Originally posted by _nixu_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E95/E98 kohta historiaa -> E10
Collapse
X
-
Originally posted by rizzo View PostEn tiedä onko täälläkään Katoin vain taulusta hinnan. Perhana, osaako Rocla/Arnolds/valtsude tms sanoa missä täällä on 98 pumppuja? Eipä ole ennen tullut asiaan edes kiinnittettyä huomiotaOlli.
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostMillä logiikalla valtion pitäisi olla vastuussaNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostValtio sääti lain, jonka perusteella autoihin on tankattava niihin mahdollisesti sopimatonta polttoainetta? Hullummastakin ja vähemmästäkin on maksumieheksi päästy.
Perusjorman ajoilla tuo tekee muutaman kympin vuodessa(30-60€). Jos sen takia tahtoo ehdoin tahdoin autonsa rikkoa väärällä polttoaineella niin siitä vaan.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostValtio sääti lain, jonka perusteella autoihin on tankattava niihin mahdollisesti sopimatonta polttoainetta? Hullummastakin ja vähemmästäkin on maksumieheksi päästy.Originally posted by _nixu_ View PostNiin kauan kuin 98:ia saa niin mikä on ongelma? Toki jos se 3 sentin hintaero on liikaa niin sitten voi luopua yksityisautoilusta
Perusjorman ajoilla tuo tekee muutaman kympin vuodessa(30-60€). Jos sen takia tahtoo ehdoin tahdoin autonsa rikkoa väärällä polttoaineella niin siitä vaan.
Jos kyse olisi siitä, että E10-bensiini rikkoi auton, johon se ei sovellu, olisi vika käyttäjässä itsessään, koska ainakin toistaiseksi on vielä saatavilla bensiiniä, jota voi käyttää sellaisissa autoissa. Tällöin kuljettaja itse olisi vastuussa omista teoistaan, eikä siitä voitaisi syyttää muita.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJos kyse olisi siitä, että E10-bensiini rikkoi auton, johon se ei sovellu, olisi vika käyttäjässä itsessään, koska ainakin toistaiseksi on vielä saatavilla bensiiniä, jota voi käyttää sellaisissa autoissa. Tällöin kuljettaja itse olisi vastuussa omista teoistaan, eikä siitä voitaisi syyttää muita.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo en lähtisi yhden tapauksen perusteella yleistämään.
Mitäs kaikkea vikakoodeja siellä oli, josko siinä autossa olisi jotain pientä vikaakin samalla ja uuden bensan kanssa sitten tulos on tämä :think
Mitä vikakoodeihin tulee, väitän että on mitä sattuu, sillä mitään tollasia vikoi ei oo aimmin antanu ja moottori pelannu ongelmitta ja tasaisesti. Eli syy juuri tuossa todella paskassa käynnissä, joka sitten heittää joka paikkaa herjaa.. Voin ne vielä ehkä listata, kun jaksan. Ja mitä huohottimen jäätymiseen tulee, luulen syyn olevan osittain 95 kylmemmän käymisen syytä. Emäntä ajaa lyhyttä matka-ajoa ja lähes kylmiltään ilman munuaisten tulppausta, niin ei oo ihme jos jäätyy. Tosiaan puolentoista viikon päästä olis tuo merkkiliikkeen aika. Vois vielä kerran käydä vikakoodit nollaamassa ennen tuota. Sitten olis viisaampi.
Mutta se on varma, että mitä enemmän yksittäistapauksia tulee, sitä harvempi bimmeristi E10 laittaa tankkiin ja siten myös mahdollinen bensan sopimattomuuskin jää todistamatta. Itsellä tulee arkisin tällä hetkellä 200 kilsaa matkaa, joten sillä 3-4 centin kalliimmalla litrahinnalla on jo vaikutusta. Myöskään tulevista hinnankorotuksista ei tiedä, miksi hinnanero ajanmyötä menee, kun paskakin käy kaupan.. Toisaalta tuo muutaman sentin lisäys saattaa tulla polttoaineen pienempänä kulutuksena takaisin. Käypä tuo 95 hieman kylmempänä, joten myös karstottaneen konetta enemmän. Jatkossa käytän vain 98..
Ps. Heitin illalla pikkusen paskarinkiä kaupungilla. Sammutuksia parkissa välissä. Ei mitään ongelmaa.. :thinkLast edited by Rami72; 07-01-2011, 23:44.///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Originally posted by Rami72 View PostSamaa vähän itsekin pohdin, kun en tätä ketjun loppupäätä luettuna yhtään tapausta löytänyt. Voipi olla yksittäistapaus, mutta tuo kaikkien merkkien asentajan (harmemmin tarvii bimmereitä rapata) kommentti toisesta ongelmatapauksesta kyllä laittoi asian epäilyn liikkeelle. Olin kysynyt jo aiemmin asiasta merkkiliikkeestä, missä sanottiin että ei E10 mitään ongelmaa pitäisi olla. Asentaja ihmetteli asiaa, sillä väitti samaisen liikkeen sanoneen aivan muuta toiselle asiakkaalle. Otappa tuosta sitten selvä!
Mitä vikakoodeihin tulee, väitän että on mitä sattuu, sillä mitään tollasia vikoi ei oo aimmin antanu ja moottori pelannu ongelmitta ja tasaisesti. Eli syy juuri tuossa todella paskassa käynnissä, joka sitten heittää joka paikkaa herjaa.. Voin ne vielä ehkä lista, kun jaksan. Ja mitä huohottimen jäätymiseen tulee, luulen syyn olevan osittain 95 kylmemmän käymisen syytä. Emäntä ajaa lyhyttä matka-ajoa ja lähes kylmiltään ilman munuaisten tulppausta, niin ei oo ihme jos jäätyy. Tosiaan puolentoista viikon päästä olis tuo merkkiliikkeen aika. Vois vielä kerran käydä vikakoodit nollaamassa ennen tuota. Sitten olis viisaampi.
Mutta se on varma, että mitä enemmän yksittäistapauksia tulee, sitä harvempi bimmeristi E10 laittaa tankkiin ja siten myös mahdollinen bensan sopimattomuuskin jää todistamatta. Itsellä tulee arkisin tällä hetkellä 200 kilsaa matkaa, joten sillä 3-4 centin kalliimmalla litrahinnalla on jo vaikutusta. Myöskään tulevista hinnankorotuksista ei tiedä, miksi hinnanero ajanmyötä menee, kun paskakin käy kaupan.. Toisaalta tuo muutaman sentin lisäys saattaa tulla polttoaineen pienempänä kulutuksena takaisin. Käypä tuo 95 hieman kylmempänä, joten myös karstottaneen konetta enemmän. Jatkossa käytän vain 98..
Ps. Heitin illalla pikkusen paskarinkiä kaupungilla. Sammutuksia parkissa välissä. Ei mitään ongelmaa.. :think
Osta diesel ni loppuu jännitys. Sitten voitki siirtyä tuonne imusarjan läppä topicciin potemaan huonoa oloa
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by Rami72 View PostMutta se on varma, että mitä enemmän yksittäistapauksia tulee, sitä harvempi bimmeristi E10 laittaa tankkiin ja siten myös mahdollinen bensan sopimattomuuskin jää todistamatta.
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostOsta diesel ni loppuu jännitys. Sitten voitki siirtyä tuonne imusarjan läppä topicciin potemaan huonoa oloaLast edited by Rami72; 08-01-2011, 00:06.///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNiin kauan kuin 98:ia saa niin mikä on ongelma? Toki jos se 3 sentin hintaero on liikaa niin sitten voi luopua yksityisautoilusta
Perusjorman ajoilla tuo tekee muutaman kympin vuodessa(30-60€). Jos sen takia tahtoo ehdoin tahdoin autonsa rikkoa väärällä polttoaineella niin siitä vaan.
Originally posted by _nixu_ View PostNäinhän se tosiaankin menee. Mutta kun suomalaisten perusasenne on se että vika on aina jossain toisessa. Ostokrapula autokaupassa, kolaritilanteen syyllisyys jne. Aina pitää löytää omille virheille maksaja jostain muualta :think
On kuitenkin hieman eri asia, jos vanha tuote vedetään markkinoilta uuden tieltä ja kehotetaan huoletta käyttämään uutta. Ei voida edellyttää perusautoilijan edes kyseenalaistavan tätä asiaa, kuten tällä forumilla täysin autokahelit harrastajat tekevät...:thinkNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Mielipiteitä Etanolibensoista
Mjoo tankkailin tuossa ihan uteliaisuuttani tätä E10-bensaa ja oma pikkukutonen alkoi "laahaamaan" kierroksia ja välillä jopa kierrokset jäävät yli 2000... E10-sivujen mukaan kyllä pitäisi käydä melkein kaikkiin Baijerilaisiin, tiedä sitten.... Pitäisikö sitä alkaa ajamaan ihan rohkeasti vain sillä YSIKASILLA? Mielipiteitä ja kokemuksia?Ex. E36 316i -92
Ex. E36 320i -93
Ex. E39 528iA -96
Ex. E36 M3 -93
Ex. A8 4.2 quattro -03
Nyt E39 M5 -00 ja käyttis E320CDI -01
Comment
-
-
Originally posted by -snowhawk- View PostMjoo tankkailin tuossa ihan uteliaisuuttani tätä E10-bensaa ja oma pikkukutonen alkoi "laahaamaan" kierroksia ja välillä jopa kierrokset jäävät yli 2000... E10-sivujen mukaan kyllä pitäisi käydä melkein kaikkiin Baijerilaisiin, tiedä sitten.... Pitäisikö sitä alkaa ajamaan ihan rohkeasti vain sillä YSIKASILLA? Mielipiteitä ja kokemuksia?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment