Suuri sähköautokeskustelu osa VIII

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pyroz
    replied
    Todetaan nyt jälleen se sama fakta uudelleen: Autoilusta kerättävä yli 8mrd summa ei tule pienenemään sen on vissi ja varma. polttomoottoriautoilusta tuskin merkittävästi halvempaa tulee, mutta sähköautoilusta tulee aivan taatusti kalliimpaa kuin se nyt on.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Itseä ketuttaa jos sähköautoiluun siirtymisestä johtuva veron alenema maksatetaan polttomoottori autoilijoilla. Joku tämmöinen veropohjan muutos suunnitelma meneillään? Vai olenko tulkinnut uutisia väärin?
    Ei tarvii odottaa pitkään kun i4sen vuotuinen käyttömaksu puhutaan kiloeuroissa.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Itseä ketuttaa jos sähköautoiluun siirtymisestä johtuva veron alenema maksatetaan polttomoottori autoilijoilla. Joku tämmöinen veropohjan muutos suunnitelma meneillään? Vai olenko tulkinnut uutisia väärin?
    Tämä kuulostaa joltain edellisen hallituksen toimelta. Nykyinenhän on vaan laskenut polttomoottoriautoilun kustannuksia.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Itseä ketuttaa jos sähköautoiluun siirtymisestä johtuva veron alenema maksatetaan polttomoottori autoilijoilla. Joku tämmöinen veropohjan muutos suunnitelma meneillään? Vai olenko tulkinnut uutisia väärin?

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    ja muutaman vuoden sisällä ilmoittavat, lisäävät sähköautojen tuotantoa uudestaan kasvaneen kysynnän johdosta.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Porsche ja Bentley muuttavat suunta. VW-ryhmän luksusmerkit palaavat polttomoottoreihin, kun sähköautojen kysyntä ei vastaa odotuksia. Porsche sijoittaa 3,1 mrd € perinteisiin voimalinjoihin, ja Bentley lykkää täyssähköisen siirtymää.
    Yllättyneitä piisannee

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Porsche ja Bentley muuttavat suunta. VW-ryhmän luksusmerkit palaavat polttomoottoreihin, kun sähköautojen kysyntä ei vastaa odotuksia. Porsche sijoittaa 3,1 mrd € perinteisiin voimalinjoihin, ja Bentley lykkää täyssähköisen siirtymää.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Villi veikkaus, Mersumyyjillä on käsissä haasteita, mitä tehdään uuteen CLA EV:hen vaihdossa tarjottaville Tesla Model 3:lle? Oli EV CLA:ta jo myyty toukokuun tuotantoa ja sitten saatu lisäsloteja alkuvuoteen.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Yuutuubi täynnä, puolesta tai vastaan videoita. Kapea näkökanta monessa tarkoituksella haettu ääripäitä nuoleskellen.
    Sehän se. Mun mielestä tässä ei kannata kovinkaan herkästi värähdellä mihinkään suuntaan. NK tuossa nyt tekee tuloaan mutta sekin vielä täysi arvoitus vaikka hype on kova. Me kuluttajat ollaan se moottori mistä markkinat lähtee soimaan.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Yuutuubi täynnä, puolesta tai vastaan videoita. Kapea näkökanta monessa tarkoituksella haettu ääripäitä nuoleskellen.
    Minäkin oon tuon vuoksi alkanut suoraan rajaamaan mielessäni asioita "mielipidejuttuihin" varsinkin jos videot huutaa jo klikkiotsikoa ennalta. Tahtoo olla ettei vaan aika riitä kaikkeen - laiskana ois kiva poimia rusinoita pullasta muutenkin

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Yuutuubi täynnä, puolesta tai vastaan videoita. Kapea näkökanta monessa tarkoituksella haettu ääripäitä nuoleskellen.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    I EXPOSED THE WORLD OF ELECTRIC CARS



    Kyllä sähköauto silti kelpaisi

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Esko View Post

    Foliohattukansalla aika rankkoja noi Ruotsin risteilyt, kun ei malta koko reissun aikana silmiä ummistaa, kun saattaa sähköauto/-autot minä hetkenä hyvänsä syttyä tuleen autokannella. Budjettisyistä otettu vielä hytti autokannen alta, niin sehän on kuin leikkisi hengellä. Järkevintä käydä tiedustelemassa infosta heti laiturista irtauduttua, että onko yhtään sähköautoa päätynyt kyytiin. Jos on, niin tekee Edelmannit ja hyppää jo pursiseuran saaren kohdalla laidan yli, niin jaksaa vielä uida rantaan ehkä. Ainakin henkiin jääminen todennäköisempää kuin, että olisi jäänyt loppuristeilyn ajaksi laivalle.

    P.S Viikkarilla on jo isompi paska osumassa tuulettimeen.
    https://www.hs.fi/suomi/art-2000011277972.html
    Tuo jos (kun) tehdään sitten Kiinassa niin voidaan myydä rohkeille suunnattuja merimatkoja

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Taas palaa iso RO-RO poroksi merellä, kyydissä 3000 autoa joista 800 ev:tä. Palo alkoi EV-kannelta. https://www.youtube.com/watch?v=iPVV-q0PzpY

    Näitä onnettomuuksia ei ollut lainkaan ennen sähkö- ja hybridiautojen tuloa. Koska polttomoottorikäyttöiset ajetaan lähes tankki tyhjinä kyytiin ja muutenkin ne sisältää polttoaineen mistä saa energiaa, mutta sähköauto taas sisältää tuhansia pieniä litiumsormiparistoja sisällään jotka täynnä energiaa joka on valmis reagoimaan minkä tahansa kanssa mihin osuu, ei polttoainetta josta valmistettaisiin energiaa. Aivan jokaisella meistä on joskus tavallinen sormiparisto vuotanut kotona ja siitä ei ole aiheutunut sen isompaa haittaa koska kyseessä oli turvallisempi matalaenergiainen kemia ja ympärillä ei ollut tuhansia muita jotka aloittais ketjureaktion. Mutta kun tuollainen yksittäinen litiumakku menee sököksi niin siinä on jo hallitsematon räjähtävä tulipalo kyseessä, sitten kun se on sähköauton akkupaketin sisällä missä valmiina reagoimaan tuhansia vierekkäin, ja vielä 800 semmoista autoa vierekkäin, on lopputuloksena aina total loss.

    Ei tarvitse osata ennustaa koska riittää että näkee todennäköisyyden ja osaa laskea pari askelta eteenpäin. Varmuudella seuraava Estoniaa pahempi onnettomuus risteilijällä on sähköautosta alkava. On vain ajan kysymys ja myös sähköautojen ja hybridien yleistyminen nostaa jatkuvasti riskiä. Nyt olisi viimeinen mahdollisuus vetää raja ja estää sähköautoilla ja hybrideillä pääsy Siljalineille ja vastaaville. Pelkästään litiumakun purkautuessa vapautuva vetyfluoridi on tappavaa pieninä annoksina jo, ei tarvitse aluksen palaa poroksi että siellä on tuhat ruumista sisällä.
    Foliohattukansalla aika rankkoja noi Ruotsin risteilyt, kun ei malta koko reissun aikana silmiä ummistaa, kun saattaa sähköauto/-autot minä hetkenä hyvänsä syttyä tuleen autokannella. Budjettisyistä otettu vielä hytti autokannen alta, niin sehän on kuin leikkisi hengellä. Järkevintä käydä tiedustelemassa infosta heti laiturista irtauduttua, että onko yhtään sähköautoa päätynyt kyytiin. Jos on, niin tekee Edelmannit ja hyppää jo pursiseuran saaren kohdalla laidan yli, niin jaksaa vielä uida rantaan ehkä. Ainakin henkiin jääminen todennäköisempää kuin, että olisi jäänyt loppuristeilyn ajaksi laivalle.

    P.S Viikkarilla on jo isompi paska osumassa tuulettimeen.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Taas palaa iso RO-RO poroksi merellä, kyydissä 3000 autoa joista 800 ev:tä. Palo alkoi EV-kannelta. https://www.youtube.com/watch?v=iPVV-q0PzpY

    Näitä onnettomuuksia ei ollut lainkaan ennen sähkö- ja hybridiautojen tuloa. Koska polttomoottorikäyttöiset ajetaan lähes tankki tyhjinä kyytiin ja muutenkin ne sisältää polttoaineen mistä saa energiaa, mutta sähköauto taas sisältää tuhansia pieniä litiumsormiparistoja sisällään jotka täynnä energiaa joka on valmis reagoimaan minkä tahansa kanssa mihin osuu, ei polttoainetta josta valmistettaisiin energiaa. Aivan jokaisella meistä on joskus tavallinen sormiparisto vuotanut kotona ja siitä ei ole aiheutunut sen isompaa haittaa koska kyseessä oli turvallisempi matalaenergiainen kemia ja ympärillä ei ollut tuhansia muita jotka aloittais ketjureaktion. Mutta kun tuollainen yksittäinen litiumakku menee sököksi niin siinä on jo hallitsematon räjähtävä tulipalo kyseessä, sitten kun se on sähköauton akkupaketin sisällä missä valmiina reagoimaan tuhansia vierekkäin, ja vielä 800 semmoista autoa vierekkäin, on lopputuloksena aina total loss.

    Ei tarvitse osata ennustaa koska riittää että näkee todennäköisyyden ja osaa laskea pari askelta eteenpäin. Varmuudella seuraava Estoniaa pahempi onnettomuus risteilijällä on sähköautosta alkava. On vain ajan kysymys ja myös sähköautojen ja hybridien yleistyminen nostaa jatkuvasti riskiä. Nyt olisi viimeinen mahdollisuus vetää raja ja estää sähköautoilla ja hybrideillä pääsy Siljalineille ja vastaaville. Pelkästään litiumakun purkautuessa vapautuva vetyfluoridi on tappavaa pieninä annoksina jo, ei tarvitse aluksen palaa poroksi että siellä on tuhat ruumista sisällä.
    Älä viitsi, ihan jatkuvasti polttomoottoriautojenkin paloissa tuhoutuu paikkoja. Yksittäistapaus, se onpi jämphti!
    https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011285501.html

    "
    Neljä ihmistä on kuollut rajussa tulipalossa Koillis-Ranskassa. Viranomaistietojen mukaan palo sai alkunsa akkukäyttöisestä sähköskootterista, joka syttyi tuleen 10-kerroksisessa talossa Reimsin kaupungissa.
    Yhteensä 28 ihmistä kuljetettiin sairaalahoitoon. Asiasta kertoo muun muassa CNN.
    Palossa kuolivat 13-vuotias lapsi ja oletettavasti tämän 15-vuotias veli. Nuorempi veljeksistä yritti paeta paloa hyppäämällä neljännen kerroksen asunnosta. Poikien isäpuoli loukkaantui palossa vakavasti.
    Kuolleiden joukossa ovat myös 87-vuotias nainen ja tämän 59-vuotias poika. He olivat palon syttyessä kotonaan 8. kerroksessa.
    Palon uskotaan syttyneen vahingossa ja levinneen nopeasti."

    Leave a comment:

Working...
X