No on se nyt kuitenkin oikea mittalaite verrattuna kännykkämittariin. Mutta jos otetaan vielä lisäksi kännykän softan lukemat niin meillä on jo kolme eri painostusta. Aina on mukavampi spekuloida kun on enempi tuloksia.
Tuo mun mittari on ihan karvalakki RadioShack:in kampe. Käytännössä mittausalue alkaa 60 dB. Jotain melun laadusta voi myös päätellä, jos mittaa erikseen A- ja C-painotuksella.
No on se nyt kuitenkin oikea mittalaite verrattuna kännykkämittariin. Mutta jos otetaan vielä lisäksi kännykän softan lukemat niin meillä on jo kolme eri painostusta. Aina on mukavampi spekuloida kun on enempi tuloksia.
Tuo mun mittari on ihan karvalakki RadioShack:in kampe. Käytännössä mittausalue alkaa 60 dB. Jotain melun laadusta voi myös päätellä, jos mittaa erikseen A- ja C-painotuksella.
No ainakin kokoluokka on verrannollinen mun renkaisiin ja jos mulla melua lisää nastat ja sulla RFT niin ei kai tuo nyt niinkään epäreilu vertailu ole.
Miten vertaat niitä sitten esim hyvään ja hiljaseen nastarenkaaseen, joka on hiljaisempi sisälle kuin perusbemaristin leveä kesänakki.
Kyllä mulla noi Contin 225/50R17 nastarenkaat lisäsi melua 17" kesärenkaisiin verrattuna, vaikka kesärenkaiden melukin kasvoi kylmänä ja kulumisen myötä kesän aikana.
Saahan niitä meluja mittailla ja subjektiivisesti vertailla, mutta ilman että renkaat ja olosuhteet ovat verrokeissa samat niin melkoisen turhaa hommaa...
Näinpä!
Itelläki tossa alla RFT saksankitkat, jotka ei ole sieltä hiljasimmasta päästä noin "paperilla". Miten vertaat niitä sitten esim hyvään ja hiljaseen nastarenkaaseen, joka on hiljaisempi sisälle kuin perusbemaristin leveä kesänakki.
Leave a comment: