla ei ongelmia. Mutta puhelimen,laturin tai akun vikaantuessa on aina tulipalo riski. Näistä "syttymisistä" on satunnaisesti mediassa ollut juttua. Itse ainakaan en koskaan jätä luuria piuhaan yöksi,kun sen saa ladattua illallakin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
https://f30.bimmerpost.com/forums/sh...php?p=28244263
i5 Touringina maistuis paatuneimmallekin sähköautojen vihaajalle. Mutta ennenkuin sellasen saa käytettynä alle kymppitonnilla niin mennään veekasillasigpic
Comment
-
-
Joo tuo on mukavan perinteisen näköinen eikä yritä olla mitään mukayyberfuturistista äklötystä.
Toivottavasti sisätiloissa jatkuisi sama perinteisyys ja olisi muutama nappikin jätetty eikä pelkästään mikään idioottimainen kosketusnäyttöhirvitys.
Täytyy sanoa että kiinnostavalta vaikuttaa kyllä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEi liity aiheeseen,mutta kännyköitä ei suositella ladattavan koko yötä. Ehjällä laitteella ja akulla ei ongelmia. Mutta puhelimen,laturin tai akun vikaantuessa on aina tulipalo riski. Näistä "syttymisistä" on satunnaisesti mediassa ollut juttua. Itse ainakaan en koskaan jätä luuria piuhaan yöksi,kun sen saa ladattua illallakin.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostEn harrasta yölatausta, mutta Applen kännyt taitaa ladata ensin 80% ja loput 20% vähän ennen heräämistä. Ja eiköhän nämä osaa lopettaa latauksen kun akku täynnä jottei tule ylilatausta. Mä tykkään ladata mieluummin 5w kuin pikalaturilla.
Melkoisen varma asia lienee myös se,että kun (topiikin aiheena olevat) sähköautot lisääntyy reilusti,niin palovauriot "tällä osastolla" myös lisääntyy. Eli itse autopalot tai vikaantuneen latauslaitteen aihettamat tulipalot. Toki puhutaan tosi "pienistä promilleista",jos sitäkään. Mutta kuitenkin. Ja niin kauan on asiat hyvin,kun se oman auton latauslaite ei sytytä sitä oman rakennuksen nurkkaa tuleen. Tätä odotellessa.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMelkoisen varma asia lienee myös se,että kun (topiikin aiheena olevat) sähköautot lisääntyy reilusti,niin palovauriot "tällä osastolla" myös lisääntyy. Eli itse autopalot tai vikaantuneen latauslaitteen aihettamat tulipalot. Toki puhutaan tosi "pienistä promilleista",jos sitäkään. Mutta kuitenkin. Ja niin kauan on asiat hyvin,kun se oman auton latauslaite ei sytytä sitä oman rakennuksen nurkkaa tuleen. Tätä odotellessa.
1) Polttiksen starttiakun lataus, lohkolämppärin käyttäminen tai sähköauton käyttöakun lataus kannattaa tehdä ulkona jos haluaa pelata varman päälle.
2) Sähköauton akun hankala sammutettavuushan liittyy ns. thermal runaway-ilmiöön. Se on käytännössä mahdollinen LiMn & LiCo - pohjaisilla akkukemioilla.
Esimerkiksi Tesla Model 3 SR+ MIC (ja moni muu valmistaja tulevaisuudessa) käyttää LiFePO4-kennoja, joissa tämän ilmiön todennäköisyys on hyvin pieni.
Teknisten vikojen vuoksi autoja tulee palamaan vähäisissä määrin nyt ja tulevaisuudessa, mutta en näe sähköautojen lisääntymisen tuovan tähän tilastoon merkittävää piikkiä.
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostPari pointtia;
1) Polttiksen starttiakun lataus, lohkolämppärin käyttäminen tai sähköauton käyttöakun lataus kannattaa tehdä ulkona jos haluaa pelata varman päälle.
2) Sähköauton akun hankala sammutettavuushan liittyy ns. thermal runaway-ilmiöön. Se on käytännössä mahdollinen LiMn & LiCo - pohjaisilla akkukemioilla.
Esimerkiksi Tesla Model 3 SR+ MIC (ja moni muu valmistaja tulevaisuudessa) käyttää LiFePO4-kennoja, joissa tämän ilmiön todennäköisyys on hyvin pieni.
Teknisten vikojen vuoksi autoja tulee palamaan vähäisissä määrin nyt ja tulevaisuudessa, mutta en näe sähköautojen lisääntymisen tuovan tähän tilastoon merkittävää piikkiä.
https://www.drive.com.au/news/tesla-...atives-report/Nyt: E46 M3 + E93 335i
Ennen: E46 323Ci Cabrio , E46 M3, F31 330d, E46 328ci, E46 318i
M3 projektin ylijäämätavaraa Torilla...
Comment
-
-
^onko tässä verrattu uusia autoja? Mutuna näkisin että sähköautoissa ikääntyminen voi lisätä palamisriskiä. Taitaa suomessa palaa vuodessa uudehkoja bemareita enemmän kuin koko maailmassa sähköautoja?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostKaikki oli ajossa miellyttäviä kavereita. Polestar 2 jäi erityisesti mieleen, hinta tehoihin nähden linjassa? ja ainakin näillä varusteilla ja renkailla tuntui hyvältä. Onko muut käyneet koittamassa Polestaria? Millasia ajatuksia herättää?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Teslan sovelluksessa oli ongelmia, joten autoa ei pystynyt käyttämään. Miksi kaikki pitää viedä noihin sovelluksiin. Tai ilmeisesti Tesloissa jokin muukin keino ottaa ne käyttöön, mutta se mulla auki.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostTeslan sovelluksessa oli ongelmia, joten autoa ei pystynyt käyttämään. Miksi kaikki pitää viedä noihin sovelluksiin. Tai ilmeisesti Tesloissa jokin muukin keino ottaa ne käyttöön, mutta se mulla auki.
https://bbc.in/3DDxhsj?fbclid=IwAR3w...ob7UDKQzkIcZ30
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Comment