Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6709
    • PK-seutu

    Originally posted by 205/65-15H View Post
    ^ja tämä Leafin CCS-konversio tehdään bemarin osilla, tuleekohan siitä nyt datsunin heikoin lenkki 🤓
    KLE recall huudettu!
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • GameOver
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3026
      • Sjundeå

      Originally posted by pyroz View Post
      KLE recall huudettu!
      Hehee
      -22 Lexus ES300h
      -08 Subaru Impreza

      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        Jos sähköauton osto on lähellä niin kannattaa latausasema ostella nyt BF viikolla, just tilasin Wallbox Pulsar Plusan Gigantista 499 + 3€ toimituskulut...

        Vai olisko jostain muualta saanut 22 kW laturin type2 johdolla parempaan hintaan :think
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • isolohko
          BTCF Member
          • May 2004
          • 900
          • Kymenlaakso

          Opel eSorsa 27,9k€, kisa kiristyy.

          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

          Comment

          • isolohko
            BTCF Member
            • May 2004
            • 900
            • Kymenlaakso

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Jos sähköauton osto on lähellä niin kannattaa latausasema ostella nyt BF viikolla, just tilasin Wallbox Pulsar Plusan Gigantista 499 + 3€ toimituskulut...

            Vai olisko jostain muualta saanut 22 kW laturin type2 johdolla parempaan hintaan :think
            No jos laittaa 31€ lisää, saa Tesla Wall Charger gen 3, jossa 7m kaapeli, tuossa gigantin black tarjouksessa 5m, ja Teslan asemassa pikkusen parempi luvattu käyttölämpötila -30 - +50, kun gigantilla -25 vaan kestää pakkasta :-)

            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7045
              • Forssa

              Tyhmä kysymys: miksi pitää olla kiinteä kaapeli?

              Itse näkisin että kaapeli on taipuva ja ns kuluva osa. Mahillista että kaapeli hajoaa.

              Eikö sähkisten mukana tule gen2 kaapelia vai mitä?

              Meillä töissä latureita tehdään nykyään myös kiinteällä kaapelilla kun asiakkaat sen perään kyselleet kovasti.

              Ei vaan mahdu mun ymmärrykseen. Eikö ole helpompi käyttää irtokaapelia kotona ja muualla, missä sitten ikinä lataakaan? :think
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • GameOver
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3026
                • Sjundeå

                Originally posted by |foder| View Post
                Tyhmä kysymys: miksi pitää olla kiinteä kaapeli?

                Itse näkisin että kaapeli on taipuva ja ns kuluva osa. Mahillista että kaapeli hajoaa.

                Eikö sähkisten mukana tule gen2 kaapelia vai mitä?

                Meillä töissä latureita tehdään nykyään myös kiinteällä kaapelilla kun asiakkaat sen perään kyselleet kovasti.

                Ei vaan mahdu mun ymmärrykseen. Eikö ole helpompi käyttää irtokaapelia kotona ja muualla, missä sitten ikinä lataakaan? :think
                Autojen mukana yleensä tulee kaapelit kyllä, myös Type2-Type2

                Monet haluaa kiinteän kaapelin kotiin ihan käytön helpoouden vuoksi. Irtokaapeli voi kulkea taka-/etuluukussa mukana ja himassa kiinteä kaapeli on helposti käyttövalmiina, sen kun kytkee kiinni.

                Samasta syystä varmaan porukka jättää niitä lämppärin johtoja roikkumaan tolppiin.
                -22 Lexus ES300h
                -08 Subaru Impreza

                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                Comment

                • Danukos
                  Alueaktiivi
                  • Feb 2011
                  • 1106
                  • pks

                  Originally posted by |foder| View Post
                  Tyhmä kysymys: miksi pitää olla kiinteä kaapeli?

                  Ei vaan mahdu mun ymmärrykseen. Eikö ole helpompi käyttää irtokaapelia kotona ja muualla, missä sitten ikinä lataakaan? :think
                  Maksaa vaivaa käydä noukkimassa se irtokaapeli aina jostain auton kontista tai jos kotipihassa ollaan niin ehkä jostain ulkovarastosta tai säilytyslaatikosta-/tilasta yms.
                  Ja sitten se vaatii vielä sen yhden ylimääräisen tökkäyksen pistokkeeseen yhden tökkäyksen sijaan.
                  Kun tätä rumbaa sitten toistaa joka päivä niin alkaa se kiinteä kaapeli tuntumaan ihan kivalta idealta.


                  E: GameOver ehtikin ensin
                  E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                  Ex - E34
                  ///M5 -90 Alpin Weiss II

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6709
                    • PK-seutu

                    Ehdottomasti kiinteällä kaapelilla. Eiköhän se ole myös kaikissa latureissa helposti vaihdettavissa. Ainakin BMW:n omassa Wallboxissa näin on.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7518
                      • Jyväshyvä

                      Juuripa sen takia että kaapelia ei tarvitse ottaa talteen, sen kun voi joku varastaa jos sen jättää irtokaapelin laturiin paikalleen.

                      Sitäpaitsi näillä keleillä kaapelia konttiin / frunkkiin laittaessa kaapeli likaantuu tai auto helposti naarmuuntuu kun kuitenkaan aina sitä kaapelia ei kaikki laittaisi riittävän pienelle rullalle,
                      ja siilloinhan sitäpaitsi se kaapeli kuluu enemmän...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Janza182
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4987
                        • 013

                        Ehdoton kiintee johto kotona. Helpottaa elämää todella paljon.
                        Itellä bmw:n wallbox ja toiminut ongelmitta vuoden.

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          Vielä kun tekisivät latauskaapelit kunnon kumikaapelista eikä mistään nätin värisestä muoviseoksesta, joka vetää ihan rautakangeksi talvipakkasilla. Mukava yrittää taivutella kaapelia latauksen jälkeen autoon.

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1422

                            Kiintellä kaapelilla auton lataukseen laitto on kännykän lataamiseen verrattavissa oleva yhden käden nopea toimenpide. Ja jos latausaseman saa lähelle latausporttia, tullaan toimeen lyhyellä näkyvällä johdolla (ylimääräiset kiepillä esim. Webasto Pure ympärillä) jolloin johto ei yllä missään vaiheessa maahan.
                            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                            Ioniq5 AWD -22
                            Leaf 40kwh -18

                            Comment

                            • Janza182
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4987
                              • 013

                              Originally posted by Esko View Post
                              Vielä kun tekisivät latauskaapelit kunnon kumikaapelista eikä mistään nätin värisestä muoviseoksesta, joka vetää ihan rautakangeksi talvipakkasilla. Mukava yrittää taivutella kaapelia latauksen jälkeen autoon.
                              Toi BMW:n sininen kaapeli ei onneksi kovin pahasti jäykisty.
                              Vähän, mutta ei mitenkään häiritsevästi että sitä tulisi etes ajateltua.

                              Kaapelin pituus varmaan 5m ja mun tapauksessa just riittävä. Pitempi pyörisi maassa.

                              Näin vuoden sähköllä normiajot ajellut ja aika kova kynnys siirtyä pois. Käyny myös pitkiä reissuja ongelmitta kunhan oppi hieman miettii matkoja.

                              Esim. Jns-tre-jns reissu rahallisesti maksoi 6.4e.
                              Kotona täyteen, jkl seppä kauppakeskuksessa ilmasta sähköä vähän ostosten lomassa, tre koulutuspaikassa ilmasella täyteen ja kotimatkalla ruokailun ajan vitun kalliista laturista virtaa..

                              Ei ihan pysähtymättä pääse tuota reissua. 420km/suunta ja auton keskiarvo mun ajoilla kesällä 380km

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎