Suuri sähköautokeskustelu osa VIII

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naikou
    replied
    Originally posted by Kouris View Post

    Eikö nuo laitteet kulje jos laittaa teipin siihen kameraan / kameroihin?

    Itsellä tuo olisi ainakin ensimmäinen mitä tekisin ennen kuin ajaisin metriäkään vaikka en nyt omasta mielestäni mitään katsomisen arvoista ratin takana puuhaakaan mutta ihan periaatteesta. Jollain siitä internetistä pitäisi myös päästä eroon. Kai sen on pakko ilman sitäkin toimia jotenkin?
    Tiedän että teslan käyttäjistä jotkut on peittänyt sen ohjaamoa kuvaavan linssin. Kameran avulla teslassa toimii myös sadetunnistin ja se on käyttäjien suusta kuultuna suorastaan v***umainen toiminnaltaan pyyhkijät huitoo mitä sattuu ja välillä ei tunnista ollenkaan että pitäisi pyyhkijät olla käytössä. Totuushan on että nämä autot on verkossa aina ja esim. tesla lähettää ilmoituksen kännykkään kun se ”trggeröityy” siitä että joku vain kävelee tarpeeksi läheltä auton ohi ja vilkut välkähtää kerran, käyttäjä voi sitten niiden kameroiden kautta nähdä mitä siellä autolla tapahtuu.

    -18 ja sen jälkeen ainakin kaikissa henkilöautoissa on hätäsoittojärjestelmä ollut pakollinen varuste joka täytyy toimia katsastuksessa eli jos haluaa ajaa tällaisella modernilla autolla ”rosvomoodissa” täytyy hommata puhelin mitä ei voi jäljittää, napata hätäpuheluboksista virtapiuhat irti ja varmuuden vuoksi vielä gps ja gsm-antenneilta piuhat irti teslankin on pakko toimia ilman nettiä muuten se ei olisi tieliikennelaillinen auto.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by jani View Post

    Eiköhän tämä ole kumminkin ihan tuotantotaloudellinen juttu, ei kait kamerakaan toimi kovin hyvin jos se on kuran peitossa?
    Pitää paikkansa. Paska kelillä kun ajan vaikka kauppaan muutaman kilsan, niin kaupan pihassa kamerasta ei saa oikein mitään tolkkua. Ei ainakaan kunnollista ja luotettavaa kuvaa. Vaikka lähtiessä tuon "linssin" aina pyyhkäisenkin puhtaaksi. Ei tosin sähköauto, mutta sama toiminta bensa laitteessakin on.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by Esko View Post

    Toimii. Noi kaikki kamerat liittyy autopilotin, adaptiivisen vakkarin, pysäköintiavustimen ja muiden tiellä pysymiseen liittyvien turvavarusteiden toimintaan. Tesla mm. luopui parkkitutkista koska ne ei toimi talvella ja kurakeleillä ja ”parkkitutka” hoituu kameroilla nykyään.

    https://www.tesla.com/ownersmanual/m...12FF7961F.html
    Eiköhän tämä ole kumminkin ihan tuotantotaloudellinen juttu, ei kait kamerakaan toimi kovin hyvin jos se on kuran peitossa?

    Ts. taitaa olla vaan edullisempaa käyttää kameroita useampaan asiaan kuin asentaa erillisiä tutka-antureita yksittäistä asiaa varten?

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by Kouris View Post

    Eikö nuo laitteet kulje jos laittaa teipin siihen kameraan / kameroihin?

    Itsellä tuo olisi ainakin ensimmäinen mitä tekisin ennen kuin ajaisin metriäkään vaikka en nyt omasta mielestäni mitään katsomisen arvoista ratin takana puuhaakaan mutta ihan periaatteesta. Jollain siitä internetistä pitäisi myös päästä eroon. Kai sen on pakko ilman sitäkin toimia jotenkin?
    Toimii. Noi kaikki kamerat liittyy autopilotin, adaptiivisen vakkarin, pysäköintiavustimen ja muiden tiellä pysymiseen liittyvien turvavarusteiden toimintaan. Tesla mm. luopui parkkitutkista koska ne ei toimi talvella ja kurakeleillä ja ”parkkitutka” hoituu kameroilla nykyään.

    https://www.tesla.com/ownersmanual/m...12FF7961F.html

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Originally posted by naikou View Post


    Näistä vähän kuulunut ennenkin, auton sisällä kun on kamera joka ilmeisesti tarkkailee kuljettajan vireystilaa tms. niin sieltä on saatu käräytettyä että on ollut kännykkä kädessä juuri ennen onnettomuutta, vakuutusyhtiöthän taistelee kaikin käytettävissä olevin keinoin ettei korvauksia tarvitsisi maksaa.
    Eikö nuo laitteet kulje jos laittaa teipin siihen kameraan / kameroihin?

    Itsellä tuo olisi ainakin ensimmäinen mitä tekisin ennen kuin ajaisin metriäkään vaikka en nyt omasta mielestäni mitään katsomisen arvoista ratin takana puuhaakaan mutta ihan periaatteesta. Jollain siitä internetistä pitäisi myös päästä eroon. Kai sen on pakko ilman sitäkin toimia jotenkin?

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post

    Onko sinulla joitain esimerkkejä siitä miten rahalla saa oikeutta Suomessa?

    Vai onko tämä taas vain semmoinen perusteeton heitto?
    Taisin sellaisen tuossa antaa. Mutta joo, mennään jo aika kauas sähköautoista.
    Last edited by Esko; 18-02-2025, 08:20.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Esko View Post

    En nyt mistään hengen lähtemisestä ole puhunut enkä toivonut. Varmasti Suomessa oikeuslaitos oikeudenmukaisempi vaikkakin tuomiot on monesti mitä on. Kyllä täälläkin rahalla tuntuu saavan oikeutta vai miten se JJ Lehtokin sano joskus ”rahalla saa, ja veneellä pääsee”.
    Onko sinulla joitain esimerkkejä siitä miten rahalla saa oikeutta Suomessa?

    Vai onko tämä taas vain semmoinen perusteeton heitto?

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Kyllä itse valitsen mieluummin suomalaisen oikeuslaitoksen kuin kiinalaisen. Kiinassa voik jopa lähteä henki julkisesta puheesta. Enpä ole tälläistä haavetta aiemmin kuulut, että Suomessa olisi hyvä olla sama meininki.
    En nyt mistään hengen lähtemisestä ole puhunut enkä toivonut. Varmasti Suomessa oikeuslaitos oikeudenmukaisempi vaikkakin tuomiot on monesti mitä on. Kyllä täälläkin rahalla tuntuu saavan oikeutta vai miten se JJ Lehtokin sano joskus ”rahalla saa, ja veneellä pääsee”.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Suomessahan ei saa näköjään mitään tuomiota edes eduskuntatalon sotkemisesta, mutta jossain päin maailmaa paskan puhumisestakin julkisesti voi joutua tilille. Onko se väärin?
    Kyllä itse valitsen mieluummin suomalaisen oikeuslaitoksen kuin kiinalaisen. Kiinassa voik jopa lähteä henki julkisesta puheesta. Enpä ole tälläistä haavetta aiemmin kuulut, että Suomessa olisi hyvä olla sama meininki.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Esko View Post

    Aika lennokkaita juttuja. Tesla varmaan maksanut myös Copartin ja valtiolliset tieliikenneturvaorganisaatiot kautta maapallon hiljaiseksi läjäpäin kolaroiduista Tesloista, että niitä ei kaupata julkisesti ja vikaantuneet autot jätetään tutkimatta ettei karmea totuus hengenvaarallisista autoista paljastu?

    Ymmärrettävästi autovalmistaja on takajaloillaan, jos asiakas törmäilee muihin autoihin syyttäen julkisesti autovalmistajaa jarrujen pettämisestä vaikka todellisuudessa painoi risteykseen tullessa jarrujen sijaan kaasupoljinta. Kuluttaja myöntäny vielä oikeudenkäynnissä lopulta valehdelleensa asiassa tuomion saatuaan. Toinen vastaava tapaus ollut missä asiakas kolaroinut auton myös ”jarrujen petettyä” ja syyttänyt myös julkisesti autovalmistajaa sekä lähtenyt Shanghain Auto Showhun protestoimaan tapahtunutta. Tuokin saanut tuomion asiassa. Ilmeisesti tuossa mehukkaimmat tarinat, kun muita ei ole ulkomaisissa medioissa tuotu julki. Suomessahan ei saa näköjään mitään tuomiota edes eduskuntatalon sotkemisesta, mutta jossain päin maailmaa paskan puhumisestakin julkisesti voi joutua tilille. Onko se väärin?
    Et näköjään tiedä lainkaan, miten asiat hoituu Kiinassa. Oikeuslaitos on sielä kaikkea muuta kuin riippumaton. Teslaa vastaan oikeutta käyvät ovat pölvästejä vailla mitään mahdollisuuksia.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post

    Siitähän tuossa ei ole kyse vaan Tesla voittaa oikeudessa Kiinassa 90% tapauksista, koska Teslalla on vahva tuki puolueessa. Tuossakaan tapauksessa ei ole mitään takuita että Teslan data on ollut edes aitoa. Tietäen merkin kusetukset historissa autonomisesta ajamisesta, luotan firmaan yhtä paljon kuin itäiseen naapuriin, yksi tämän hetken maailman suurempia kusettajia automaailmassa. VAGin päästöhuijaukset on aloittelijoiden hommaa. No katsotaan millaisen oikeuslaitoksen saa USA kätilöityä yhdessä Trumpin kanssa. Siinähän on sitten hyvä alkaa ’datan’ perusteella muuttelemaan tuomiota
    Aika lennokkaita juttuja. Tesla varmaan maksanut myös Copartin ja valtiolliset tieliikenneturvaorganisaatiot kautta maapallon hiljaiseksi läjäpäin kolaroiduista Tesloista, että niitä ei kaupata julkisesti ja vikaantuneet autot jätetään tutkimatta ettei karmea totuus hengenvaarallisista autoista paljastu?

    Ymmärrettävästi autovalmistaja on takajaloillaan, jos asiakas törmäilee muihin autoihin syyttäen julkisesti autovalmistajaa jarrujen pettämisestä vaikka todellisuudessa painoi risteykseen tullessa jarrujen sijaan kaasupoljinta. Kuluttaja myöntäny vielä oikeudenkäynnissä lopulta valehdelleensa asiassa tuomion saatuaan. Toinen vastaava tapaus ollut missä asiakas kolaroinut auton myös ”jarrujen petettyä” ja syyttänyt myös julkisesti autovalmistajaa sekä lähtenyt Shanghain Auto Showhun protestoimaan tapahtunutta. Tuokin saanut tuomion asiassa. Ilmeisesti tuossa mehukkaimmat tarinat, kun muita ei ole ulkomaisissa medioissa tuotu julki. Suomessahan ei saa näköjään mitään tuomiota edes eduskuntatalon sotkemisesta, mutta jossain päin maailmaa paskan puhumisestakin julkisesti voi joutua tilille. Onko se väärin?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Jätetäänkö se M3 nimi Bemareihin kuitenkin. Varsinkin kun ollaan täällä BMW harrastajien foorumilla.

    Se oli pienellä kirjaimella niin ei voi sekottaa BMW ///M on aina isolla

    Edit: ja sähköautomerkki on kirjoitettu pienellä alkukirjaimella ihan siksi että se kertoo kuinka vähän arvostan kyseistä merkkiä.
    Last edited by naikou; 16-02-2025, 21:50.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Eiköhän se vähän vaikuta markkinoihin kun nykyään ei edes joidenkin omat lapset kehtaa mennä oman vanhempansa kyytiin jos auto on tesla. Harmi sinänsä kun m3perffi olis autona ihan jees mutta valitettavasti se on väärän merkkinen
    Jätetäänkö se M3 nimi Bemareihin kuitenkin. Varsinkin kun ollaan täällä BMW harrastajien foorumilla.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Eiköhän se vähän vaikuta markkinoihin kun nykyään ei edes joidenkin omat lapset kehtaa mennä oman vanhempansa kyytiin jos auto on tesla. Harmi sinänsä kun m3perffi olis autona ihan jees mutta valitettavasti se on väärän merkkinen

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Eikö tuo nyt ole vaan hyvä, nuohan on koettaneet kusettaa tuossa jos tuosta on kerran selkeä näyttö, että ei ole mekaaninen vika
    Siitähän tuossa ei ole kyse vaan Tesla voittaa oikeudessa Kiinassa 90% tapauksista, koska Teslalla on vahva tuki puolueessa. Tuossakaan tapauksessa ei ole mitään takuita että Teslan data on ollut edes aitoa. Tietäen merkin kusetukset historissa autonomisesta ajamisesta, luotan firmaan yhtä paljon kuin itäiseen naapuriin, yksi tämän hetken maailman suurempia kusettajia automaailmassa. VAGin päästöhuijaukset on aloittelijoiden hommaa. No katsotaan millaisen oikeuslaitoksen saa USA kätilöityä yhdessä Trumpin kanssa. Siinähän on sitten hyvä alkaa ’datan’ perusteella muuttelemaan tuomiota
    Last edited by tiko4tiko; 16-02-2025, 21:21.

    Leave a comment:

Working...
X