Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonmppa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 276
    • nurmijärvi

    no niin, sain ton näköstä jälkeä. hioin 1500 asti ja kiillotuksessa käytin AutoGlym Metal Polish


    Click image for larger version

Name:	07042010110 muunto 2.jpg
Views:	2
Size:	51.4 KB
ID:	4820279

    Click image for larger version

Name:	07042010111 muunto.jpg
Views:	2
Size:	27.4 KB
ID:	4820280

    Comment

    • penari
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 596
      • Vihanti

      Millä nuo kehät kannattas muuten liimata takas. sikaliimalla? :think:
      F01 730d semivoll
      e30 325 turbo m-tech2

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        Originally posted by penari View Post
        Millä nuo kehät kannattas muuten liimata takas. sikaliimalla? :think:
        Muistelen lukeneeni että pultit kiinni vaan ja sitten vasta sisäpuolelle siihen saumaan tököttiä.
        E39 ja E91

        Comment

        • penari
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 596
          • Vihanti

          Originally posted by Harri G View Post
          Muistelen lukeneeni että pultit kiinni vaan ja sitten vasta sisäpuolelle siihen saumaan tököttiä.
          Sitähän minäki. Mutta näytti edellinen kasaaja laittaneen myös vanteen ja kehän väliin jotai liima ku ei meinannu kirveelläkään saada irti.
          F01 730d semivoll
          e30 325 turbo m-tech2

          Comment

          • tonmppa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 276
            • nurmijärvi

            Originally posted by penari View Post
            näytti edellinen kasaaja laittaneen myös vanteen ja kehän väliin jotai liima ku ei meinannu kirveelläkään saada irti.

            kyllä se liimamassa varmaan sinne väliinkin kuulus laittaa :think

            tai no ite ainaki laitan ku siellä semmoset olikin

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              Originally posted by tonmppa View Post
              kyllä se liimamassa varmaan sinne väliinkin kuulus laittaa :think

              tai no ite ainaki laitan ku siellä semmoset olikin
              Mitä se massa siellä välissä tekee, muuta kuin saa koko paketista kieron?
              Vai meinasitko että saat täsmälleen yhtä paksusti koko kehälle sen?

              Sauman päälle massa vanteen sisäpuolelle, ja pultteihin mieto lukite, se on siinä.

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2542
                • Pirkkala

                Originally posted by Sami. View Post
                Minkä moista pintaa hakusessa? Ihan lumppulaikalla ja jollain kunnon töhnällä saa jo ihmeitä aikaan, ku noinkin hyvä pinta valmiiks.

                Ja ehkä miljoonas kerta, eli ei niitä vahoja siihen lopuks VAAN:

                Paaaljon parempi lopputulos ja kestää isältä pojalle.
                Nyt on reunat hinkattu kiiltämään ja huomenna pitäis pyöräyttää alle..ja ilmeisesti vaan sinoli pintaan(?)..Kuinka usein tuo sinoli noihin pitäisi levittää?
                Kuinkas paljon vaha himmentää kiiltoa?
                sigpic

                Comment

                • Juhi$
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 1268
                  • Laukaa

                  Originally posted by QUASIMODO View Post
                  Nyt on reunat hinkattu kiiltämään ja huomenna pitäis pyöräyttää alle..ja ilmeisesti vaan sinoli pintaan(?)..Kuinka usein tuo sinoli noihin pitäisi levittää?
                  Kuinkas paljon vaha himmentää kiiltoa?
                  Itseänikin kiinnostaisi tuo sinoli homma... Onko se nyt teh shit?
                  Viimekesänä tuli vedettyä joka pesun yhteydessä Glymin punaiset vahat vanteiden pintaan ja olin ihan tyytyväinen. Viime keväänä tosiaan viimeksi kiillotin vanteet ja tänään kun otin auton tallista, joka ei ole edes "kuiva", eivät vanteet olleet vieläkään hapettuneet. Paras kiilto tosin on kyllä selvästi lähtenyt.

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2542
                    • Pirkkala

                    Originally posted by Juhi$ View Post
                    Itseänikin kiinnostaisi tuo sinoli homma... Onko se nyt teh shit?
                    Viimekesänä tuli vedettyä joka pesun yhteydessä Glymin punaiset vahat vanteiden pintaan ja olin ihan tyytyväinen. Viime keväänä tosiaan viimeksi kiillotin vanteet ja tänään kun otin auton tallista, joka ei ole edes "kuiva", eivät vanteet olleet vieläkään hapettuneet. Paras kiilto tosin on kyllä selvästi lähtenyt.
                    Huomasitko tuon vahan himmentävän kiiltoa kuinka merkittävästi?
                    sigpic

                    Comment

                    • JonasG
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 2160
                      • Porvoo/Helsinki

                      Originally posted by QUASIMODO View Post
                      Huomasitko tuon vahan himmentävän kiiltoa kuinka merkittävästi?


                      Vaha himmentää kiiltoa huomattavasti. Taidan kokeilla tota Sinolia. :think

                      Comment

                      • Juhi$
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 1268
                        • Laukaa

                        Originally posted by QUASIMODO View Post
                        Huomasitko tuon vahan himmentävän kiiltoa kuinka merkittävästi?
                        Ei kyllä omasta mielestäni Autoglymin punainen mitenkään erityisesti himmentänyt kiiltoa.:think Voisihan tuota Sinolia nyt sitten huvikseen kokeilla, mutta tosiaan kuinkas usein sitä kannattaa sitten levitellä vanteeseen? Joka pesun yhteydessä varmaan, eli noin parikertaa viikossa riittänee?

                        Comment

                        • Sami.
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 2527
                          • Lahti

                          ~Muutaman kuukauden välein sinolilla lääppäsee läpi ja koittaa olla pesujen yhteydessä läträämättä mitn liuottimia/happoja vanteisiin.
                          eDIRTY
                          kliks

                          Comment

                          • Touring
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1310
                            • Järvenpää

                            Luin koko topicin läpi ja pari asiaa jäi mieleen.

                            Jos vanteessa on jo valmiiksi kiiltävä reuna, mistä on lakka tai kiilto hävinnyt. Ei todellakaan kannata mennä hieromaan sitä millään 150 paperilla. Näin teetät vain itsellesi turhaa työtä. Helpoin keino on poistaa lakka esim. nitromorsilla tai jollain jykevämmällä maalinpoistoaineella. Nitromorsin käyttö helpottuu jos saat maali/lakkapinnan ensin jollain rikki, tosin myös riski että kairaat "hyvään" pohjaan syvät jäljet. Sen jälkeen lumppulaikka ja kiilloitusvahatanko. Tämän jälkeen riittää autosol ja glym (löytyy myös miljoona muuta vaihtoehtoa, mutta nämä helpoimmat hankkia). Tässä pätee normaali järki, jos vanteessa on syviä naarmuja mitkä pitää poistaa niin silloin on pinta hiottava tasaiseksi.

                            Jos päätät uhrata mielenterveytesi esim. Alessioiden kiilloitukseen kannattaa varata runsaasti aikaa. Maalinpoiston ei pitäisi tuottaa tuskaa, mutta ennen kuin olet saanut itsellesi tarpeeksi sileän pohjan koko kiilloituksen mahdollistamiseksi, saattaa mielenterveytesi olla jo ehtoo puolella.
                            Pinnan pitää olla tasainen, ennen kuin peilikiilto on edes mahdollista.

                            Kasattavien vanteiden pultteihin tiedän kolme vaihtoehtoa:

                            -uusiminen
                            -pinnoitus
                            -maalaus (iso riski rikkoa pinta niputettaessa)

                            Kasattavien vanteiden niputtamisessa olen itse käyttänyt tätä tyyliä, joka on ainakin tähän asti ollut toimiva:

                            Vanteet kokonaisuudessaan nippuun ja mielellään momenttiin (BBS taisi kertoa 25nm, korjatkaa jos väärässä). Sen jälkeen tiivistemassaa saumaan, mikä kestää eri lämpötiloja, ja myös kovettuu. Eli ei mitään moottorin kasaus massaa. Ne pultit kyllä pitää sen vanteen kasassa, ei se liima. Eli sitä on turha lällätä sinne väliin, ja tursotella pitkin juuri kiilloitettua pintaa.

                            Aineita ja keinoja on monia, mutta ei kannata mennä perse edellä puuhun. Olen useat vanteet ostanut, mitä on joku kyläseppä mennyt pienen hapettumisen takia hinkkaamaan 40 paperilla. On iso urakka, alkaa sen jälkeen niitä ehostamaan.

                            Kertokaa toki, jos olette itse havainneet jonkin hyvän keinon/aineen, se helpottaa varmasti kaikkia. Itse tekemällä oppii. Ja virheistä .
                            Last edited by Touring; 10-04-2010, 03:35.
                            Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                            Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                            Comment

                            • alonap-1
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 824
                              • Hollola

                              Originally posted by Touring View Post
                              Kertokaa toki, jos olette itse havainneet jonkin hyvän keinon/aineen, se helpottaa varmasti kaikkia. Itse tekemällä oppii. Ja virheistä .
                              No kaikilla ei ole käytettävissä sorvia mihin mahtuu suuri vanne, onhan helppo pitää hiekkapaperia vain paikallaan ja kiillotuskin käy liinalla ja tahnalla. Onhan nuo sepät pultanneet myös vanteen kiinni autoon joka on pukeilla ja käynnissä viitos vaihteella painanut vastaan kulmahiomakoneella pehmeän laikan kanssa.

                              Onkos kukaan kokeillut sinolin polttogeeliä?
                              42 1:1,6 70/30

                              Comment

                              • Mad_Mike
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 177
                                • Oulun seutu

                                Eilen tuli aloiteltua tuota vanteiden kiillottelua, siksi kun huulista oli jonkin verran lakka syöpynyt suolan ansiosta. Eli hion ja kiillotan ainoastaan huulen ja vanteen reunan. Maalin poisto aine oli melko pettymys eihän sillä saanut lakkaa irti juuri ollenkaan. Koitin myös hioa 400 paperilla ennen sen laittoa ei kummentunut. Parhaaksi vaihtoehdoksi jäi hioa lakat pois 400 paperilla. Ja hioin 1200 asti jonka jälkeen rättilaikalla ja autosolilla pinta kiiltäväksi. Ei tuossa nyt niin ihmeellinen homma oo jos ei ala peili pintaa havittelemaan, kun kyseessä on kuitenki vaan autonvanteet...
                                530XD LCI M-Sport

                                ex E39 530iA M-Sport
                                ex E39 530dAT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎