memebuy23buy

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    https://www.iltalehti.fi/autouutiset...e-3b3dccb5a0ec

    "Iltalehden politiikan toimittaja oli talven aikana havainnut useita kertoja Lahdenväylällä Tesloja, jotka matelevat moottoritien oikeaa kaistaa alle 80 km/h -nopeudella, vaikka sää on hyvä ja tien pinta kuiva."

    Maalla tuo tuskin on ongelma, jossain valtateillä joskus joku voi olla kohdannut tientukkeen Itse en ole huomannut, mutta enpä kyllä paljoa missään Lahdenväylillä ole ajellutkaan.
    Olen ennenkin sen täällä kirjoittanut: Oman kokemukseni mukaan, kun ajan motarilla nopeusrajoitus +7km/h, Teslat vetävät koko ajan ohi.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Kauanko ajaa x5m kaasu pohjassa?
    Hyvä kysymys, voi olla vaikeampi käytännössä kokeilla baanallakaan.

    Oli pakko googlettaa mitä äksä kuluttaa 250km/h nopeudessa, löysin luvun 32l/100km, tiedä sitten kuinka oikein tai väärin tuo on. Lukema on varmaan suuruusluokaltaan oikein, kesällä Saksassa omalla äksällä 230km/h vauhdissa kulutusmittari vilisti 'villisti' 20-30l/100km välillä. Tuosta laskien X5M tyhjentää tankin runsaassa tunnissa, ~ 260km. Eli suuruusluokaltaan noin tunti molemimmilla, matkassa ero vajaa 100km.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Ei riitä 50kWh/100km IX50:lle lappulattiassa. Tuonkin ovat kokeilleet ajamalla, 58kWh/100km on oikeempi luku. Sinänsä huvittavaa akku tyhjenee alle tunnissa eli range on reipaasti alle 200km.
    Kauanko ajaa x5m kaasu pohjassa?

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by jori View Post
    Kulutus ollut siis jossain 40kWh/100km…iX50 vie huippunopeudella 200km/h 50kWh/100km.
    Ei riitä 50kWh/100km IX50:lle lappulattiassa. Tuonkin ovat kokeilleet ajamalla, 58kWh/100km on oikeempi luku. Sinänsä huvittavaa akku tyhjenee alle tunnissa eli range on reipaasti alle 200km.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by van cleef View Post
    Mut siis i4 kävin hangossa ja siitä Poriin. Ja Porista Nastolan kautta lepsämään himaan
    Ajat sitten pahemmin kun mä 😄 Kesällä mulla kulutus n.25, 20" perf pyörillä. Viimeviikolla tulin HV kentältä turkuun n.30-40cm lumikuorma päällä ja 29.5 kulutus. Tais olla +30-40kmh vakkarissa. 40 kulutusta ei kyllä saa millään, vaikka miten ohittelee.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Mut siis i4 kävin hangossa ja siitä Poriin. Ja Porista Nastolan kautta lepsämään himaan

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Nurmijärvi-Helsinki-kotka-Mikkeli-Ylämylly-Seinäjoki-Nurmijärvi on ohjelmassa tasaisin väliajoin. Viiden maissa kun lähtee, ehtii yleensä vielä yöksi Seinäjoelle siinä puolen yön/aamuyön aikana. Kotkassa menee yleensä tunti, Mikkelissä pari, ylämyllyllä kauemmin. Tiet joko kolminumeroisia tai kaksinumeroisia pääsääntöisesti ohitukset ns lapa jäässä ja marssivauhti aika kova kokoajan. Mäkiset maastot suomen selällä varmaan kanssa voi olla persiistä i4. Ei oo mun juttu vaan. Puuttuu pörinä kanssa
    Last edited by van cleef; 03-03-2023, 16:00.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied


    "Iltalehden politiikan toimittaja oli talven aikana havainnut useita kertoja Lahdenväylällä Tesloja, jotka matelevat moottoritien oikeaa kaistaa alle 80 km/h -nopeudella, vaikka sää on hyvä ja tien pinta kuiva."

    Maalla tuo tuskin on ongelma, jossain valtateillä joskus joku voi olla kohdannut tientukkeen Itse en ole huomannut, mutta enpä kyllä paljoa missään Lahdenväylillä ole ajellutkaan.

    Leave a comment:


  • anv
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Onko tosiaan jollekin auton valinnassa vielä väliä herätääkö oma auto muissa antipatioita tai kateutta :think

    Itselle se auto ostetaan ja olisin huolissani jos pihassa oleva auto ei herättäisi itsessäni tunteita, omistamisen ja ajamisen iloa. Mua ei nappaa yhtään mitä naapurit tai muut tielläliikkujat tuosta ajattelevat

    Noh, sanotaan niin että ehkä merkitystä, se ilkivalta ym, muttei juurikaan painoarvoa

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by van cleef View Post
    kuten sanoin; ajan paljon maanteillä ja ohitan paljon.
    No kerro nyt vielä ilman metaforia, että mistä ja minne ajoit ja mitä vauhtia?

    Tuollaista kulutusta ei kovin helpolla saa aikaiseksi.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    kuten sanoin; ajan paljon maanteillä ja ohitan paljon.

    Leave a comment:


  • jori
    replied
    Originally posted by van cleef View Post
    Ei nää sähköautot taida olla mun juttu. Mulla oli tossa i4 m50 koeajossa ja omasta mielestä ajoin tosi nätisti, mutta range jäi jonnekin 200 km huitteille

    Jos olisin normityylilläni vetänyt niin olisi jäänyt Turkuun pääsy haaveeksi
    Kulutus ollut siis jossain 40kWh/100km…iX50 vie huippunopeudella 200km/h 50kWh/100km.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ajoit vanhaa tietä Tkuun :think?
    Turku oli vain metafora.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by anv View Post
    Ei minulla mitään negatiivista bemua tai mersua, olen vain aina omistanut autoina saabeja ja viimeiset kolme vuotta Hyundain ja tuon EV6:n, jotka eivät herätä kenessäkään oikeastaan mitään antipatioita tai kateutta. Vähän tojotamaisia siinä suhteessa.
    Onko tosiaan jollekin auton valinnassa vielä väliä herätääkö oma auto muissa antipatioita tai kateutta :think

    Itselle se auto ostetaan ja olisin huolissani jos pihassa oleva auto ei herättäisi itsessäni tunteita, omistamisen ja ajamisen iloa. Mua ei nappaa yhtään mitä naapurit tai muut tielläliikkujat tuosta ajattelevat

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by anv View Post
    Tuo BMW iX1 olikin minulle outo. Pikaisella tutkimisella menisi speksiin helposti. Pikalukemisella en löytänyt penkkien ja ratin lämmitystä tai muistipenkkejä, mutta luulisi että noita saa?
    "Kuljettajan istuin sähkösäädöllä ja muistilla" näkyi tulevan Comfort-paketissa (1310€) tai saa myös erikseen 710€.

    Ratin lämmitykseen tarvittava "Steering-wheel heating preparation" näkyi olevan vain Premium-paketin yhteydessä (1830€) ja itse lämmitys pitää vielä ostaa erikseen BMW ConnectedDrive Upgrades -toiminnon kautta.

    Ja Charged-varustelutasosta ylöspäin ratin lämmitys tulee mukana.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 03-03-2023, 13:25.

    Leave a comment:

Working...
X