Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    Originally posted by Haju69 View Post
    Tarkoitatko sinä OZ Ceres vanteita? Kun en ainakaan saa googlattua mitään celes vanteita että miltä ne edes näyttää..

    Mutta ymmärtääkseni kyllä "feikkipultitkin" pystyy vaihtamaan. Joten irtihän ne pitäisi lähteä.

    Ainakin omissa DZ1 vanteissa ne on vaihdettavissa. Kierteillä.
    Ohop, mun moka juu cereksiä tarkoitan
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • tommi--fi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 1066
      • Riihimäki

      Minkäslaista työkalua suosittelisitte hiomiseen. Epäkeskokone alkaa tuntuu liian epätarkalta. Ei saa tasaista painetta joka pintaan ja varsinkin nuo kapeemmat paikat jää hiomatta ja kulmat pyöristyy.

      Nitromorssilla irtosi lakat ja spraymaalit malliikkasti. Tuohon alkuperäiseen väriin ei tunnu purevan. Lähti sitten hiomalla alkaen 80 paperilla, 120 kautta lopuksi 240. Täytyy vielä pari hienompaa paperia hakea ja viimeistellä niillä.


      Auto tai moottoripyörä Virosta?

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11675
        • Kouvola

        Onko porukka käyttäny missä noita pultteja kultautettavana ja mitä maksaa? Olisi yksi sarja tossa valmiina ku tietäisi mihin lähettää.

        Comment

        • sierra4x4tbo
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 2097
          • Lappeenranta

          Pikainen kyssäri:

          Onko suosituksia mitä liimaa (sikaa?) käyttää 3-osaisen vanteen tiivistykseen?

          Koitin hakea, mutta ei tärpännyt..

          Kiitos!

          -Timo
          M535i BiTurbo -85
          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

          --=MushroomMotorsport=--
          --=MaxTuned.com=--

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            Originally posted by sierra4x4tbo View Post
            Pikainen kyssäri:

            Onko suosituksia mitä liimaa (sikaa?) käyttää 3-osaisen vanteen tiivistykseen?

            Koitin hakea, mutta ei tärpännyt..

            Kiitos!

            -Timo
            Sikaflex tai joku muu elastinen vastaava liimatiivistemassa. Luonnollisesti EI silikonia tms. - se kun on tarkoitettu saniteettitiloihin.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • JonasG
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 2160
              • Porvoo/Helsinki

              Originally posted by sierra4x4tbo View Post
              Pikainen kyssäri:

              Onko suosituksia mitä liimaa (sikaa?) käyttää 3-osaisen vanteen tiivistykseen?

              Koitin hakea, mutta ei tärpännyt..

              Kiitos!

              -Timo
              Perus Sikaa oon ite käyttäny ja hyvin on toiminut.
              Last edited by JonasG; 12-04-2011, 15:53. Reason: hidas..

              Comment

              • sierra4x4tbo
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 2097
                • Lappeenranta

                Originally posted by Rockford View Post
                Sikaflex tai joku muu elastinen vastaava liimatiivistemassa. Luonnollisesti EI silikonia tms. - se kun on tarkoitettu saniteettitiloihin.
                Originally posted by JonasG View Post
                Perus Sikaa oon ite käyttäny ja hyvin on toiminut.
                Kiitos!

                -Timo
                M535i BiTurbo -85
                740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                --=MushroomMotorsport=--
                --=MaxTuned.com=--

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  Onko jotain hyvää jippoa, millä saan bbs rs:ät kolmeen osaan?

                  Liimattu ilmeisesti sikamassalla, ja on kiinni kun tauti. Ei oikein ole uunia mihin mahtuisi vanne, kuumailmapuhaltimella varmaan puolisen tuntia lämmittelin niin että alko jo oikeesti massa käryämään ja siltikään ei suostu irtoamaan toisistaan.

                  Jos ei muu auta, niin toholla ajattelin viikonloppuna kokeilla. Aika vaikea vaan antaa sopivaa lämpöä, ettei vedä kieroksi.

                  Comment

                  • Tuiske
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1441
                    • Lempäälä

                    Originally posted by Micce///M View Post
                    Onko jotain hyvää jippoa, millä saan bbs rs:ät kolmeen osaan?

                    Liimattu ilmeisesti sikamassalla, ja on kiinni kun tauti. Ei oikein ole uunia mihin mahtuisi vanne, kuumailmapuhaltimella varmaan puolisen tuntia lämmittelin niin että alko jo oikeesti massa käryämään ja siltikään ei suostu irtoamaan toisistaan.

                    Jos ei muu auta, niin toholla ajattelin viikonloppuna kokeilla. Aika vaikea vaan antaa sopivaa lämpöä, ettei vedä kieroksi.
                    Puupalikka väliin ja lyöt kehän reunaan (siihen reunaan joka on keskiötä vasten) vasaralla välillä vaihtaen kohtaa, kyl pitäs irrota.
                    Corvette C4 LT4 TURBO
                    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                    Comment

                    • bimmerE34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 6209
                      • Gotham

                      Originally posted by Tuiske View Post
                      Puupalikka väliin ja lyöt kehän reunaan (siihen reunaan joka on keskiötä vasten) vasaralla välillä vaihtaen kohtaa, kyl pitäs irrota.
                      + Mattopuukko

                      ///Pumppu Pojat Racing Team
                      Metaline sport #40

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        Originally posted by Tuiske View Post
                        Puupalikka väliin ja lyöt kehän reunaan (siihen reunaan joka on keskiötä vasten) vasaralla välillä vaihtaen kohtaa, kyl pitäs irrota.
                        Originally posted by bimmerE34 View Post
                        + Mattopuukko
                        + Lämpöä puhaltimella

                        Tuli tapeltua omien Schmidtien kanssa, nimittäin kahdeksasta vanteesta yksi sisäkehä oli aivan käsittämättömän jumissa ulkokehässä. Sai tovin jumpata ja lopuksi lähti, kun kahdella puhaltimella ensin lämpöä molemmin puolin, iskua ja mattoveistä väliin + kaverin kanssa kumpaankin suuntaan repimistä kehistä. Joku kakkiainen tunkenut sikaa sinne väliin - kohtuu yhtäpuuta
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11040
                          • Oulu

                          Joo voi näköjään jättää autosolin/glymin tahnat ihan suosiolla kaupan hyllylle. Viimekeväänä niiden kanssa tuskailin huonoin lopputuloksi ja nyt kokeilin motonetistä sitä settiä, missä on 2 tankoa esikiillotusvahaa ja 2 viimeistelyvahaa sekä pari kangaslaikkaa. Hintaa oli joku 15€ ja noilla kiillottelee varmaan 20 settiä. Lisäksi vielä sisallaikka kainaloon samalla, niin riitti 1000 paperilla hionta. Vielä parempi olisi ilmeisesti ostaa juuri alumiinille tarkoitetut vahatangot, mutta nuo toimi myös varsin hyvin.






                          (porakone kyrvähti, joten takimmainen on kiillotettu vain sisallaikalla)

                          Aivan pientä jälkiä jäi vielä kangaslaikasta, mikä pitäs lähteä vielä pykälää hienommalla vahatangolla. Ja sen huomasin kans, että ei missään nimessä ainakaan autoglymmin punasta siihen pinnalle. Himmentää kiiltoa reilusti. Sinoli näyttäs toimivan hyvin ja siitä on vissiin aikasemmin ollu puhettakin.

                          Lisäksi tuli tehtyä tollanen 0-budjettilla kiillotuskone. Helpottaa ja nopeuttaa huomattavasti hommia. Kiitos takakynkästä juhomolle!




                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6345
                            • Tampere

                            Originally posted by Rockford View Post
                            + kaverin kanssa kumpaankin suuntaan repimistä kehistä.
                            Ja jos ei ole kaveria repimässä, niin itse laittelin kolme tai neljä vastaavaa levittämään...



                            Reilun pännin puristelee noihin päälle, lämmittelee ja veistelee välistä, niin a-vot.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11675
                              • Kouvola

                              Originally posted by Esko View Post
                              Onko porukka käyttäny missä noita pultteja kultautettavana ja mitä maksaa? Olisi yksi sarja tossa valmiina ku tietäisi mihin lähettää.
                              Kellään ei ollu heittää mitään tähän?

                              Comment

                              • tommi--fi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 1066
                                • Riihimäki

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Joo voi näköjään jättää autosolin/glymin tahnat ihan suosiolla kaupan hyllylle. Viimekeväänä niiden kanssa tuskailin huonoin lopputuloksi ja nyt kokeilin motonetistä sitä settiä, missä on 2 tankoa esikiillotusvahaa ja 2 viimeistelyvahaa sekä pari kangaslaikkaa. Hintaa oli joku 15€ ja noilla kiillottelee varmaan 20 settiä. Lisäksi vielä sisallaikka kainaloon samalla, niin riitti 1000 paperilla hionta. Vielä parempi olisi ilmeisesti ostaa juuri alumiinille tarkoitetut vahatangot, mutta nuo toimi myös varsin hyvin.


                                Aivan pientä jälkiä jäi vielä kangaslaikasta, mikä pitäs lähteä vielä pykälää hienommalla vahatangolla. Ja sen huomasin kans, että ei missään nimessä ainakaan autoglymmin punasta siihen pinnalle. Himmentää kiiltoa reilusti. Sinoli näyttäs toimivan hyvin ja siitä on vissiin aikasemmin ollu puhettakin.

                                Lisäksi tuli tehtyä tollanen 0-budjettilla kiillotuskone. Helpottaa ja nopeuttaa huomattavasti hommia. Kiitos takakynkästä juhomolle!
                                Mahtavan näköinen laite.
                                Miten tuolla motonetin setillä pitäisi kiillotus tehdä? Itse onnistuin vain polttamaan hionta-aineen vanteeseen.
                                Auto tai moottoripyörä Virosta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎