Originally posted by Zeta
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by suppari View PostKauanko ajaa x5m kaasu pohjassa?
Oli pakko googlettaa mitä äksä kuluttaa 250km/h nopeudessa, löysin luvun 32l/100km, tiedä sitten kuinka oikein tai väärin tuo on. Lukema on varmaan suuruusluokaltaan oikein, kesällä Saksassa omalla äksällä 230km/h vauhdissa kulutusmittari vilisti 'villisti' 20-30l/100km välillä. Tuosta laskien X5M tyhjentää tankin runsaassa tunnissa, ~ 260km. Eli suuruusluokaltaan noin tunti molemimmilla, matkassa ero vajaa 100km.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jori View PostKulutus ollut siis jossain 40kWh/100km…iX50 vie huippunopeudella 200km/h 50kWh/100km.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by van cleef View PostMut siis i4 kävin hangossa ja siitä Poriin. Ja Porista Nastolan kautta lepsämään himaan
Leave a comment:
-
-
Mut siis i4 kävin hangossa ja siitä Poriin. Ja Porista Nastolan kautta lepsämään himaan
Leave a comment:
-
-
Nurmijärvi-Helsinki-kotka-Mikkeli-Ylämylly-Seinäjoki-Nurmijärvi on ohjelmassa tasaisin väliajoin. Viiden maissa kun lähtee, ehtii yleensä vielä yöksi Seinäjoelle siinä puolen yön/aamuyön aikana. Kotkassa menee yleensä tunti, Mikkelissä pari, ylämyllyllä kauemmin. Tiet joko kolminumeroisia tai kaksinumeroisia pääsääntöisesti ohitukset ns lapa jäässä ja marssivauhti aika kova kokoajan. Mäkiset maastot suomen selällä varmaan kanssa voi olla persiistä i4. Ei oo mun juttu vaan. Puuttuu pörinä kanssaLast edited by van cleef; 03-03-2023, 16:00.
Leave a comment:
-
-
"Iltalehden politiikan toimittaja oli talven aikana havainnut useita kertoja Lahdenväylällä Tesloja, jotka matelevat moottoritien oikeaa kaistaa alle 80 km/h -nopeudella, vaikka sää on hyvä ja tien pinta kuiva."
Maalla tuo tuskin on ongelma, jossain valtateillä joskus joku voi olla kohdannut tientukkeenItse en ole huomannut, mutta enpä kyllä paljoa missään Lahdenväylillä ole ajellutkaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostOnko tosiaan jollekin auton valinnassa vielä väliä herätääkö oma auto muissa antipatioita tai kateutta :think
Itselle se auto ostetaan ja olisin huolissani jos pihassa oleva auto ei herättäisi itsessäni tunteita, omistamisen ja ajamisen iloa. Mua ei nappaa yhtään mitä naapurit tai muut tielläliikkujat tuosta ajattelevat
Noh, sanotaan niin että ehkä merkitystä, se ilkivalta ym, muttei juurikaan painoarvoa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by van cleef View PostEi nää sähköautot taida olla mun juttu. Mulla oli tossa i4 m50 koeajossa ja omasta mielestä ajoin tosi nätisti, mutta range jäi jonnekin 200 km huitteille
Jos olisin normityylilläni vetänyt niin olisi jäänyt Turkuun pääsy haaveeksi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by anv View PostEi minulla mitään negatiivista bemua tai mersua, olen vain aina omistanut autoina saabeja ja viimeiset kolme vuotta Hyundain ja tuon EV6:n, jotka eivät herätä kenessäkään oikeastaan mitään antipatioita tai kateutta. Vähän tojotamaisia siinä suhteessa.
Itselle se auto ostetaan ja olisin huolissani jos pihassa oleva auto ei herättäisi itsessäni tunteita, omistamisen ja ajamisen iloa. Mua ei nappaa yhtään mitä naapurit tai muut tielläliikkujat tuosta ajattelevat
Leave a comment:
-
-
Originally posted by anv View PostTuo BMW iX1 olikin minulle outo. Pikaisella tutkimisella menisi speksiin helposti. Pikalukemisella en löytänyt penkkien ja ratin lämmitystä tai muistipenkkejä, mutta luulisi että noita saa?
Ratin lämmitykseen tarvittava "Steering-wheel heating preparation" näkyi olevan vain Premium-paketin yhteydessä (1830€) ja itse lämmitys pitää vielä ostaa erikseen BMW ConnectedDrive Upgrades -toiminnon kautta.
Ja Charged-varustelutasosta ylöspäin ratin lämmitys tulee mukana.Last edited by Petri.Kekkonen; 03-03-2023, 13:25.
Leave a comment:
-
Leave a comment: