Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by ile01 View Post
    Oli pakkolaittaa, ammattilaiset luottaa näköjään vielä turboihin......
    http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-...eature=related
    Jep. Hyvin liittyy aiheeseen
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • ile01
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 191
      • Helsinki

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Jep. Hyvin liittyy aiheeseen
      No mutta onhan tuossakin puhe m60 moottorista, mutta ei niin totiseen tyyliin.

      Mutta hyvä että korjasit, muuten olisin ollu ihan hukassa.
      vhl:llän vemppa team

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Mobilesta löytyy 6-8k€ hintaan siistejä 740ia faceliftejä. Onko ne oikeasti noin halpoja vai ihan raatoja? Turha 728ia:ta edes ajatella jos v8:sin saa halvemmalla...

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3449
          • Janakkala

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Mobilesta löytyy 6-8k€ hintaan siistejä 740ia faceliftejä. Onko ne oikeasti noin halpoja vai ihan raatoja?
          Sekä että molempia tasapuoleisesti
          Halvalla et hyvää saa pätee joka asiaan.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • burtsi
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 67
            • Espoo

            Upitan tätä vanhaa threadia, kun en viitsi uutta samasta aiheesta aloittaa...

            Olen etsimässä itselleni käyttö/harrasteautoksi e38 mallista 7-sarjalaista. Malleista kyseeseen tulisivat lähinnä 728 tai 740. Vuosimallit jossain sektorilla 1996-2000. Kuten tässäkin ketjussa on moneen kertaan todettu, alkavat tämän ikäisissä autoissa yksilöerot olla jo huomattavan suuria. Palstaa lukemalla olen ymmärtänyt, että perustekniikka seiskoissa on suhteellisen luotettavaa, mikäli auto on ollut hyvällä pidolla ja huollolla. Kuitenkin mm. automaattilaatikot ovat yksi osa-alue, joka on aiheuttanut keskimääräistä enemmän huolia. Tomaatin kunnon varmistamiseksi minä autoa etsiessäni en varmaankaan voi juuri tehdä muuta, kun varmistaa että laatikko vaihtaa siististi eri ajotilanteissa ja että ylimääräisiä ääniä ja kolahduksia ei kuulu? Vai onko jotain "ennusmerkkejä" laatikon orastavista ongelmista joista kannattaa huolestua?

            Entäpä moottorit, erityisesti V8 koneet, mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?

            Lopuksi vielä kysyisin mielipiteitänne näiden vehkeiden hintatasosta. Mikä mahtaa olla käypä hintataso 740 mallille vm. 96-97, ajettu reilut 200 tkm (metreistä ei näissä taida koskaan olla varmuutta)?

            Entä tämä yksilö: http://www.nettiauto.com/bmw/740/2130784 Mielipiteitä hinnasta?

            Comment

            • Lusu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 615
              • Nokia

              Rupee oleen jo itsensä toistamista, mutta varmista että bensatankki on ehjä. Hyvät käytetyt on kiven alla ja uusi maksaa 1000e. Tosin ei noissa uudemmissa varmaan vielä tätä ongelmaa ole, oma kun on -94.
              xxxxx

              "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

              Exät:
              E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
              e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
              , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                Jos 740i niin 4.4l koneella.
                En tiedä mitä eroa on 4.0 litraseen, mutta vähemmän vie polttoainetta.
                Joitain tullut jututettua jolla on 4 litranen. Ja enenpi on järkijään vienyt mitä oma 4.4l. Olen ajanut matkaa jopa alle 7 litran.

                2.8L ei kuulemma ole kans kovin iso ruokanen ja ihan hyvin silläkin saa vauhtia autoon.

                Comment

                • persenaama
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 178

                  Originally posted by Luntti View Post
                  Jos 740i niin 4.4l koneella.
                  En tiedä mitä eroa on 4.0 litraseen, mutta vähemmän vie polttoainetta.
                  Joitain tullut jututettua jolla on 4 litranen. Ja enenpi on järkijään vienyt mitä oma 4.4l. Olen ajanut matkaa jopa alle 7 litran.

                  2.8L ei kuulemma ole kans kovin iso ruokanen ja ihan hyvin silläkin saa vauhtia autoon.
                  20 newtonia enemmän vääntöä 4.4 litraisessa eli 420nm. muuten kai teknisesti hyvin pitkälle samanlaisia koneita 3.0 ja 4.0 myllyjen kanssa? en usko silti että 20 newtonia riittää noin suureen eroon kulutuksessa.

                  e34 540iA kuluttaa matka-ajossa 100km/h cruisella noin 8.5 litraa satasella ehkä vähän yli. tietty joku loppuun poljettu M60 voi kuluttaa enemmänkin.

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    Originally posted by Lusu View Post
                    Rupee oleen jo itsensä toistamista, mutta varmista että bensatankki on ehjä. Hyvät käytetyt on kiven alla ja uusi maksaa 1000e. Tosin ei noissa uudemmissa varmaan vielä tätä ongelmaa ole, oma kun on -94.
                    Mä komppaan tätä, taitaa olla E38:n ainoo semmonen ison rahan vika. Koneita ja laatikoita saa ihan mistä vaan, mutta tankkeja ei. Toinen ison rahan vika on manuaalilaatikko, mutta ei siitä sen enempää.

                    edit: niin ja orkkiskatit on kans yks
                    Last edited by Morkai; 03-04-2009, 22:33.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      Originally posted by persenaama View Post
                      20 newtonia enemmän vääntöä 4.4 litraisessa eli 420nm. muuten kai teknisesti hyvin pitkälle samanlaisia koneita 3.0 ja 4.0 myllyjen kanssa? en usko silti että 20 newtonia riittää noin suureen eroon kulutuksessa.

                      e34 540iA kuluttaa matka-ajossa 100km/h cruisella noin 8.5 litraa satasella ehkä vähän yli. tietty joku loppuun poljettu M60 voi kuluttaa enemmänkin.
                      Okei. Entäs paljonko steppi laatikko vaikuttaa kulutukseen?
                      Mun kulutus juttuja löytyy Showroom puolelta missä on tarinaa mun autosta.

                      Comment

                      • persenaama
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 178

                        Originally posted by Luntti View Post
                        Okei. Entäs paljonko steppi laatikko vaikuttaa kulutukseen?
                        Mun kulutus juttuja löytyy Showroom puolelta missä on tarinaa mun autosta.
                        mulla ei oo kokemusta kuin yhdestä e34 540 vehkeestä ja siinä oli se normaali tomaattilaatikko. tuskin ne kulutukset montaa desiä vaihtelee vaikka olisi mikä laatikko.. eikä näiden vehkeiden kanssa nyt ihan desilitroja kannata alkaa laskeskelemaan... vai?

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          Originally posted by persenaama View Post
                          mulla ei oo kokemusta kuin yhdestä e34 540 vehkeestä ja siinä oli se normaali tomaattilaatikko. tuskin ne kulutukset montaa desiä vaihtelee vaikka olisi mikä laatikko.. eikä näiden vehkeiden kanssa nyt ihan desilitroja kannata alkaa laskeskelemaan... vai?
                          En minä ainakaan, aluksi tuli mielenkiinnosta seurattua kulutuksia.
                          Lähinnä tiedoksi kuka tämmöstä on ostamassa, ettei tarvi ainakaan kulutuksia pelätä.
                          Sitä paitsi bensaa saa vielä asemilta ja Porvoossa taitavat tehdä kolmessa vuorossa lisää.

                          Comment

                          • persenaama
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 178

                            e34:ssä on jotain mitä en löydä mistään muista autoista tai bemareista. sitä on tullut pähkäiltyä e32/e34/e38/e39 ja kytättyä niitä netistä mutta eniten vaan aina viehättää nämä e34 mallit. musta tuntuu että ne on viimeisiä oikeasti hyviä bemareita teknisesti. en minkäänsortin asiantuntija tai rasvanyrkki ole mutta tämmönen persfiilis on

                            tänä vuonna kun löytyis jostain saksanmaalta/USA:sta/ruotsista joku helmi e34 vähintään 188hv koneella niin pidän sen varmasti loppuikäni ajan. shadowline, sport-nahat muistilla, ekalta/tokalta omistajalta ja ruosteettomalla korilla. tiukat vaatimukset. Alpinoita löytyisi mutta ne maksaa...

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by persenaama View Post
                              e34:ssä on jotain mitä en löydä mistään muista autoista tai bemareista. sitä on tullut pähkäiltyä e32/e34/e38/e39 ja kytättyä niitä netistä mutta eniten vaan aina viehättää nämä e34 mallit. musta tuntuu että ne on viimeisiä oikeasti hyviä bemareita teknisesti. en minkäänsortin asiantuntija tai rasvanyrkki ole mutta tämmönen persfiilis on

                              tänä vuonna kun löytyis jostain saksanmaalta/USA:sta/ruotsista joku helmi e34 vähintään 188hv koneella niin pidän sen varmasti loppuikäni ajan. shadowline, sport-nahat muistilla, ekalta/tokalta omistajalta ja ruosteettomalla korilla. tiukat vaatimukset. Alpinoita löytyisi mutta ne maksaa...
                              Itellä on kans toi E32 joku puolijumala, kokeiltu e23 ja e38, e34, e28.. mutta silti noi e32 vaan vie.. jotain taikaa. E34 ois kyllä kans jees, mutta itekku tykkään ajaa jalat likimain lootusasennossa.. niin eihän sinne mahdu edes tällänen pätkä. Käyttöautoks ottasin varmaan e38 jos semmosta joutus joskus käyttöauto-statuksella pitämään, ne on yksinkertasia ja helppoja. Sähkötkin edistyny helpompaan ja järkevämpään suuntaan noista e32/e34 ajoista. Tiedä sit, voishan sitä ihastua jonku e65-sähköihinkin, jos pääsis korjailemaan ja rassaamaan... mutta ne on vähän vielä liian uusia projektivehkeiks.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • burtsi
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2004
                                • 67
                                • Espoo

                                Originally posted by Lusu View Post
                                Rupee oleen jo itsensä toistamista, mutta varmista että bensatankki on ehjä. Hyvät käytetyt on kiven alla ja uusi maksaa 1000e. Tosin ei noissa uudemmissa varmaan vielä tätä ongelmaa ole, oma kun on -94.
                                Kiitos tästä. Mites ton tankin kunnon pystyy tsekkaamaan...?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎