memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italowestern
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 507
    • Vantaa

    Originally posted by E38 View Post
    Olen silloin tällöin lueskellut tätä topiccia ja nyt taas pitkän tauon jälkeen. Kokonaan en kaikkia uusia sivuja tälläkään kertaa kahlannut, mutta toivottavasti tilanteet ovat parantuneet M6:n poismenon jälkeen ja uusia ovia avautuu.

    Riippuen tietysti rahallisesta tilanteesta, itse suosittelisin sulle SL-meseä tai Porschen 911 mallia. Niillä saa ns. pienellä rahalla paljon autoa, joka varmasti antaa säväreitä. Olen itse aivan myyty tohon R129 koppaseen Meseen ja ajelen sillä mielummin kuin A5:lla, vaikka hinta on alle puolet. Autojen kanssa rakkaus-suhde ei aina katso hintalappua.
    Joo, kyllä markkinatilanne on onneksi parantunut mukavasti, mutta kaiken mahdollisen rahaan liittyvän ongelman kanssa joutuu laman jälkeen vielä pitkään taistelemaan.

    Kreikan pomot olisivat voineet kyllä tehdä sen mitä olivat sopineet, eikä pitkittää markkinoiden sekaannusta "vanhanaikaisella" roskat maton alle lakaisulla.

    Onhan noita Porscheja tosiaan tullut kokeiltua sekä Mersujakin mutta jotenkin Jaguar, Maserati ja BMW on aina olleet lähimpänä sydäntä noista mahdollisemmista hienoista merkeistä. Myös toki hienot jenkit.

    Nyt tuo Aston Martin sai sukat pyörimään jaloissa ja se on siinä mielessä hieno juttu, että mielikuva kyseisestä merkistä kirkastui valtavasti. Se vain valitettavasti kuuluu samaan kategoriaan Lamborghinin kanssa siinä, että virallista merkkihuoltoa ei tässä maassa ole lainkaan.

    Laskeneiden hintojen ansiosta myös M6:n takaisinhankinta tai vielä edullisemman ja samalla tekniikalla varustetun M5:n hankinta on tullut koko ajan lähemmäksi mahdollista.

    Aston Martin vaatisi DB9:n osalta hiukan järeämpiä temppuja, jotta siihen pääsisi käsiksi. Ehkä vielä jokin päivä.. tai sitten vanhempi Aston Martin vaikka ei niidenkään hinnat halpoja ole.

    Ainakin 4-paikkainen sen kuitenkin tässä vaiheessa olisi oltava ja mielellään jokin takakonttikin, jotta käytännöllisyyttä olisi mukana eli jokin hauska ja erikoisempi tehokas GT-coupe olisi kiva.:think
    Last edited by Italowestern; 02-11-2011, 22:42.
    sigpic
    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

    Comment

    • Italowestern
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 507
      • Vantaa

      Originally posted by jari kihlman View Post
      Mistään mitään tietämättä sanoisin tähän topicciin sellaisen vinkin, että ainakin allekirjoittaneella ilman parempaa tietoa on ainoastaan yksi elämä käytettävissä, joten en ajatellut paljon säästellä tässä elämässä. Kaikkea, mitä haluaa tehdä, kannattaa tehdä heti tai niin nopeasti kuin mahdollista, koska saattaa seuraavana aamuna jäädä heräämättä ja sit vit..taa. Ne kaverit on tietenkin eri tyyppejä, joilla on useampi elämä elettävänä, niin voivat osan haaveistaan säästää myöhemmäksi, mutta mun kaltasella peruskuolevaisella ei sitä mahdollisuutta ole

      Eli vähän pitkä pohjustus, mutta osta nyt hel.etti se Aston ku siitä kerran noin paljon pidät, ei se oo sen kummempaa. tod.näk sulla kuitenkin on varaa sellainen hankkia kun olet antanut itsellesi luvan haaveillakin siitä

      Menoksi vaan,jos ei muuten niin aiheuta itsellesi poissaolokohtaus ja hanki auto sillä välillä salassa itseltäsi
      Tuo oli hauska kommentti ja paljolti totta. Itse taisin tuota politiikkaa toteuttaa juurikin M6:n hankinnassa, eikä se yksin olisi mitään suurempaa taloudellista ongelmaa aiheuttanut. Laman tullessa vain kävi ikävästi niin, että se tuli liian nopeasti puun takaa, eikä siten ehtinyt oikein toteuttaa korjausliikkeitä niin nopeasti kuin olisi pitänyt, jotta asiat olisi pysyneet täysin näpeissä.

      Nyt sitä tilannetta taas hiljalleen tavoitellaan, mutta turpaan tuli parin lamavuoden ajan aika rankasti kun bisnekset loppui toiselta firmaltani 2009 yhtäkkiä kuin seinään. Ei ollut riittävästi tulijalkoja tullut rakennettua ns. pahan päivän varalle.

      Noh, mutta eteenpäin sano mummo lumessa ja nyt taistellaan taas kaikkea toimintaa suht kivasti uudestaan pystyyn sen minkä vain miehistä ja naisesta irtoaa.

      Tuo on niin totta kuitenkin, että unelmia pitää olla, jotta jaksaa yrittää ja niitä pitää välillä myös toteuttaa, ettei turhaudu elämässään.

      Pää on kuitenkin ideoita täynnä ja toteuttamista yritetään samalla kun harrastusta pidetään hengissä.

      Tämä foorumikin on tässä terapiapuolessa aivan loistava kun on paljon samanhenkisiä ihmisiä kenen kanssa kirjoitella.

      Kiitokset siitä.
      Last edited by Italowestern; 03-11-2011, 08:25.
      sigpic
      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

      Comment

      • jari kihlman
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 3272
        • Pirkanmaa

        Joo toki täytyy pitää huoli siitä, että "tarvehierarkian"tärkeimmät tarpeet saa ensin täytettyä, ennen kuin lähtee aivan hulluttelemaan näiden harrastusten kanssa.

        Kyllähän se lama varmasti puri kaikkiin tavalla tai toisella, vaikka olisi puskuria ollutkin varalle tehtynä. Offtopicia vielä hiukan sen suhteen, että toisaalta nyt jos sinulla on sen verran ylimääräistä, että kykenet harkitsemaan auton ostoa/vaihtoa, mutta vähän vielä epäilyttää, niin nythän on osakemarkkinoilla kyllä sellainen ale, että hyvin rakennettu salkku sallii sinulle 2-5 vuoden jälkeen lähes minkälaisen tahansa auton ostamisen
        Isillä on

        Comment

        • Italowestern
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 507
          • Vantaa

          Originally posted by jari kihlman View Post
          Joo toki täytyy pitää huoli siitä, että "tarvehierarkian"tärkeimmät tarpeet saa ensin täytettyä, ennen kuin lähtee aivan hulluttelemaan näiden harrastusten kanssa.

          Kyllähän se lama varmasti puri kaikkiin tavalla tai toisella, vaikka olisi puskuria ollutkin varalle tehtynä. Offtopicia vielä hiukan sen suhteen, että toisaalta nyt jos sinulla on sen verran ylimääräistä, että kykenet harkitsemaan auton ostoa/vaihtoa, mutta vähän vielä epäilyttää, niin nythän on osakemarkkinoilla kyllä sellainen ale, että hyvin rakennettu salkku sallii sinulle 2-5 vuoden jälkeen lähes minkälaisen tahansa auton ostamisen
          Tuo on kyllä totta ja erittäin fiksu ehdotus.

          Jotenkin vain vanhanaikaisesti olen tähän asti yrittänyt tehdä tuota rahaa vain tällä yritystoiminnalla, mutta täytyy myöntää, että fiksut sijoitukset olisivat olleet siinä rinnalla hyvä apu ja mahdollinen pelastuskin.

          Toinen tekijä asiassa on se, että 51v iässä nuo ns. "nuoruusvuodet" alkaa siten olla hiljalleen ohi ja harhakäsitys "kuolemattomuudesta" väistymässä, joten asioita tuppaa ajattelemaan enempi nykyisyyteen sijoitettuna kuin kauas tulevaisuuteen, joskin sekin on aina huomioitava vanhoista virheistä oppien.

          Olisi toki kivampi jättää jälkikasvulle jokin muu perintö kuin velkaa..
          sigpic
          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

          Comment

          • jari kihlman
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2009
            • 3272
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Italowestern View Post
            Tuo on kyllä totta ja erittäin fiksu ehdotus.

            Jotenkin vain vanhanaikaisesti olen tähän asti yrittänyt tehdä tuota rahaa vain tällä yritystoiminnalla, mutta täytyy myöntää, että fiksut sijoitukset olisivat olleet siinä rinnalla hyvä apu ja mahdollinen pelastuskin.

            Toinen tekijä asiassa on se, että 51v iässä nuo ns. "nuoruusvuodet" alkaa siten olla hiljalleen ohi ja harhakäsitys "kuolemattomuudesta" väistymässä, joten asioita tuppaa ajattelemaan enempi nykyisyyteen sijoitettuna kuin kauas tulevaisuuteen, joskin sekin on aina huomioitava vanhoista virheistä oppien.

            Olisi toki kivampi jättää jälkikasvulle jokin muu perintö kuin velkaa..

            Velkaa niille ei kannata jättää, mutta ei myöskään perintöä, valtio senkin vie ja jokainen saa itse tienata leipänsä Mutta toivottavasti löydät sen mieluisan pelin, millä vaikka mamman kanssa voi sit ajella ilta-ajeluita. Oma faija ainakin ostaa autot aina sen mukaan, millä olis kiva ajella iltalenkkejä mamman kanssa

            Omalta osalta elämä on jo tässä iässä antanut muutamaan otteeseen viitteitä siitä, minkä aikaa täällä ollaan ja köllötellään, että kaikkea koitan tehdä kun vielä hetken ainakin pystyn. Mut mun tyyli ei kyllä monelle sovikaan
            Isillä on

            Comment

            • jva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1419

              Niin, kyllä minä olen kanssa samoilla linjoilla Jarin kanssa tässä autonhankinta-asiassa.
              Se on toki totta, että kerranhan täällä vain eletään, mutta ei siinäkään ole päätä eikä häntää elää niinkuin kuolisi ensi viikolla..varsinkaan perheellisen ihmisen. Perhe ja läheiset ihmiset on huomioitava ennenkuin lähtee "harrastushullutuksiin".. Ja eiköhän senkin jokainen vähänkään maailmanmenoa seuraava tiedä, että lama on kaikkea muuta kuin ohi - se on enemminkin vielä tosiasiallisesti edessä, joten varsinkin yrittäjän kannattaa mielestäni ehdottomasti huomioida se asia tässä vaiheessa. Jos nyt on kertynyt puskuria, niin minä käyttäisin sen tässä kohtaa turvaamaan jatkoa, en Astoniin..vaikka siitä rutkasti mielihyvää ja iloa varmasti saakin. Se ei vaan lämmitä lainkaan siinä kohtaa jos talous Euroopassa heittää häränpyllyä..viimeksi se heitti sitä USA:ssa, Eurooppa selvisi vähällä, nyt riskit Euroopan osalta ovat todelliset ja hyvinkin dramaattiset seuraukset ovat täysin realistisia. Jos siis yrittäjällä on puskuria kertynyt, niin kannattaa tässä hetkessä ennemmin hetki katsoa kuin sortua "hullutuksiin". Kerran eletään - mutta perheellinen ei ole yksin tässä maailmassa..
              No, jokainen tekee mitä parhaaksi näkee, eikä se muille kuulu - mutta minusta tässä tilanteessa kannattaa tarkoin puntaroida jatkonäkymiä ennenkuin lähtee toteuttamaan tarvehierarkian vähäpätöisempiä, mutta taloudellisesti hyvin kalliita unelmia.

              Mukavaa kuitenkin huomata että topicin aloittaja on ilmiselvästi selvinnyt tilapäisestä, orastaneesta ahdingosta hienosti! HYVÄ! Periksi ei pidä koskaan antaa..ja kun ei anna periksi, myös selviää hankalistakin paikoista!
              Last edited by jva; 05-11-2011, 20:57.

              Comment

              • Italowestern
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 507
                • Vantaa

                Originally posted by jva View Post
                Niin, kyllä minä olen kanssa samoilla linjoilla Jarin kanssa tässä autonhankinta-asiassa.
                Se on toki totta, että kerranhan täällä vain eletään, mutta ei siinäkään ole päätä eikä häntää elää niinkuin kuolisi ensi viikolla..varsinkaan perheellisen ihmisen. Perhe ja läheiset ihmiset on huomioitava ennenkuin lähtee "harrastushullutuksiin".. Ja eiköhän senkin jokainen vähänkään maailmanmenoa seuraava tiedä, että lama on kaikkea muuta kuin ohi - se on enemminkin vielä tosiasiallisesti edessä, joten varsinkin yrittäjän kannattaa mielestäni ehdottomasti huomioida se asia tässä vaiheessa. Jos nyt on kertynyt puskuria, niin minä käyttäisin sen tässä kohtaa turvaamaan jatkoa, en Astoniin..vaikka siitä rutkasti mielihyvää ja iloa varmasti saakin. Se ei vaan lämmitä lainkaan siinä kohtaa jos talous Euroopassa heittää häränpyllyä..viimeksi se heitti sitä USA:ssa, Eurooppa selvisi vähällä, nyt riskit Euroopan osalta ovat todelliset ja hyvinkin dramaattiset seuraukset ovat täysin realistisia. Jos siis yrittäjällä on puskuria kertynyt, niin kannattaa tässä hetkessä ennemmin hetki katsoa kuin sortua "hullutuksiin". Kerran eletään - mutta perheellinen ei ole yksin tässä maailmassa..
                No, jokainen tekee mitä parhaaksi näkee, eikä se muille kuulu - mutta minusta tässä tilanteessa kannattaa tarkoin puntaroida jatkonäkymiä ennenkuin lähtee toteuttamaan tarvehierarkian vähäpätöisempiä, mutta taloudellisesti hyvin kalliita unelmia.

                Mukavaa kuitenkin huomata että topicin aloittaja on ilmiselvästi selvinnyt tilapäisestä, orastaneesta ahdingosta hienosti! HYVÄ! Periksi ei pidä koskaan antaa..ja kun ei anna periksi, myös selviää hankalistakin paikoista!
                Moikka!

                Tosi mukavaa kuulla sinustakin ja kiitos kommenteista. Perhesporttiahan tässä tiiraillaan ensisijaisesti ja mieluiten siitä hintaluokasta, jossa korot ja tappiot on kohtuullista luokkaa muutamassa vuodessa.

                Eurooppahan on nyt todella ihmeissään Kreikan ja monen muunkin maan epäselvyyksien takia, mutta seuraavaksi Kiinalaisten ja muidenkin kaukoitäläisten firmojen ostokuvioita Euroopasta on varmaan tulossa Saabin lisäksi monia muitakin. Näinhän se maailma kehittyy. Kiinalaiset tarvitsevat ostovoimaa tuotannollensa ja nyt kun EU ja Amerikka köhii, niin varmasti lähtevät osin tukemaan molempia markkinoita, koska kehittyvillä markkinoilla menee pidempään saada vastaavaa volyymia aikaiseksi, kuten Afrikan maat. Toki myös Kiinan kotimarkkinat kehittyvät kovaa vauhtia koko ajan.

                Lamahan on kuitenkin enempi ihmisten mielissä ja mediassa kehittyvä epätodellinen tilanne. Se on aina enemmän keksitty kuin konkreettista totta. Joku hyötyy siitäkin eli ostelee puoli-ilmaiseksi muiden bisneksiä pois. Laman toteutuminen joksikin aikaa edellyttää totaalista hölmöilyä vahvoilta mailta kuten pankkien pääomittamisen unohtamista ja riskien hallinnan unohtamista. En tosiaan usko, että nyt noita seikkoja kyetään enää täysin unohtamaan. On sen verran varmasti opittu viimevuosina vaikka historialla onkin tapana toistaa itseään ja juurikin markkinatalouden osakemarkkinoiden kuplia on vaikea estää, koska niin paljon pelkkiä pelureita on aina kuvioissa mukana "kalastelemassa".

                Kun ajatellaan pohjimmiltaan ihmisten elämää, niin lähes kaikki bisneshän lähtee juuri yksityisten kuluttajien tarpeista, valtioidenkin hankinnat. Noh ehkä ne sotalaitteet on hiukan etäämmälllä mutta sitä samaa bisnestä sekin lopulta on. Siksi varmaa on se, että bisnes ei maailmasta lopu niin kauan kuin ihmiset vaan tällä pallolla jotain hommailee.

                Joo, kyllä tämä autokuume kestää varmaan niin kauan kuin meitsi elossa on, joten siksi hiukan edukkaampaa hauskaa menopeliä pääasiassa katselen kuitenkin tässä vaiheessa.

                Tosin lähes kaikki muut menopelit parinsadan tuhannen Euron edestä on jo hukattu pois yhtä Ducatia lukuunottamatta, joten jos sen saisi sopivasti vaihdettua inspiroivaan nelipyöräiseen, niin tulisi sekin investointi parempaan käyttöön.

                Vaikka tuo Ducati 999R onkin todella loistava 2-pyöräinen, niin se on soolosatulalla ja siten vain itselle hupia. Auton kanssa olis sitten neljälle kerrallaan ainaskin ja hyötyä muutenkin enempi.

                Niinpä tuli mieleen, että jos pistäis vielä Ducatin lisäksi työsuhdeauton lihoiksi samaan syssyyn, niin jopa Aston Martiniakin voisi harkita, tosin kaikissa näissä autokuvioissa häiritsee se tosiseikka, että Suomen autovero vain yksinkertaisesti on täysin kohtuuton käytetyissä autoissa.

                Tämä taas tarkoittaa, että Suomalaisen auton hinta on ihan aina jotenkin poskellaan ja uuden auton arvo romahtaa hetkessä tiettyyn rajaan asti. Ainoastaan itse tekemällä esim. korinvaihdolla, itse uuden auton tuomalla tms. saattaisi saada omansa pois myydessä. Näin oli tilanne silloin kun hommasin autot aina jotenkin laitettavaksi tai ihan polkutarjouksista, konkkapesistä tms. Konkkapesien ja muiden huutokauppojen tarjonnan seuraaminen vain vie aika paljon aikaa ja nykyisillä huutokauppasysteemeillä joutuu tavaran myyntiä seuraamaan ihan viime sekunneille saakka, jos jotain haluaisi niistä hankkia.

                Eli kun naapurimaista voi ostaa 45-55.000 Eurolla käypäsen DB9:n niin Suomeen tuotuna hinta kapuaa sitten sadan tienoille. Eihän tuossa nyt voi olla mitään järkeä. Uusissa autoissa sen veron vielä hädintuskin ymmärtää, mutta ei kyllä niissäkään oikein mitään ideaa ole. Jos tarkoitus olisi Suomen autokantaa nykyaikaistaa, niin veroa pitäisi ehdottomasti laskea eikä nostaa niinkuin nyt on taas suunnitteilla.

                Mutta nuo koeajot kun ei onneksi maksa mitään yleensä, niin niistä noita kokemuksia voi sitten kuitenkin hankkia, jotta tietää paremmin mitä seuraavaksi hommailee ja mistä voi kirjoitella tuntumia muidenkin iloksi.

                Jokusen vuoden kuluttua voisi kaksipaikkainenkin tulla kyseeseen, (tai jos vahingossa rikastuisi) mutta nyt mieluiten 4-paikkainen, jotta on sitä käytännöllisyyttäkin kotitarpeiksi.
                Last edited by Italowestern; 06-11-2011, 19:00.
                sigpic
                ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                Comment

                • jva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1419

                  Originally posted by Italowestern View Post
                  Lamahan on kuitenkin enempi ihmisten mielissä ja mediassa kehittyvä epätodellinen tilanne. Se on aina enemmän keksitty kuin konkreettista totta.
                  Näinhän se juuri on - ja hankalaa siitä tekee juuri se, että asia on noin. Viittaan siis siihen, että kun media on tulvillaan uutisia siitä miten Kreikka kaatuu ihan juuri, Italia heti perään ja Portugali siihen samaan syssyyn, aiheuttaa se helposti sen Eurooppalaisissa kuluttajissa että lähes jokainen alkaa uskomaan laman olevan täällä - ja juuri sen vuoksi se sitten onkin kohta täyttä totta! No, eihän se nyt ihan noin yksioikoista ole, mutta hieman yksinkertaistaen kuitenkin se menee jotensakin noin.
                  Sen vuoksi "tilanne" ei meillä Suomessakaan ole vielä lainkaan ohi, se voi olla vielä vasta edessä..ja sen vuoksi yrittäjän kannattanee tuumailla tarkoin miten toimia tässä tilanteessa. Kuten itsekin viisaasti totesit: joku aina näistä tilanteista myös hyötyy ostamalla toisten bisneksiä pois.. Nyt voi hyvin olla sellaiset ajat käsillä, ett he kellä sitä puskuria on kertynyt, ovat todella vahvoilla kun voivat NYT tehdä sellaisia ratkaisuja, jotka poikivat tulevian vuosina oikein kunnolla.. Siitähän bisneksessä lopunperin on kysymys ja jos kuka nyt omaa taloudellisia resursseja toimia niin... Kannattaa ainakin tuumailla..
                  Ei silti, kyllä Astonissakin rahalle vastinetta mielihyvän muodossa ehdottomasti saa..mut aika on (minun mielestäni) nyt sellainen, että jos on resursseja, on mahdollista tehdä todella mukavan tuoton tuovia ratkaisuja..

                  Comment

                  • Italowestern
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 507
                    • Vantaa

                    Originally posted by jva View Post
                    Näinhän se juuri on - ja hankalaa siitä tekee juuri se, että asia on noin. Viittaan siis siihen, että kun media on tulvillaan uutisia siitä miten Kreikka kaatuu ihan juuri, Italia heti perään ja Portugali siihen samaan syssyyn, aiheuttaa se helposti sen Eurooppalaisissa kuluttajissa että lähes jokainen alkaa uskomaan laman olevan täällä - ja juuri sen vuoksi se sitten onkin kohta täyttä totta! No, eihän se nyt ihan noin yksioikoista ole, mutta hieman yksinkertaistaen kuitenkin se menee jotensakin noin.
                    Sen vuoksi "tilanne" ei meillä Suomessakaan ole vielä lainkaan ohi, se voi olla vielä vasta edessä..ja sen vuoksi yrittäjän kannattanee tuumailla tarkoin miten toimia tässä tilanteessa. Kuten itsekin viisaasti totesit: joku aina näistä tilanteista myös hyötyy ostamalla toisten bisneksiä pois.. Nyt voi hyvin olla sellaiset ajat käsillä, ett he kellä sitä puskuria on kertynyt, ovat todella vahvoilla kun voivat NYT tehdä sellaisia ratkaisuja, jotka poikivat tulevian vuosina oikein kunnolla.. Siitähän bisneksessä lopunperin on kysymys ja jos kuka nyt omaa taloudellisia resursseja toimia niin... Kannattaa ainakin tuumailla..
                    Ei silti, kyllä Astonissakin rahalle vastinetta mielihyvän muodossa ehdottomasti saa..mut aika on (minun mielestäni) nyt sellainen, että jos on resursseja, on mahdollista tehdä todella mukavan tuoton tuovia ratkaisuja..
                    Joo, tuossahan tuo tilanne kiteytettynä on.

                    Onneksi ihmiset kolmen A:n luottoluokan Suomessa on hiukan pesunkestävämpiä lamapuheiden suhteen nyt kuin kolme vuotta sitten, koska nyt ihmiset on jo lamailleet aikansa ja melkolailla kyllästyneet siihen, kun rahaa ja duunia kerran edelleen on. Kiinalaiset hieroo käsiään ja naureskelee partoihinsa kun odottelevat milloin voi ostaa jonkin EU-maan osavaltiokseen.

                    Ongelma on toki vienti, koska ilman vientiä ei tule sitä valkoihin tarvittavaa rahaa takaisin päin. Mutta eiköhän Suomalaiset innovatisoidu tässä tilanteessa. Mukavampi on kuitenkin yrittää pitää elintasoa yllä kuin jäädä kotiin suremaan. Niin se tuossa yksi kaverikin oli kätensä menettänyt ja hommia jatkoi vaan samaan tahtii, että eiköhän kukin osaltamme koeteta puhua ja tehdä tekoja lamaa vastaan, niin kyllä se siitä iloksi muuttuu.

                    Kävin juuri Italiassa ja ihmiset oli siellä varsin mukavan ja fiksun tuntuisia, joten yhdessä vaan taistoon lamaa vastaan än yy tee nyt.
                    sigpic
                    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                    Comment

                    • Italowestern
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 507
                      • Vantaa

                      007 off duty - Uutta XF-Jaggea koklaamassa

                      Terppa taas. James goes off duty more incoqnito..

                      Vaihteeksi käväisin tuota uusimman sukupolven XF-Jaggea kokeilemassa, kun hinnat on hiljalleen noissakin laskeneet uusien vähäpäästöisten koneiden ansiosta ja ulkonäkökin kohentunut manitsemisen arvoisesti.

                      Tietenkin diisseli on paholaisen keksintö, kuten Top Gearin Jeremykin on todennut, koska se toimii hiukan samalla tavoin niinkuin lääkkeet, eli maistuu tai haisee sekä kuulostaa pahalle mutta tehoaa hyvin. Miksei joku nyt pian jo voisi keksiä diisseliä paremmin palvelevan bensakoneen. Pliiss.

                      Niin, tosiaan 2,2-litrainen 4-mukinen pösön PSA-konsernin uusi diesel oli pellin alla ja sehän tietenkin kuulostaa tehoautoharrastajasta melkein jumalanpilkalta, mutta omia paatuneita ajatuksia on pakko välillä tuulettaa ja käydä ns. härkää sarvista, tai siis Jaguaaria ratista.

                      XF:n sisusta on mielestäni varsin aistikas ja omintakeinen. Materiaalit on valittu käyttöä kestäviksi ja kauniiksi sekä mukaviksi. Mittaristo on nykytapaan softalla tehty ja mitään liikkuvia osia ei ole, vain digitaalinen "feikki"-kuva hienosta mittaristosta. Automaatin valitsin on pyöritettävä isohko nuppi ja kaikki on varsin automaattista ja niiin uudenkarheaa. Hyvän näköistä kaikenkaikkiaan.

                      Jotenkin mielessä aiheuttaa kitkaa 4-pyttyinen nakukone, mutta laitetaan se nyt käyntiin kummiskin, kun muuten ei pääse eteenpäin. Kyllähän siitä dieselin tunnistaa, mutta ei nyt niin kauhealta kuulosta kuitenkaan. Reilut parit sadat kaakithan tuosta luvataan ja 2,2-litraiseksi melko hävytön 450Nm vääntö.

                      Joo. No käännetäänpä sitten nupista draivi päälle ja hiljennetään hiukan oikein raikkaasti soivia reteoita. Risteyksissä tuntuu alkuun aika omituiselle, kun ei kuulu mitään ääntä. Kone ottaa ja sammuu itsekseen pois päältä ja kun valot vaihtuu ja jarrupoljin löysätään, käynnistyy kone taas sekunnissa ja liikkeelle lähdetään kuin ei kone olisi koskaan sammuneena ollutkaan. Kokeilin yrittää tuota saada nykimään lähdössä, mutta ei se mennyt halpaan, vaan aina auto lähti silkin pehmeästi ja varmasti liikkeelle.

                      No, entäs tuo suorituskykypuoli sitten? Alusta ainakin on varsin mukava ja äänetön. Rengasmelua ei paljoa kuulu, eikä se konekaan itsestään numeroa tee ennen kuin käsketään. Herttinen, että se ottaa vauhtia helpon oloisesti. Ei todellakaan uskoisi, että pellin alla on vain 2,2 litrainen pata. Jos ei jo valmiiksi tietäisi, että näin on, kuvittelisi sen olevan 3-3,5-litrainen ainakin.

                      Ottaa tavallaan pattiin, että tällainen kone on näin hyvä. Ja ei sitten edes kehtaa mainita, kun verrataan vaikkapa M6:n ja tämän kulutuslukemia. Jagge vie ihan "muutaman" litran vähemmän ja aavistuksen litrahinnaltaan halvempaa menovettä.

                      Tässä syytä siihen, miksi uudessa Ämmäkoneessa on sellaiset ratkaisut kuin on. Kun keskikulutus väitetään pudonneen uudessa tupla-kaksikanavaturbokasissa alle kympin sadalla ja tankki on 30% isompi kuin ennen, niin hei, sehän kuulostaa siltä että autolla voi välillä ajaakin eikä pelkästään tarkkailla bensa-asemien väliä ja kukkaron tilannetta.

                      Noh, takaisin Jaggeen. eihän tuo toki mikään valtava auto ole, mutta varsin riittävä viidelle, varsinkin jos kyse on perheestä eikä pelkistä aikuisista.

                      Ja sitten sokerina pohjalla: Uusi XF on aivan hemmetin hyvän näköinen auto. Ne omituiset mulkosilmälamput on poissa ja keula on muutenkin tämän ajan parhaita perääkään unohtamatta. Sivuprofiilihan on hyvä ollut alusta asti. Nyt se on sen näköinen, että meikäläinenkin kehtaisi ajaa uudella Jaggella.



                      Tokihan olisi kiva tuo uusi 530-heppainen R-malli, mutta kyllä tuolla kiisselilläkin aika koppavasti kulkisi, ja samalla jopa järkevästi.

                      Hintaan 55-65k€ Suomen veroilla, ei aivan kauheen paha. Vuoden parin päästä tuollaisen osto olisi jopa ihan fiksua kun pahin suola hinnasta vielä karisee pois.

                      Ajotunnelmia värittää Jaggemainen urheilullinen ote ja sehän sopii meikälle myös. Eli jo tuossa hinnat (melkein) alkaen mallissa on lähes kaikki tarpeellinen mitä kuvitella saattaa ja siihen hiukan lisärukseja, niin löytyy sitten lämmitettävää tuulilasia yms. apulaitetta, jolla talvellakin meno maistuu nopeemmissakin lähdöissä.

                      Ohjaustuntuma on aivan kiitettävä vaikka keskialue on ehkä aavistuksen tunnoton. Silti autoa on kiva käsitellä ja vauhtia kurveissa voi olla mukavasti ilman turhia killistelyjä tai kallisteluita.

                      Kissa on palannut ja varmasti erittäin kova haastaja muille Premium-autoille.

                      Miinuksia tuosta on paha sanoa, kun ei niitä ainakaan koeajon perusteella löytynyt. Ehkä sitä ruutia nyt ei ihan valtavasti ole vielä tuossa "pikku"-diiselissä, mutta sen mitä tehoissa puuttuu, 8-vaihteinen upeatoiminen aski kompensoi. Aina lähdetään kun lapaa ojentaa lattiaan.

                      Mikäs olisi tuolla kurvaillessa. Ei paha laisinkaan. Mites ne naiset sanoikaan, mieluummin itken Jaguaarissa kuin bussissa. Nyyh. Niih.
                      Last edited by Italowestern; 18-11-2011, 19:17.
                      sigpic
                      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        Intialaisenglantilaisranskalaiskulkuneuvo. Hyvä keitto.
                        Ensin Enkkujen lakkojen, sitten Voortin perseraiskaama kunniakas vanha merkki.
                        Ja aina paranee; intialaisten omistama ranskanmoottorilla kulkeva sekasikiö.
                        Katu-uskottavuus nykyään Skodaa kauempana.

                        Pysy Pekka pensavehkeissä. Nelonen ja mökäöljy.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • Italowestern
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 507
                          • Vantaa

                          Reps =)

                          Originally posted by TFV View Post
                          Intialaisenglantilaisranskalaiskulkuneuvo. Hyvä keitto.
                          Ensin Enkkujen lakkojen, sitten Voortin perseraiskaama kunniakas vanha merkki.
                          Ja aina paranee; intialaisten omistama ranskanmoottorilla kulkeva sekasikiö.
                          Katu-uskottavuus nykyään Skodaa kauempana.

                          Pysy Pekka pensavehkeissä. Nelonen ja mökäöljy.
                          Houlimouli
                          Osuitpas naulankantaan, meinas kahvit purskahtaa näppikselle. Vieläkin valuu vedet silmistä.. Hih hih..

                          Ohan se hyvä, että Intialaisetkin jotain omistaa. Niillä ainakin on tosi tulisia mausteita keitoissa.

                          Eikä sille voi mitään, että tuo on paremman ja persoonallisemman näköinen kuin uusi viitos-sarja, joka sekin on kyllä ihan okei. Auditkin on panneet Bemarin muotoiluosaston kovaan puristukseen, niinkuin Mesekin. Bemun on pakko feisliftata tuo uusin koppa aika pikaiseen tahtiin.
                          Last edited by Italowestern; 18-11-2011, 19:20.
                          sigpic
                          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            Jep. Nätti on
                            Last edited by TFV; 26-11-2011, 21:46.
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Nyt on ihan pakko kysyä, että miten tää kaikki haaveilu ja spekulointi liittyy showroomiin? Mä jo luulin, että täällä olis ollu astoni näytillä, mutta petyin. Ei ollu. Sitten luulin, ett olis joku jagge näytillä, oli kuva jostain saksankilpisestä kotilosta. Saa sitä haaveilla, mutta miten se showroomiin liittyy? Noi kuvathan vois laittaa vaikka verkosta bongattua osastolle ja kirjoittaa perään "tekis mieli tommosta".

                              Comment

                              • TFV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 3080
                                • Nurmijärvi

                                Älä ota niin vakavasti. Osta löyhempi pipa.
                                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                                Comment

                                Working...
                                X