Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kiillotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sakkeri
    BTCF Member
    • May 2013
    • 307
    • Oulu

    Jepajee, ihmettelin vaan kun niin moni puhuu jossain kylppärissä hinkkaamisesta.


    Itse ennemmin työstäisin itse sitä pyörityskonetta useamman illan kuin hankaisin käsin, vaikka lopuksi käytetty aika olisikin sama.

    Toisaalta onhan lattialämmityksen päällä mukavaa istuskella...
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11074
      • Oulu

      Originally posted by Hemu__ View Post
      Jos sisal laikalla alottaa niin juurikin 240/400 karkeus PITÄISI riittää, itse en sisal laikkoja pahemmin käytä ja tykkään hioo "varuiksi" hieman hienommalla, koska tossa koneessa se käy nopeesti ja näppärästi!
      Jaa eipä oo tullu mieleen että sisallaikka toimis noinkin karkeen paperin jälkeen. Pitäneepä koittaa ens kerralla karkeemman jälkeen, jos vaikka pääsis vieläkin helpommalla

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Hemu__
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 972
        • Kirkkonummi

        Ohjeiden mukaan pitäisi riittää, silloin pitäisi olla myös käytössä hyvin leikkaavaa vahaa esim tuo Menzerna 439T.

        Comment

        • Jopi
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 374
          • Oulu

          Originally posted by Tuiske View Post
          Piti nostaa esille oma resepti jolla homma hoituu. Aikaa menee kehää kohti enintään tunti pari riippuen hapettumien määrästä. Kiillotus vaikkapa auton alle perä nostettuna.
          Täältäkin ääni tuolle Autoglymille viimeistelyyn. Minusta aivan humpuukia lotrata muiden ainesten kanssa. :think

          Ite oon melko hienolle paperille vetäny 1000-1200 viimeinen papru veden kans..EPÄKESKOLLA ja autosol rättilaikalla koska on karkeempaa kuin autoglym. Autoglym käsin. Varmaan sen takia päätyny näihin koska olleet käden ulottuvilla/heti saatilla.

          Semmonen havainto tuli tehtyä kaverin kerscherin lippojen kanssa, että aivan törkeän kova homma kiillottaa.. Miksihän??!! Piti aivan vitusti hinkuttaa autosolilla ainakin.. eli ei toiminu siinä tapauksessa sitte.
          Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
          e39 M5

          Comment

          • Guest's Avatar

            Itse hioin ensimmäistä kertaa vanteet 240-320-400-600-800-1000, siihen perään nidotulla rättilaikalla menzerna 439T ja sen jälkeen pehmeällä rättilaikalla P164. Viimeistely morhers aluminium polishilla.

            Tässä kuva lähtökohdasta.


            Kiilloituskone


            Valmiista kehistä ei ole mitään järkevää kuvaa, mutta voin sanoa että aurinkolasit päässä piti katsoa Hiomiseen meni noin päivä per kehä, kun töiden jälkeen aloitti ja illalla lopetti.


            Nyt uusien vanteiden kehien kanssa ajattelin kokeilla vähän helpompaa tapaa ja hioa juuri 400 asti ja sen jälkeen sisal&439T - nidottu rättilaikka&480F - pehmeä rättilaikka&P164 - mothersia ja mikrokuituliinoja. Hiomalla alusta loppuun se paras tulos saadaan, mutta ei ole oikein itsellä oikein tiloja hioa ja näen vieläkin painajaisia viime hiontakerrasta. Nyt pitää muistaa ottaa kuvia enemmän.

            Polishingshop mitä muuten suosittelen kiilloitustarvikkeiden/aineiden ostoon, niin on tehnyt suuntaa antavat käyttöohjeet aineiden ja laikkojen käyttöön:
            Originally posted by Polishingshop
            Polishing Aluminium.
            Not as hard as the above metals, steel etc. When polishing aluminium if you are getting small holes that appear when you are polishing, stop. These can not polished out they are due to the casting and if you keep polishing you will get more holes appear. Best just buff up if this happens for damage limitation.
            If the metal is in a poor condition then abrasives will be needed. Thats where experience of polishing comes in, looking at then metal and knowing what process you need to start at.
            You will need to get the surface to 240/400 grit before you start polishing at process 1.
            If the condition of metal is not too bad or you have the surface to 600 grit + then you could start at process 2.
            Some people prefer to use the green compound on Process 1 with a sisal rather than the grey.
            There are a couple of option on finishing, P126 Rose is a superb finisher but for that extra special job P175 can be used.
            For thin sheet Aluminium we have a new fine finishing compound available 480F, this is a light green compound thats is more greasy than the normal finishing compounds which keeps the surface cooler.
            Process 1 (Burnishing) Green 439T compound with a sisal polishing mop
            Process 2 (Prepolishing) Green 439T compound with a white close stitched polishing mop
            Process 3 (Polishing) Blue P164 Compound or Blue 480BLF (compound formulated for aluminium) with a Loose G quality
            Process 4 (Finishing) P175 for super finishing with a Loose WDR quality mop
            Tuo 4 kohta on omien kokemuksien mukaan turha, mikrokuituliinoilla elbow grease tyyliin vain esim. motherssin kanssa viimeistelee niin priimaa tulee
            Last edited by Guest; 18-03-2014, 23:54.

            Comment

            • Ardi00
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2011
              • 1518
              • Spain/Valencia

              Antakaahan vinkkejä millä saisi alustamassan (ruisku kamaa) irti vanteista? (Älkää kysykö). Lennellyt pisteitä sinne tänne ja osassa vähän enemmän. Tällä hetkellä kokeiltu on tärpätti, liuottimia erilaisia, pienpoisto ja erilaisia jarrukliinereitä. Silti on vielä perkeleen tiukassa
              e36 Fijigrün 328i
              e46 Stalhgrau 325ci

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11074
                • Oulu

                Olethan kokeillu ihan perus tinneriä? Mitä esim. vaikka motonetistä saa. Semmosta 1k alustamassaa ei oo vielä tullu vastaan, mikä ei sillä lähtis pois.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • sierra4x4tbo
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 2100
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Ardi00 View Post
                  Antakaahan vinkkejä millä saisi alustamassan (ruisku kamaa) irti vanteista? (Älkää kysykö). Lennellyt pisteitä sinne tänne ja osassa vähän enemmän. Tällä hetkellä kokeiltu on tärpätti, liuottimia erilaisia, pienpoisto ja erilaisia jarrukliinereitä. Silti on vielä perkeleen tiukassa
                  Koitahan Bilteman rasvan kylmäpoistoainetta. Kliketi-klik
                  M535-projektissa pesin pohjasta alustamassat pois juurikin tuolla rasvanpoistoaineella. Todella paljon paremmin irtos massat tuolla kuin esim.tinnerillä.

                  -Timo
                  M535i BiTurbo -85
                  740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                  --=MushroomMotorsport=--
                  --=MaxTuned.com=--

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6602
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by jumbo View Post
                    Milläs saisi kuvan mukaisessa kunnossa olevat lipat taas kiiltämään? Pinnassa siis pinttynyttä likaa. Sopiiko suoraan alkaa kiillottamaan jollain tahnalla vai saako jollain menetelmällä nuo karkeat liat irti paremmin?
                    Ei ole ennen kyseistä hommaa tullut tehtyä niin sillä kyselen
                    Ihan välttävään tulokseen pääsin kun pesin reunuksen pienpoistoaineella ja ihan tiskiharjalla harjaamalla. Lopuksi vähän aikaa kiillotustahnalla hankasin, mutta en usko tämän vaikuttaneen lopputulokseen

                    http://jumbo.kuvat.fi/kuvat/Sekalais...2353108359.jpg
                    M550d

                    Comment

                    • Ardi00
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2011
                      • 1518
                      • Spain/Valencia

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Olethan kokeillu ihan perus tinneriä? Mitä esim. vaikka motonetistä saa. Semmosta 1k alustamassaa ei oo vielä tullu vastaan, mikä ei sillä lähtis pois.
                      Joo on kokeiltu ihan perus tinneriä myös. kyllä se sillä lähtee, mutta kynnen kanssa jaa hinkata ja ei tule kuin sanomista. Tämmöstä kamaa siis lennellyt http://www.loctite.fi/full-product-l...ID=1000000U14B
                      e36 Fijigrün 328i
                      e46 Stalhgrau 325ci

                      Comment

                      • red-eyez
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 69
                        • Helsinki

                        Närästää, laitoin tossa useampaan paikkaan viestiä vanteiden kunnostuksesta / kiillotuksesta mutta yksikään firma ei ole vastannut. Tuli muutama kuukausi sitten hankittu 19" Breyton Flamet, edellisen omistajan jäljiltä oli muutama kanttarikosketus(korjattu ilmeisesti paikka-aineella ja näyttää nyt läikältä), hieman kiveniskemää ja lippojen reunoista alkanut lakka kärsimään.

                        Olisi mieluinen projekti muuten itselle mutta puuttuu paikka sekä aika tehdä, osaatteko sano paljon siitä joutuisi pulittamaan että saisi lipoista lakat, hiottua siistiksi ja uudet lakat.

                        Edit: Vanteet eivät ole aivan noin pahassa kunnossa, ne ovat vaan aika likaiset ja täynnä hiekkaa.

                        Last edited by red-eyez; 02-03-2015, 09:38.
                        E61 530xD M-Sport
                        ex: Showroom E90 325i Sedan
                        ex: E30 316i Bavaria -90

                        Comment

                        • red-eyez
                          Bimmer Rookie
                          • May 2008
                          • 69
                          • Helsinki

                          Laitoin sitten kommenttia vanhaan ketjuun.
                          E61 530xD M-Sport
                          ex: Showroom E90 325i Sedan
                          ex: E30 316i Bavaria -90

                          Comment

                          • Paha Arkkitehti
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 836
                            • World

                            EPD Motorsport/Autohuolto Korhonen - Hyvinkää. Suosittelen viemään vanteet sinne, oli sitten kysymys kiillottamisesta, sorvauksesta tai suoristuksesta.

                            Comment

                            • Ile82
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 251
                              • Joensuu

                              Farecla G3:lla ensimmäiseksi lipat läpi koneellisesti vesissä tämän jälkeen http://www.motonet.fi/fi/tuote/78146...tti-metallille

                              Tuon satsin perään sitten Korrekin kestovaha niskaan. Tuntuu jotenkin siltä että vaatii vähintään astronautti tutkinnon kiillottaa vanteista lipat. Mikä siinä on niin vaikeeta en ymmärrä. Eihän niistä tietysti ihan jokainen häpykarva hameen alta näy mutta pikkuhousujen väri kyllä selviää se on saletti jos liian likellä pyörii.

                              Click image for larger version

Name:	10856767_10205699240942939_1046428624908095497_o.jpg
Views:	1
Size:	43.2 KB
ID:	4832020

                              Click image for larger version

Name:	10998320_10205699241302948_4068316204656597137_o.jpg
Views:	1
Size:	48.1 KB
ID:	4832021
                              Last edited by Ile82; 02-03-2015, 17:36.

                              Comment

                              • Räsis
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2008
                                • 420
                                • Joensuu

                                Originally posted by Ile82 View Post
                                Tuntuu jotenkin siltä että vaatii vähintään astronautti tutkinnon kiillottaa vanteista lipat. Mikä siinä on niin vaikeeta en ymmärrä. Eihän niistä tietysti ihan jokainen häpykarva hameen alta näy mutta pikkuhousujen väri kyllä selviää se on saletti jos liian likellä pyörii.
                                Jos ei ole autotallia, kiillostusvälineitä ja rahaa on taskussa vähän ylimääräistä, niin fiksuahan se silloin on teettää jollain ammattilaisella, IMO.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎