Rangesta puheenollen. Tuli tuossa viimeviikolla ennätys sen osalta. Yöllä auto laturissa -> 80%, ajastettu kabiinin lämmitys lähtöhetkelle, pakkasta -26.3. Range näytti 120km emännän lähtiessä töihin 20km päähän. Päivällä lauhtui -16 asteeseen, range oli töistä lähtiessä 190km
Pitäisköhän laittaa turhiin videoihin, mutta jos Tesla Model 3 ylösalaisin ajovideo (ja ylipäätään sen tuhovimma) kiinnostaa, Cody kanavalla WhistlinDiesel antaa "terapiaa":
EV-database ollut hyvä mitta mikä voisi olla toteutunut range matka-ajossa eri olosuhteissa. Näyttää et maantie ja kylmällä kulutus on tuota 30kwh:n luokkaa. Vaihteluväli eri olosuhteissa 15-30kwh/100km välillä. Tuolloin range 315km. EDIT: toki jos otetaan et ajat 120kmh ja keli -25, niin uskoisin kulutuksen olevan jo 35kwh.
All details and specs of the Tesla Model X 100D (2017-2019). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.
Pätkäajossa varmasti monessakin kelissä 30kwh:ta menee rikki, tämä huomioitava ellei kotilatausta. Kotilatauksella niin merkitystä kun päivän ajoihin riittää useimmiten paljon vähemmän kuin 300km tai 200km.
Tässäpä parissa edellisessä postauksessa tulikin hyvää infoa täytyy jossain vaiheessa käydä kokeilemassa. Parkkeeraaminen tuskin ongelma,melko vähän isommissa kaupungeissa ajoa missä ahtaat parkkipaikat.Noita näköjään tehty myös 6 paikkasena,joka riittäisi myös.
Mites kellään kokemuksia tämmöisestä? https://m.nettiauto.com/tesla/model-...unt=3&vifNav=Y
Puuttuuko jotain oleellista? Käytännön range? Onko hinta kuinka linjassaan? Rumahan tuo on kun mikä, eikä varsinaisesti Tesla muutenkaan kiinnosta, mutta hieman mietittävä vaihtoehtoja. Polttoaine kulut tällä hetkellä 500€/kk (6l keskikulutuksella) ja auto olisi päivitettävä lähiaikoina 7 paikkaseen..
2017 Model X jos saat kulutuksen alle 25 kWh satkulle, niin onnea. Käytännössä tommosella suhannut niin yli tai alle 30 kWh satkulle on realistinen. Käytännön range siis talvella ja kesällä motarilla n. 250 km. Kesäistä maantietä menee enemmänkin. Näissä vanhoissa tesloissa (ilman lämpöpumppua) niin tuo range kippaa talvella vähän enemmän. Varsinkin Model X kohdalla kun kabiini on valtava.
Loistavat stereot, mutta autohan ei ole mitenkään hiljainen.
Isosti tilaa, mut tilojen käyttökelpoisuus on vähän niin ja näin.
Ajovalot ei-hyvät. Model Y ja MOdel 3 ajovalot ovat huomattavasti paremmat.
Menee hieman heikommassakin maastossa, maavaraa ihan kivasti.
Se on just niin iso auto ajaa kuin miltä näyttääkin. Parkkeerauksessa voi olla lievästi haasteita.
Tyyppivikoja noissa tuon aikakauden tesloissa yhä riittää. Ja varsinkin alkupään Model X .. tsekkaa vetarit, ravistaako täyskaasulla etupäätä kiihdytyksessä! Alustan ilmatolppia ja ylä- sekä alatukivarsia kuluu kerran per 100tkm, varsinkin edestä. Jarrujen kunto. Jäähdytysjärjestelmät vuotoja ollut kans.
Renkaita kuluttaa hurjasti, mut siinä auttaa että säätää takapään mahdollisimman suoraksi sillä korkeudella mitä käyttää normaalisti. Vakiosuuntauksella menee takaa sisäreunoista tosi nopeasti vaihtoon.
Kannattaa käydä koittamassa, tuosta joko tykkää tai ei. Tietynlaisella asenteella loistava perheauto, turvaistuimet mahtuu hyvin. Kolmannelle riville menee aikuinenkin suht mukavasti.
Mites kellään kokemuksia tämmöisestä? https://m.nettiauto.com/tesla/model-...unt=3&vifNav=Y
Puuttuuko jotain oleellista? Käytännön range? Onko hinta kuinka linjassaan? Rumahan tuo on kun mikä, eikä varsinaisesti Tesla muutenkaan kiinnosta, mutta hieman mietittävä vaihtoehtoja. Polttoaine kulut tällä hetkellä 500€/kk (6l keskikulutuksella) ja auto olisi päivitettävä lähiaikoina 7 paikkaseen..
Nopeasti katsottuna näyttää ihan ok:lta. Halvimmat 100D:t näytti olevan 58-60k. Model X:t tuntuisi olevan käytettynä hitusen kalliimpia kuin Model S:t. Osassa Model S:istä on myös ne lisäistuimet takakontissa, mutta ne on todella pienille lapsille siinä missä Model X:n kolmas penkkirivi soveltuu jopa aikuiselle. EPA-rangeksi on ilmoitettu 100D:lle 475km, johon pitäisi kohtuu helpolla kesäkelissä päästä. Käytännössä noilla kilometreillä akkukapasiteetti on jo hieman laskenut eli uskaltaisin luvata joku 430-450km rangea kesälle ja talvelle noin 350km riippuen pakkasesta ja keleistä. Varusteiden puolesta noissa nyt on aika lailla kaikki. CCS-latauspäivitys maksaa 300€ sisältäen asennuksen ja latausadapterin. Reissuja varten tuo on ehdoton. Voi olla, että on jo asennettukin autoon, mutta liike ei ole osannut mainita ilmossa. Model X:ssä ei ole samaa ongelmaa päiväajovalojen kanssa kuin Model S:ssä eli sen puolesta yksi ongelmakohta vähemmän. Jos löytyy CPO-takuullinen yksilö, niin ehdottomasti plussaa.
Kandee käydä koittamassa. Jos koittaa eri merkkejä,niin huomaa,että tesla on kyllä edellä muita aika kivasti. Voimalinja/range ja varusteet tulee samaan hintaan.
Ainut ongelma tuossa,kuten vanhemmissa s malleissa,ei ole ccs latausporttia. Toki senkin saa retrofitattua,mutta kuitenki.
Ehdottomasti samaa mieltä siitä, että kannattaa käydä kokeilemassa. Itselläni Tesla tippui pois pelistä lähinnä sen vuoksi, että jos voimalinjan jättää vähemmälle huomiolle, niin tuote on loppujen lopuksi kallis korolla täynnä ärsyttävyyksiä. Ei siis kokonaisuutena mitenkään ihmeellinen, saatikka muita edellä. Mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen ja subjektiiviset tuntemukset ovat suuressa roolissa. Ja huomautan vielä, että nimenomaan tuollaista X-Teslaa en ole kokeillut, vaan näitä halvempia Model-kolmosia.
Mites kellään kokemuksia tämmöisestä? https://m.nettiauto.com/tesla/model-...unt=3&vifNav=Y
Puuttuuko jotain oleellista? Käytännön range? Onko hinta kuinka linjassaan? Rumahan tuo on kun mikä, eikä varsinaisesti Tesla muutenkaan kiinnosta, mutta hieman mietittävä vaihtoehtoja. Polttoaine kulut tällä hetkellä 500€/kk (6l keskikulutuksella) ja auto olisi päivitettävä lähiaikoina 7 paikkaseen..
Kandee käydä koittamassa. Jos koittaa eri merkkejä,niin huomaa,että tesla on kyllä edellä muita aika kivasti. Voimalinja/range ja varusteet tulee samaan hintaan.
Ainut ongelma tuossa,kuten vanhemmissa s malleissa,ei ole ccs latausporttia. Toki senkin saa retrofitattua,mutta kuitenki.
Mites kellään kokemuksia tämmöisestä? https://m.nettiauto.com/tesla/model-...unt=3&vifNav=Y
Puuttuuko jotain oleellista? Käytännön range? Onko hinta kuinka linjassaan? Rumahan tuo on kun mikä, eikä varsinaisesti Tesla muutenkaan kiinnosta, mutta hieman mietittävä vaihtoehtoja. Polttoaine kulut tällä hetkellä 500€/kk (6l keskikulutuksella) ja auto olisi päivitettävä lähiaikoina 7 paikkaseen..
Ioniq 5 alusta nettikeskustelujen mukaan muuttunut -22->-23 versioon. Tiedä sitten. Mennyt kovemmaksi.
Ainakin iskarit on vaihtunut Smart Frequency Damper tyyppiseksi, mutta periaatteellisella tasolla tuon pitäisi lisätä mukavuutta. Vastaavia Koni FSD iskareita on vaihdettu jälkikäteen mukavuuden lisäämiseksi alkujaan jäykkäalustaisiin autoihin.
Voihan se olla, että iskareiden myötä on tullut myös jäykemmät jousetkin.
Tänään käytiin tätä koeajamassa. Tsiisus,mikä vehje. Ajattelin kiihdytyksissa,että onko tässä jotain vikaa,kun ei mene mihinkään,mutta ei.
Siis todella luuska. Ja erittäin tylsä.
+ mikä pahinta,perus 3:sen alustalle patteriauto.
Heilu ja huoju jokasuuntaan,ihan kun olisi tullut viron laivalta auto täys kaljalootia.
Tuo Huyndai on tuossa lataustestissä vain jäävuoren huippu, koko lataustesti on heikkolaatuinen. Hienoja käyriä on toki mitattu, mutta ei ne vertailukelpoisia ole. Nissan, Toyota Renault on oma ryhmänsä (korkeampi lämpötila+välilataus), Huyndain tulos on täysin arvoton, Mersu, Bemari, Kia ja VW on testattu, kuten piti.
Kyllä. Tämä ja perusteet kerrottiin kyllä lehdessä harvinaisen selkeästi. Kirjoittamasi välilataus tapahtui ainoastaan sillä epäonnistuneella kerralla, jolloin autoilla ei päästy latureille asti navigoinnin epätarkkuuden vuoksi.
Tuosta navigoinnin tarkkuudesta täytyy yleisesti todeta että nykyisessä Model 3:ssa se toimii erinomaisesti. Lähtiessä auto kertoo paljonko perille saapuessa on akkua jäljellä ja se pitää kyllä paikkansa normaaleissa olosuhteissa, eli sitä ei tarvitse jännittää.
Sähköautolla matkaa tehdessä on kuitenkin mieltä rauhoittavaa että auto tietää miten pitkälle päästään ja suunnitella mahdolliset lataustauot sen mukaisesti. Testin perusteella suurimmassa osassa autoista tuo toimii hyvin. Ja lopuissa se toivottavasti päivittyy toimivaksi jollain aikavälillä.
Leave a comment: