Originally posted by -KK-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by -KK- View PostPitää vielä täsmentää, että nopeampi ohjaus eli DD tai Servotronic tms. olisi tosi jees. Ja jos alla olis fiat tai vastaava, niin miellellään vaihtuis semmoseen. Mutta ei nykyinen niin välttämättä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pmv View PostNo sullahan on tuossa kuvassa jo kaikki pielessä. Jalopuulistat ja 16:9 Navi puuttuu. Ite antaisin miinusta myös vanhan mallin M-Sport ratista mutta sehän on oikeasti parempi että on tuo vanhempi malli. Ei tarvi katsoa OBD:tä katsastuksessa ja käyttömaksu menee painon mukaan, ei korkeitten CO2-päästöjen. Näin säästää kymppejä eikä tarvi ajaa ehjällä autolla. Tähän sellainen orava-hymiö.
Nuo puulistat on minun mieleen ja ratti samaten. Plussaa m-sport alustasta.
Muuten kyllä tulee luettua inpalla vikakoodit säännöllisesti ja livedatat tarkkaan ja autoa huollettua riittävällä määrällä rahaa. Vielä jos neljä vuotta vähintään tuolla ajaa, niin sillä silmällä pitäen.
Noista OBD jutuista vielä, että IMM vaihtu uuteen samantien kun vikaantui ja vian paikallisti ja tuosta syttyy se valo mittaristoon. Ei siinä tartte mitään OBD :ta enään alkaa kytkemään katsastuksessa. Lambdoista ja engine roughness yms käyntiarvoista löytyy verrokit livedatasta printeistä jne. Jos vikaantuu, niin samantien vaihtoon.
En oikein ymmärrä tuota, että "ei tartte ajaa ehjällä autolla". Vaikka siinä onkin se hymiö. Katsastuksessa katotaan päästöt ja vikavaloja ei saa olla ja ne katsurit ei löydä yhtään erilailla sitä klappia 1999 taikka 2002 vuosimallista jos sitä on ollakseen.
Vähän meni sivuun aiheesta kun ainoastaan kommentoin tuota V8 ohjausta ainakin itelle riittävän kelvolliseksi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -KK- View PostVähän kevennystä noin yleisesti ottaen:
Kun foorumia lukee niin tulee mielikuva, että ensin mahottomat isot vanteet alle eikä väliä vanteiden painosta tai laadusta vaan kunhan on näyttävät. Tarvittaessa spacerit ja ET lisää levittävät. Renkaat sitten halvimmat mahdolliset ja laadulla ei mitään väliä. Alle mahollisimman halvat alustasarjat ja tärkein kriteeri on, että madaltaa vähintään yli 50mm. Ja madallus lasketaan siis niistä lussahtaneista jousista. Jos tavallinen tunkki mahtuu auton alle, niin se alusta on liian korkea. Alustasarjoissa tärkeätä on myös säädettävyys, että saa joka kulmat eri asetuksiin. Ajotyyli matkitaan Ajoneuvoksen ohjelmasta Cheeciltä. Ei mitään hajua miten kädet pitäs olla, edes radalla. Ja sitten ollaan pro ja valmiita mollaamaan ajettavuutta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostAuto sinänsä olisi ketterä, mutta koska rattia saa pyörittää kuin trukissa ja ohjausvaste on keskialueella aika olematon, niin se ketteryys katoaa siihen. Rattia onkin nyt oppinut pyörittämään (Servotronicin ansiosta) yhdellä sormella urakkanuppityylisesti... 8-koneessa taitaa ratissa olla vielä enemmän kierroksia kuin 6-koneessa?
Vähän kevennystä noin yleisesti ottaen:
Kun foorumia lukee niin tulee mielikuva, että ensin mahottomat isot vanteet alle eikä väliä vanteiden painosta tai laadusta vaan kunhan on näyttävät. Tarvittaessa spacerit ja ET lisää levittävät. Renkaat sitten halvimmat mahdolliset ja laadulla ei mitään väliä. Alle mahollisimman halvat alustasarjat ja tärkein kriteeri on, että madaltaa vähintään yli 50mm. Ja madallus lasketaan siis niistä lussahtaneista jousista. Jos tavallinen tunkki mahtuu auton alle, niin se alusta on liian korkea. Alustasarjoissa tärkeätä on myös säädettävyys, että saa joka kulmat eri asetuksiin. Ajotyyli matkitaan Ajoneuvoksen ohjelmasta Cheeciltä. Ei mitään hajua miten kädet pitäs olla, edes radalla. Ja sitten ollaan pro ja valmiita mollaamaan ajettavuutta
Pitää vielä täsmentää, että nopeampi ohjaus eli DD tai Servotronic tms. olisi tosi jees. Ja jos alla olis fiat tai vastaava, niin miellellään vaihtuis semmoseen. Mutta ei nykyinen niin välttämättä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -KK- View PostItelle toi auto tuntuu kaupungissakin jopa varsin ketterältä pujotella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMiksi Dynamic Drive ja aktiiviohjaus ovat e60:ssä "must" -varusteita, mutta e39:llä voi ajella tyytyväisenä ilman niitä, jopa tuolla rivikonetta huonommaksi mainitulla kasikoneen ohjauksella?
Kertaan vielä, että on parempiakin ohjauksia kuten juuri tuo dynamic drive ja E39 vajaasylinteristen ohjaus ja se tm ylistämä mondeo tai joku, mutta en silti näe kasikoneen ohjauksessa mitään moitittavaa. Siis sen vertaa, että sitä pitäisi dissata. Itelle toi auto tuntuu kaupungissakin jopa varsin ketterältä pujotella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostEi ollut provo. Muistelin että kun olit siirtymässä e39:stä e60:iin, jotka ovat kuitenkin peruskontruktioltaan samoja autoja alustan osalta, niin aktiiviojaus ja dynamic drive olivat "must" varusteita eli e60:stä ei mielestäsi kannattanut hankkia ilman niitä. Nyt kuitenkin olet palannut e39:siin, ilman näitä "must"-varusteita. Herääkin kysymys, olisiko e60 nykyisin mielestäsi harkinnan arvoinen auto myös ilman noita em. varusteita?
Minä pidän E60:stä autona ajotuntumaltaan laivamaisempana jopa noilla herkuilla varustettuna vs. E39. Se mielipide ei ole vuosien varrella muuttunut. Ilman active steering ja DD niin E60 ei mua kyllä houkuta, mutta noiden varusteiden kanssa kapine kyllä menee ihan OK. Täytyy kuitenkin muistaa, että hintaero hyvään E60:een noilla kamoilla (moottorista riippuen) on suuri, jos vertaa E39:iin. Siinä on se kohta, jossa pitää jokaisen itse miettiä (tai tehdä kuin minä, eli kokeilla) paljonko antaa arvoa uusien autojen varusteille vs. niiden hankintahinta ja arvonalenema. Sehän voi riippua ihan elämäntilanteestakin, minkämoista koslaa arvostaa millonkin. Joskus jos on liikaa rahaa, niin vois hommata uuden vitosen isolla bensakoneella, mutta nyt tuntuu tosi hyvältä palata 540:iin. Mulla ei koskaan ollut oikeeta autokuumetta siitä siirtyä pois, mutta lähin kuitenkin kokeilemaan ja seikkailin 535d ja 330i, huvikseni.
Tero
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teropa View PostItse asiassa aika omituinen oli tuo kysymys mielestäni. Liekkö provo?
Tero
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostKoska auton vaihdon pitää (ainakin minulla) olla päivitys selvästi parempaan. En minä mitenkään erityisen tyytyväinen ole E39:n ohjaukseen. Jos siihen voisi jälkiasentaa aktiiviohjauksen, niin se olisi asennettu jo kauan sitten. Kasikoneissa voi sentään vaihtaa M5:n ohjaussimpukan ja saada ohjauksen vähän nopeammaksi.
Eli jos sais aktiiviohjauksen E39:iin niin ottaisin. Pitänee tuo M5 simpukka vaihtaa kesällä.
E39 on vaan niin loistava auto, että jos semmosen hommaa niin se on sitten muuten oltava timmi ja hyvä. Mutta ei se sitä tarkota, ettäkö E39 olis käyttökelvoton, vaikka toisessa mallisarjassa jotain varusteita must varusteina pitääkin. Niitä ei nyt vaan E39:iin saa. Jos sais, ottasin ne tähänkin.
Itse asiassa aika omituinen oli tuo kysymys mielestäni. Liekkö provo?
Tero
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMiksi Dynamic Drive ja aktiiviohjaus ovat e60:ssä "must" -varusteita, mutta e39:llä voi ajella tyytyväisenä ilman niitä, jopa tuolla rivikonetta huonommaksi mainitulla kasikoneen ohjauksella?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMiksi Dynamic Drive ja aktiiviohjaus ovat e60:ssä "must" -varusteita, mutta e39:llä voi ajella tyytyväisenä ilman niitä, jopa tuolla rivikonetta huonommaksi mainitulla kasikoneen ohjauksella?
Autot on nykyaikaa tehty mahdollisiman turvalliseksi ja puhutettava isoja asiakasryhmille mikä toki vie ajotuntuma, joten ne ovat keinotekoisesti lisätty jälkeenpäin niille joka niitä kaipaa esim. vanhemmista sukupolvista kuten e39'sta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teropa View PostMutta kiitos, nyt on uudenkarhea E39 alla .
Tero
Leave a comment:
-
Leave a comment: