Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • veku
    replied
    Originally posted by Brasco View Post
    Saa olla kyllä hyvät unenlahjat että pystyy e6x sarjan sport penkissä nukkumaan

    En kyllä tosin tiedä mitkä penkit sulla on, mutta kävin koeajamassa tuollaisen 525d LCI:n, ja ensimmäisenä tuli mieleen että onko tää piilokamera?

    Ei ristiseläntuen säätöä? Miten tuollaisesssa munakupissa voi istua 1000 km viikossa,?

    Onko muuten comfort penkissä tuo ristiseläntuen säätö?
    Mulla comfortit (oliko 21 eri säätöä tai jotain) ja ne hakkaa ne perus puolisähkö sporttipenkit 50-0.
    Ja niissähän on toi risteselän säätö kohtuu jees.
    Ainoastaan ulkoisesti sport penkki näyttää cool mutta nyt kun on molemmilla penkeillä istununut kohtuu pitkään niin nuo comfortit on kyllä jeba
    Sama juttu E39:ssä ne comfortit on jees mutta noin jyrkkää eroa ei ole mikä on E6X sarjan comfortin ja sportti penkin erolla.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    Jassoo. Kävin tuota katsomassa ja ajamassa tuossa pari-kolme kk takaperin. Löysitkö järjellisen/itseä tyydyttävän selityksen huoltokirjan (ja muun dokumentaation lähes totaaliselle) puuttumiselle? Ei siinä, sisältä fiksun oloinen peli tuoreen nahkan tuoksuineen ym. ja ulkoa pienellä fiksauksella saanee vastaavaan kuosiin.

    Onnea hankinnasta!
    Ulkofiksausta? Mihin? Sehän on lähes virheetön auto ulkoa.

    Auto on ostettu Saksasta Bmw jahreswagenina 10kk ikäisenä, 15,000km ajettuna ja sen jälkeen on kaikista katsastuksista ja laakkoskäynneistä merkinnät. Mihin tarvit huoltokirjaa vai meinaatko että sen auton ekan 10kk aikana sillä ei oliskaan ollut ajettu sitä 15,000:a vaan esim 60,000 tai enempi?

    Dokumenttien totaali puute ei myöskään soita kelloja. Mulla on alkuperäinen auton tilaus, kauppakirja ja tullauspaperit tossa pöydällä. Sekä kaikki muut auton paperit pl huoltokirja. Tiedän mistä Bmw liikkeestä se on ostettu ja milloin ja millä kilsoilla sekä mihin hintaan. Tiedän myös maksetut verot. Ja sen jälkeinen elämä on hyvin dokumentoitu Trafin katastuslappujen, tietojärjestelmän raporttien ja Bemarin merkintöjen tiimoilta. Oma käsitys auton elämästä on kyllä melkoisen ookoo. Huoltokirjan puutteesta voin kertoa privassa. Mulla on käsitys siitä miksi sitä ei autossa ole, eikä se liity autoon mitenkään.

    Mutta kiitos, nyt on uudenkarhea E39 alla .

    Tero

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Onko ohjaustuntumassa eroa, kun vaihtu hammastangosta simpukkaohjaukseen?

    Ainaki itselläni tuli E34 525i -> E39 528i päivityksessä ekana, että perkele autohan voi ohjautuakki tarkasti.

    Jos joku päivä on vara, niin kyllähän tommonen E39 530i M-Sport ois kiva päivitys.

    No tuo nykyinen on servotronicilla ja edellinen oli ilman, että voineeko sikäli aivan 100% vertailua suorittaa, mutta vauhdissa koettuna ohjauskäyttäytymisessä en kyllä huomaa tämän viimeisen 2tkm perusteella sellaisia eroja, mitä noista kolmeysin simpukka vs. hammastanko -keskusteluista voisi äkkiseltään päätellä.

    Ja mitä tuohon 528i vs. 530i tehoeroihin tulee, niin minusta se ei ole ollenkaan sitä suuruusluokkaa, mitä on annettu ymmärtää. Tässä vertailupohjana kaverin 528i manuaali ja oma exä. Taasen 530i ja 540i välillä on todella suuri hyppäys, ainakin manuaalina koettuna.
    Last edited by Martti; 10-03-2012, 21:53.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    Itse ostin siis e39:n jälkeen toisen kolmeysin. -02 530i M-Sport farkku vaihtui siis 107tkm ajettuun -01 540i 6-gang M-Sport sedaniin. Ei sillä, että muita olisin edes katsellut, mutta täytyy todeta, että tuo on kyllä auto mun makuun.
    Onko ohjaustuntumassa eroa, kun vaihtu hammastangosta simpukkaohjaukseen?

    Ainaki itselläni tuli E34 525i -> E39 528i päivityksessä ekana, että perkele autohan voi ohjautuakki tarkasti.

    Jos joku päivä on vara, niin kyllähän tommonen E39 530i M-Sport ois kiva päivitys.

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Itse ostin siis e39:n jälkeen toisen kolmeysin. -02 530i M-Sport farkku vaihtui siis 107tkm ajettuun -01 540i 6-gang M-Sport sedaniin. Ei sillä, että muita olisin edes katsellut, mutta täytyy todeta, että tuo on kyllä auto mun makuun.

    Leave a comment:


  • Brasco
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Tää on muuten on totta ,matkaajossa tuntuu että nukkuu tuonne 535d ohjaimiin.
    Rukalle mentiin viikko sitten niin vaimo ja lapset nukkui kuin tukki ,tuntui että itsekin nukahtaa..
    Saa olla kyllä hyvät unenlahjat että pystyy e6x sarjan sport penkissä nukkumaan

    En kyllä tosin tiedä mitkä penkit sulla on, mutta kävin koeajamassa tuollaisen 525d LCI:n, ja ensimmäisenä tuli mieleen että onko tää piilokamera?

    Ei ristiseläntuen säätöä? Miten tuollaisesssa munakupissa voi istua 1000 km viikossa,?

    Onko muuten comfort penkissä tuo ristiseläntuen säätö?

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Pistän hieman myöhemmin kun kotiudun joskus huomenna reissusta ja saan kuutioitua tilannetta. Sen verran että auto on 36,000km ajettu vm 03 m-sport. Ja siis 540iA sedani. Kallishan se oli mutta en minä sentään pyyntihintaa siitä maksanut. Ehkä vois sanoa, että harvinainen peli. 15,000km ajettuna ostettu jahreswagenina Suomeen Bemarilta, täällä ajettu se 20,000km. Seissyt vuosikaudet tallissa poissa käytöstä ja pois liikennekäytöstä. Autohan on karhea vaikkei ajallisesti uusi olekaan. Oletan, että elämää on tässä kotterossa vielä aika paljon keskimääräistä E39:ä enempi jäljellä.

    Tero
    Jassoo. Kävin tuota katsomassa ja ajamassa tuossa pari-kolme kk takaperin. Löysitkö järjellisen/itseä tyydyttävän selityksen huoltokirjan (ja muun dokumentaation lähes totaaliselle) puuttumiselle? Ei siinä, sisältä fiksun oloinen peli tuoreen nahkan tuoksuineen ym. ja ulkoa pienellä fiksauksella saanee vastaavaan kuosiin.

    Onnea hankinnasta!

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    E60 pitäisi olla lisävarusteena "HERÄTYYYS!" puhetoiminta...tai oikeistaan vakiovarusteenakin.

    Liian helppo meinaa nukahtaa ratin taakse, kun en kuule, haista, maistu...miltäkään. Mutta se on mikä kanssa nykyään haluaa...ja saa.
    Tää on muuten on totta ,matkaajossa tuntuu että nukkuu tuonne 535d ohjaimiin.
    Rukalle mentiin viikko sitten niin vaimo ja lapset nukkui kuin tukki ,tuntui että itsekin nukahtaa..
    En kyllä muuten moiti tuota disua..mukava ja nopea matkavaunu
    Katotaan mikä tilanne on parin-kolmen viikon päästä kun pääsee vihdoin E39:n käskijäksi:think

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Pistän hieman myöhemmin kun kotiudun joskus huomenna reissusta ja saan kuutioitua tilannetta. Sen verran että auto on 36,000km ajettu vm 03 m-sport. Ja siis 540iA sedani. Kallishan se oli mutta en minä sentään pyyntihintaa siitä maksanut. Ehkä vois sanoa, että harvinainen peli. 15,000km ajettuna ostettu jahreswagenina Suomeen Bemarilta, täällä ajettu se 20,000km. Seissyt vuosikaudet tallissa poissa käytöstä ja pois liikennekäytöstä. Autohan on karhea vaikkei ajallisesti uusi olekaan. Oletan, että elämää on tässä kotterossa vielä aika paljon keskimääräistä E39:ä enempi jäljellä.

    Tero
    Sitä ei sitten kannatakaan enää myydä ikinä

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Lisää infoa?
    Pistän hieman myöhemmin kun kotiudun joskus huomenna reissusta ja saan kuutioitua tilannetta. Sen verran että auto on 36,000km ajettu vm 03 m-sport. Ja siis 540iA sedani. Kallishan se oli mutta en minä sentään pyyntihintaa siitä maksanut. Ehkä vois sanoa, että harvinainen peli. 15,000km ajettuna ostettu jahreswagenina Suomeen Bemarilta, täällä ajettu se 20,000km. Seissyt vuosikaudet tallissa poissa käytöstä ja pois liikennekäytöstä. Autohan on karhea vaikkei ajallisesti uusi olekaan. Oletan, että elämää on tässä kotterossa vielä aika paljon keskimääräistä E39:ä enempi jäljellä.

    Tero

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Joo.

    Tero
    Lisää infoa?

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Onhan E39 hyvä auto, miten tero vertaisit sitä tuohon E9X:ään? Tietenki 3-sarjan ja 5-sarjan vertailu aina vähän niin ja näin mutta silti kiinnostaa. F10/11 olis varmaan jo luonut hieman kontrastia mutta vissiin kyseessä piti saada kompaktimman kokoinen auto alle joten ei ollut vaihtoehto :think
    Last edited by tuumas; 10-03-2012, 13:39.

    Leave a comment:


  • Jube
    replied
    Kuten Terokin on varmasti havainnut erilaisia autoja kokeillessa että e39:n jälkeen on aika vaikea löytää autoa mikä olisi huomattavasti parempi.
    Esim: 15-20t€ lisäpanostukselle on vaikea saada kunnolla vastinetta jos puhutaan autojen ajo-ominaisuuksista :think

    Isälle laitettiin vastikään e60, vaikka kyseinen auto ei hintaluokan yläpäästä ollut niin silti 15t€ lisäpanostukselle verrattuna vanhaan e39:iin on todella vaikea löytää katetta.
    Onhan e60 nykyaikaisempi auto, hiljaisempi ja tuokin yksilö mikä isällä on niin aito M-sport ja suhteellisen mukavilla varusteilla, mm. Logic 7 on kyllä jotain muuta mitä ollaan e39:ssä totuttu kuulemaan mutta ajettavuudeltaan tykätään molemmat enemmän e39:stä!

    e39 on kunnossa ollessaan todella hyvä auto, kuten jo todettiinkin että parempaa hinta/laatu suhdetta joutuu hakemaan pitkään ja hartaasti, ehkä tuloksetta

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Joo.

    Tero
    No eilenkö hait? Kun oli vissiin marmorilla nähty vielä pyörähtämässä myyjän kanssa :think

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ai ostiko teropa sen vähän ajetun hopeisen 540i M-sportin :think
    Joo.

    Tero

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎