Mobilesta löytyy 6-8k€ hintaan siistejä 740ia faceliftejä. Onko ne oikeasti noin halpoja vai ihan raatoja? Turha 728ia:ta edes ajatella jos v8:sin saa halvemmalla...
Upitan tätä vanhaa threadia, kun en viitsi uutta samasta aiheesta aloittaa...
Olen etsimässä itselleni käyttö/harrasteautoksi e38 mallista 7-sarjalaista. Malleista kyseeseen tulisivat lähinnä 728 tai 740. Vuosimallit jossain sektorilla 1996-2000. Kuten tässäkin ketjussa on moneen kertaan todettu, alkavat tämän ikäisissä autoissa yksilöerot olla jo huomattavan suuria. Palstaa lukemalla olen ymmärtänyt, että perustekniikka seiskoissa on suhteellisen luotettavaa, mikäli auto on ollut hyvällä pidolla ja huollolla. Kuitenkin mm. automaattilaatikot ovat yksi osa-alue, joka on aiheuttanut keskimääräistä enemmän huolia. Tomaatin kunnon varmistamiseksi minä autoa etsiessäni en varmaankaan voi juuri tehdä muuta, kun varmistaa että laatikko vaihtaa siististi eri ajotilanteissa ja että ylimääräisiä ääniä ja kolahduksia ei kuulu? Vai onko jotain "ennusmerkkejä" laatikon orastavista ongelmista joista kannattaa huolestua?
Entäpä moottorit, erityisesti V8 koneet, mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?
Lopuksi vielä kysyisin mielipiteitänne näiden vehkeiden hintatasosta. Mikä mahtaa olla käypä hintataso 740 mallille vm. 96-97, ajettu reilut 200 tkm (metreistä ei näissä taida koskaan olla varmuutta)?
Rupee oleen jo itsensä toistamista, mutta varmista että bensatankki on ehjä. Hyvät käytetyt on kiven alla ja uusi maksaa 1000e. Tosin ei noissa uudemmissa varmaan vielä tätä ongelmaa ole, oma kun on -94.
xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Jos 740i niin 4.4l koneella.
En tiedä mitä eroa on 4.0 litraseen, mutta vähemmän vie polttoainetta.
Joitain tullut jututettua jolla on 4 litranen. Ja enenpi on järkijään vienyt mitä oma 4.4l. Olen ajanut matkaa jopa alle 7 litran.
2.8L ei kuulemma ole kans kovin iso ruokanen ja ihan hyvin silläkin saa vauhtia autoon.
Jos 740i niin 4.4l koneella.
En tiedä mitä eroa on 4.0 litraseen, mutta vähemmän vie polttoainetta.
Joitain tullut jututettua jolla on 4 litranen. Ja enenpi on järkijään vienyt mitä oma 4.4l. Olen ajanut matkaa jopa alle 7 litran.
2.8L ei kuulemma ole kans kovin iso ruokanen ja ihan hyvin silläkin saa vauhtia autoon.
20 newtonia enemmän vääntöä 4.4 litraisessa eli 420nm. muuten kai teknisesti hyvin pitkälle samanlaisia koneita 3.0 ja 4.0 myllyjen kanssa? en usko silti että 20 newtonia riittää noin suureen eroon kulutuksessa.
e34 540iA kuluttaa matka-ajossa 100km/h cruisella noin 8.5 litraa satasella ehkä vähän yli. tietty joku loppuun poljettu M60 voi kuluttaa enemmänkin.
Rupee oleen jo itsensä toistamista, mutta varmista että bensatankki on ehjä. Hyvät käytetyt on kiven alla ja uusi maksaa 1000e. Tosin ei noissa uudemmissa varmaan vielä tätä ongelmaa ole, oma kun on -94.
Mä komppaan tätä, taitaa olla E38:n ainoo semmonen ison rahan vika. Koneita ja laatikoita saa ihan mistä vaan, mutta tankkeja ei. Toinen ison rahan vika on manuaalilaatikko, mutta ei siitä sen enempää.
20 newtonia enemmän vääntöä 4.4 litraisessa eli 420nm. muuten kai teknisesti hyvin pitkälle samanlaisia koneita 3.0 ja 4.0 myllyjen kanssa? en usko silti että 20 newtonia riittää noin suureen eroon kulutuksessa.
e34 540iA kuluttaa matka-ajossa 100km/h cruisella noin 8.5 litraa satasella ehkä vähän yli. tietty joku loppuun poljettu M60 voi kuluttaa enemmänkin.
Okei. Entäs paljonko steppi laatikko vaikuttaa kulutukseen?
Mun kulutus juttuja löytyy Showroom puolelta missä on tarinaa mun autosta.
Okei. Entäs paljonko steppi laatikko vaikuttaa kulutukseen?
Mun kulutus juttuja löytyy Showroom puolelta missä on tarinaa mun autosta.
mulla ei oo kokemusta kuin yhdestä e34 540 vehkeestä ja siinä oli se normaali tomaattilaatikko. tuskin ne kulutukset montaa desiä vaihtelee vaikka olisi mikä laatikko.. eikä näiden vehkeiden kanssa nyt ihan desilitroja kannata alkaa laskeskelemaan... vai?
mulla ei oo kokemusta kuin yhdestä e34 540 vehkeestä ja siinä oli se normaali tomaattilaatikko. tuskin ne kulutukset montaa desiä vaihtelee vaikka olisi mikä laatikko.. eikä näiden vehkeiden kanssa nyt ihan desilitroja kannata alkaa laskeskelemaan... vai?
En minä ainakaan, aluksi tuli mielenkiinnosta seurattua kulutuksia.
Lähinnä tiedoksi kuka tämmöstä on ostamassa, ettei tarvi ainakaan kulutuksia pelätä.
Sitä paitsi bensaa saa vielä asemilta ja Porvoossa taitavat tehdä kolmessa vuorossa lisää.
e34:ssä on jotain mitä en löydä mistään muista autoista tai bemareista. sitä on tullut pähkäiltyä e32/e34/e38/e39 ja kytättyä niitä netistä mutta eniten vaan aina viehättää nämä e34 mallit. musta tuntuu että ne on viimeisiä oikeasti hyviä bemareita teknisesti. en minkäänsortin asiantuntija tai rasvanyrkki ole mutta tämmönen persfiilis on
tänä vuonna kun löytyis jostain saksanmaalta/USA:sta/ruotsista joku helmi e34 vähintään 188hv koneella niin pidän sen varmasti loppuikäni ajan. shadowline, sport-nahat muistilla, ekalta/tokalta omistajalta ja ruosteettomalla korilla. tiukat vaatimukset. Alpinoita löytyisi mutta ne maksaa...
e34:ssä on jotain mitä en löydä mistään muista autoista tai bemareista. sitä on tullut pähkäiltyä e32/e34/e38/e39 ja kytättyä niitä netistä mutta eniten vaan aina viehättää nämä e34 mallit. musta tuntuu että ne on viimeisiä oikeasti hyviä bemareita teknisesti. en minkäänsortin asiantuntija tai rasvanyrkki ole mutta tämmönen persfiilis on
tänä vuonna kun löytyis jostain saksanmaalta/USA:sta/ruotsista joku helmi e34 vähintään 188hv koneella niin pidän sen varmasti loppuikäni ajan. shadowline, sport-nahat muistilla, ekalta/tokalta omistajalta ja ruosteettomalla korilla. tiukat vaatimukset. Alpinoita löytyisi mutta ne maksaa...
Itellä on kans toi E32 joku puolijumala, kokeiltu e23 ja e38, e34, e28.. mutta silti noi e32 vaan vie.. jotain taikaa. E34 ois kyllä kans jees, mutta itekku tykkään ajaa jalat likimain lootusasennossa.. niin eihän sinne mahdu edes tällänen pätkä. Käyttöautoks ottasin varmaan e38 jos semmosta joutus joskus käyttöauto-statuksella pitämään, ne on yksinkertasia ja helppoja. Sähkötkin edistyny helpompaan ja järkevämpään suuntaan noista e32/e34 ajoista. Tiedä sit, voishan sitä ihastua jonku e65-sähköihinkin, jos pääsis korjailemaan ja rassaamaan... mutta ne on vähän vielä liian uusia projektivehkeiks.
Rupee oleen jo itsensä toistamista, mutta varmista että bensatankki on ehjä. Hyvät käytetyt on kiven alla ja uusi maksaa 1000e. Tosin ei noissa uudemmissa varmaan vielä tätä ongelmaa ole, oma kun on -94.
Kiitos tästä. Mites ton tankin kunnon pystyy tsekkaamaan...?
Comment