Nyt ei uusi sähköauto enää paljoa maksa, 40kW Leaf 25k€:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by isolohko View PostNyt ei uusi sähköauto enää paljoa maksa, 40kW Leaf 25k€:
https://autokeskus.fi/tarjoukset/tar...pputarjoukset/
Jos nyt jostain valittaisi niin kk kulut on melkoiset osarista
Hyödynnä myös rahoitustarjous 0,49 % + kulut 249 €/kk**
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View PostNyt ei uusi sähköauto enää paljoa maksa, 40kW Leaf 25k€:
https://autokeskus.fi/tarjoukset/tar...pputarjoukset/
Kuinkahan pitkä elinkaari tolla Leafin käyttämällä Chademo -pikalataus-standardilla mahtaa olla? Eli löytyykö ko. standardin mukaisia latauspaikkoja enää 10v kuluttua ?
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostEi paskempi diili.
Kuinkahan pitkä elinkaari tolla Leafin käyttämällä Chademo -pikalataus-standardilla mahtaa olla? Eli löytyykö ko. standardin mukaisia latauspaikkoja enää 10v kuluttua ?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostEi paskempi diili.
Kuinkahan pitkä elinkaari tolla Leafin käyttämällä Chademo -pikalataus-standardilla mahtaa olla? Eli löytyykö ko. standardin mukaisia latauspaikkoja enää 10v kuluttua ?
CCS-laturien määrä tulee varmasti olemaan jatkossa suurempi (saa ulos suurempaa lataustehoa yms) mutta en olisi huolissani.
Leafista oli muuten tosi hyvä tarjous tuossa reilu kuukausi sitten, kun N-Connecta varustetasoa (ledivalot, kamerat, navi, ym) sai samoihin hintaluokkaan tuon Bangladesh-mallin (Visia) kanssa.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostJos ajattelee, että pelkästään Leafia ja e-NV200:a on valmistettu luokkaa päälle 600000 kappaletta, niin en ihan äkkiä usko sen katoamiseen. Mitsun plugarit siihen toki päälle vielä. Toisekseen, tuo on universaali DC-latausstandardi.
CCS-laturien määrä tulee varmasti olemaan jatkossa suurempi (saa ulos suurempaa lataustehoa yms) mutta en olisi huolissani.
Leafista oli muuten tosi hyvä tarjous tuossa reilu kuukausi sitten, kun N-Connecta varustetasoa (ledivalot, kamerat, navi, ym) sai samoihin hintaluokkaan tuon Bangladesh-mallin (Visia) kanssa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostMinä taas olisin huolissani. Pitkään jo uusia latauspisteitä on rakennettu "Yksi Chademo ja monta CCS" periaatteella. Esim. 1x Chademo ja 4x CCS.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostSehän on järkevää, kun CCS-autoja on viime vuosina ilmaantunut paljon enemmän. Molempia kuitenkin rakennetaan.
Lähteen sopii kyseenalaistaa. Kaikkitietävästä FB-ryhmästä poimittu . Omia rahojani en pistäisi Chademo-teknologiaan perustuvaan autoon.
EDIT: Toki tässä voisi argumentoida, että mitä vähemmän ko. autoja liikenteessä sitä enemmän on vapaita latureita. Mutta siihen heitän takaisin, että ketään ei kiinnosta korjailla rikkinäisiä Chademo latureita jos niille ei ole käyttöä tarpeeksi. Kuoleva teknologia käänsi asian miten päin tahansa.Last edited by pyroz; 22-11-2021, 11:54.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Post"Tänä vuonna CHAdeMO:n markkinaosuus on alle 4% ja se painuu koko ajan alaspäin. Vastaavasti CCS-autojen myynti kasvaa hurjasti. Meillä on kohta satoja tuhansia CCS-autoja ja korkeintaan pari tuhatta CHAdeMO - autoa. Koko sähköautokannasta CHAdeMO-autoja on 2025-2026 kieppeillä vain n. 0,5%."
Lähteen sopii kyseenalaistaa. Kaikkitietävästä FB-ryhmästä poimittu . Omia rahojani en pistäisi Chademo-teknologiaan perustuvaan autoon.
EDIT: Toki tässä voisi argumentoida, että mitä vähemmän ko. autoja liikenteessä sitä enemmän on vapaita latureita. Mutta siihen heitän takaisin, että ketään ei kiinnosta korjailla rikkinäisiä Chademo latureita jos niille ei ole käyttöä tarpeeksi. Kuoleva teknologia käänsi asian miten päin tahansa.
Ontuvana vertauksena: Ei kaasuasematkaan ole kadonneet, vaikkei kaasuautot ole missään kohtaa lyöneet läpi. Niidenkin markkinaosuus polttomoottoriautoista on aika marginaalinen.
Laturit taas toisaalta on osoittautuneet luotettaviksi (poislukien osa vanhoista DBT-latureista vuosien takaa). Omat kokemukset on liian polarisoituneita (joitakin satoja CHAdeMO-latauksia vs 2 CCS-latausta) , että voisin arvioida noiden keskinäistä luotettavuutta.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Vaasan suunnalla ollaan jo askartelemassa CCS-konversiota Leafiin, hintatavoite on alle 700 €. Valmista ei toki vielä ole, mutta Dalan referenssit tietäen valmista mitä suurimmalla todennäköisyydellä kuitenkin tulee. Sitten on ainakin periaatteessa mahdollista, että Lefassa on 22 kW AC sekä CCS JA Chademo DC!
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostVaasan suunnalla ollaan jo askartelemassa CCS-konversiota Leafiin, hintatavoite on alle 700 €. Valmista ei toki vielä ole, mutta Dalan referenssit tietäen valmista mitä suurimmalla todennäköisyydellä kuitenkin tulee. Sitten on ainakin periaatteessa mahdollista, että Lefassa on 22 kW AC sekä CCS JA Chademo DC!
22kW AC-lataus toki tarttee kaiketi joko orkkislaturin triplana, tai sitten jonkun Dalamaisen taikatempun olemassa oleviin.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View Post22kW AC-lataus toki tarttee kaiketi joko orkkislaturin triplana, tai sitten jonkun Dalamaisen taikatempun olemassa oleviin.
Dalasta kertoo jotain sekin, että tietäjen mielestä CCS-konversio ei pitäisi olla mitenkään tehtävissä
Comment
-
Comment