Suuri sähköautokeskustelu osa VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Foorumin rattimiehillä tuntuu olevan käsitys, että kaikki haluaa autoonsa veturinrenkaat, jäykän alustan ja sporttisen käsiteltävyyden. Sellaisia asioita ei arvosta kovinkaan paljoa, kun ei ole tottunut jäykän päällä istumaan.
-
-
No mutta kun ottaa subarusta spoilerit pois ja heittää sen 1.6l pannun siihen,niin mitäs hauskaa siinä sitten on?
Joo,eipä ne vagilaiset oikein sytytä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Samu81 View Post
Jos sähköautoista poistaa voimalinjan tuoman "instant"-kiihtyvyyden niin niissä ei ole mitään muuta, ei yhtään mitään muuta.
Noissa vaggikonsernin mebbipohjasissa ei oikeasti ole mitään muuta kuin tuo edellämainittu ”instant” juttu ja toki käytettävyys on hierottu paremmin kohdilleen niinsanotusti ”ei autokansalle” mutta silti niissä on paljon ongelmia esimerkiksi talvella ja lyhyt range. Mitään ajo ominaisuuksia ei löydy, se on se välitön kaasuvaste ainut juttu mikä tuo vähän iloa siihen ankeuden ja rengasmelun sekaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Samu81 View PostTossakin rottelossa 10x enemmän ajamisen hauskuutta kuin i4M50:ssä.
Toki tämän asian ymmärtämiseen tarvitsee vähän avarampaa ajattelutapaa kuin että hauskuus = lappu lattiassa liikennevaloista ja ympäri kehäteiden ramppeja. Ajamisen hauskuus, bemariltakin äärimmäisen tunnettu slogan, on jotain aivan muuta kuin 2,5tn ja 540hv.
Jos sähköautoista poistaa voimalinjan tuoman "instant"-kiihtyvyyden niin niissä ei ole mitään muuta, ei yhtään mitään muuta. Tästä juontaa vertaukseni "corolloihin". Monellakin tapaa entisaikojen "corolla-autoilu" on juurikin nykypäivän sähköautoilua, pl. tehoilla kikkailu. Samat teesit, sama ajattelutapa, halvalla ja helposti ees-taas. Sitten jos pääsee elämässä tai omassa ajattelutavassaan siihen vaiheeseen, että autoilussa kiinnostaa helvetin moni muu asia ennen kuin markkinamiesten hypettämät 0-100 kiihtyvyydet niin nykypäivän keskivertoinen, kuluttajahintaluokan sähköauto kiinnostaa vieläkin vähemmän. Allekirjoittaneella ei ole ikinä ollut mitään ongelmia pärjätä liikenteessä vaikkapa jollain 100hv romuilla, sen sijaan jokaisella sähköautoilijalla tuntuisi olevan - pakko olla 400-500hv tehoa että pärjää tai osaa ohittaa vaikkapa rekan?
Leave a comment:
-
-
iX3 hyvä esimerkki. Painaa myös sen kaksi ja puoli tonnia ja "vain" 286hp & 400NM ja käyttöautoksi kuin raketti. Enempää ei tasan tarvitse. Toki jos se sähkis on samalla harraste josta haetaan muitakin fiiliksiä irti niin sitten eri asia..Last edited by pyroz; 31-03-2023, 13:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaskap View PostSuomen liikenteessä 50hp olisi aivan riittävä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Samu81 View PostTossakin rottelossa 10x enemmän ajamisen hauskuutta kuin i4M50:ssä.
Toki tämän asian ymmärtämiseen tarvitsee vähän avarampaa ajattelutapaa kuin että hauskuus = lappu lattiassa liikennevaloista ja ympäri kehäteiden ramppeja. Ajamisen hauskuus, bemariltakin äärimmäisen tunnettu slogan, on jotain aivan muuta kuin 2,5tn ja 540hv.
Jos sähköautoista poistaa voimalinjan tuoman "instant"-kiihtyvyyden niin niissä ei ole mitään muuta, ei yhtään mitään muuta. Tästä juontaa vertaukseni "corolloihin". Monellakin tapaa entisaikojen "corolla-autoilu" on juurikin nykypäivän sähköautoilua, pl. tehoilla kikkailu. Samat teesit, sama ajattelutapa, halvalla ja helposti ees-taas. Sitten jos pääsee elämässä tai omassa ajattelutavassaan siihen vaiheeseen, että autoilussa kiinnostaa helvetin moni muu asia ennen kuin markkinamiesten hypettämät 0-100 kiihtyvyydet niin nykypäivän keskivertoinen, kuluttajahintaluokan sähköauto kiinnostaa vieläkin vähemmän. Allekirjoittaneella ei ole ikinä ollut mitään ongelmia pärjätä liikenteessä vaikkapa jollain 100hv romuilla, sen sijaan jokaisella sähköautoilijalla tuntuisi olevan - pakko olla 400-500hv tehoa että pärjää tai osaa ohittaa vaikkapa rekan?
Leave a comment:
-
-
^ Totta toinen puoli. Mutta täytyy sanoa että kaikkein hauskinta on olla vieruspenkillä kun emäntä ajaa. Keulilla liikennevaloissa, oikea kaista. Emäntä nauraa ääneen kun ollaan, aivan normaalilähdöllä, jarruttelemassa seuraaviin valoihin kun takana ja vieressä olevat vasta sutivat itseään liikkeelleMelkein sama tottakai kaikilla nelivedoilla energialähteestä riippumatta, siis melkein
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zeta View PostJep, eipä näitä helposti unohda
Toki tämän asian ymmärtämiseen tarvitsee vähän avarampaa ajattelutapaa kuin että hauskuus = lappu lattiassa liikennevaloista ja ympäri kehäteiden ramppeja. Ajamisen hauskuus, bemariltakin äärimmäisen tunnettu slogan, on jotain aivan muuta kuin 2,5tn ja 540hv.
Jos sähköautoista poistaa voimalinjan tuoman "instant"-kiihtyvyyden niin niissä ei ole mitään muuta, ei yhtään mitään muuta. Tästä juontaa vertaukseni "corolloihin". Monellakin tapaa entisaikojen "corolla-autoilu" on juurikin nykypäivän sähköautoilua, pl. tehoilla kikkailu. Samat teesit, sama ajattelutapa, halvalla ja helposti ees-taas. Sitten jos pääsee elämässä tai omassa ajattelutavassaan siihen vaiheeseen, että autoilussa kiinnostaa helvetin moni muu asia ennen kuin markkinamiesten hypettämät 0-100 kiihtyvyydet niin nykypäivän keskivertoinen, kuluttajahintaluokan sähköauto kiinnostaa vieläkin vähemmän. Allekirjoittaneella ei ole ikinä ollut mitään ongelmia pärjätä liikenteessä vaikkapa jollain 100hv romuilla, sen sijaan jokaisella sähköautoilijalla tuntuisi olevan - pakko olla 400-500hv tehoa että pärjää tai osaa ohittaa vaikkapa rekan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostSaattaahan siinä olla vähän mikroauton tapaista tuntumaa kun akkupaketti auton alin kohta ja keskellä + pintakova jousitus. Tieliikenneajossa viimeistään liukkaalla kelillä mutkissa sitten huomaa kuinka auto painaakin jonkun verran liikaa ja ei mene liikenneympyrät yhtä nätisti kun pienellä etuveto hatchbacilla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View Post
Tää on kyl hauska et heitellään mitä tahansa itsekeksittyjä anekdootteja jotka ei mitenkään korreloi aiheen kanssa mut kun tulee mieleen ni käytetään.. Samoin kun tasaisin väliajoin porukka tiputtelee ihan sekalaisia olettamia ja olkiukkoja ihan vaan trollaamisen ilosta. Vaikka on julistanut, ettei aihealue kiinnosta millään tasolla.
Leave a comment:
-
-
Hyötysuhteella keulimista sähköautossa en ole vielä ihan käsittänyt että miten se muka voi olla niin hyvä kun eikös osa rangesta jouduta haaskaamaan akkupaketin ja sisätilojen lämmitykseen etenkin kylmillä ilmoilla? Ehkä silloin on hyvä hyötysuhde kun on valoisaa, kuiva keli ja ulkolämpötila jotain +10-15 jolloin ajovaloja tai sisätilan puhallinta ei edes tarvita? Tietenkin jos puhutaan vain sähkömoottorista eikä koko autosta niin silloin hyötysuhde voikin olla todella hyvä. Esim. Kiinteistössä jossa taloyhtiöllä ole latausmahdollisuutta niin latausreissulle lähtiessä joutuu ajamaan ylimääräistä ajoa että akku on sopivan lämpöinen hyvän lataustehon aikaansaamiseksi tai sitten odotella laturilla pidempi tovi?
Leave a comment:
-
Leave a comment: