Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7435
    • Oulu

    Originally posted by isolohko View Post
    Eikös uusia kiinalaisia sähköautoja ala pikkuhiljaa saamaan +/- 30k€?
    Tuollaiset ei vaan kiinnosta yhtään. Mietin asioita varmaan aina liiankin pitkällä aikaskaalalla, mutta minusta Teslassa olis parasta se että se on kuitenkin vielä pitkään varmasti isoista myyntimääristä johtuen merkki mihin on eniten tarjolla osaamista (ja osia) korjauksiin myös merkkiorganisaation ulkopuolella. Silloinhan tätä ei tartte miettiä jos vaihtaa aina takuuaikana uudempaan.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Osaako joku selittää. Nettiautosta jos katsoo BMW i3/i3s ajokilometrit alle 20 tkm niin löytyy 24 kpl autoja joitten mediaanihinta on noin 31 k€. Jos maksan 2k€ lisää niin saan kuitenkin yhtä vähän ajetun Model 3 RWD: https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/13718411

      Jos nyt miettii että haluisin edullisen sähköisen kauppakassiauton jolla kaikki arkiajot hoituu ja ajaminen voi olla joskus jopa hauskaa niin en vaan keksi miksi en ostais tuota Teslaa.

      Teslassa mikään ei ole hauskaa. Minä en taas keksi yhtäkään syytä miksi edes harkitsisi Teslaa jos vaihtoehtona olisi mahdollisesti laadukkain tuote (E39 jälkeen) mikä on koskaan BMW liukuhihnalta ulos tullut, eli i3.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        Originally posted by Spetke View Post
        Teslassa mikään ei ole hauskaa. Minä en taas keksi yhtäkään syytä miksi edes harkitsisi Teslaa jos vaihtoehtona olisi mahdollisesti laadukkain tuote (E39 jälkeen) mikä on koskaan BMW liukuhihnalta ulos tullut, eli i3.
        Totally Agree.

        Toissapäivänä koeajoin hieman reilut 200 km matkan muutaman vuoden vanhan i3 94-ampeerisen. Olihan sillä menty jo reilusti mutta heti liikkeelle lähtiessä auto (vaikkakaan ei tuo kyseinen, hieman huolettomalla pidolla ollut) vahvisti Erittäin Positiivista Vaikutusta-ni.

        Kuitenkin ostohousut roikkuvat edelleen naulassa; endurance on merkittävin miinus, nytkin jouduin lataamaan schucolla nelisen tuntia että pääsin suunnitellun koeajomatkan perille, ilman rexiä.

        Comment

        • isolohko
          BTCF Member
          • May 2004
          • 902
          • Kymenlaakso

          Jos EV:llä pääsee 90% vuotuisesta ajotarpeesta ilman välilatauksia, range on riittävä.

          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Originally posted by isolohko View Post
            Jos EV:llä pääsee 90% vuotuisesta ajotarpeesta ilman välilatauksia, range on riittävä.
            Ahdistava ajatus hankkia joku toinen kulkutapa jäljelle jäävälle 10 pinnalle joista osa on ns. hetipitilähtöjä.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              Originally posted by nullzwei View Post
              Ahdistava ajatus hankkia joku toinen kulkutapa jäljelle jäävälle 10 pinnalle joista osa on ns. hetipitilähtöjä.
              Asennekysymys. Eikä ne hetipiti lähdöt ole yleensä ongelma, vain pitemmillä matkoilla tarvitsee ladata ja vain kusematta lappiin -tyypit ei pysähtele kaffille tai syömään vaan ajaa sen 8 tuntia putkeen...

              MS P100d:llä tuli 6/2022-5/2023 ajeltua, alppireissun jälkeen kun auton sain kotiin taisin julkisilla ladata sitä joku 10-15 kertaa, kilsoja noilla pidemmillä reissuilla taisi tulla joku 8-10 tkm, lähiajot sen 15 tkm vuodessa...

              Esim Jkl-Hki/Vantaa-Jkl yleensä yksi puolentunnin lataus riittää kun täydellä akulla lähtee liikenteeseen...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15257
                • Ajamisen Iloa

                Originally posted by wibzu View Post
                No nyt oli sen tason slangia koko artikkeli että ei ois enää enempää voinut asenteellinen kirjoitus olla.

                "coastguard spokesperson had earlier told Reuters it began near an electric car” (emphasis ours). And various more-ideological publications, especially those associated with climate denial, are leaning hard into claiming an EV is the cause as well."

                Eli nämä ei tiedä palon alkamisen syystä kuin että se alkoi sähköautojen joukosta, varmaan muutettu vähän sanaa tohon near kerran tarvinnut lisätä tuo sulkeissa oleva. JA sitten ruvetaankin mollaamaan urakalla kaikkia muita lehtia tarjoamatta mitään todisteita tai selitystä.

                "It was carrying 2,832 gas-powered cars, complete with a large amount of volatile energy stored in their collective gas tanks (some is needed to drive on and off of the ship) and in the tank of the ship itself, and 25 electric cars, from Germany to Egypt."

                Ihan niinkuin joka ikinen RORO-kuljetus tätä ennen edelliset 100 vuotta ei ois ollut täynnä bensa ja diesel värkkejä jotka ei siitä huolimatta ole syttyneet itsestään. Ja jätetään myös mainitsematta että jokainen auto oltava hybrid nykyään.

                Eiköhän se volatile ole ihan tämän linkkaamasi electrec.co - lehden housuissa. Älä enää koskaan linkkaa oman uskontosi julkaisuja tänne kiitos.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3027
                  • Sjundeå

                  Fire Chief Rufus Jackson says responding firefighters found five to seven vehicles ablaze inside the ship and tried to put it out but were pushed back by the intense heat.


                  Mjoo. Ylittyikö uutiskynnys polttisautolaivan kohdalla Suomessa…?

                  Tosta Hollannistahan aluksi uutisoitiin palon alkaneen sähköautosta. Ja sen jälkeen uutisoitiin, että epäillään sen alkaneen sähköautojen läheltä (huom, ei joukosta).
                  Eli ne eivät tosiaan tiedä toistaiseksi mistä se on alkanut. Toivottavasti selviää ennen pitkää.
                  -22 Lexus ES300h
                  -23 Nissan Leaf

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Asennekysymys. Eikä ne hetipiti lähdöt ole yleensä ongelma...
                    Mielipide ei ole fakta.

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3843
                      • Finnland

                      Kyllä polttomoottoriautotkin palaa. Esim. Bemarit
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • isolohko
                        BTCF Member
                        • May 2004
                        • 902
                        • Kymenlaakso

                        Originally posted by nullzwei View Post
                        Ahdistava ajatus hankkia joku toinen kulkutapa jäljelle jäävälle 10 pinnalle joista osa on ns. hetipitilähtöjä.
                        Voiphan sen tuostakin kulmasta katsoa ja kukin omiinsa omanlaisen. Jotkut taasen kykynee tarpeeseensa välilatailemaan ne 10% ajot ja monipaljon enemmänkin. Ja nimenomaan EV:n käyttöprofiilista oli puhe. Jos EV ei edes käy niille 10%:lle, ja haluaa vain yhden kulkuneuvon, EV ei ole oikea ratkaisu.

                        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6759
                          • PK-seutu

                          Originally posted by nullzwei View Post
                          Ahdistava ajatus hankkia joku toinen kulkutapa jäljelle jäävälle 10 pinnalle joista osa on ns. hetipitilähtöjä.
                          Ei se sitä tarkoita. Vaan 10%:lla matkoista joutuu käydä julkisella pikalaturilla. Se ei ole homma eikä mikhän
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by isolohko View Post
                            Voiphan sen tuostakin kulmasta katsoa ja kukin omiinsa omanlaisen. Jotkut taasen kykynee tarpeeseensa välilatailemaan ne 10% ajot ja monipaljon enemmänkin. Ja nimenomaan EV:n käyttöprofiilista oli puhe. Jos EV ei edes käy niille 10%:lle, ja haluaa vain yhden kulkuneuvon, EV ei ole oikea ratkaisu.
                            Minulla on vain yksi kulma josta omaa auton tarvettani katson. Käyttöön liittyvässä tarpeessani 10% haitat ovat jopa enemmän kuin 90% hyödyt.

                            Kahden auton järjestelmä ei ole 10% haasteelle taloudellinen ratkaisu vaikka kalustoa tallissa onkin.

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 902
                              • Kymenlaakso

                              Originally posted by pyroz View Post
                              Ei se sitä tarkoita. Vaan 10%:lla matkoista joutuu käydä julkisella pikalaturilla. Se ei ole homma eikä mikhän
                              Kiitos tästä, aloin jo miettimään, mikäs tässä omassa kommentissa meni pieleen.

                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Originally posted by isolohko View Post
                                Kiitos tästä, aloin jo miettimään, mikäs tässä omassa kommentissa meni pieleen.
                                Ei siinä mikään pieleen mennyt, tulokulma vain oli eri kuin minun 10% tarpeen tulokulma. Siihen minun 10% tarpeeseen ei pikalaturit mahdu. Ja ne autot, joilla pikalatausta-kaan ei tarvittaisi (=riittävä range) ovat hankintahinnaltaan sekä ominaisuuksiltaan sellaisia, etteivät ne sovellu siihen 90%.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎