Ruuvilukite ei ole välttämätön. Oikea momentti olisi kyllä suotava.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanteiden kiillotus..
Collapse
X
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Lähtee lakat kävelemään
Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
Mulla olis tollaset vanteet: http://wheelsworldwide.co.uk/img/whe...8_silver-l.jpg
Ja suola varmaan vähän syönyt, koska vaihdoin liian myöhään talvivanteet alle.
Takavanteden huulet on aika kärsinyt, lakkaa irronnut ja rumat.
Eli siis poistan lakan tuolla maalinpoistoaineella ja mitäs sitten?
Karhealla hiomapaperilla jne?Varaosat, huolto ja maalaus.
-BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
Comment
-
-
Originally posted by Jukipuki View PostOiskohan hajua mikä olisi oikea momentti... vai "rystysetvalkeenamomenttiin"?Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
Originally posted by Jukipuki View Post
Kasauksesta olisikin sen verran kysyttävää että mitä ruuvilukitetta olette käyttäneet pulteissa (tarvitseeko edes käyttää?) ja pitäisikö ne vetää johonkin tiettyyn momenttiin kiristettäessä?
Omat ulkokehät vedin kiinni "rannetuntumalla" ja käytin lukitteena Loctiten mediumia.
Comment
-
-
Originally posted by Sami. View PostJos ei kerran jaksa nähä edes vaivaa purkaa niitä, ni kannattaa varmaan suosiolla unohtaa kiillottelutkin tai laita nyt edes jotn kuvaa niistä vanteista..
tuossa ois kuvia noista vanteista, mistä noille pulteille (40kpl per vanne) saa sitten tuon hylsyn??
saako sen ainoastaan valmistajalta, vai hää??
kuvat on vähän huonolaatusia ku otettu kännykällä :(Last edited by tonmppa; 26-03-2010, 20:36.
Comment
-
-
Originally posted by kaani View PostEli Staria 5 kyseessä. Nuo pultit on 6-sakaraisia. Menee muistaakseni E10(?) torx hylsy tai itse purkanu ihan normi 8mm hylsyllä. Takamuttereihin sopii 11mm hylsy.
joo ku ite katoin kans että vähän torx tyyppisen näkönen on että jos kävis wurth in kautta ja koittas jatkaa eteenpäin. noi vanteen osat on ilmeisesti liimattu tai jotain kiinni toisiinsa, kuinka helposti ne yleensä sitten saa purettua?? ku ei ainakaan huvittas edes ajatella ääneen mitään millä naputella/hakata niitä irti toisistaa
btw kertokaahan mitä olette mieltä olisko aivan hirveen näkönen jos sen jälkeen maalarilla käyttäs ton tähti osan ja maalais sen korin väriin, eli diamond swartz black , tai toinen vaihtoehto että kiillotan sen peiliksi myös ja keskiö vaihtus bemmun logoon :think
Comment
-
-
Originally posted by H4ck View PostMulla olis tollaset vanteet: http://wheelsworldwide.co.uk/img/whe...8_silver-l.jpg
Ja suola varmaan vähän syönyt, koska vaihdoin liian myöhään talvivanteet alle.
Takavanteden huulet on aika kärsinyt, lakkaa irronnut ja rumat.
Eli siis poistan lakan tuolla maalinpoistoaineella ja mitäs sitten?
Karhealla hiomapaperilla jne?
En nyt ole mikään ammattilainen neuvomaan, mutta samanlaisten vanteiden käyttökunnostus oli minulla tuossa hetkisitten työn alla.
Siis Rondell 58:t
Vanteet olivat pahoin hapettuneet ja lakka oli lohkeillut kamalannäköiseksi.
Myös kanttariosumia löytyi jokaisesta vanteesta ihan riittävästi.
Tässä työvaiheet. (rondell)
-Lakat pois --> Nitromors tai vastaava
-Kanttariosumat kuntoon --> Viilalla vaan rohkeasti oikomaan, hyvä tulee
-Viilatut kohdat paperilla 180 alkaen 180, 240, 320jne.
-Hapettuneet kohdat 240, 320jne.
-Muuten alkaen 400:sesta aina vaikka 3000 saakka, itse vedin jo 600sesta saakka vesissä, lienee makuasia..:think
No rondellit kun oli vain käyttökunnostus niin hioin vain 1200saakka jonka jälkeen autoglymiä pintaan, käsin..
Ihan hyvät tuli:
Toiset vanteet.
BBS RS 744 & 745 (style 42)
Lähtökohta:
Kolhuttomat vanteet, vain hapettumaa paikoin.
Lakat pois(naurettavan helppoa purettavissa vanteissa) jne.
Hiontaa: 320, 400, 600 ,800, 1000, 1200, 1500 ja 2000.
Lopuksi taas autoglymiä käsin, ollaan lähellä peilikiiltoa.
Lumppulaikkaa ehkä kaipaisi vielä.
Viisaammat korjatkoon jos jossain meni vikaan.. Noin tein itse
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Postsellanen tuli mieleen että miten ootte noi kehien pultit putsaileet? Onko jotakin toimivaa kikkaa kelään takataskussa?:thinkOriginally posted by Jukipuki View PostItsellänikin vanteet purettuna ja hinkkauksessa. Vanteet kaksiosaiset 17" RH ZW1. Etukehät kiilloittelin itse mutta taakse tilasin jo valmiiksi kiilloitetut leveämmät kehät.
Kasauksesta olisikin sen verran kysyttävää että mitä ruuvilukitetta olette käyttäneet pulteissa (tarvitseeko edes käyttää?) ja pitäisikö ne vetää johonkin tiettyyn momenttiin kiristettäessä?
Joku muuten kysyi miten pultit kiiltäviksi -> messinkiharja toimi ainakin omassa rojektissa.
Kasattuja, 2-3 os. vanteita on tullut tehtyä jo useampi sarja ja olen käyttänyt ruuvilukitetta, viimeksi kasaamissani CRC:n muistaakseni puolikovaa. Momenttina olen käyttänyt jotain abaut, kun korkkaa niin vartti takaisin. No ei, mutta ihan oikeasti olen vetänyt "rannemomentilla". Yksikään vanne ei ole heittänyt TPkoneessa, eikä muutenkaan ole ollut ongelmia540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Comment
-
-
kertokaahan miten tuon vanteen saa osiin? pultit on otettu pois mutta ei irtoa millään nuo 3-osaa toisistaan?? minkälaisella aineella teillä on ollu nuo vanteitten osat toisiin liitettyinä? näissä näköjään jotain "sikaflex" tyyppistä mäskiä ja kaikki mahollinen on kaavittu pois, mutta mutta???? kuuluuko tämän olla näin veemäistä APUA
Comment
-
-
Originally posted by tonmppa View Postkertokaahan miten tuon vanteen saa osiin? pultit on otettu pois mutta ei irtoa millään nuo 3-osaa toisistaan?? minkälaisella aineella teillä on ollu nuo vanteitten osat toisiin liitettyinä? näissä näköjään jotain "sikaflex" tyyppistä mäskiä ja kaikki mahollinen on kaavittu pois, mutta mutta???? kuuluuko tämän olla näin veemäistä APUACorvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by tonmppa View Postminun korviin kuulostaa vähän siltä että se kehä vääntyy tai tulee lommoja :think
ku tuo ei anna periksi milliäkään tuo liitos.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment