memebuy23buy

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • isolohko
    replied
    Samu81 jos pystyy tuollaista läppää heittämään elämän muiltakin alueilta, ulkomuistista ja livenä, kenties englanniksikin, niin ei muuta kuin ismoleikoilemaan! Hyvää läppää!

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Originally posted by Samu81 View Post
    Olennainen ero on siinä, että toisia autoja ajetaan ja toisten kyydissä istuu se poolopaitainen, pullonpohjalasinen, Saharaakin kuivempi insinööri heppi märkänä kun saa kyykytellä dinoautoja pieruäppejä painellen. Elämän suurinta sisältöä on istua latausasemilla ja seurailla TeslaBjörnin uusimpia videoita. Näin, koska kotona marmattaa vaihdevuosiaan lähestyvä akka, jonka kanssa yhdessä olemisen ainoa syy on se, ettei fleksailukorttitalon seinät kaadu.

    Tuotteena Tesla on verrattavissa keskikertaiseen, Motonetin MTX-sarjan työkaluun jossa on vain keksitty miten saadaan räikkäavain kääntymään ees-taas entistä tehokkaammin. Kaikki muu siinä on sutta ja sekundaa, sellaista B-luokan laatua johon on totuttu jossain korealaisissa autoissa.

    Haha🤣🤣 ilmeisesti jääny vähän liian monta kertaa valoissa inssinnöörispedelle,kun noin kaivelee.
    No onhan se noloa,että 35kg kukkakeppi muuttuu auton myötä paremmaksi rattimieheksi😅

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Nonni. Alla nyt se 5tkm sähköautoilua Jaggen I-pacella.
    Käytössä ihan tolppatöspeli josta luvalla 8A ja luvatta sit vähä enemmän. Ja töissä voi kanssa töpselöidä.

    Joten ladattu pikana vain 2 krt reissuissa. Hyvin on pärjännyt. Pikalataus kylmällä akulla Juukan aakkosilla ei kovin nopeaa ollut, 100kw laturista sai aluksi 27kw joka kiihtyi 25min aikana 35kw akun lämmetessä. Noilla pääsi jo Kolilta kotiin onneksi.

    Sähkö voimalinjana lyömätön. I-Pace autona kuin mikroauto, tarkka ja kiihtyy kivasti. Raskas ohjaus pitkillä legeillä. Alusta pintakova pienissä vauhdeissa, pompottaa takapäätä vaikka ilma-alusta. Kilinöitä ja kolinoita enemmän kuin 5srj ja muutenkin rengasäänet tulee läpi herkemmin.
    Tuon korimallin kun saisi bemariin sähkölle niin olisin jo jonossa. I4 liian matala mun mielestä näille nykyisille teille..

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Otetaas taas hupiukkojen jälkeen enemmän asiaa akunkestosta, jota siihen erikoistunut jenkkifirma on tutkinut. Vopite olla, että täällä akku kuluu lämpötilavaihteluissa hieman nopeammin mutta en kovin huolissani ole.

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Originally posted by Samu81 View Post
    Olennainen ero on siinä, että toisia autoja ajetaan ja toisten kyydissä istuu se poolopaitainen, pullonpohjalasinen, Saharaakin kuivempi insinööri heppi märkänä kun saa kyykytellä dinoautoja pieruäppejä painellen. Elämän suurinta sisältöä on istua latausasemilla ja seurailla TeslaBjörnin uusimpia videoita. Näin, koska kotona marmattaa vaihdevuosiaan lähestyvä akka, jonka kanssa yhdessä olemisen ainoa syy on se, ettei fleksailukorttitalon seinät kaadu.

    Tuotteena Tesla on verrattavissa keskikertaiseen, Motonetin MTX-sarjan työkaluun jossa on vain keksitty miten saadaan räikkäavain kääntymään ees-taas entistä tehokkaammin. Kaikki muu siinä on sutta ja sekundaa, sellaista B-luokan laatua johon on totuttu jossain korealaisissa autoissa.

    Kyllä oma kokemus Korealaisista autoista on jotain muuta, kuin B- luokkaa. Oli jo 30 vuotta sitten. Samaa ei voi sanoa BMW: n kaikista moottorityypeistä, ehkä paremminkin Ö- luokkaa.

    Pesukoneen moottori on varalla, jos joskus on pakko lähteä sähköistämään omia kiesejä.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Samu81 View Post
    Olennainen ero on siinä, että toisia autoja ajetaan ja toisten kyydissä istuu se poolopaitainen, pullonpohjalasinen, Saharaakin kuivempi insinööri heppi märkänä kun saa kyykytellä dinoautoja pieruäppejä painellen. Elämän suurinta sisältöä on istua latausasemilla ja seurailla TeslaBjörnin uusimpia videoita. Näin, koska kotona marmattaa vaihdevuosiaan lähestyvä akka, jonka kanssa yhdessä olemisen ainoa syy on se, ettei fleksailukorttitalon seinät kaadu.

    Tuotteena Tesla on verrattavissa keskikertaiseen, Motonetin MTX-sarjan työkaluun jossa on vain keksitty miten saadaan räikkäavain kääntymään ees-taas entistä tehokkaammin. Kaikki muu siinä on sutta ja sekundaa, sellaista B-luokan laatua johon on totuttu jossain korealaisissa autoissa.

    Hyvää ja viihdyttävää settiä . Lisäisin tuohon sen lihapiiraan syönnin Lidlin parkissa

    Leave a comment:


  • Samu81
    replied
    Originally posted by duckland View Post
    Unohdat skenaariossa sen että kuka haluaisi 2-4 litraa kuluttavan auton joka kiihtyy 12 sekkaa ja näyttää toyota priukselta. Nyt vaihtoehtona on auto jonka rinnalla tuollainen näyttäisi muinaisjäännökseltä. Jo joku id3 kiihtyy paremmin kun vielä hetki sitten nopeahkoksi luokitellut muinaisjäännökset. Joo ei niitä ole tehty sinne mutkatielle vaan jokapäiväiseen käyttöön ja kyllä sitä tehoa tarvitaan jokapäiväisessä käytössä. Toisaalta jos maailma olisi mennyt noin voisi näillä kesäisin käyttöön otettavilla romuilla vielä päteä. Nythän ne näyttää lähinnä naurettavilta tientukoilta. Mutta aina on ne pari aurinkoista päivää kun ne voi kaivaa esiin ja käydä ajamassa letkassa ja jutella autoharrastuksesta. Pidetään ne silti erillään siitä auton oikeasta käyttötarpeesta.

    Polttomoottori on niin aikansa elänyt tuote että kiitos teslalle että sekotitti pakan ja saatiin autoilu nykyaikaan. Ei ääni ole tehon mittari. Meidät on vaan kasvatettu tällaiseen että huutaminen olisi tehokkaampi tapa ilmaista mielipide ja kovempi ääni on mukamas autossa merkki jostakin. Onneksi huutamisen ihminen on ymmärtänyt jo että viestintä välineenä se on huono. Suurin osa on ymmärtänyt myös että auton ei tarvitse kertoa suorituskyvystä huutamalla.
    Olennainen ero on siinä, että toisia autoja ajetaan ja toisten kyydissä istuu se poolopaitainen, pullonpohjalasinen, Saharaakin kuivempi insinööri heppi märkänä kun saa kyykytellä dinoautoja pieruäppejä painellen. Elämän suurinta sisältöä on istua latausasemilla ja seurailla TeslaBjörnin uusimpia videoita. Näin, koska kotona marmattaa vaihdevuosiaan lähestyvä akka, jonka kanssa yhdessä olemisen ainoa syy on se, ettei fleksailukorttitalon seinät kaadu.

    Tuotteena Tesla on verrattavissa keskikertaiseen, Motonetin MTX-sarjan työkaluun jossa on vain keksitty miten saadaan räikkäavain kääntymään ees-taas entistä tehokkaammin. Kaikki muu siinä on sutta ja sekundaa, sellaista B-luokan laatua johon on totuttu jossain korealaisissa autoissa.

    Last edited by Samu81; 29-03-2023, 07:21.

    Leave a comment:


  • duckland
    replied
    Ja nythän puhuttiin kai siitä 2-4 litraa kuluttavasta komposiittiautosta joka olisi korvannut nämä tylsät id3 paskat sun muut. Allekirjoitan täysin että aina kun ajan pitäisi hymyilyttää oli se sitten 40 tie ja työmatkaa. Ne on minusta silti eri asia kun suuren massan autot joita ei oikeasti autot niin kiinnosta. Ehkä tässäkin kun yleisellä tasolla asioita katsoo on hyvä poistaa harrastajalasit päästä.

    Pakko takertua kun sanotaan että olen karsinut pakolliset ajot. Siis miksi karsia. Ei kyllä tunnu kirjottajalla kalusto herättävän edes omaa hymyä kun näin on asiat. Sori.
    Last edited by duckland; 28-03-2023, 13:06.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Tuossahan tuo on pihalla nasta-Phonedialit alla, tosin nyt on satanut vähän lunta niskaan. Eli totta kai ajan aina kun keli sallii eli rapa ja suola ei lennä. Parempaa talviautoa saa hakea, vaikka Quaife odotteleekin vielä hyllyssä asentamista. Aiemmin ajoin kurakeleilläkin, mutta nyt ei enää viitsi kiusata ellei ole ihan pakko.
    Eli et aja. Kurakelithän ovat Suomessa lokakuusta maaliskuun loppuun .

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Vaihtoehtoisista teknologioista sähkö näyttäytyy henkilöautoliikenteelle parhaalta ratkaisemaan pientä osaa päästövähennyksistä (oisko 2/10 osaa). Tämä ajatuksesi 2-4 litraa/100km ei riitä, ellei oteta jotain Pentti Linkolamaista väestönvähennystä tavoitteeksi.

    Muutoinkin jos öljyä halutaan käyttää, niin se on paras lämmitykseen, koska auton moottorissa hyötysuhde on hyvin huono ja suurin osa tehosta menee ääneen ja lämpöön, vain 20 % energiasisällöstä saadaan renkaille, eli noin 2kwh koko yhden litran 10kwh energiasisällöstä. Sähkö siis autoon ja öljy lämmitykseen jo valita täytyy energiatehokkuuden nimissä.
    Kun otettiin huomioon öljynporaus, kuljetus, jalostus ja lopulta pumpulta tankattuna sekä poltettuna. Saatiin hyötysuhteeksi 0,25.
    Kun otettiin huomioon sähköntuotto esim. ydinvoimalla, otettiin huomioon ydinvoimalan polttoaineen kaivuu, kuljetus, sähkön tuotto, siirrot, lataushäviöt ja liike energiaksi. Saatiin hyötysuhteeksi 0,26.

    Ei ainakaan kovin suurta eroa saatu aikaiseksi.

    Lähde: telkkarin jokin ohjelma, josta otin kuvan lopullisesta tuloksesta.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    harmaiden Tojotien ja Octavioiden luvatussa maassa nostetaan esiin kulma, jossa auto herättäisi suurimmalle osalle käyttäjistä yhtään mitään tunteita? Jengiä nyt vaan ei isossa kuvassa kiinnosta autot tai ovat sen verran persaukisia
    + sitten on vielä kolmas iso ryhmä joka ei uskalla ostaa erikoisempaa autoa (lue: vaalen vihreä focus) koska naapuri saattaa olla kateellinen

    Tälläiselle henkilölle sähköauto olisi maailmanlopun porvastelua, ei sillä ilkeis ajaa töihin.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Autoharrastusta on tietysti hyvin monenlaista. Minusta sen jokapäiväisen käyttöauton on kaikkein tärkein olla sellainen että se herättää jotain positiivia tuntemuksia kun sisään hyppää sisään ja lähtee ajamaan.
    +1

    Joillekin se hetki, kun kerran päivässä kiihdyttää rampilta, on arkipäivän suola. Tai joku muu asia, joka tuon positiivisuuden herättää. Taatusti suuri, keskihintainen enemmistö ajattelee toisin.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Toisaalta et itsekään taida Possulla talvella ajaa eli jaottelet käyttikset ja harrasteet?

    Tuossahan tuo on pihalla nasta-Phonedialit alla, tosin nyt on satanut vähän lunta niskaan. Eli totta kai ajan aina kun keli sallii eli rapa ja suola ei lennä. Parempaa talviautoa saa hakea, vaikka Quaife odotteleekin vielä hyllyssä asentamista. Aiemmin ajoin kurakeleilläkin, mutta nyt ei enää viitsi kiusata ellei ole ihan pakko.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Kannattaa katsoa uutisen päivämäärä, joka on 20.12.2021. Tämän jälkeen on aika paljon varsinkin isojen massojen kulutuksessa muuttunut. Tottakai aikansa tuotteena ennustetaan sen ajan datan mukaan mutta nyt tuolla kyselyllä ei tee enää mitään.
    8.3.2023: Sama 600tuhatta mainittu: https://www.hs.fi/autot/art-2000009438548.html liekkö samaa vanhaa dataa?

    Joka tapauksessa vaikka määrä olisi puolet, silti loppuu mun matikan mukaan rahat sekä myös raaka-aineet.
    Last edited by jani; 28-03-2023, 10:53.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Tämä, en oikein koskaan ole itse ymmärtänyt jaottelua erikseen käyttöautoihin ja harrasteautoihin, miksi "käyttöautona" ei voisi olla jotain erikoisempaa jolla ajaminen on aina oma tapauksensa eikä vain pakkopullaa? Life's too short to drive boring cars.
    Toisaalta et itsekään taida Possulla talvella ajaa eli jaottelet käyttikset ja harrasteet?

    Leave a comment:

Working...
X