Originally posted by VilleP
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Tesloja on vissiin useampaa eri mallia ja niistä vielä eri versioita. Koko merkin vertaaminen johonkin tiettyyn malliin lienee hölmöä.
Leave a comment:
-
Originally posted by PNM2 View PostTässä taas yksi hyvä esimerkki näistä Eskon mainitsemista kommenteista. Tesla ei varmaan ole yhtä hyvä ajettava kuin M5 mutta aika monta muuta autoa menee Teslan ja kauppakassin väliin ennenkuin tulee Teslan vuoro ottaa se titteli. Ja mä en mitenkään diggaa Tesloista enkä ole ainakaan vielä koskaan harkinnut sellaissen hankkimista.
Ainahan vertailla saa mihin vaan...voihan M5 verrata vaikka wartburgiin jos haluaa...ei se välttämättä tarkoita että siinä mitään järkeä olisi.
Kuten aikaisemminkin totesin Tesla on vähän kuin nykyajan toyota corolla...uskovaisten mielestä maailman paras auto mihin tahansa käyttöön ja muiden mielestä ehkä ei ihan...
Leave a comment:
-
Kyllä m5 voi vertailla teslaan aivan hyvin. Käytännössä tämä täysiverinen urheiluauto joka on nimenomaan tehty nopeille radoille menee tasatahtia plaidin kanssa ringillä. Joten miksi ihmeessä tätä täysiveristä urheiluautoa ei saisi verrata teslaan? Joo laadussa eroa. Uskaltaa painaa kaasun pohjaan vielä 100 tkm ajettuna toisin ku m5 joista saa avata koneen tuossa kohtaa.
Erittäin hyvin muuten sanotti että teslaon nykyajan bmw. Taitaa saada teslan ratissa pahoja katseita kaikkein eniten.
Leave a comment:
-
Originally posted by TheRipper View PostEipä oikein ole järkeäkään vertailla M5 mihinkään Teslan kippoon...vähän eri autoluokasta on kuitenkin kyse. Toinen lähes täysiverinen urheiluauto ja toinen vain tehokas kauppakassi.
Leave a comment:
-
Eipä oikein ole järkeäkään vertailla M5 mihinkään Teslan kippoon...vähän eri autoluokasta on kuitenkin kyse. Toinen lähes täysiverinen urheiluauto ja toinen vain tehokas kauppakassi.
Ei ihan samaa ajatustakaan takana ole. Teslahan nimenomaan keskittynyt tuohon tehon tuottamiseen ei niinkään ajamisen nautintoon.
Helposti vaan menee vähän vellit ja muusit sekaisin kun keskitytään näissä sähkäreissä vaan siihen tehoon ja hurjaan kiihtyvyyteen...
Leave a comment:
-
Originally posted by ritariässä View PostItse just kirjoitat että iso, painava ja tehokas e39 on todella kömpelö jne… mutta painavasta sähköautosta saman kirjoittaminen onkin dissaamista ja pahan olon purkautumista.
Mulla ei oo sähköisiä autoja vastaan yhtään mitään, tuodaan keskusteluun mielipiteitä ja näkökantoja esille, ei enempää eikä vähempää.
Jos vaikka noita sinunkin postauksia tällä foorumilla katsoo, niin sisältö on pääasiassa negatiivista piikittelyä. Jos se olisikin rakentavaa kritiikkiä, mutta anti on mitä on.
Leave a comment:
-
Originally posted by jori View PostSähköautot ja etenkin Teslat ärsyttävät osaa porukkaa samalla tavalla kuin bemarit ja turbo Saabit tekivät 80-luvulla.
Itseäni sähköautoissa viehättää välitön teho heti pihasta lähdettäessä. Ei tartte odotella että öljyt lämpeää jne. Myös ajamisen edullisuus on iso plus. Kunhan kotilataus on kunnossa voi oikeasti alkaa miettimään täyssähköä. Paljon olen kuullut hyviä kokemuksia lähipiiristä.Kyllä se edelleen negatiivisissa auto uutisissa nimeltä mainittu automerkki on.
Ja Tesla Model 3 meluisuuteen, rengasmelu pahenee kitkojen jälkeen, PS4 18-tuumaisena vakiorenkaana, kylmäpaineet 2.9bar, mölyää todellakin turhan paljon jo 50-60km/h nopeudessa, tuntuu että 100km/h nopeudessa ehkä tien pinnasta(?) johtuen jopa vähemmän.
Leave a comment:
-
Sähköautot ja etenkin Teslat ärsyttävät osaa porukkaa samalla tavalla kuin bemarit ja turbo Saabit tekivät 80-luvulla.
Itseäni sähköautoissa viehättää välitön teho heti pihasta lähdettäessä. Ei tartte odotella että öljyt lämpeää jne. Myös ajamisen edullisuus on iso plus. Kunhan kotilataus on kunnossa voi oikeasti alkaa miettimään täyssähköä. Paljon olen kuullut hyviä kokemuksia lähipiiristä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Esko View PostTop Gearissa testasi taannoin Tesla Model 3 Performance vs. F80 M3 Angleseyn radalla ja Tesla oli about 2s nopeampi kierroksella mitä M3. Samoin Hagerty vasta testasi Tesla Model S Plaid vs F90 M5 CS. Plaid oli sekunnin nopeampi Willow Springsin radalla mitä M5 CS Randy Pobstin ajamana. Ei Plaidia ole todellakaan suunniteltu mihinkään radalle varsinkaan jarrujen osalta, mutta hienosti nuo suoriutuu muuten alustan ja voimalinjan puolesta. Ei itsellä ollut Teslaa hankkiessa missään kohtaa kriteereissä, että sen tulisi olla mikään rataohjus tai mutkateiden kuningas vaan painopisteet ihan muissa ominaisuuksissa mihin käyttöön auto on tulossa. Tuli todettua jo E39 M5:n aikoihin, että iso, painava ja tehokas auto on todella kömpelö mutkateille saati näille Suomen moottoriradoille, poislukien Kymiring. Parasta viihdettä mutkateille on pieni ja pippurinen hot hatch kuten oma Mini. About 250hv, reilu 1000kg omamassa ja mikroautomainen ohjattavuus vetää naaman hymyyn joka kerta eikä tarvi kelata +200km/h mittariin saadakseen vauhdin tunnetta. Vastaavasti ei tuolla Minillä jaksa mitään pitkää matkaa lähteä työntämään, jos pihassa on isompi mukavampi auto tarjolla alle.
Ihmetyttää muutamien foorumilaisten jatkuva sähköautojen dissaaminen tässä topicissa. Erehdyt kehumaan sähköauton hyvää kiihtyvyyttä, niin joku kiirehtii jo toteamaan, että mutkateillä sähköautot onkin sitte ihan paskoja. Tai mainitset, että sähköautolla ajaminen on halpaa, niin perään saa kommentit, että paska vehje, kun ei pysty ajamaan 1000km putkeen yhdellä kusitauolla. Jos sähköauto ei ole oma juttu, niin mitä sitä itseään kiusaamaan sähköautotopicissa näitä juttuja lukemassa? Samoilla dissaajilla tosin tuntuu olevan negatiivinen suhtautuminen kaikkeen ja välttämätön tarve purkaa omaa pahaa oloaan vittuilemalla muille foorumilaisille päivittäin. Edelleenkään sähköauto ei sovi kaikille eikä kaikilla ole edes varaa hankkia sähköautoa. Joillekin se sopii ja koittakaa kestää se. Sanna Marinia lainaten, Get over it!
Mulla ei oo sähköisiä autoja vastaan yhtään mitään, tuodaan keskusteluun mielipiteitä ja näkökantoja esille, ei enempää eikä vähempää.
Leave a comment:
-
Top Gearissa testasi taannoin Tesla Model 3 Performance vs. F80 M3 Angleseyn radalla ja Tesla oli about 2s nopeampi kierroksella mitä M3. Samoin Hagerty vasta testasi Tesla Model S Plaid vs F90 M5 CS. Plaid oli sekunnin nopeampi Willow Springsin radalla mitä M5 CS Randy Pobstin ajamana. Ei Plaidia ole todellakaan suunniteltu mihinkään radalle varsinkaan jarrujen osalta, mutta hienosti nuo suoriutuu muuten alustan ja voimalinjan puolesta. Ei itsellä ollut Teslaa hankkiessa missään kohtaa kriteereissä, että sen tulisi olla mikään rataohjus tai mutkateiden kuningas vaan painopisteet ihan muissa ominaisuuksissa mihin käyttöön auto on tulossa. Tuli todettua jo E39 M5:n aikoihin, että iso, painava ja tehokas auto on todella kömpelö mutkateille saati näille Suomen moottoriradoille, poislukien Kymiring. Parasta viihdettä mutkateille on pieni ja pippurinen hot hatch kuten oma Mini. About 250hv, reilu 1000kg omamassa ja mikroautomainen ohjattavuus vetää naaman hymyyn joka kerta eikä tarvi kelata +200km/h mittariin saadakseen vauhdin tunnetta. Vastaavasti ei tuolla Minillä jaksa mitään pitkää matkaa lähteä työntämään, jos pihassa on isompi mukavampi auto tarjolla alle.
Ihmetyttää muutamien foorumilaisten jatkuva sähköautojen dissaaminen tässä topicissa. Erehdyt kehumaan sähköauton hyvää kiihtyvyyttä, niin joku kiirehtii jo toteamaan, että mutkateillä sähköautot onkin sitte ihan paskoja. Tai mainitset, että sähköautolla ajaminen on halpaa, niin perään saa kommentit, että paska vehje, kun ei pysty ajamaan 1000km putkeen yhdellä kusitauolla. Jos sähköauto ei ole oma juttu, niin mitä sitä itseään kiusaamaan sähköautotopicissa näitä juttuja lukemassa? Samoilla dissaajilla tosin tuntuu olevan negatiivinen suhtautuminen kaikkeen ja välttämätön tarve purkaa omaa pahaa oloaan vittuilemalla muille foorumilaisille päivittäin. Edelleenkään sähköauto ei sovi kaikille eikä kaikilla ole edes varaa hankkia sähköautoa. Joillekin se sopii ja koittakaa kestää se. Sanna Marinia lainaten, Get over it!
Leave a comment:
-
Originally posted by Remotion View PostEi mitään lisättävää Samun kommenttiin.
No nyt oli taas sen tason kommentti. Sähköautoilija ei edes löydä mutkatietä uudeltamaalta.No sitten tietysti vaan se kiihtyvyys valoista merkkaa, joo'o niin se on oltava.
t: 20v uudenmaan mutkateitä hinkanneena ja niillä autoiluja joka kesä järjestäneenä.Tosin, saatat olla tänävuonna oikeessa, tiet on päästetty niin pahaan kondikseen että taitaa kasvaa horsmaa jo syksyyn mennessä.
Leave a comment:
-
Originally posted by zakspeed View PostEilen tuli ensimmäinen kuukausi täyteen i3sen kanssa.
2100km saldona ja hinta 67€ (pelkällä kotilataamisella olisi ollut noin 53€)
*Ja lisäyksenä, ihan täyttä ajamisen iloa silti.
Energiaa mennyt 2282kwh, joka kotilatauksella (0,15) olisi noin 3,25€/100km. Kulutus 21,7kwh (ajotietokone 19,9kwh). Paljon maantietä.Last edited by ///Jone; 27-04-2022, 13:30.
Leave a comment:
-
Originally posted by zakspeed View PostEilen tuli ensimmäinen kuukausi täyteen i3sen kanssa.
2100km saldona ja hinta 67€ (pelkällä kotilataamisella olisi ollut noin 53€)
*Ja lisäyksenä, ihan täyttä ajamisen iloa silti.itsellä kulutus tippunut i3:ssa kelien lämmetyä 14.8kw ja meillä sähkö maksaa veroineen/siirtoineen n.0,15s, eli n.2,22€/100km,Käyttömaksu rexissä 91€/vuosi ja vakuutus täyskaskolla 400€/vuosi.
älyttömän halpaa on i3 ajo ja varsinkin nurkka-ajossa äärimmäisen kiva auto.
Leave a comment:
Leave a comment: