Niin, tuo on juuri se syy, miksi siitä ei juuri iloa ole eikä imagon nostoon mitään hyötyä. Miten mielikuvituksetonta on Renault in "Renault Sport" Voi ihmettä. Vai miten olisi BMW "BMW SPORT"? Tylsyyksien korkein olemus ja mielikuvituksettomuuden ylistys.
:think
No, eikä tuo ikävä kyllä ole Rellun ainoa downside. Rellun perusautot on olleet vikatilastojen mukaan vuodesta toiseen markkinoiden huonoimmin rakennettuja ja surkeimmista osista mitä löytyy ja Ranskalaisten laatuimago muutenkin aika kamala. Lada on niihin verrattuna ollut huipputuote.
Siksi olinkin aika "otettu" kun joku kehtasi verrata Maseratia eli italialaista todellista käsityön huipputuotetta johonkin vanhaan kupee ruostekylki-Meganeen. Jo on aikoihin eletty.
Pakko kuitenkin sanoa, että se takamoottorinen 3.0 litrainen V6 Clio Renault Sport oli aikas hauska peli ajaa..
Toi Renault Megane R26 R on oikeasti parasta mitä Renaultin tehtaalta on ikinä ulos rullannut. Etuvetoisten tuotantoautojen kierrosennätys nürburgringillä 8m 17s. Hiilikuitua, sisusta purettu lähes kokonaan ilmastointia myöden, muovisia ikkunoita, alla tehtaalta semislicksit, kuppijakkarat monipistevöillä jne. EVO-lehti on rankannut kanssa tuon todella korkealle parhaana etuvetoisena sporttiautona, joten eikai se Renault Sport ihan turha ole?
Tuo Jaggen R on varmasti auto jossa on hinta-laatu-hupi-suhde enemmän kuin kohdillaan!
3- kympillä taitaa olla tänä päivänä vaikea löytää ostokohdetta jossa olisi enemmän autoa suhteessa rahaan kuin mitä tuo Jagge tarjoaa?!
Toi Renault Megane R26 R on oikeasti parasta mitä Renaultin tehtaalta on ikinä ulos rullannut. Etuvetoisten tuotantoautojen kierrosennätys nürburgringillä 8m 17s. Hiilikuitua, sisusta purettu lähes kokonaan ilmastointia myöden, muovisia ikkunoita, alla tehtaalta semislicksit, kuppijakkarat monipistevöillä jne. EVO-lehti on rankannut kanssa tuon todella korkealle parhaana etuvetoisena sporttiautona, joten eikai se Renault Sport ihan turha ole?
Joo, en tosiaankaan tarkoittanut, että nuo olisi mitenkään turhia laitteita, päinvastoin. Ja sallittakoon mielikuvituksettomuus tehtaalle, joka sentään on mukana F1:ssä. Jotenkin vain surettaa se heidän puolestaan, että imagolle olisi todellakin syytä tehdä jotakin, mutta erityisesti vakioautojensa laadulle.
Nuo erityiset Sport osaston mallit on ihan eri luokkaa kuin tavalliset. Sekä ajoltaan että laadultaan. Oli aika lähellä, etten hommannut tuota Clion takamoottoriautoa, koska se oli todella hauska paketti. Oikeastaan se jäi vain siksi, että on 2-paikkainen.
Eli toivon parasta Rellulle ja ranskalaisille muutenkin. Mutta kyllä se Alpine saisi joskus tulla takaisin.. Turhan tavallisen näköinen tuokin tehtaan sportti.
Tuo Jaggen R on varmasti auto jossa on hinta-laatu-hupi-suhde enemmän kuin kohdillaan!
3- kympillä taitaa olla tänä päivänä vaikea löytää ostokohdetta jossa olisi enemmän autoa suhteessa rahaan kuin mitä tuo Jagge tarjoaa?!
Kiitokset!
Kyllä vain. Taitaa olla niin, että Jaggen tapauksessa tuo uusi XF ja sen seuraajat pelastivat tehtaan lopetukselta. Niin se vain maailma muuttuu. Ostavat asiakkaat on se, mikä pitää bisneksen hengissä, eikä vanha tyyli.
Vaikka itse diggaankin Jaggen aiempien mallien linjakkuutta ja neutraalia tyyliä, en itsekään aluksi kovin pitänyt S Typen retro-linjoista. Mutta kun silmä on siihen tottunut, niin nyt taas XF:n keula vaatii varmaan parin vuoden totuttelun.:think
S Type R on auto, jonka tehtaan motor sports-osasto teki melko kompromissittomaksi tekniikan suhteen. Jotain pikku juttuja noissa muissa S Type-malleissa kuulemma on ollut satunnaisesti ainakin kaapelivientien suunnittelun suhteen pyöräkoteloissa, mutta R-mallissa vikoja on ollut vähän, ehkä aivan alun päivittämättömissä yksilöissä voi esiintyä vaihteiston toiminnassa epäloogisuutta pienillä pykälillä, mutta ohjelmapäivitysten myötä nekin on sitten korjattu. Omassa autossani oli välillä pientä tökkimistä siinä tilanteessa, että oli juuri pysähtynyt valoihin ja ne vaihtuikin samantien, jolloin laatikko arpoi kovakouraisemmin ykkösen silmään, mutta sen pystyi välttämään pienellä viiveellä kaasutuksessa. Muutenkin se esiintyi lähinnä vain aski kylmänä.
Kolmella kympillä ja osin allekin, on tosiaan vaikea kuvitella löytävänsä mitään lähellekään vastaavaa. Oikeastaan se on valinta vaihteiston suhteen. Jos haluaa automaatin, on ratkaisu S Type R ja manuaalin tapauksessa M5. Voimaa ja tunnelmaa noissa autoissa on roppakaupalla.
Onhan kai olemassa muitakin autoja, joissa on tehoja, mutta ei nyt tule heti mieleen.. No, M3 on tietenkin hieno vaihtoehto myös.
Uusia koeajoja odotellessa. Saas nähdä, mitä sitä seuraavaksi eteen sattuu.
S Type R vm. 2002. n.415hv sportputkistolla. RRRROOOAAAARRRR..
Se, mistä isoin plussa tulee M6:lle on sen huomattavasti uudenaikaisempi tekniikka ja erinomainen varustelu. Jaggessa taas on aina ollut erehtymätöntä tyyliä ja nelioviseksi autoksi se olikin erittäin mukiinmenevä laite. Tekniikka laustan osalta on R:ssä aivan eri maailmasta kuin vakiomalleissa, joten sillä voi myös hyödyntää tehoja kunnolla. Uusista malleista vasta XFR ja XKR tarjoavat vastaavaa jämäkkyyttä. Äänimaailmaltaan Ärrä on huomattavan hyvä, kunhan takavaimentimet vaihtaa vähemmän nuhaisiksi.
M6:n putkisto on erittäin hyvin virtaava jo vakiona, mutta äänistä siinäkin hiukan puuttuu potkua varsinkin alakierroksilla.
Tietty ihan täysi kisapeli, mutta tuoltahan se sitten tulevaisuudessa melkein kuulostaa kun kymppi vaihtuu kasiksi. Päästöt kuriin ja öbaut 600 heppaa uuteen malliin.
Niin ja kirkkaan keltainen värihän on aika pirteä tuohonkin koppaan.
Voisi harkita ja tuollainen huuli istuu eteen kivasti samoin kuin madallettu alusta. Siiveksi sopivampi olisi kummiskin jokin hillitympi versio.
Tietty ihan täysi kisapeli, mutta tuoltahan se sitten tulevaisuudessa melkein kuulostaa kun kymppi vaihtuu kasiksi. Päästöt kuriin ja öbaut 600 heppaa uuteen malliin.
Niin ja kirkkaan keltainen värihän on aika pirteä tuohonkin koppaan.
Voisi harkita ja tuollainen huuli istuu eteen kivasti samoin kuin madallettu alusta. Siiveksi sopivampi olisi kummiskin jokin hillitympi versio.
Karu peli.. Hyvin "kurisee". Tuollaisen vehkeen kuljettajalla on muuten ehdottomasti oltava Rolex Daytona ranteessaan..
Juu, toki heillä on kellot Sponssina myös.
Hurrikaani on tietty parempi sämple huippuunsa tuunatusta M6sta kun siinä on orggis moottori lähtökohtanakin.
Siinäkin muuten ihan mukiinmenevä väri..
Nyt kun kesällä tuli ajettua renkulat melko finaaliin, voisi jo tsekkailla 20-21" valsseja.
PS. Jos jollain löytyy hyviä, niin saa myös ehdottaa tai tarjota sopivasti.
M6:n tulevat pikku tuunaukset alkaa viimein hahmottua. Luonnollisesti helpoin ulkonäköä modaava asia on vanteet, joissa on alustavasti päädytty VIP Modular Wheelsin 20-tuumaisiin kiilloitetuilla lipeillä oleviin mustapuolaisiin kirkasruuvisiin vanteisiin mallia VR02. Eli valinta on vanneäänestyksen voittanutta tyyliä edustava moniosainen kevyt ja tyylikäs setti, joka vahvistaa mustan M6:n "pahis"-luukkia.
Kyseiset pyörät ovat komistaneet erään foorumilaisen hienoa tuoreehkoa viitossarjalaista ja ne sattuivat olemaan sopivahkosti tarjolla, jos nyt vaan osoittautuvat teknisesti sopiviksi kuutosämmään. Kokeillaan niitä alle ensiviikolla, jotta homma selviää. Kuvia laitan aiheesta sitten jos homma loksahtaa kohdilleen. Myös rengastus on hiukan levenemään päin, jos vain mahtuu paikalleen. Voi olla, että jotain pientä mankelointia on tiedossa, mutta katsotaan nyt. Tavoitellaan jykevämpää ajettavuutta ja luukkia.
Alustaa ei välttämättä pudoteta mutta se jää nähtäväksi. Itse kun tykkään autosta, jolla pääsee paikkoihin pohjaa raapimatta.
Etuspoilerin alle sovitellaan pienennettyä versiota Rolex M6 GT-tyyppisestä alasplitteristä ja taakse kevyttä lisäspoileria. Pakopuolelle tulee Evosport-tyyliset "twin direct flow" takavaimentimet ja välistä saatetaan pudottaa vaimennin pois tai sitten ei. Riippuu täysin sen vaikutuksesta saundin luonteeseen. Periaatteessa ensikesäksi on kuitenkin tiedossa kuuluvampi ja "racempi" äänimaailma sekä radalle sopiva alusta. Tehoihin ei ehkä ole tarvetta koskea.
Ohjelmamuutoksella hävitetään kuitenkin huippunopeusrajoitus kokonaan pois ja ikkunoihin harkitsen tummennuksia, koskapa sopinevat mustaan autoon mukavasti ja helpottavat varsinkin takapenkkiläisten elämää auringon paahteessa, jota nyt -20 asteisen talven vallitessa on tosin hiukan vaikea kuvitella.
Lisää aiheesta pikapuoliin.
Tällattia valsseja:
Hyviä ideoita otetaan vastaan, joten eikun ehdottelemaan, jos siltä tuntuu. G-Ahdinpaketti ei nyt tule kuitenkaan kyseeseen.. Ainakaan vielä. Mielenkiintoista noissa pyörissä on että mahtuuko pyörät pyörimään, kun M6:ssa on melko julmat jarrusatulat.
Hyviltä kuulostaa muutokset ainakin näin alkuun.
Jos racelookkia lähdet tekemään niin aika paljon lisää synkempää näköä saa kun vaihtelee munuaiset ja kyljen ritilän tummaoptiikkaan. Miten ajattelit tehdä alustan kanssa?
Jos rata-ajoa ajattelit ja nuo GT-sarjojen M6:set miellyttävät, niin voisi olla melko kova ratapäiville katusliksit ja samanmalliset vanteet kuin kilpa-autoissakin.
Tämä threadi kuuluu tämän forumin parhaimmistoon. Jatka samalla linjalla!
Tykkään kyllä noista vanteista. Toivottavasti sopivat alle.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment