Odottelen innolla sitä päivää milloin ensimmäinen F1 kisa tullaan voittamaan diesel koneella
Urheiluautojen puolella Audi voitti heti ekan kisan, johon osallistui V10 TDI Power -koneella...eikä tainnut olla ainoa iso pokaali.
Ja nyt Pösöö on lähdössä nokilekalla samoille kinkereille.
Urheiluautojen puolella Audi voitti heti ekan kisan, johon osallistui V10 TDI Power -koneella...eikä tainnut olla ainoa iso pokaali.
Ja nyt Pösöö on lähdössä nokilekalla samoille kinkereille.
No sehän on säännöstä kiinni.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Odottelen innolla sitä päivää milloin ensimmäinen F1 kisa tullaan voittamaan diesel koneella
Veikkaan että 15 vuoden kuluttua ei enää uusilla bensakoneilla ajeta ollenkaan, koska diesel on jo niin ylivoimainen bensakoneesen verrattuna ja korkeiden päästöjen takia bensa-autojen valmistus on kiellettyä.
Ja ennen kuin joku taas alkaa mesoamaan, niin tarkoitan tuolla ylivoimaisuudella teho/kulutus/päästö suhdetta. Siinä vaiheessa kun bensa tai diesel maksaa 5e/l niin luulen että ihmiset arvostavat enemmän sitä, että 286hv auton (535d) keskikulutus on 6,8l kun että 306hv auton (540) keskikulutus on 10,5l. Minä en ainakaan maksaisi tuosta 20hv:stä niin korkeaa lisähintaa polttoainekustannuksissa tänä päivänäkään, satika sitten 15 vuoden päästä.
Dieselkäyttöinen auto ei ole ympäristöystävällisempi kuin bensiinikäyttöinen auto. Ongelmana ovat mm. pienhiukkaspäästöt, typen oksidit, hiilidioksidipäästöt (käytettyä polttoainelitraa kohti) jne. Esim. ympäristönsuojelun kärkenä oleva Kalifornian osavaltio ei juuri ole dieseleitä saasteiden takia suvainnut, mutta 550I:llä on aina saanut siellä ajella. http://www.arb.ca.gov/diesel/dieselrrp.htm.
Dieseliä verotetaan kevyemmin kuin bensiiniä (huolimatta dieselverosta) eli valtio vielä toistaiseksi suosii verotuksellisesti dieseliä. Ja toisaalta bensa on öljynjalostuksessa syntyvä ylijäämätuote, joka on käytettävä johonkin. Jos Dieselin kulutus kasvaa huomattavasti suhteessa bensiiniin, tulee sen hinta nousemaan huomattavasti nopeammin kuin bensiinin.
Nykyisillä säännöillä ei dieselillä ole mitään mahdollisuuksia F1:sissä, sillä siellähän on turbot kielletty, Ja tuollaisesta vapaasti hengittävästä 2,4 litraisesta dieselistä, ei taisi saada kuin murto-osan vastaavan kokoisen bensan tehoista.
Dieselkäyttöinen auto ei ole ympäristöystävällisempi kuin bensiinikäyttöinen auto. Ongelmana ovat mm. pienhiukkaspäästöt, typen oksidit, hiilidioksidipäästöt (käytettyä polttoainelitraa kohti) jne. Esim. ympäristönsuojelun kärkenä oleva Kalifornian osavaltio ei juuri ole dieseleitä saasteiden takia suvainnut, mutta 550I:llä on aina saanut siellä ajella. http://www.arb.ca.gov/diesel/dieselrrp.htm.
Ja toisaalta bensa on öljynjalostuksessa syntyvä ylijäämätuote, joka on käytettävä johonkin. Jos Dieselin kulutus kasvaa huomattavasti suhteessa bensiiniin, tulee sen hinta nousemaan huomattavasti nopeammin kuin bensiinin.
Tuosta ympäristöystävällisyydestä kyllä väännetään peistä...
Krakkauspistettähän voidaan siirtää, mutta kai siinä joku raja tulee vastaan. = aina tulee bensaa vaikka väkisin. Kemian teollisuus ei ole alani, joku viisaampi voisi valistaa.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Ei vaan, sitten, kun tuollaisen bensasyöpön ostaminen tulee todella ns sosiaalisesti tuomittavaksi. monet 545i:n ostajat, siis uusien, on, veikkaan, sellaisia, joilla ei paljon pakota, maksaa bensa mitä tahansa. Ja saahan sitä menestynyt yritysjohtaja nyt vähän näyttää. Mutta, kun ympäristötietoisuus lisääntyy ja saastuttavuutta aletaan entistä enemmän osoittaa avoimesti, ei tuollaista enää yksinkertaisesti osteta. Ei firmaansa pyörittäväkään voi ohittaa täysin mitä henkilökunta ajattelee, jos on ns vastuullinen.
Ja, kun niitä ei enää osteta uusina, on valikoima tietysti huono sitten käytettynäkin = kallis ostaa + kallis pitää = loppuu sekin mielenkiinto.
Ps kun lukee tuota E60 netiä, valtaosalla kirjoittajista on 550i, siis Jenkeissä. Kunhan demokraatit pääsevät oikeasti valtaan = vaihtuu pressa, alkaa bensaverotus. Itku noilla energiaöykkäreillä tulee olemaan kova.
Maailma on siinä mielessä epäoikeudenmukainen että aina on rikkailla kivemmat lelut. Ja mitä nyt olen Jenkeissä käynyt, ei 550I ole vielä yritysjohtaja luokkaa. Yhtä arvokas (n. 40 000 euroa + lelut) auto kuin kalleimmat Avensikset täällä meillä.
Ei vaan, sitten, kun tuollaisen bensasyöpön ostaminen tulee todella ns sosiaalisesti tuomittavaksi. monet 545i:n ostajat, siis uusien, on, veikkaan, sellaisia, joilla ei paljon pakota, maksaa bensa mitä tahansa. Ja saahan sitä menestynyt yritysjohtaja nyt vähän näyttää. Mutta, kun ympäristötietoisuus lisääntyy ja saastuttavuutta aletaan entistä enemmän osoittaa avoimesti, ei tuollaista enää yksinkertaisesti osteta. Ei firmaansa pyörittäväkään voi ohittaa täysin mitä henkilökunta ajattelee, jos on ns vastuullinen.
Ja, kun niitä ei enää osteta uusina, on valikoima tietysti huono sitten käytettynäkin = kallis ostaa + kallis pitää = loppuu sekin mielenkiinto.
Ps kun lukee tuota E60 netiä, valtaosalla kirjoittajista on 550i, siis Jenkeissä. Kunhan demokraatit pääsevät oikeasti valtaan = vaihtuu pressa, alkaa bensaverotus. Itku noilla energiaöykkäreillä tulee olemaan kova.
Ja miten kävikään ennen öljykriisiä valmistettujen muskeliautojen. Taitavat olla todella haluttuja nykyään ja hinnoissaan nykyään. Ja 550i varmasti saastuttaa ja kuluttaa murto osan siitä mitä joku 8 litrainen v8 jenkki, vaikka kumpikin on omalla tavallaan kiehtovia autoja.
Ja sillä mitä firman henkilökunta ajattelee, ei ole mitään väliä, vaan sillä mitä asiakkaat ajattelevat. Hehän tekevät ostopäätökset.
Ja mielestäni tärkeintä olisi saada käytöön autoja jotka toimivat uusiutuvilla energian lähteillä, eikä fossiilisilla polttoaineilla. Eli kumpikin bensa ja diesel ovat pidemmän päälle ihan yhtä huonoja vaihtoehtoja suuressa mitta kaavassa. Öljy tulee joka tapauksessa joskus loppumaan. Etanoli (bensa auton saa toimimaan muutoksilla), bio-diesel (diesel auto toimii pienillä muutoksilla), vety, sähkö jne... ovat tulevaisuuden autohin sopivia energian lähteitä.
Samaa mieltä,eikä mua ainakaan nakkaa paskaakaan mitä muut ajattelee.Pitäisköhän sen firman pomon tehdä pieni galluppi ja kysellä duunareilta,että milläköhän autolla hän mahdollisesti saisi ajella,jottei hänestä jauhettaisi paskaa selän takana taukohuoneessa
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
uskokaa jo nyt bensamiehet että diesel autot tulee kehittymään jokatapauksessa jossain vaiheessa bensa-autojen edelle ja sille meistä ei voi kukaan mitään
Hah hah.. täällä kun dieseliä hehkuttavat jaksavat mainostaa autonsa ylivertaisuutta, kannattaa muistaa, että vertailette ahdettua moottoria vapariin. Ottakaa huvikseen sieltä turbodieselistänne se ahdin pois välistä ja kokeilkaa, miten hyvin kulkee sen jälkeen. Ja mitä noihin lastutuksiin / moottorinohjauksen uudelleen ohjelmointeihin tulee, niin tietää kai sen idioottikin, että mm. ahtopaineita nostamalla saadaan ahdetusta moottorista lisätehoja.
Kyllähän fakta on, että samalla iskutilavuudella olevasta ahdetusta bensamoottorista otetaan tarvittaessa selvästi suurempia tehoja irti kuin dieselistä. Ja niillä dieselmoottorin suurilla väännöillä ei paljoa juhlita, koska tehoalue on mitä on. Onhan se tosi urheilullista ajaa moottorilla, jonka käytännön tehoalue on 2000 - 4000 rpm. Tulee mieleen lähinnä kehitysvammaisten olympialaiset..
Ja kun porukka hehkuttaa täällä dieselin ylivoimaisuutta pienemmän kulutuksen ja edullisemman polttoaineen muodossa, onkohan muutama muu seikka unohtunut laskelmasta? Suurin osa täällä kirjoittelevista ajaa käytetyillä autoilla. Aika harvalla on aina ns. pakasta vedetty auto. Käytetyt dieselit ovat lähes aina suhteessa kalliimpia, kuin vastaavat bensakäyttöiset autot. Eli autoa hankkiessa joutuu maksamaan dieselautosta suhteessa enemmän. Vuosittainen dieselvero ei myöskään ole ihan pieni summa maksettavaksi. Fakta on myös, että nykyisissä dieselautoissa on selvästi enemmän vikoja ja korjattavaa, kuin vastaavissa bensamalleissa. Kun lukee tätä foorumia, voi selvästi havaita, että kyllä niitä kalliita vikoja on 530d omistajilla selvästi enemmän, kuin esim. 528i ja 530i mallien omistajilla. Esimerkiksi vaikka e39 530dA: turboahtimia, suuttimia, ilmamassamittareita, imusarjan läppiä, automaattivaihteistoja jne.. kyllä noita romuja saa olla korjaamassa joka välissä kädet paskassa tai sitten vaihtoehtoisesti kantamassa jätesäkillä rahaa paikalliselle BMW korjaamolle. Aika harvalla loppupelissä tuntuu edes olevan täysin ehjä ja toimiva yksilö, jollei ole sitten suoraan pakasta vedetty.
Ja kiitos kysymästä, kyllä on kokemusta noista ylivertaisista dieseleistä. Luojan kiitos en itse sellaista omista. Tässä vähän bensaa liekkeihin sieltä toisen leirin puolelta. Ei tarvitse ottaa liian vakavasti tai vetää hernettä nenään..
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Käytetyt dieselit ovat lähes aina suhteessa kalliimpia, kuin vastaavat bensakäyttöiset autot. Eli autoa hankkiessa joutuu maksamaan dieselautosta suhteessa enemmän. Vuosittainen dieselvero ei myöskään ole ihan pieni summa maksettavaksi.
Jep, mutta täällä on myös monia kuten allekirjoittanut jolle auto ei ole mikään lelu/harrasteväline. Siinä vaiheessa kun tulee ajokilometrejä vuodessa noin 50 000 km, se pieni hintaero ei tunnu enää missään. Sitä paitsi e46 320d - 325i pyörivät melkein samoissa hinnoissa, että ei ne dieselit kalliimpia väkisin ole.
Eiköhän se dieselvero poistu n. vuoden päästä ja siinä vaiheessa nämä bensakoneella ajelevat makselevat korkeiden polttoainekustannuksien lisäksi vielä käyttöveroa enemmän kuin dieselautolla ajelevat.
e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
Eiköhän se dieselvero poistu n. vuoden päästä ja siinä vaiheessa nämä bensakoneella ajelevat makselevat korkeiden polttoainekustannuksien lisäksi vielä käyttöveroa enemmän kuin dieselautolla ajelevat.
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Jep, mutta täällä on myös monia kuten allekirjoittanut jolle auto ei ole mikään lelu/harrasteväline. Siinä vaiheessa kun tulee ajokilometrejä vuodessa noin 50 000 km, se pieni hintaero ei tunnu enää missään. Sitä paitsi e46 320d - 325i pyörivät melkein samoissa hinnoissa, että ei ne dieselit kalliimpia väkisin ole.
Eiköhän se dieselvero poistu n. vuoden päästä ja siinä vaiheessa nämä bensakoneella ajelevat makselevat korkeiden polttoainekustannuksien lisäksi vielä käyttöveroa enemmän kuin dieselautolla ajelevat.
Jos dieselvero poistuu, niin dieselin hinta nousee vähintään samalle tasolle bensan kanssa. Syynä on EU vaatima polttoaineiden yhdenvertainen verokohtelu. Tällä hetkellä valtio tukee matalammalla polttoaineverolla dieseliä. joten jos ajat noinkin paljon nousee tässä tapauksessa polttoaine kulusi huomattavasti.
Mutta kyllä mua aina hymyilyttää itse 530d:n omistajana kun kurvailen tankaamaan...tankkiin ei saa ku 60 euroa mahtumaan ja ajotietokoneen kun nollaan niin kulutus max. 6.5 l/100km ja trippi mittari mennyt jo melkein ympäri ja tehot on kuitenkin aika samoja kun esim 528i!! Niin että tuota joo... eka diesel enkä kyllä hevillä vaihda.. ja onhan se hauska jättää noita tuuningi autoja tuolla nokilootalla... niin ps. tämä auto on manuaalin.. se se on prkl hauska manuaalina!!
Niin ja tuota... älkää itkekö sitä turbo juttua...se on vaan nykypäivää.. pienellä puhaltimella saadaan paljon tehoa jotka menis muuten putkesta pois.. elämä on...
Itse tulin juuri eilisiltana Saksan reissulta E39 530dA:lla. Keskikulutus oli koko reissulle 7,9 l / 100km (n. 1500km matkalle). Turku-Tampere välillä meni 7,7 l / 100km. Tietysti jos ajaa jotain mummoankka nopeuksia, pääsee johonkin 6,5 l / 100km. Puhumattakaan jostain 5-6 l / 100km kulutuksista! Itselläni ei ole ehkä se kevyin kaasujalka. Vertailukohtana E46 330d Touringilla meni vastaavalla ajolla 7,0 l / 100km.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Urheiluautojen puolella Audi voitti heti ekan kisan, johon osallistui V10 TDI Power -koneella...eikä tainnut olla ainoa iso pokaali.
Ja nyt Pösöö on lähdössä nokilekalla samoille kinkereille.
Ei ensimmäisessa kisassaan, mutta kuitenkin jo vuonna 1998 BMW voitti Nurburgringin 24 tunnin kisan 320d:llä, kuskina Hans-Joachim Stuck.
Comment