Originally posted by isolohko
View Post
Suuri sähköautokeskustelu osa VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuollaiset ei vaan kiinnosta yhtään. Mietin asioita varmaan aina liiankin pitkällä aikaskaalalla, mutta minusta Teslassa olis parasta se että se on kuitenkin vielä pitkään varmasti isoista myyntimääristä johtuen merkki mihin on eniten tarjolla osaamista (ja osia) korjauksiin myös merkkiorganisaation ulkopuolella. Silloinhan tätä ei tartte miettiä jos vaihtaa aina takuuaikana uudempaan.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOsaako joku selittää. Nettiautosta jos katsoo BMW i3/i3s ajokilometrit alle 20 tkm niin löytyy 24 kpl autoja joitten mediaanihinta on noin 31 k€. Jos maksan 2k€ lisää niin saan kuitenkin yhtä vähän ajetun Model 3 RWD: https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/13718411
Jos nyt miettii että haluisin edullisen sähköisen kauppakassiauton jolla kaikki arkiajot hoituu ja ajaminen voi olla joskus jopa hauskaa niin en vaan keksi miksi en ostais tuota Teslaa.
Teslassa mikään ei ole hauskaa. Minä en taas keksi yhtäkään syytä miksi edes harkitsisi Teslaa jos vaihtoehtona olisi mahdollisesti laadukkain tuote (E39 jälkeen) mikä on koskaan BMW liukuhihnalta ulos tullut, eli i3.
Comment
-
Totally Agree.Originally posted by Spetke View PostTeslassa mikään ei ole hauskaa. Minä en taas keksi yhtäkään syytä miksi edes harkitsisi Teslaa jos vaihtoehtona olisi mahdollisesti laadukkain tuote (E39 jälkeen) mikä on koskaan BMW liukuhihnalta ulos tullut, eli i3.
Toissapäivänä koeajoin hieman reilut 200 km matkan muutaman vuoden vanhan i3 94-ampeerisen. Olihan sillä menty jo reilusti mutta heti liikkeelle lähtiessä auto (vaikkakaan ei tuo kyseinen, hieman huolettomalla pidolla ollut) vahvisti Erittäin Positiivista Vaikutusta-ni.
Kuitenkin ostohousut roikkuvat edelleen naulassa; endurance on merkittävin miinus, nytkin jouduin lataamaan schucolla nelisen tuntia että pääsin suunnitellun koeajomatkan perille, ilman rexiä.
Comment
-
Asennekysymys. Eikä ne hetipiti lähdöt ole yleensä ongelma, vain pitemmillä matkoilla tarvitsee ladata ja vain kusematta lappiin -tyypit ei pysähtele kaffille tai syömään vaan ajaa sen 8 tuntia putkeen...Originally posted by nullzwei View PostAhdistava ajatus hankkia joku toinen kulkutapa jäljelle jäävälle 10 pinnalle joista osa on ns. hetipitilähtöjä.
MS P100d:llä tuli 6/2022-5/2023 ajeltua, alppireissun jälkeen kun auton sain kotiin taisin julkisilla ladata sitä joku 10-15 kertaa, kilsoja noilla pidemmillä reissuilla taisi tulla joku 8-10 tkm, lähiajot sen 15 tkm vuodessa...
Esim Jkl-Hki/Vantaa-Jkl yleensä yksi puolentunnin lataus riittää kun täydellä akulla lähtee liikenteeseen...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
No nyt oli sen tason slangia koko artikkeli että ei ois enää enempää voinut asenteellinen kirjoitus olla.Originally posted by wibzu View Post
"coastguard spokesperson had earlier told Reuters it began near an electric car” (emphasis ours). And various more-ideological publications, especially those associated with climate denial, are leaning hard into claiming an EV is the cause as well."
Eli nämä ei tiedä palon alkamisen syystä kuin että se alkoi sähköautojen joukosta, varmaan muutettu vähän sanaa tohon near kerran tarvinnut lisätä tuo sulkeissa oleva. JA sitten ruvetaankin mollaamaan urakalla kaikkia muita lehtia tarjoamatta mitään todisteita tai selitystä.
"It was carrying 2,832 gas-powered cars, complete with a large amount of volatile energy stored in their collective gas tanks (some is needed to drive on and off of the ship) and in the tank of the ship itself, and 25 electric cars, from Germany to Egypt."
Ihan niinkuin joka ikinen RORO-kuljetus tätä ennen edelliset 100 vuotta ei ois ollut täynnä bensa ja diesel värkkejä jotka ei siitä huolimatta ole syttyneet itsestään. Ja jätetään myös mainitsematta että jokainen auto oltava hybrid nykyään.
Eiköhän se volatile ole ihan tämän linkkaamasi electrec.co - lehden housuissa.
Älä enää koskaan linkkaa oman uskontosi julkaisuja tänne kiitos.
Comment
-
Fire Chief Rufus Jackson says responding firefighters found five to seven vehicles ablaze inside the ship and tried to put it out but were pushed back by the intense heat.
Mjoo. Ylittyikö uutiskynnys polttisautolaivan kohdalla Suomessa…?
Tosta Hollannistahan aluksi uutisoitiin palon alkaneen sähköautosta. Ja sen jälkeen uutisoitiin, että epäillään sen alkaneen sähköautojen läheltä (huom, ei joukosta).
Eli ne eivät tosiaan tiedä toistaiseksi mistä se on alkanut. Toivottavasti selviää ennen pitkää.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Voiphan sen tuostakin kulmasta katsoa ja kukin omiinsa omanlaisen. Jotkut taasen kykynee tarpeeseensa välilatailemaan ne 10% ajot ja monipaljon enemmänkin. Ja nimenomaan EV:n käyttöprofiilista oli puhe. Jos EV ei edes käy niille 10%:lle, ja haluaa vain yhden kulkuneuvon, EV ei ole oikea ratkaisu.Originally posted by nullzwei View PostAhdistava ajatus hankkia joku toinen kulkutapa jäljelle jäävälle 10 pinnalle joista osa on ns. hetipitilähtöjä.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
Ei se sitä tarkoita. Vaan 10%:lla matkoista joutuu käydä julkisella pikalaturilla. Se ei ole homma eikä mikhänOriginally posted by nullzwei View PostAhdistava ajatus hankkia joku toinen kulkutapa jäljelle jäävälle 10 pinnalle joista osa on ns. hetipitilähtöjä.
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Minulla on vain yksi kulma josta omaa auton tarvettani katson. Käyttöön liittyvässä tarpeessani 10% haitat ovat jopa enemmän kuin 90% hyödyt.Originally posted by isolohko View PostVoiphan sen tuostakin kulmasta katsoa ja kukin omiinsa omanlaisen. Jotkut taasen kykynee tarpeeseensa välilatailemaan ne 10% ajot ja monipaljon enemmänkin. Ja nimenomaan EV:n käyttöprofiilista oli puhe. Jos EV ei edes käy niille 10%:lle, ja haluaa vain yhden kulkuneuvon, EV ei ole oikea ratkaisu.
Kahden auton järjestelmä ei ole 10% haasteelle taloudellinen ratkaisu vaikka kalustoa tallissa onkin.
Comment
-
-
Ei siinä mikään pieleen mennyt, tulokulma vain oli eri kuin minun 10% tarpeen tulokulma. Siihen minun 10% tarpeeseen ei pikalaturit mahdu. Ja ne autot, joilla pikalatausta-kaan ei tarvittaisi (=riittävä range) ovat hankintahinnaltaan sekä ominaisuuksiltaan sellaisia, etteivät ne sovellu siihen 90%.Originally posted by isolohko View PostKiitos tästä, aloin jo miettimään, mikäs tässä omassa kommentissa meni pieleen.
Comment
Comment