Originally posted by timppa811
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Toinen ääripää. Ennen porukka huudellut ettei ehdi itse vaihtamaan renkaita tai korjata omaa autoa. Vapaa-ajalleen asetetaan suuri arvo.
Sähkisten myötä onkin ihan yhdentekevää kuinka kauan tarvitsee käyttää ylimääräistä aikaa pidempien matkojen suorittamiseen ja aikaa yhtäkkiä löytyykin yllin kyllin.
Ei piikki mutta vähän hassua.
Leave a comment:
-
No sanotaanko sitten että estää käytännössä, vai mikä mahtaa olla range isoa koppikärryä vedettäessä?
Nämä kärrymatkat pääasiassa pohjanmaalta lappiin ja "nopealla aikataululla", eli käytännössä yhdellä pysähdyksellä.
Mutta hyvä tieto että noissa noinkin isoja vetomassoja, ei kuopata ideaa.
Originally posted by isolohko View PostKuinka niin estää? Model X saa vetää 2250kg, vai eikö riitä?
Leave a comment:
-
Jollekin lupasin kertoa mitä Model S 100d vie motarilla kun vauhtia vakionopeudensäätimessä 128 km/h niin kulutus näytti olevan luokkaa 23,5-24 kwh/100km. Lämpötila oli aika viileä, 2-5 astetta plussalla, joten lämmitykseenkin meni energiaa.
Aamulla oli 100 % ladattu akku, Kauniaisista Raisioon ja Turkuun, yhteensä kolme pysähdystä siellä suunnalla ja kotiin motaria. Olikohan rangea n. 50 km jäljellä kun tulin kotiin, ei tarvittu välilatauksia tällä reissulla.
Kattelin tuossa myös, että jos Ouluun pitäisi ajaa niin joutuisi ottamaan 26 min stopin Äänekosken superchargerilla. Siinä ajassa ehtisi varmaan Hirvaskankaan ABC:lla syömään lounaan.
Autosta yleisesti: mulle tulee mieleen Ford Mondeo laadullisesti, mutta jos rangea arvostaa, haluaa ison auton tuntua ja budjetti on viisinumeroinen, niin ei ole oikein muita potentiaalisia vaihtoehtoja kuin Model S 100d. Kuusinumeroisella budjetilla sitten EQS.
Leave a comment:
-
Originally posted by timppa811 View PostOn sähköautolla todella edullinen ajaa kun näitä hintapäivityksiä katsoo.
Pidemmän aikaa jo lähinnä teslaa kuolannut, sopisi omiin ajoprofiiliin niinkuin nenä päähän. 20km työmatkaa/suunta päivittäin ja kesällä mökille 120km/suunta kerran viikossa.
Ainoa asia mikä tämän estää on jarrullisen kärryn veto. Käyttöä ehkä 8-10kertaa vuodessa ja matkaakin usein pidemmälti.
Leave a comment:
-
On sähköautolla todella edullinen ajaa kun näitä hintapäivityksiä katsoo.
Pidemmän aikaa jo lähinnä teslaa kuolannut, sopisi omiin ajoprofiiliin niinkuin nenä päähän. 20km työmatkaa/suunta päivittäin ja kesällä mökille 120km/suunta kerran viikossa.
Ainoa asia mikä tämän estää on jarrullisen kärryn veto. Käyttöä ehkä 8-10kertaa vuodessa ja matkaakin usein pidemmälti.
Leave a comment:
-
Originally posted by Turder View PostMiten oli noin halpa lataus?Sen enempää tutkimatta onko lentokentällä millaiset lataussysteemit...
Leave a comment:
-
Originally posted by wibzu View PostEsimerkkikustannukset JKL-HKI-JKL ~550km:
Lähtö jkl 100% akulla
Lataus HEL lentokentällä 0,50€ työmatkan aikana
Lähtö hki 100% akullaSen enempää tutkimatta onko lentokentällä millaiset lataussysteemit...
Leave a comment:
-
Tuosta negatiivisesta kommentoinnista, niin näkeehän sen samoilla nimimerkeillä mm. nettiautoketjuissa, että kenkä puristaa monen muunkin asian suhteen: lättänäpenkit, väri, sisusta, huollot, malli, tyyppiviat, hinta, kuvat, teksti... ja sitten jos on liian hyvä, niin sekään ei kelpaa, pakko olla joku piilovika. Jännä juttu oli esim. M539 videot topic, tai keskustelu yleensäkin aiheesta. Pari vuotta tullut priimasettiä ja tuskin mitään keskustelua. Alpinan kanssa pikkaisen takapakkia ja johan alkoi tulemaan juttuaSähköautot on tällaiseen mielenlaatuun oikein osuva kohde. Samoin oli varmasti 15v sitten kosketusnäyttöpuhelimet kun vanha nokialainen oli tukevasti vyölaukussa kiinni ja piti päästä iskemään vaikka rikkoutuvaan näyttöön tai alle viikon akunkestoon
Itse olen nyt tykännyt sähköautoilla Polestar 2:lla. Halpa ajaa, hyvä ajaa, riittävän laadukkaan oloinen, hyvät varusteet, huiput ajovalot ja käytön helppous kaikin puolin. Etänä heti kajuutta lämpimäksi tai viileäksi jne. Arkiajossa en keksi mitään huomauttamista omalla käytöllä, ehkä rengasmelua voisi olla aina vähemmän. Lataan yleensä kotona, töissä tai Lidlissä ja yleensä lataussykli on n. 2krt/10pvä aikana ja latailen n. 300-350km kilsan välein. Talvikulutus kitkoilla pyöri n. 21-22kWh/100km kieppeillä, nyt +10 keleissä kesärenkailla 17-18kWh/100km.
Leave a comment:
-
Kun tässä katsoo nykyisen 335d kulutuksia niin alkaa sähköauto tuntumaan harkittavalle vaihtoehdolle.
Leave a comment:
-
Originally posted by Danukos View PostMissä kolossa sä oot elänyt näin niin kuin viimeiset melkein 10 vuotta jos vasta nyt näit ensimmäisen kerran i3?
Vai oliko tämä nyt sitä liioittelua joka myös ns. Lapin lisänä tunnetaan
Leave a comment:
-
Originally posted by jaskap View PostJotain samaa, kuin mummo Ankan autossa. Eikös se mallina ollutkin Detroit Electric.
Leave a comment:
-
Originally posted by Danukos View PostMissä kolossa sä oot elänyt näin niin kuin viimeiset melkein 10 vuotta jos vasta nyt näit ensimmäisen kerran i3?
Vai oliko tämä nyt sitä liioittelua joka myös ns. Lapin lisänä tunnetaan
Leave a comment:
Leave a comment: