Joo, kuten privalla tuli todettua, että väärinkäsitysten kerrannaisuutta. Mulle conti tai michelin ollut se juttu omien kokemusten pohjalta, mutta en vähättele muiden kokemusta renkaista.
Testaa ja kerro mielipiteesi, jos olet etelän suunnalla liikkeellä, niin pääset ihan mielellään testaa omaa m340i tuoreilla conteilla.
Ei kannata Contia taikka Misukkaa ostaa. Jopa Misukkaa löytyy made in china merkinnöillä. Näin se maailma mennyt pilalle.
Ja näin lisäkommenttina, tältäkin foorumilta löytyy varmasti iso joukko ns sunnuntaiajelijoita, jotka ei huomaa onko alla Espanjassa, korkeassa vai Kiinassa tehty rengas. Rengasmelun erot helppo huomata, mutta melun määrä ei suoraan korreloi renkaan hyvyyttä. Monet kiinalaiset rengasmerkit hiljaisia ihan tarkoituksella. Kiinalaiset tykkää enemmän amerikkalaisesta ajotuntumasta, toisin kuin eurooppalaiset totutettu kovaan Autobahn tuntumaan vaikkei täällä Suomessa saa koskaan ajaa sellaista vauhtia johon Autobahn renkaat suunniteltu.
Eikös Toyo ihan laaturengas ole? Ainakin ihan laaturenkaan hinnoissa näyttää olevan.
Mulla on yhdet leveämmät Toyot 20 vuoden takaa. Ihan mustat ja pyöreät, ei vikaa, vaikka kerran korjattu toinen kun jotain tiestä meni läpi. Ei toki enää käytössä, mutta tuo on vähän hassua kun muut renkaat saattaa 10 vuotiaina olla täynnä halkeamia ym. ja noissa ihan vähän ikääntymistä huomaa päälle päin, muttei mitään tuollaisia. Rehellisesti sanottuna en ollut uskoa silmiäni kun tajusin noiden iän, tottunut että 10 vuotias on jo niin ja näin halkeimilla. Toki en tiedä onko ollut vaikka vanhaa varastoa tms. Jostain luin, että vuosi alla vastaisi 5 vai oliko peräti 10 varastossa.
Sä argumentoit ihan periaatteesta mua vastaan ja se on ihan sama mitä mä kirjoitan tai sanon. Mulla on nyt taas tuoreet contin sport contactit alla koossa 225/45r18 ja 255/40r18 ja ne on ihan sikana paremmat ku kiinarenkaat piste ja thats it. Olen kokeillut noita halpiksia kavereiden auton alla ja no thanks. Tietenkin jos sun sukulaiset on niinku mun appiukko, jonka e mersun keskikulutus 3.9 litraa sadalla, niin siinä menee joku musta ja pyöreä ihan nätisti. Mun keskikulutus ei oo 3.9 l/100km.
Edit: niin ja joutui sitä joskus itsekin ostaa jotain gangbangia ku hemi suositteli , mut siinä vaiheessa kun pääsee laaturenkaisiin kiinni, niin ei sitä enää mitään zpongeja osta
Älä ota nokkiisi, luulen vaan että aiheet mitä kommentoit on sellaisia mihin on helpompi ottaa kantaa.
Contia kiinnostais kans laittaa alle,mutta joku foorumilainen niitä tais haukkuakin kun meni laittaan setin alle ettei enää laita?
Ehkä sun auto on vaan niin vanha verrattuna tuollaiseen uudempaan 300 dieseliin, ettei sillä pääse 3.9 litraan kuin alamäkeen, sama vika allekirjoittaneella autojensa kanssa, mutta ei kai se renkaisiin vaikuta.
Onko noissa Conteissas melunvaimennus? Tekeekö Conti yleensäkään renkaita ilman reunasuojaa?
Viimeksi uudet kumit ostaessa kävi hyvä kämmi, yritin katsoa etukumeihinkin reunasuojat ja en tiedä mitä lie klikkailin ulkomaiselta sivustolta, mutta tuli vaan otettua pelkkä XL. 295 kumikaan ei häävisti suojaa 10-tuumaista vannetta tuossa koossa matalana. Ja toki huomasin kämmin vasta kun renkaat oli vanteilla jo.
On paha tapa ihmiselle jos ostaa tavaraa ja kuvittelee sen aina osuvan kohdalleen eikä tarkista heti toimituksen jälkeen. No ainakin tuo moka oli sentään puhtaasti OMA
Taitaa merkkirenkaille lisineen koittaa tukalat ajat. Olen jo pari kertaa vanhempien sukulaismiesten kuullut mainostavan nykyisten kiinankumien hyvyyttä ja hiljaisuutta ja ovat kertoneet kuinka ovat ihan yhtä hiljaisia kuin laaturenkaat.
Yleensä noilla rahamiehillä oli ennen alla aina jotain merkkirengasta ja talvella uusiampia nokialaisia kun ajavat yleensä enemmän kuin minä. Tältä tuoreelta mainostajalta kyselin paljonko uudehkon E-Mersun mittariin tulee vuodessa, niin 40tkm.
Edittiä. Toyoista ei kyllä mitään huonoa sanottavaa renkaina, itse arvostan kirkkaimpaan kärkeen nuo kestävyydeltään. Ja itsellä taas luonto yrittää pakottaa ostamaan "länsimaista"
Fakta on että nuo paskamaat ovat vaan paskamaita.
Sä argumentoit ihan periaatteesta mua vastaan ja se on ihan sama mitä mä kirjoitan tai sanon. Mulla on nyt taas tuoreet contin sport contactit alla koossa 225/45r18 ja 255/40r18 ja ne on ihan sikana paremmat ku kiinarenkaat piste ja thats it. Olen kokeillut noita halpiksia kavereiden auton alla ja no thanks. Tietenkin jos sun sukulaiset on niinku mun appiukko, jonka e mersun keskikulutus 3.9 litraa sadalla, niin siinä menee joku musta ja pyöreä ihan nätisti. Mun keskikulutus ei oo 3.9 l/100km.
Edit: niin ja joutui sitä joskus itsekin ostaa jotain gangbangia ku hemi suositteli , mut siinä vaiheessa kun pääsee laaturenkaisiin kiinni, niin ei sitä enää mitään zpongeja osta
Tämäkin taas huutokaupassa. Kassillinen rahaa kiinni osissa, mutta orkkiksena olisi arvokkaampi. Mäkin tämmöistä harkitsin kunnes päädyin g20 m340i:n ostamaan ja itsellekin olisi vaan orkkis kelvannut. Toinen mikä ihmetyttää monissa tuning-autoissa on, että kaikesta käytetystä rahasta vain pennejä pantu renkaisiin. Aina jotkut bingbongit alla.
Taitaa merkkirenkaille lisineen koittaa tukalat ajat. Olen jo pari kertaa vanhempien sukulaismiesten kuullut mainostavan nykyisten kiinankumien hyvyyttä ja hiljaisuutta ja ovat kertoneet kuinka ovat ihan yhtä hiljaisia kuin laaturenkaat.
Yleensä noilla rahamiehillä oli ennen alla aina jotain merkkirengasta ja talvella uusiampia nokialaisia kun ajavat yleensä enemmän kuin minä. Tältä tuoreelta mainostajalta kyselin paljonko uudehkon E-Mersun mittariin tulee vuodessa, niin 40tkm.
Edittiä. Toyoista ei kyllä mitään huonoa sanottavaa renkaina, itse arvostan kirkkaimpaan kärkeen nuo kestävyydeltään. Ja itsellä taas luonto yrittää pakottaa ostamaan "länsimaista"
Fakta on että nuo paskamaat ovat vaan paskamaita.
Hyvin paljon muistista, ei niin eksaktia tietoa, enemmän ympäripyöreä nyrkkisääntö.
Johonkin vuoteen asti, viritys helpompaa. Ei vaadita kuin päästöt putkenpäästä ja penkkilappu. Lapussa saa olla jokin tehopainosuhde.
Sitten uudemmat vaatii viralliset päästölaput esim VTT:ltä, jotka on käytännössä niin kalliita ja mahdottomia saada ettei kannata. Kuitenkin nämä uudemmat on helpompi jälkivirittää pelkällä ohjelmalla, koska ahdetut.
Näistä laittomista on tähän mennessä lätkäisty uusintakatsastuksia, pääsee sit läpi tai ei. Yleensä pääsee jos vähänkään tietää mitä tekee.
Miedosti viritetyt ei jää kiinni millään, ei ennen, eikä jatkossa. Jollei mittaustapoja konttorilla muuteta.
Mutta siis on ne jokainen softattu jollain tapaa ollut laiton aina.
Jatkossa vaan näihin räikeimpiin ylilyönteihin lyödään myös sakkoa.
Sitä en osaa sanoa miten ne räikeiten savuttavat ja viritetyt on ennenkään päässyt leimalta läpi.
Uudesta sakotuskäytännöstä uutisoimalla on ainakin saatu pelotevaikutus.
Nyt on selkeämpää, kiitos.
Sitä olen itsekin ihmetellyt, millä ne savukoneet tai suoralla putkella olevat saavat leimansa. Leimaako joku tosissaan niitä vai pitääkö aina tehdä remppa ennen ja jälkeen leiman.
Sinänsä hieno poikkeus mutta ei mitenkään sen verran kaunis että ostaja ostaisi tuota vs saman hintainen orkkis.
Rahaa on palanut mutta vähän ostajia karkottavia muutoksia niillä rahoilla tehty.
Joo kyllä on erittäin kaunis auto pilattu mauttomalla tuninkilla. En osaa uskoa että tuommoisia hintoja pilalle tuunatusta saisi.
Jaa, siellä on kuitti joistain triangleista, mutta ilmoituksessa näköjään toyot, mutta en mä niitäkään kyllä arvosta yhtään verrattuna contiin tai micheliniin.
Tämäkin taas huutokaupassa. Kassillinen rahaa kiinni osissa, mutta orkkiksena olisi arvokkaampi. Mäkin tämmöistä harkitsin kunnes päädyin g20 m340i:n ostamaan ja itsellekin olisi vaan orkkis kelvannut. Toinen mikä ihmetyttää monissa tuning-autoissa on, että kaikesta käytetystä rahasta vain pennejä pantu renkaisiin. Aina jotkut bingbongit alla.
Ei kai toyot ihan bingbongia ole.
Sinänsä hieno poikkeus mutta ei mitenkään sen verran kaunis että ostaja ostaisi tuota vs saman hintainen orkkis.
Rahaa on palanut mutta vähän ostajia karkottavia muutoksia niillä rahoilla tehty.
Leave a comment: