Työkuvioiden muututtua pitäisi hommata joku mukava ja "luotettava" kulkine itsensä liikuttamiseen pitkin Suomea.
3 ja 4 sarja on käytännössä pois suljettu, kun ei niihin mahdu ja ei niissä ole comfort-penkkejä muutenkaan.
Katse kääntyy siis F10/F07 suuntaan. LCI 520 B47 koneella houkuttaisi lähinnä koneen paremman luotettavuuden ja taloudellisuuden takia, mutta jälleen, ei ole comforteilla varustettuna ja sport-penkit on liian kapeat.
Lisäksi aika moni 520 on nelivedolla, mikä on itselle kohtuu tarpeeton ja potentiaalinen vikakohde.
F07 saisi kohtuu edukkaasti. Aika monessa AD alusta, siihen kun varautuu uusimaan ainakin takaiskarit 700e/nurkka ja koneeseen ketjuremppa n. 2000 e, niin pitäisi hetken aikaa päästä?
Työkuvioiden muututtua pitäisi hommata joku mukava ja "luotettava" kulkine itsensä liikuttamiseen pitkin Suomea.
3 ja 4 sarja on käytännössä pois suljettu, kun ei niihin mahdu ja ei niissä ole comfort-penkkejä muutenkaan.
Katse kääntyy siis F10/F07 suuntaan. LCI 520 B47 koneella houkuttaisi lähinnä koneen paremman luotettavuuden ja taloudellisuuden takia, mutta jälleen, ei ole comforteilla varustettuna ja sport-penkit on liian kapeat.
Lisäksi aika moni 520 on nelivedolla, mikä on itselle kohtuu tarpeeton ja potentiaalinen vikakohde.
F07 saisi kohtuu edukkaasti. Aika monessa AD alusta, siihen kun varautuu uusimaan ainakin takaiskarit 700e/nurkka ja koneeseen ketjuremppa n. 2000 e, niin pitäisi hetken aikaa päästä?
Niiiiiin totta. Ainakin vitossarjan arvostus menee fiatin yms tasolla ekat 4v..
Kyseleppäs uudestaa liikkeistä, kaverin 2016 mallin c meseki oli alkuu ongelmajätettä liikkeille mut nyt ykskaks homma muuttuki ja ne haluis kovastikki sitä vaihella, sillä vaihtokohde on edullisempi auto.
Tätä on spekuloitu todella paljon, ja etenkin jenkkien kanta tuntuu asettuneen siihen että tavalliset käyttöautot polttomoottorilla ovat romumetallin arvoisia tulevaisuudessa. Sen sijaan erikoisemmat, hyväkuntoiset ja keräilypotentiaaliset autot voivat nousta todella arvostetuiksi, kun uusia vastaavia ei kertakaikkiaan saa. Kyllähän mikro lämmittää makkaran grilliä nopeammin mutta ei se yhtä hyvää ole.
Varmaankin ihan hyvä kehityssuunta Jenkeissä, että käyttöautot sähkojä. Youtube-kanavien perusteella keskiverto amerikkalainen pitää ja huollattaa autojaan niin huonosti, että autot ovat paalikamaa 80 000 mailia ajettuina. Ainakin GM:n pikkuturboissa, Bemarin ja VAG:n bensakoneilla näyttää olevan vaikeuksia kestää yhtään isompia kilometrejä tuolla.
Pehkana kun nyt on mennyt pari hyvin hinnoiteltua ja varustelua yksilöä sivu suun oman jahkailun takia. Pari hyvää autoa meni myös juuri ennen kun sain oman autoni myytyä
Ei auta kun pistää hakuvahtia päälle.
Hyvä vertaus, ja täytyy toki muistaa myös että kaasugrilli ei ole hiiligrillin veroinen. Ihan hyvä suuntaus sinänsä jos massat siirtyisivät suurimmalta osin sähkövatkaimiin pitkässä juoksussa ja itse saa keskittyä ajelemaan E85:sta polttavilla ”museo”kulkineilla.
Ihan mahdoton arvata mihin suuntaan hinnat menee, yhtäältä vois arvella että polttisten suosio sukeltaa loputtomasti mutta toisaalta taas kun ei uusia myydä juuri lainkaan niin jossain kohtaa voisi kuvitella että kysyntä saa tarjonnan kiinni. Ainakin hyvien yksilöiden osalta.
Tätä on spekuloitu todella paljon, ja etenkin jenkkien kanta tuntuu asettuneen siihen että tavalliset käyttöautot polttomoottorilla ovat romumetallin arvoisia tulevaisuudessa. Sen sijaan erikoisemmat, hyväkuntoiset ja keräilypotentiaaliset autot voivat nousta todella arvostetuiksi, kun uusia vastaavia ei kertakaikkiaan saa. Kyllähän mikro lämmittää makkaran grilliä nopeammin mutta ei se yhtä hyvää ole.
Se on totta,18.8 oli 674 teslaa myynnissä,nyt niitä on 912.
Kuvittelisi että tuo määrä olisi ns ylitarjonnan puolella.
Toi hintojen polttiksessa tekee myös etten uskalla edes kuvitella tuovani esim m235,marvon tuntien hinta minkä ne sille määrittelevät on täysi arvoitus.
37 ja 120 ajetuista pyydetään saman verran nettiautossa. Varusteet samat/vuosimalli/kilometrit.
Se onkin, tällä viikolla tullu kiire monella tarkistella Y mallin hintoja, niitä on tarjottu itsellekin tällä viikolla montaa kymmentä. Sinänsä ihan reaalihintaan joo mutta nettiautossa on 120 ellei nyt ylikin jo Pelkästään Y mallia tarjolla Kyllä noi kohta normalisoituu, Enyaq 80iv kokee nyt samaa kun luovutuksia on tullu sen verran paljon vaikka tuote on ollut sinänsä hankala ostaa mutta nyt niitä on tullut markkinoille jo maailmalle sen verran että tulevat pari naksua alaspäin. Ioniq 5 ja I4 ei vielä mutta se aika lähenee kyllä jolloin ei saakaan omiaan pois, onneksi bemarin kanssa siihen on tottunut jo oli malli mikä hyvänsä
Ihan mahdoton arvata mihin suuntaan hinnat menee, yhtäältä vois arvella että polttisten suosio sukeltaa loputtomasti mutta toisaalta taas kun ei uusia myydä juuri lainkaan niin jossain kohtaa voisi kuvitella että kysyntä saa tarjonnan kiinni. Ainakin hyvien yksilöiden osalta.
Se on totta,18.8 oli 674 teslaa myynnissä,nyt niitä on 912.
Kuvittelisi että tuo määrä olisi ns ylitarjonnan puolella.
Toi hintojen polttiksessa tekee myös etten uskalla edes kuvitella tuovani esim m235,marvon tuntien hinta minkä ne sille määrittelevät on täysi arvoitus.
37 ja 120 ajetuista pyydetään saman verran nettiautossa. Varusteet samat/vuosimalli/kilometrit.
Sietämätön vaikeus ostaa kun ei tiedä kun halu päästä eroon tulee autosta voi sen myyntiaika ollu jtn naurettavaa.
Ihan mahdoton arvata mihin suuntaan hinnat menee, yhtäältä vois arvella että polttisten suosio sukeltaa loputtomasti mutta toisaalta taas kun ei uusia myydä juuri lainkaan niin jossain kohtaa voisi kuvitella että kysyntä saa tarjonnan kiinni. Ainakin hyvien yksilöiden osalta.
Joo no tässä tapauksessa kun sähkäri (i3) kyseessä niin markkinat sahaa aika hämmentävästi. Auton hintalappu 21900 ja viime vuonna vastaavissa oli mielestäni jo yhdessä vaiheessa 15900 pyyntejä ennen kuin lähtivät taas nousuun. Laakkosen vaihtohyvitys oli 2000 euroa pienempi kuin tuo hintalappu minkä siihen nyt laittoivat. Me kun ostettiin taas i3 niin ei varsinaisesti netottu mitään kun sen hinta oli samalla tavalla korkealla.
Edit: erotus korjattu
Joo noi hinnat sahaavat oudosti,tosiaan noista sähkön/hybridin myyntiajoista ei tietoa mutta esimerkkinä vaikka tämä. Joulukuusta-heinäkuukun kiesillä myynnissä,nyt heinäkuu-syyskuuhun rintajoupilla. Sen tiedän että ennen tuollainen oli ihan kysytty tuote,kyllä järjetön ylipyynti on tappanut myynnin.
Pitkä on ollut myyntiaika ja tulee olemaankin tuolla pyynnillä.
Hintojen noustessa ~10/2021 uskon että kauppaa syntyi kun ihmiset huumassa saivatkin enemmän kuin olivat maksaneet,vaikka väliraha oli samakuin ennen..nyt ne ylihintaset makaa varastossa kun myyntiajat pitkiä niin ei uskalleta tarjota kuin jtn suht naurettavaa. Tämä siis koskee polttiksia,ja ainoastaan bmw mitä seurannut.
Jotenkin tuntuu myös harrasteautot tekevän huonosti kauppaa..myöskin hinnoittelut aika ääripäissä esim(toki toinen smg vs manuaali)
G20 epämukavuutta en kyllä allekirjoita. Toki mulla oli ihan perusmalli ja vakio 17” rengastuksella. Oli kyllä mielettömän hyvä auto! Kaikki tarpeellinen meikäläiselle. Ajettavuus oli huippua, samoin yleinen laatu. Erityisesti hiljaisuus tuolla rengastuksella oli merkillepantava. Kävin koeajamassa useita sähkövempaimia ennen vaihtopäätöstä. Mm. Polestar2 ja Teslan 3. Molemmat noista melun suhteen aivan eri planeetalta, siis huonossa mielessä. Tosiaan myös liikkui ihan mukavasti ja ohitukset sportilla olivat todella vaivattomia. Varaukseton suositus tuolle mallille, kannattaa kokeilla.
Leave a comment: