Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    onko uusissa ozin lipeissä joku suoja-aine valmiina vai laitanko jotain ennenkun kasaan:think

    saahan sitä ja joutuukin kesällä sit kokoajan hieromaan mut että sais nyt vähän helpommin pulttien kantojen väliin suojausta:think
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

    Comment

    • Tuiske
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1441
      • Lempäälä

      Originally posted by dumppi View Post
      onko uusissa ozin lipeissä joku suoja-aine valmiina vai laitanko jotain ennenkun kasaan:think

      saahan sitä ja joutuukin kesällä sit kokoajan hieromaan mut että sais nyt vähän helpommin pulttien kantojen väliin suojausta:think
      Oon käsittäny että ihan original OZ lipeissä on lakka pinnassa.
      Corvette C4 LT4 TURBO
      Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17500
        • Turku

        Originally posted by Tuiske View Post
        Oon käsittäny että ihan original OZ lipeissä on lakka pinnassa.
        Näin on, mutta ovatko nuo kimppatilauslipat OZ:n valmistamat?
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

          Originally posted by Tuiske View Post
          Oon käsittäny että ihan original OZ lipeissä on lakka pinnassa.
          Originally posted by Laku View Post
          Näin on, mutta ovatko nuo kimppatilauslipat OZ:n valmistamat?
          nuo on kiillotetut:think

          vanhoissa lipeissä oli kyllä lakka.. kai noissa joku suoja luulis olevan.. tosin eipä nuo nyt niin iso homma ole käsitellä ennenkun kasailee..
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica


          Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

          Comment

          • Sami.
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 2526
            • Lahti

            Ei noissa jälkikäteen tilatuissa taida missään juu lakkoja olla.

            Tää Gtechniq C5 tai sitten tämä taitaa olla niitä parhaita/pitkä kestoisimpia suojia vanteille nykysin, vaikka ei sinolikaan toki huono ole mun mielestä.
            eDIRTY
            kliks

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17500
              • Turku

              Originally posted by Sami. View Post
              Ei noissa jälkikäteen tilatuissa taida missään juu lakkoja olla.
              Näin epäilen kanssa, mutten tiedä, mistä tuo tilaus on tehty, niin en varmaksi viitsinyt sanoa. Ainahan on voitu tilata suoraan OZ:lta .

              Todennäköisesti nuo nyt kuitenkin on tilattu joltakin Saksan monilta tarjoajilta ja silloin ne juurikin on puhdasta alumiinia eikä minkäänlaista suojaa päällä...
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • dumppi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 4351
                • sotkamo

                Originally posted by Laku View Post
                Näin epäilen kanssa, mutten tiedä, mistä tuo tilaus on tehty, niin en varmaksi viitsinyt sanoa. Ainahan on voitu tilata suoraan OZ:lta .

                Todennäköisesti nuo nyt kuitenkin on tilattu joltakin Saksan monilta tarjoajilta ja silloin ne juurikin on puhdasta alumiinia eikä minkäänlaista suojaa päällä...
                juu no vetäisin nyt autosolin kromitahnat päälle kun ei muutakaan sattunut kaapista löytymään

                soiledin kautta on lipit tilattu..
                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                e36 325i coupé R.I.P
                e30 316 2d
                e36 318is coupé
                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                Käyttis: e39 523i 4d
                Originally posted by rizzo
                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                |Sotkamo Connection|

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17500
                  • Turku

                  Originally posted by dumppi View Post
                  juu no vetäisin nyt autosolin kromitahnat päälle kun ei muutakaan sattunut kaapista löytymään

                  soiledin kautta on lipit tilattu..
                  Onhan se parempi kuin ei mitään tuo Autosol.

                  Jepjep, se on kyllä tiedossa, mutta tarkoitin Soiledin hankintapaikkaa, joka tuskin on OZ Racing S.P.A...
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • dumppi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 4351
                    • sotkamo

                    Originally posted by Laku View Post
                    Onhan se parempi kuin ei mitään tuo Autosol.

                    Jepjep, se on kyllä tiedossa, mutta tarkoitin Soiledin hankintapaikkaa, joka tuskin on OZ Racing S.P.A...
                    no tuskin
                    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                    e36 325i coupé R.I.P
                    e30 316 2d
                    e36 318is coupé
                    e36 323i 4d ac schnitzer replica


                    Käyttis: e39 523i 4d
                    Originally posted by rizzo
                    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                    |Sotkamo Connection|

                    Comment

                    • 9313juha
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 1272
                      • Ratissa vuodesta 1968

                      Onko kokemusta sorvissa tms. killoittamisesta? Kehäpultteja ei kannattane poistaa kaikkia jos lämpö pehmentää liiman. Kun 2-osainen RC on kiinni keskiöstä, onko valssin paino liimasauman varassa melkoinen. Onnistuisiko osien sitominen toisiinsa joillakin tarkasti uppoavilla uppokantaruuveilla? Vai onko ainoa mahdollisuus kiilloittaa pulttikehän kohta jälkikäteen käsikoneella?

                      Mikä on sopiva kierrosluku kun pyöritetään sorvilla 17-18 tuuman vanteita?
                      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17500
                        • Turku

                        Originally posted by 9313juha View Post
                        Onko kokemusta sorvissa tms. killoittamisesta? Kehäpultteja ei kannattane poistaa kaikkia jos lämpö pehmentää liiman. Kun 2-osainen RC on kiinni keskiöstä, onko valssin paino liimasauman varassa melkoinen. Onnistuisiko osien sitominen toisiinsa joillakin tarkasti uppoavilla uppokantaruuveilla? Vai onko ainoa mahdollisuus kiilloittaa pulttikehän kohta jälkikäteen käsikoneella?

                        Mikä on sopiva kierrosluku kun pyöritetään sorvilla 17-18 tuuman vanteita?
                        Sorvista en tiedä, mutta RC on kaksiosainen vanne, jossa keskiö irtoaa eikä ole millään liimalla kiinni. Helpoin tapa kiillottaa on irrottaa keskiö ja käydä porakoneella lippi läpi, kun alkuperäinen lakka on poistettu ja tehtaan sorviurat hiottu ensin hiellä pois....
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • 9313juha
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 1272
                          • Ratissa vuodesta 1968

                          Originally posted by Laku View Post
                          Sorvista en tiedä, mutta RC on kaksiosainen vanne, jossa keskiö irtoaa eikä ole millään liimalla kiinni.
                          No voihn perse! Kepeähkö aivopieru minulta. Kiitos korjauksesta.

                          Originally posted by Laku View Post
                          Helpoin tapa kiillottaa on irrottaa keskiö ja käydä porakoneella lippi läpi, kun alkuperäinen lakka on poistettu ja tehtaan sorviurat hiottu ensin hiellä pois....
                          Hikeä koitan välttää ja sorvi olisi käytössä naapurissa. Paz88 oli kehittänyt
                          kiilloituskoneen kierrätysosista. Sellainen olisi toinen vaihtoehto.
                          "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6166
                            • Helsinki

                            No niin nyt oon saanut tehtyä osan vanteista, mutta.....

                            Eli tässä on lähtö kohta, lakat pois, oli sen verran hapettumia/kraatereita että joutu käyttämään vähän konetta.


                            Niimpä tietysti näissä kuvissa ei näy kunnolla tuo kiilto, no mutta tässä on kuvia valmiista. Nämä on hiottu käsin tarvittaessa 100, mutta aloitus 180-240-400-600-800-1000-1200-2000 vesissä ja luulisin että olen hionut tarpeeksi jokaisella arkilla.
                            Hionnan jälkeen autosolilla+autoglymillä.


                            No niin kysymys kuuluu. Eli miten näistä saa käsin esim. mitä tuo aloitus kiilto/peli on tai tälläinen http://teho.kuvat.fi/kuvat/Vanteiden...14311.jpg/full kuva isohko niin linkin takana.
                            Tälläistä olen saanut joihikin kohtii, isoja kuva
                            http://teho.kuvat.fi/kuvat/Vanteiden...G1133.JPG/full
                            http://teho.kuvat.fi/kuvat/Vanteiden...G1135.JPG/full
                            Tästä viimeisestä kuvasta puuttuu vielä autosol+autoglym.
                            Puolan rankenteen takia ei mahdu koneellaa ja kiilloitustangoilla puolan/lipin väliin.
                            Koko sivusta näyttävät enemmän hopealta kuin kiillotetuilta.
                            Last edited by MikeDry; 04-01-2012, 10:27.
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • BMF
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2005
                              • 149
                              • Helsinki

                              Tos viimesessä isossa kuvassa näkyy aika paljon naarmuja karheemmista papereista--->hio lisää hienommilla Kyllä siihen aikaa menee....Itellä meni ensimmäiseen alusta loppuun about 12 tuntii yhteensä sorvissa :think ja vielä olis mun mielestä saanu hinkata...
                              1983 e21 Tbo
                              1973 Ascona A
                              1972 Corvette Cabriolet SBC-Myyty.
                              1969 Corvette BBC
                              1967 El Camino BBC
                              1996 750ia Talvi käyttis.

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6166
                                • Helsinki

                                Originally posted by BMF View Post
                                Tos viimesessä isossa kuvassa näkyy aika paljon naarmuja karheemmista papereista--->hio lisää hienommilla Kyllä siihen aikaa menee....Itellä meni ensimmäiseen alusta loppuun about 12 tuntii yhteensä sorvissa :think ja vielä olis mun mielestä saanu hinkata...
                                Joo tossa kun hioo niin se näytää koko ajan paremmalta, niin aika paha sanoa milloin on kaikki jäljet hiottu, on kokeiltu tussia. No nyt muistaa että hioo aina enemmän ja paremmin seuraavalla paperilla...
                                Luulin että A4-arkin paperilla kun hinkkaa niin kauan että se paperi kuluu melkein puhki, siis noi hienommat tosta 400 eteen päin, siitä alas päin hion vain kevyesti että ei tule niin syviä jälkiä....

                                No pitää kokeilla tuossa viimeisessä vanteessa vielä kunnon hiontaa
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎