Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17508
    • Turku

    Ruuvilukite ei ole välttämätön. Oikea momentti olisi kyllä suotava.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Osmis
      Moderator
      • May 2006
      • 5271
      • Lieksa, Middle of Nowhere



      Lähtee lakat kävelemään

      Sawo-Karjala - connection

      @osmis_garage

      Harraste: E30 325i Cabriolet -86

      Käyttis: E39 528i M-Sport -99

      Comment

      • H4ck
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 659
        • Helsinki/Eesti

        Mulla olis tollaset vanteet: http://wheelsworldwide.co.uk/img/whe...8_silver-l.jpg

        Ja suola varmaan vähän syönyt, koska vaihdoin liian myöhään talvivanteet alle.
        Takavanteden huulet on aika kärsinyt, lakkaa irronnut ja rumat.

        Eli siis poistan lakan tuolla maalinpoistoaineella ja mitäs sitten?
        Karhealla hiomapaperilla jne?
        Varaosat, huolto ja maalaus.

        -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

        Comment

        • Jukipuki
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 383
          • Kontiolahti, Lehmo

          Originally posted by Laku View Post
          Ruuvilukite ei ole välttämätön. Oikea momentti olisi kyllä suotava.
          Oiskohan hajua mikä olisi oikea momentti... vai "rystysetvalkeenamomenttiin"?
          Ajossa:
          G20 330E
          Ex:
          E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

          Comment

          • Osmis
            Moderator
            • May 2006
            • 5271
            • Lieksa, Middle of Nowhere

            Originally posted by Jukipuki View Post
            Oiskohan hajua mikä olisi oikea momentti... vai "rystysetvalkeenamomenttiin"?
            joku 25-30 momentteja
            Sawo-Karjala - connection

            @osmis_garage

            Harraste: E30 325i Cabriolet -86

            Käyttis: E39 528i M-Sport -99

            Comment

            • JonasG
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 2160
              • Porvoo/Helsinki

              Originally posted by Jukipuki View Post

              Kasauksesta olisikin sen verran kysyttävää että mitä ruuvilukitetta olette käyttäneet pulteissa (tarvitseeko edes käyttää?) ja pitäisikö ne vetää johonkin tiettyyn momenttiin kiristettäessä?


              Omat ulkokehät vedin kiinni "rannetuntumalla" ja käytin lukitteena Loctiten mediumia.

              Comment

              • tonmppa
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 276
                • nurmijärvi

                Originally posted by Sami. View Post
                Jos ei kerran jaksa nähä edes vaivaa purkaa niitä, ni kannattaa varmaan suosiolla unohtaa kiillottelutkin tai laita nyt edes jotn kuvaa niistä vanteista..

                tuossa ois kuvia noista vanteista, mistä noille pulteille (40kpl per vanne) saa sitten tuon hylsyn??
                saako sen ainoastaan valmistajalta, vai hää??


                Click image for larger version

Name:	26032010093.jpg
Views:	1
Size:	56.0 KB
ID:	4819944

                Click image for larger version

Name:	26032010094.jpg
Views:	1
Size:	44.4 KB
ID:	4819945

                Click image for larger version

Name:	26032010095.jpg
Views:	1
Size:	49.6 KB
ID:	4819946

                Click image for larger version

Name:	26032010096.jpg
Views:	1
Size:	57.3 KB
ID:	4819947

                Click image for larger version

Name:	26032010099.jpg
Views:	1
Size:	45.5 KB
ID:	4819948

                kuvat on vähän huonolaatusia ku otettu kännykällä :(
                Last edited by tonmppa; 26-03-2010, 20:36.

                Comment

                • kaani
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 123
                  • 08

                  Originally posted by tonmppa View Post
                  tuossa ois...
                  Eli Staria 5 kyseessä. Nuo pultit on 6-sakaraisia. Menee muistaakseni E10(?) torx hylsy tai itse purkanu ihan normi 8mm hylsyllä. Takamuttereihin sopii 11mm hylsy.
                  Last edited by kaani; 26-03-2010, 20:47.

                  Comment

                  • tonmppa
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 276
                    • nurmijärvi

                    Originally posted by kaani View Post
                    Eli Staria 5 kyseessä. Nuo pultit on 6-sakaraisia. Menee muistaakseni E10(?) torx hylsy tai itse purkanu ihan normi 8mm hylsyllä. Takamuttereihin sopii 11mm hylsy.

                    joo ku ite katoin kans että vähän torx tyyppisen näkönen on että jos kävis wurth in kautta ja koittas jatkaa eteenpäin. noi vanteen osat on ilmeisesti liimattu tai jotain kiinni toisiinsa, kuinka helposti ne yleensä sitten saa purettua?? ku ei ainakaan huvittas edes ajatella ääneen mitään millä naputella/hakata niitä irti toisistaa

                    btw kertokaahan mitä olette mieltä olisko aivan hirveen näkönen jos sen jälkeen maalarilla käyttäs ton tähti osan ja maalais sen korin väriin, eli diamond swartz black , tai toinen vaihtoehto että kiillotan sen peiliksi myös ja keskiö vaihtus bemmun logoon :think

                    Comment

                    • JoniB
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 551
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by H4ck View Post
                      Mulla olis tollaset vanteet: http://wheelsworldwide.co.uk/img/whe...8_silver-l.jpg

                      Ja suola varmaan vähän syönyt, koska vaihdoin liian myöhään talvivanteet alle.
                      Takavanteden huulet on aika kärsinyt, lakkaa irronnut ja rumat.

                      Eli siis poistan lakan tuolla maalinpoistoaineella ja mitäs sitten?
                      Karhealla hiomapaperilla jne?


                      En nyt ole mikään ammattilainen neuvomaan, mutta samanlaisten vanteiden käyttökunnostus oli minulla tuossa hetkisitten työn alla.

                      Siis Rondell 58:t

                      Vanteet olivat pahoin hapettuneet ja lakka oli lohkeillut kamalannäköiseksi.
                      Myös kanttariosumia löytyi jokaisesta vanteesta ihan riittävästi.


                      Tässä työvaiheet. (rondell)

                      -Lakat pois --> Nitromors tai vastaava

                      -Kanttariosumat kuntoon --> Viilalla vaan rohkeasti oikomaan, hyvä tulee

                      -Viilatut kohdat paperilla 180 alkaen 180, 240, 320jne.

                      -Hapettuneet kohdat 240, 320jne.

                      -Muuten alkaen 400:sesta aina vaikka 3000 saakka, itse vedin jo 600sesta saakka vesissä, lienee makuasia..:think

                      No rondellit kun oli vain käyttökunnostus niin hioin vain 1200saakka jonka jälkeen autoglymiä pintaan, käsin..

                      Ihan hyvät tuli:





                      Toiset vanteet.

                      BBS RS 744 & 745 (style 42)

                      Lähtökohta:

                      Kolhuttomat vanteet, vain hapettumaa paikoin.

                      Lakat pois(naurettavan helppoa purettavissa vanteissa) jne.

                      Hiontaa: 320, 400, 600 ,800, 1000, 1200, 1500 ja 2000.

                      Lopuksi taas autoglymiä käsin, ollaan lähellä peilikiiltoa.
                      Lumppulaikkaa ehkä kaipaisi vielä.







                      Viisaammat korjatkoon jos jossain meni vikaan.. Noin tein itse

                      Comment

                      • Cock
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 752
                        • Tsadi

                        Originally posted by Bemarnisti View Post
                        sellanen tuli mieleen että miten ootte noi kehien pultit putsaileet? Onko jotakin toimivaa kikkaa kelään takataskussa?:think
                        Originally posted by Jukipuki View Post
                        Itsellänikin vanteet purettuna ja hinkkauksessa. Vanteet kaksiosaiset 17" RH ZW1. Etukehät kiilloittelin itse mutta taakse tilasin jo valmiiksi kiilloitetut leveämmät kehät.

                        Kasauksesta olisikin sen verran kysyttävää että mitä ruuvilukitetta olette käyttäneet pulteissa (tarvitseeko edes käyttää?) ja pitäisikö ne vetää johonkin tiettyyn momenttiin kiristettäessä?

                        Joku muuten kysyi miten pultit kiiltäviksi -> messinkiharja toimi ainakin omassa rojektissa.



                        Itse Kiillottelin BBS RC kehäpultit teräsharjalla + autosolilla mutta siinä tuli sormet etten sanoisi kipeäksi kun yksi kerrallaan 152 pulttia hinkkasi , Vai kuinka monta se nyt oli.

                        Kasattuja, 2-3 os. vanteita on tullut tehtyä jo useampi sarja ja olen käyttänyt ruuvilukitetta, viimeksi kasaamissani CRC:n muistaakseni puolikovaa. Momenttina olen käyttänyt jotain abaut, kun korkkaa niin vartti takaisin. No ei, mutta ihan oikeasti olen vetänyt "rannemomentilla". Yksikään vanne ei ole heittänyt TPkoneessa, eikä muutenkaan ole ollut ongelmia
                        540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                        Audi A6 C7 S-Line ABT

                        Comment

                        • tonmppa
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 276
                          • nurmijärvi

                          kertokaahan miten tuon vanteen saa osiin? pultit on otettu pois mutta ei irtoa millään nuo 3-osaa toisistaan?? minkälaisella aineella teillä on ollu nuo vanteitten osat toisiin liitettyinä? näissä näköjään jotain "sikaflex" tyyppistä mäskiä ja kaikki mahollinen on kaavittu pois, mutta mutta???? kuuluuko tämän olla näin veemäistä APUA

                          Comment

                          • Tuiske
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1441
                            • Lempäälä

                            Originally posted by tonmppa View Post
                            kertokaahan miten tuon vanteen saa osiin? pultit on otettu pois mutta ei irtoa millään nuo 3-osaa toisistaan?? minkälaisella aineella teillä on ollu nuo vanteitten osat toisiin liitettyinä? näissä näköjään jotain "sikaflex" tyyppistä mäskiä ja kaikki mahollinen on kaavittu pois, mutta mutta???? kuuluuko tämän olla näin veemäistä APUA
                            Puu/muovivasaralla muutama napakka isku eripuolille kehää niin pitäs lähtee irti.
                            Corvette C4 LT4 TURBO
                            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                            Comment

                            • tonmppa
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 276
                              • nurmijärvi

                              Originally posted by Tuiske View Post
                              Puu/muovivasaralla muutama napakka isku eripuolille kehää niin pitäs lähtee irti.

                              minun korviin kuulostaa vähän siltä että se kehä vääntyy tai tulee lommoja :think
                              ku tuo ei anna periksi milliäkään tuo liitos.

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17836
                                • PKS

                                Originally posted by tonmppa View Post
                                minun korviin kuulostaa vähän siltä että se kehä vääntyy tai tulee lommoja :think
                                ku tuo ei anna periksi milliäkään tuo liitos.
                                Jos on renkaat pois niin sisäpuolelta voi myös puukkoa hakata kehän ja keskiön väliin. Hissukseen käy koko matkalta läpi niin irtoaa nätisti.
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36
                                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                Muut talouden vehkeet:
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎