MERCEDES-BENZ Vision EQXX -sähköautolla ajettiin 1 008 kilometrin mittainen maantiereitti taloudellisemmin kuin koskaan aikaisemmin [8,7kwh/100km], saksalaisyritys kertoo.
Testireitti alkoi merkin kotikulmilta Saksan Sindelfingenistä, mistä auto kulki kohti määränpäätä Ranskan etelärannikolle Cassikseen.
Testimatka ajettiin yleisillä teillä muun liikenteen seassa 87,4 kilometrin keskinopeudella. Matkaan kului 12 tuntia ja kaksi minuuttia, josta taukoihin käytettiin vain 30 minuuttia.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nykyään varmaan onkin kun kaikista jo vaihdettu ketjut ja/tai moottorit ainakin kertaalleen.Originally posted by joko View PostVarmaan vitsi tuo n47 hajoamistiheys? Valmistusmääräänsä ja ajettuihin kilsoihin nähden varmasti yksi luotettavimmista nykyauton moottorista.
Leave a comment:
-
Niin ja on niitä seiskojankin jonkun verran ko. voimalinjalla.Originally posted by peto2 View PostJaa nii, mää unohdin koko X:n olemassaolon. Hybridejä näkyis olevan 2376kpl moottorin malliin tuo ei ota kantaa, " Taulu 14.1b Liikennekäytössä 31.12.2021 olevat henkilöautot merkeittäin ja malleittain käyttövoiman ja käyttöönottovuoden mukaan"
Leave a comment:
-
No, näin käyn moottorille kuin moottorille, jos ei ajattele mitään. Pahaa teki katsoa tänä aamuna edessä ollutta 335d, joka ajeli todella hisukseen kohti kutostietä aamulla pikku pakkasessa. Ramppilla mutka (270 astetta) vielä hissutellen, sitten kaasu pohjaan. Pöllyn perusteella pata ei aivan lämmin vielä ollut. No kaikki saa rikki, kun yrittää riittävän monta kertaa.Originally posted by jori View PostJuuri näin. Plugarin moottorin voi moni urpo rääkätä piloille talvi pakkasilla. Ajellaan työpäivän jälkeen keskustan läpi sähköllä ja kehä teille saapuessa ensimmäisessä rampissa polkaistaan jääkylmä kone koville kierroksille. Sitten kun hajoaa, haukutaan että on ne bemarit paskoja…jep.
Leave a comment:
-
Taitaa suurin synti olla 4cyl+jakoketju yhdistelmä, joka on lähtökohtaisesti hieman huono yhdistelmä. Ei niinkään öljynvaihtovälit. Mutta se onkin jo eri keskustelun aihe.
Leave a comment:
-
Originally posted by tiko4tiko View PostMitähän tilastoa olet tuijotellut :think X5 45e on ensirekisteröitynä uutena noin 1200 autoa 3.22 menessä, ja siihen päälle käyttetyjen tuonnit, joita on 10-20kpl per kk eli puolisentoista tuhatta noita on rekisterissä.
Jaa nii, mää unohdin koko X:n olemassaolon. Hybridejä näkyis olevan 2376kpl moottorin malliin tuo ei ota kantaa, " Taulu 14.1b Liikennekäytössä 31.12.2021 olevat henkilöautot merkeittäin ja malleittain käyttövoiman ja käyttöönottovuoden mukaan"
Leave a comment:
-
Mitähän tilastoa olet tuijotellut :think X5 45e on ensirekisteröitynä uutena noin 1200 autoa 3.22 menessä, ja siihen päälle käyttetyjen tuonnit, joita on 10-20kpl per kk eli puolisentoista tuhatta noita on rekisterissä.Originally posted by peto2 View PostEi varmaan kovin montaa. Rekisterissäkin kaikki 99kpl (31.12.2021) Vertailuna sen verran että 530e mallia on rekisterissä 2997kpl.
Leave a comment:
-
Mikä on se fiksu käyttö tai lukeeko se ohjekirjassa vai ei riitä että avaimesta käyntiin ja keppi Deelle?Originally posted by pyroz View PostTaitaa olla hybridin kohdalla se fiksu käyttö paljon tärkeämpää kuin öljynvaihtoväli kilometreissä. :think
Leave a comment:
-
Juuri näin. Plugarin moottorin voi moni urpo rääkätä piloille talvi pakkasilla. Ajellaan työpäivän jälkeen keskustan läpi sähköllä ja kehä teille saapuessa ensimmäisessä rampissa polkaistaan jääkylmä kone koville kierroksille. Sitten kun hajoaa, haukutaan että on ne bemarit paskoja…jep.Originally posted by joko View PostVarmaan vitsi tuo n47 hajoamistiheys? Valmistusmääräänsä ja ajettuihin kilsoihin nähden varmasti yksi luotettavimmista nykyauton moottorista. Toki ei voi verrata kestävyyttä vanhoihin patarautoihin. Kaikki nämä nykykoneet kestäisi varmasti puolet paremmin jos öljynvaihtoväli olisi järkevä. Tuollaisen hybridinä käyttö autosta mitään ymmärtämättömän käsissä voi kyllä olla melkoista rääkkiä sille polttis koneelle - ei ihme että niitä menee
Leave a comment:
-
Varmaan vitsi tuo n47 hajoamistiheys? Valmistusmääräänsä ja ajettuihin kilsoihin nähden varmasti yksi luotettavimmista nykyauton moottorista. Toki ei voi verrata kestävyyttä vanhoihin patarautoihin. Kaikki nämä nykykoneet kestäisi varmasti puolet paremmin jos öljynvaihtoväli olisi järkevä. Tuollaisen hybridinä käyttö autosta mitään ymmärtämättömän käsissä voi kyllä olla melkoista rääkkiä sille polttis koneelle - ei ihme että niitä meneeOriginally posted by TheRipper View PostAijai...tuo N20 taitaa vissiin olla harvinaisen susi moottori...taitaa olla lähellä N47 jo hajoamistieheydeltään?
Meneekö vielä sentään takuuseen moottori?
Leave a comment:
Leave a comment: