memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italowestern
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 507
    • Vantaa

    Tottahan toki..

    Originally posted by vilma View Post
    Kiinnostaako Ferrari 430? Pomon kaverilla olisi myynnissä nettiauton puolella id:2788863 ja olisi huhun mukaan mahdollisesti investoimassa M6:seen,eli voisi tulla vaihto myös kyseeseen.Hemmo todellinen auto-friikki ja fefe on varmasti upeassa iskussa kannattaa ainakin kysellä lisää jos herättää mielenkiintoa.
    Katsotaanpas tuokin. Ainahan näitä kannattaa tsekkailla. Yltiöhieno auto 430 Ferrari kyllä on.
    sigpic
    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

    Comment

    • Italowestern
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 507
      • Vantaa

      Myönnetään..

      Originally posted by jva View Post
      Täytyy taas muistuttaa että muistahan sitten koko ajan myös se, että M6 on TODELLA hieno laite ja kuten tuosta lainaamastani tekstistäkin käy ilmi: M6:ssa on erittäin paljon samaa (suorituskyvyn puolesta) kuin esim 911 Turbossa, mutta ekstrana saa sitten varsin kelvolliset tilat matkustajille ja tavaroille.
      No, varmaan ainakin innokkaimmat 911 Turbo-miehet älähtää ja kovaa jos huomaavat että joku vertaa sen suorituskykyä M6:seen, mutta jos ajattelee sitä käyttöä mihin useimmat M6:set ja 911 Turbot ostetaan (jokapäiväiseen käyttöön) niin onhan se M6 vaan verrattoman hyvä laite

      No, se on kuitenkin sanottava että Porschessa sinänsä, oli autoluokka mikä tahansa, on enemmän fiilistä kuin BMW:ssä, joten se laskettakoon Porschen eduksi.
      Näin vaan on. Fiilistä on Porschessa toki roppakaupalla. Porsche on aina Porsche. Se on aito urheiluautobrändi ja BMW premium-brändi. Lambo taas hyperium-brändi kuten Ferrarikin yms. vastaavat.

      Ja en tosiaan helpolla pääse unohtamaan M6:n ylivertaisuutta semi-superautoissa. Se on tietääkseni ainoa urheilupeli joka syö kontrabasson, pari viulua ja kolme kyytiläistä kuskin lisäksi. Ja sitten mennään eikä meinata.
      Last edited by Italowestern; 09-09-2009, 22:54.
      sigpic
      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

      Comment

      • Italowestern
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 507
        • Vantaa

        Ämmää äärirajoilla

        Tulipa tuossa taas ulkoilutettua ämmää jonkinlainen motivaatiolenkki kun pojat tarjosi sitä samaa alkukesästä ajeltua Lamboa mulle.

        Erinäisiä polkuja pitkin Porvooseen ja takaisin. Pimeällä jälleen kerran, jotta vastaantulevien autojen valot näkyy.

        Tuossa kotiparkissa startatessa tuli taas mieleen, että olisiko noille putkille jotain tehtävä kummiskin, jotta se tyhjäkäyntisoundikin saataisiin vielä paremmin kohdilleen. Siihen lääkkeet aika helposti saatavilla kyllä. No, eikun reteot päälle, Ratio Rock soimaan ja Led Zeppelinin soidessa kohti mutkaisia teitä.

        Jo heti alussa polliisin tutkaa tienvarressa, mutta "siirtymätaival" ajetaan aina rauhassa. Kehä kolmosella kun noita sivareita ja oikeita polliiseja aika paljonkin risteilee nykyisin. Se yksi valkoinen S-Type R on aidosti kunnon tykki ja se on lisäksi ilo silmällekin. Ei ole paljoa valkoisia S-Tyyppejä näkynyt muuten. Liekö ainoa Suomessa? Outo juttu. Muutenhan tuo valkoinen on nykyisin aikamoinen muotiväri.

        No, eikun pätkän matkaa vielä körötellen ja sitten mutkille. Joku ihme inspiraatio tuli kun jotenkin tuntui taas mukamas houkuttelevalta sitä Lamboa funtsia. No, se meni aika samantien ohi, kun kuuli kaverien välirahapyynnön. Liekö edes tosissaan, tai voihan sitä aina yrittää.

        Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

        Vaan asiaan. Hiukan aikaa on taas tullut ajettua vaan jotain duunimatkoja silloin tällöin ruuhkassa ja päässyt hiukka unohtumaan tuo oikea ajotyyli.. Siispä manuaalille ja pienempää sisään. Eihän mutkapätkää kuulu pelkällä väännöllä lötkötellä...

        En oikein ole oppinut käyttämään noita rattivaihdevipuja, jollain tapaa tuntuu selkeemmältä käyttää sitä vaihdekeppiä kun se ei kurveissa karkaa mihinkään. Joskus ohittaessa kyllä tuo vasen rattivipu on näppärästi käytössä ja kai ne mutkatielläkin suht sopivassa paikassa on. Lambossa ne vivut ei pyöri ratin mukana vaan pysyy paikallaan, kuten Ferrarissakin. Jotenkin ne on minusta sillä tavoin paremmat. Ei voi mitään.

        Ämmä-nappi pohjaan, muistista tehot P500 asentoon ja alusta tiukemmalle, luistonestoa myös pois päältä.. Ja kakkosta sisään. Nappi lautaan ja menoksi.

        Lamborghinimaisen murinan säestämänä auto loikkaa omaan pitkäjalkaisempityyliseen pikajuoksuun. Olin jo ollut aivan unohtaa, miksi M6 on M6.

        Huikeeta!! Tätä se on, loppumatonta vetoa ja kierrosten noustessa formulamaista ihon kananlihalle vetävää saundia. Pakko laittaa ainakin jooksikin aikaa stéreot kiinni ja antaa koneen laulaa. Alkaa sitten itseä laulattaa. Nyt on isoin tytär kyydissä ja irvailee iskälle, että soo soo iskä. Ei saa ajaa noin lujaa mutkiin. Kuittaan, että kunhan ei jouduta tutkiin.

        Ai ai että on Misukan Pilot Sporteissa mukavasti pitoa, vaikka ei mitkään ratarenkaat olekaan. Jarrut imee eleettömästi ennen mutkaa liiat vauhdit pois, jotta pystyy taas ampumaan kurvasta ulos sopivassa pikku sladissa. Ja taas tulee sanomista. IISKÄÄ.. nyt rauhotu!

        No ni, vastaan tulee kuin tilauksesta auto perä edeltä. Huilataan hetki rauhassa ja kas kas, sehän onkin Porsche 911. Jotain hiukan vanhempaa vuosikertaa. Hauskat takavalot noissa vanhemmissa, kun ovat tosi alhaalla. Näyttää ensin hiukan peräkärryiltä, mutta sitten huomaa, että eikun siinähän onkin aito Porsse. Sepä sitten poistuu pihatielle ja matka jatkuu.

        Pompuissa alusta tuntuu aika kovalta ja päätän pehmentää pykälän. ei kallistele edelleenkään, mutta menee mukavammin ja tytär kiittelee pehmeämmästä kyydistä.

        Kääntyvät valot on aika kätevät ja pätevät. Sopivasti taittaa valoa mutkiin, niin että näkymä pitenee. Hyvä keksintö tuokin. Sitten saapuu taas risteys ja lähdetään jatkamaan isompaa tylsempää ja silti tavallaan hitaampaa tietä. Nääs kun ei noilla teillä oikeen viitsi luukuttaa. Poliisi valvoo ja taitaa tuolla olla kameroitakin.

        Siispä seuraavasta risteyksestä taas kurvaten pienemmälle tielle. Sopivaa pikku mäkeä ja nyppylää. Menee kuin superhyvällä vuoristoradalla, kolmosta ja nelosta vuorotellen. Uskomattoman notkea auto painoisekseen ja menee kyllä kurvit kuin kiskoilla. Melkein kuin nelivedolla mutta hiukan elävämmin. Kaasulla kun voi vaikuttaa merkittävästi siihen, meneekö ali vai yliohjauksen puolelle. Neutraalisti aina kun haluaa.

        Kaasun annostelu on helppoa ja G-voimat piristää mukavasti, vaikkei ihan renkaiden pitorajoilla mennä koko aikaa. M6 on helppo auto ajaa vauhdikkaasti, mutta silti siinä on sopivasti haastetta, osin ehkä painonkin vuoksi mutta lähinnä tuon moottorin suoman tehon ja voima-alueen ansiosta.

        Nopeissa ylämäki-alamäki nyppylöissä auto tavallaan leijuu alustallaan, mutta menee silti sinne minne ohjataan. Irti ei sentään tainnut kokonaan missään olla. En ainakaan huomannut. Alusta nielee notkelmia ja mutkia herkutellen.

        No, kaikki hauska loppuu aina aikanaan ja alkoi olla kotiin lähdön aika. Ei muuta kuin kokka kohti Koivuhakaa. Oudosti kotiparkkiin päästyä tuli sellainen olo, että HIIH!! Voisi vaikka lähteä samantien uudestaan.

        PS. Tänään olin jo sopinut Porsche Panameran koeajon aamulle, mutta ikävästi tuli esteitä, eikä ehtinyt "hoitaa hommaa". Niinpä oli pakko päästä kunnolla ajamaan omalla raaserilla. Huomenna tai Maanantaina sitten Panameroimaan, jos ennättää. Ehkä tää oli siihen hyvää harjoitusta. Suosittelen lämpimästi mutkateitä syysmasennukseen.

        Ämmää on äärettömän hauskaa viedä äärirajoilla.
        Last edited by Italowestern; 19-09-2009, 22:39.
        sigpic
        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5224
          • Hki 43

          Originally posted by Italowestern View Post
          Tulipa tuossa taas ulkoilutettua ämmää jonkinlainen motivaatiolenkki kun pojat tarjosi sitä samaa alkukesästä ajeltua Lamboa mulle.

          Erinäisiä polkuja pitkin Porvooseen ja takaisin. Pimeällä jälleen kerran, jotta vastaantulevien autojen valot näkyy.

          Tuossa kotiparkissa startatessa tuli taas mieleen, että olisiko noille putkille jotain tehtävä kummiskin, jotta se tyhjäkäyntisoundikin saataisiin vielä paremmin kohdilleen. Siihen lääkkeet aika helposti saatavilla kyllä. No, eikun reteot päälle, Ratio Rock soimaan ja Led Zeppelinin soidessa kohti mutkaisia teitä.

          Jo heti alussa polliisin tutkaa tienvarressa, mutta "siirtymätaival" ajetaan aina rauhassa. Kehä kolmosella kun noita sivareita ja oikeita polliiseja aika paljonkin risteilee nykyisin. Se yksi valkoinen S-Type R on aidosti kunnon tykki ja se on lisäksi ilo silmällekin. Ei ole paljoa valkoisia S-Tyyppejä näkynyt muuten. Liekö ainoa Suomessa? Outo juttu. Muutenhan tuo valkoinen on nykyisin aikamoinen muotiväri.

          No, eikun pätkän matkaa vielä körötellen ja sitten mutkille. Joku ihme inspiraatio tuli kun jotenkin tuntui taas mukamas houkuttelevalta sitä Lamboa funtsia. No, se meni aika samantien ohi, kun kuuli kaverien välirahapyynnön. Liekö edes tosissaan, tai voihan sitä aina yrittää.

          Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

          Vaan asiaan. Hiukan aikaa on taas tullut ajettua vaan jotain duunimatkoja silloin tällöin ruuhkassa ja päässyt hiukka unohtumaan tuo oikea ajotyyli.. Siispä manuallille ja pienempää sisään. Eihän mutkapätkää kuulu pelkällä väännöllä lötkötellä... Jatkuu.. tuli pikku ajolenkki väliin..
          Kiva kertomus taas.

          Juu ja Jagge on ainoa laatuaan ainakin Suomessa tolla värillä. Mielestäni tohon Type R:rään ei varsinaisesti ole koskaan ollut tarjolla valkoista väriä.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • ///Mikko
            Pornographer
            • Jan 2003
            • 3202
            • Helsinki

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Kiva kertomus taas.

            Juu ja Jagge on ainoa laatuaan ainakin Suomessa tolla värillä. Mielestäni tohon Type R:rään ei varsinaisesti ole koskaan ollut tarjolla valkoista väriä.
            Ainakin yski EI Type R on ollut nettiautossa myynnissä valkoisena..

            Eilen tuli Panameran vastaan Kehällä. Mielenkiintoinen ilmestys..
            E84 BMW X1 2.0d XDrive
            Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
            ex: BMW E46 330CiA Individual

            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8004
              • Vantaa

              Hieno tarinaa, pimenevään syksyyn

              Originally posted by ///Mikko View Post
              Eilen tuli Panameran vastaan Kehällä. Mielenkiintoinen ilmestys..
              Eilen oli kokopäivän täs duunin parkkipaikalla tommonen Panamera... Härskin näköinen sedani kyllä. Mukava olisi päästä testaamaan
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                Motivaatiolenkki-raportti oli mukavaa luettavaa

                Mukavaa on myös huomata että muillakin on samoja "harrastuksia" kuin itselläkin. Meillä onkin tässä aivan nurkalla yksi Suomen parhaista mutkateistä + pari muuta, lähes yhtä hyvää pätkää, joten siinä mielessä kelpaa "harrastaa".
                Ja kun tie on tarpeeksi syheröinen niin vauhditkin pysyy helposti aisoissa, mutta jarruista, kiihtyvyydestä ja mutkien ajamisesta pääsee silti nauttimaan aika hyvin, ilman että vauhtikaan nousee hädintuskin nopeusrajoituksen yli.. jopa 80km/h on kelpo vauhti, kunhan vain mutka on tarpeeksi tiukka
                Miinuspuoli on se että hirviä tuppaa varsinkin näin syksyllä olemaan vähän turhankin paljon, joten niitä saa kyllä varoa.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8975
                  • Kellokoski

                  Tuosta Italolle mallia ulkonäköpäivitykseen:


                  ACS toimii aina
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Italowestern
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 507
                    • Vantaa

                    Hienohan se on tuokin..

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Tuosta Italolle mallia ulkonäköpäivitykseen:


                    ACS toimii aina
                    Tuohon autoon toimii nuo muutokset aika kivasti, vaikka en ehkä tuosta takaspoilerista niin kauheasti tykkääkään.

                    Kas mä olen vähän tämmönen ol´skuul-mies ja diggaan aika paljon tuota ämmää ihan tehtaan kuosissakin. Orggisvanteetkin on erittäin toimivat, vaikka ehkä tuuman pari liian naftit.

                    Tuo etuspoileri varsinkin on sellaisenaan minusta kiva, vaikka ehkä jotkin funktionaaliset splitterit siinä voisi ollakin.

                    Kokomustat lakatut ultrakevyet hiilikuituiset vanteet ja hiilikuituinen takaspoileri plus konepeitto voisivat kyllä olla kivat. Ja tietysti joku hiukan enempi ääntä läpipäästävä takavaimenninpari.

                    Mitäs tuumitte, sopisiko nuo ämmään? Paino 2,76kg... Melko kevyet.



                    Tai tällaiset: (Vois olla hiukan halvemmat, kun on alukehä)
                    Last edited by Italowestern; 19-09-2009, 17:49.
                    sigpic
                    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                    Comment

                    • Italowestern
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 507
                      • Vantaa

                      Hirvitykset tosiaan haittaa..

                      Originally posted by jva View Post
                      Motivaatiolenkki-raportti oli mukavaa luettavaa

                      Mukavaa on myös huomata että muillakin on samoja "harrastuksia" kuin itselläkin. Meillä onkin tässä aivan nurkalla yksi Suomen parhaista mutkateistä + pari muuta, lähes yhtä hyvää pätkää, joten siinä mielessä kelpaa "harrastaa".
                      Ja kun tie on tarpeeksi syheröinen niin vauhditkin pysyy helposti aisoissa, mutta jarruista, kiihtyvyydestä ja mutkien ajamisesta pääsee silti nauttimaan aika hyvin, ilman että vauhtikaan nousee hädintuskin nopeusrajoituksen yli.. jopa 80km/h on kelpo vauhti, kunhan vain mutka on tarpeeksi tiukka
                      Miinuspuoli on se että hirviä tuppaa varsinkin näin syksyllä olemaan vähän turhankin paljon, joten niitä saa kyllä varoa.
                      Joo, hirvet kyllä aiheuttaa harmaita hiuksia tuolla pimeillä pikkuteillä.

                      Saatan noissa ajotarinoissa kylläkin toistaa itseäni, mutta kun innostus iskee, niin minkäs teet. Jotain sitä illan ratoksi on välillä tehtävä.

                      Harmillisesti ei ole tuota Porsche koeajoa päässyt vielä toteuttamaan, mutta aika pian varmaan onnistuu. Valtavasti kiinnostaisi kokeilla tuota Murcielagoakin, jos sellaisen jostain lenkille saisi.:think

                      Mutta ei mennä asioiden edelle. Haasteita ja unelmia pitää olla.
                      sigpic
                      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8975
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Italowestern View Post
                        Tuohon autoon toimii nuo muutokset aika kivasti, vaikka en ehkä tuosta takaspoilerista niin kauheasti tykkääkään.

                        Kas mä olen vähän tämmönen ol´skuul-mies ja diggaan aika paljon tuota ämmää ihan tehtaan kuosissakin. Orggisvanteetkin on erittäin toimivat, vaikka ehkä tuuman pari liian naftit.

                        Tuo etuspoileri varsinkin on sellaisenaan minusta kiva, vaikka ehkä jotkin funktionaaliset splitterit siinä voisi ollakin.

                        Kokomustat lakatut ultrakevyet hiilikuituiset vanteet ja hiilikuituinen takaspoileri plus konepeitto voisivat kyllä olla kivat. Ja tietysti joku hiukan enempi ääntä läpipäästävä takavaimenninpari.

                        Mitäs tuumitte, sopisiko nuo ämmään? Paino 2,76kg... Melko kevyet.
                        Niin että oldskool mies ja asentelet hiilarikonepeltiä M6:seen

                        Ei varmaan katukäytössä oikein toimi nuo hiilarivanteet :think
                        Sellaiset linkin 21' Breytonit toimis mainiosti tässäkin. Mieto madallaus vaan ja se on siinä
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • user
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 61
                          • Mikä-vi7un-connection

                          Dymagit näyttäis menevän hienosti ainakin numeroa pienempään ämmään:



                          Comment

                          • Italowestern
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 507
                            • Vantaa

                            Lisää ajo-ominaisuuksia..

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Niin että oldskool mies ja asentelet hiilarikonepeltiä M6:seen

                            Ei varmaan katukäytössä oikein toimi nuo hiilarivanteet :think
                            Sellaiset linkin 21' Breytonit toimis mainiosti tässäkin. Mieto madallaus vaan ja se on siinä
                            Juu, no osaks ol´skuul ja osaks hiilarifriikki.

                            Vanteissahan keveys ja laatu on tärkeintä, ulkonäkö vasta kakkosena. Lueskelin jonkin verran eri foorumeita aiheesta, jossa todettiin hiilikuidun hyviä ja pahoja puolia enkä äkkiä keksi yhtään syytä, miksei hiilari vakiokäytössä toimisi.

                            Kaverilla on Triumph rocketissa hiilarit alla ja loistavasti toimii. Autoissakin on todellista hyötyä keveistä vanteista. Mielestäni hiilikuitu on vielä todella hyvän näköistä muiden ominaisuuksiensa lisäksi.

                            Madalluksilla saa usein pelkkää harmia aikaan normaali ajossa. Varsinkin talvemmalla. Tuo ämmän maavara on mun makuun vakiona aika sopiva. No, okei, ehkä sentti tai pari vielä jotenkin vois mennä, mutta melko turhaa mielestäni.

                            Takaluukun yleisin spoilerimalli ei mielestäni jotenkin istu kuutosiin kunnolla vaan kauniimpi olisi luukusta irrallinen rakenne joka pikkuisen peittäisi ja muotoilisi uusiksi tuota omituista pyöreäkulmaista takaluukkua.

                            Etuluukun hiilarikorvikkeessa pidän noista jäähdytysaukoista. Ne pukee keulaa ja on sopivan "race". Yleensä ottaen kaikki kevennykset tasaisesti ripoteltuna ympäri autoa on hyviä juttuja. Vanteissa dynamiikka paranee paljon jos massa on pieni ja sen huomaa suoraan ajossa.

                            Mutta tällasta tää suunnittelu on. Hauskaa pohdittavaa riittää. Kustannukset sitten toisessa vaakakupissa...:think
                            Last edited by Italowestern; 19-09-2009, 21:28.
                            sigpic
                            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              Jep, madalluksista olen samaa mieltä kuin Italokin. Sen verran opin ensimmäisestä Porsaastani että kun urheiluauto on -30mm vakioon nähden (joka ei mikään mökkitie-alusta ole sekään) niin ulkonäkö on oikein hyvä, mutta sitten alkaakin jo pian harmittaa kun pohja raapii maata esim parkkipaikoilla joiden sisäänmenossa on viistottu kanttikivi, kuten usein on. Tai kun talvikelillä aurat eivät ole ehtineet tehdä siistiä jälkeä ja ajoradalle on syntynyt urat (ja jäinen keskipolanne) niin taas ollaan ihmeissään ratin takana että miten tästä nyt oikein kunnialle selviää?!
                              Sitten kun keulalla on vielä vähän aerodynamiikkaa niin jokapäiväisen ajon ongelmat senkuin korostuu.

                              Omalla kohdalla on kokemusten viisastuttamana 99% varma että "ylimääräiset" madallukset saavat jäädä, ellei sitten autoa ole mahdollista pitää täysin harrasteautona jolloin talvi- ym ajot voi suosiolla jättää väliin.

                              Comment

                              • L4TUA
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 494
                                • Kuuso

                                Terve,

                                Tullut tätäkin topicia jonku verta lueskeltua, mutta yksi kysymys jo herännyt jonku aikaa sitten; eikö tämä kuitenkin ole enemmän yleisen topicin juttua

                                tai sitten Stickyksi tuohon showroomiin nimellä esim;

                                Italon Koeajoraportaasit.

                                Kun kuiteskin jotenki tässä nyt soudetaan / huovataan (jahkaillaan) auton vaihdon ja piristyksen/ kevyen tuunauksen välillä jo melkein 500. postia, mutta kuiteskaan mitään muuta ei ole oikein edistynyt kuin kaikkien pikkupoikien seinäkalentereiden unelma-autot ovat jo melkein kaikki koeajettu. (ja sen hiiripoloisen koti rikottu/korjattu).

                                Varmaan Italon kirjoitusmeriiteillä voisi jo ihan uuden Sticky topicin aloittaa missä on yleistä huttua sekä koeajotarinointia, joko sitten showroomin tai yleisen puolella.

                                Veivaaminen sikseen ja uutta tarinaa muista autoista, tai sitten tommis billet takaluukulle, että edes jotain näkyvää tapahtuisi kuutoseen...!!

                                ei Herneitä sitten.
                                Last edited by L4TUA; 21-09-2009, 22:33.

                                Comment

                                Working...
                                X