Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by KJ View Post
    Sekä E39 ja E60 menee 17" pyörillä kuin kiskoilla nopeudesta riippumatta kun alusta on kunnossa, eli ehjä. Ne ovat huomattavasti mukavampia pitkän matkan ajokumppaneita kuin Audi.
    On totta että koeajon pitäisi olla pidempi kuin 40km, jonka lenkin heitin. Audi A4 Quattron "Agility" oli aika kiva nurkka-ajossa ja mielestäni se meni hyvin myös motarilla, melua lukuunottamatta. Huomioithan että Quattro on aivan eri peli kuin etuvetoinen, Quattro antaa vedosta 60% taakse.

    Ei ainakaan meidän perheen bmw:t pärjää edelliskoppaiselle Mondeolle suuntavakavuudessa, josta on 10v/200tkm kokemus. Mondeon erinomaisuus korostuu erityisesti sivutuulella, jossa bemarit alkaa jo oikeasti mutkitella. Pikaisen kokemuksen perusteella Audi A4 ja jopa Q5 oli lähempänä Mondeota tässä ominaisuudessa. Jos itse ajaisin 50tkm vuodessa maantiepainotteista matka-ajoa niin en kyllä e60-sarjan bmw:tä ostaisi. e39 menee vielä aikas hyvin.

    Leave a comment:


  • tecro
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Itselleni viiden e39 jälkeen nyt c5 koppanen s6 4.2l farkku alla. Plussaa on laadukaammin rakenettu sisusta. Lämmitetty takapenkit ja aito hiilikuitu sisäkoristelistat ja recaro penkit ( toki ajoasento on turha korkea). Sisältä hieman isompi kun e39, ainikin siltä se tuntuu...

    Muuten menee aika samoihin. Tässä prefacelift c5 malissa on vielä aika paljon rengas melua mikä kai saatiin kuriin facelift mallissa.
    Bosen audio systeemi hakkaa mika tahansa e39 audio versio. Neliveto tietysti tulee olemaan plussaa talvena.


    Selkeä miinus on etäinen ohjaus tuntuma mikä vaivaa kaikki ainakin tämän ikäpolven audia.

    http://www.locomail.com/niko/mycorra...%20s6%20avant/
    Veljellä on c5 korin a6 avant ja kyllä siinä ehkä vähän enemmän tilaa on varsinkin pituus suunnassa.. etupenkit ovat lähempänä toisiaan kuin e39:issä, mielestäni sisustassa ei ole muuta parempaa kuin valot ovien kahvoissa ja suulaikkeiden säädöissä..
    rengasmelusta en kehtaa tänne edes kirjoittaa..

    ps. siisti toi sun s6

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    ...Audi häviää myös E9x ajettavuudelle isosti ja siinä tulee se erokin kurottua umpeen että E9x on tietenkin myös pienemmän tuntuinen heittää mutkiin koska on sitä

    Leave a comment:


  • KJ
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Ajamistani autoista uusikoppainen (pre-facelift) Audi A4 Quattro (1.8T manuaali) olisi omalla listalla kärjessä ajettavuuden puolesta, toki aikamoinen meluloota se on kyllä on ja kojelaudan viimeistely karseaa tasoa imo.
    Itse en kyllä allekirjoittaisi tätä kommenttia. Olen nyt 70tkm veivannut 2011 mallisella A4 2.0 TDI:llä joka on tehtaan sporttialustalla ja 17" vanteilla. Mielestäni Audia vaivaa lähinnä ohjauksen erittäin paha tunnottomuus ja levottomuus. Ainut ajettavuuden osa-alue, jossa voisin A4:sen ajettavuuden nostaa E39:n tai etenkin E6x:n ohi on se, että Audi tuntuu todellista painoaan kevyemmältä ajaa tiukoissakin mutkissa. Eli alusta toimii Audissa kohtuullisen hienosti, mutta ajettavuuden pilaa ohjaus. Oma autoni on ilman servotronicia, joka koeajon perusteella muuttaa audin ohjausta vieläkin tunnottomammaksi ja luonnottomaksi hitaissa nopeuksissa. Sekä E39 ja E60 menee 17" pyörillä kuin kiskoilla nopeudesta riippumatta kun alusta on kunnossa, eli ehjä. Ne ovat huomattavasti mukavampia pitkän matkan ajokumppaneita kuin Audi. Tiedän, että eihän A4:sta saisi verrata 5er Bemuihin, mutta koska kommentoit B8 korisen A4:sen olevan ajettavuudeltaan kärjessä kommentoin omat näkemykseni. E9x:n en uskalla Audin ajettavuutta lähteä syvällisemmin vertailemaan, koska itselläni on ajokokemusta selaista vain joidenkin satojen kilometrien matkalta.

    Olen vuosien mittaan huomannut, että todellisen käsityksen auton ajo-ominaisuuksista saa vasta pidemmän ajamisen jälkeen. Aivan kuten tämän työautonani olevan Audin kohdalla. 60km koeajon perusteella talvella se tuntui todella hyvältä, nyt 70tkm jälkeen sen sijoitus omassa ajettavuuksien top-listassa on jotain ihan muuta kuin "todella hyvä".

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Itselleni viiden e39 jälkeen nyt c5 koppanen s6 4.2l farkku alla. Plussaa on laadukaammin rakenettu sisusta. Lämmitetty takapenkit ja aito hiilikuitu sisäkoristelistat ja recaro penkit ( toki ajoasento on turha korkea). Sisältä hieman isompi kun e39, ainikin siltä se tuntuu...

    Muuten menee aika samoihin. Tässä prefacelift c5 malissa on vielä aika paljon rengas melua mikä kai saatiin kuriin facelift mallissa.
    Bosen audio systeemi hakkaa mika tahansa e39 audio versio. Neliveto tietysti tulee olemaan plussaa talvena.


    Selkeä miinus on etäinen ohjaus tuntuma mikä vaivaa kaikki ainakin tämän ikäpolven audia.

    Last edited by EPDM; 20-07-2012, 00:48.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Itsellä oli muutaman vuosi sitten norjan reissun todellinen kulutus e39:llä 7,8l. Nyt tuli rullattua suomessa vaimon autolla (e61Xi) reilu 1000km ja kulutus ajotietokoneen mukana 7,6l keskinopeus (96km/h), eli samoilla mennään.

    Molemmissa Comfort-penkit ja e61 istuinmukavuus ja ajoasento ovat paremmat 190cm- pitkälle, mutta vastaavasti ohjaus epämääräisempi ja tietuntuma huonompi (etäisempi). Tämän huomaa erityisesti nopeissa mutkissa kapeilla teillä. Olisin odottanut nelivedolta enammän tässä suhteessa. Molemmissa vakioalustat. Melussa ei enää ole suurta eroa e39 hyväksi, kun e61 alle tuli uudet 215/55-17 kumit. Muutenkin renkaanvaihto lähensi autoja toisiinsa. Itse en olisi kiinostunut vaihtamaan e39->e6x, jos e39:ssä vaan on vuosia vielä jäljellä.

    Vaikka e61:ssä on heppoja ja vääntöä yli 100 yksikköä enemmän, ei käytännön suorituskyky ja vääntö tunnu normiajossa erilaiselta, vaimon mukaan M54 2.2-litran pata tuntuu jopa vääntävämmältä nurkka-ajossa. Toki e61 liikkuu rivakammin kun antaa kierroksia kunnolla, mutta tuostakaan erosta en olisi valmis maksamaan paljoakaan extraa vaan käyttäisin rahat johonkin muuhun. Meidän tapauksessa e61 tosin painaa satoja kiloja enemmän mikä tasaa teho/paino-suhdetta.

    Ajamistani autoista uusikoppainen (pre-facelift) Audi A4 Quattro (1.8T manuaali) olisi omalla listalla kärjessä ajettavuuden puolesta, toki aikamoinen meluloota se on kyllä on ja kojelaudan viimeistely karseaa tasoa imo.

    Leave a comment:


  • Tuonela
    replied
    Tuli lomareissu tehtyä (530iA-02), lähes 3000tkm:ä Suomessa ja Norjassa. Ei ainakaan helpottanut seuraavan auton valintaa, oli meinaan yhtä ajamisen iloa koko reissu...
    Varsinkin Norjan puolella oli hieno kurvailla, oli mutkaa ja korkeuseroja. Pelkääjän puolella istuva "ajonvakautus" välillä kiljui tiukimmissa mutkissa, vaikka rajoitusten mukaan mentiinkin.

    Kulutus koko reissun ajalta oli 8,2l (ajotietokoneen mukaan, laskettu desin enemmän). Pienin kulutus pohojammaan lakeuksilla 7,6l, suurin Norjan puolella 8,4l.

    Viimeiset neljä vuotta on pitänyt vaihtaa autoa, mutta lopputulos on ollut aina "vielä yksi vuosi tällä". Ei vaan löydy järkevän hintaista vaihtoehtoa...
    Last edited by Tuonela; 18-07-2012, 20:37.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Se mikä huipputehoissa hävitään, paikataan huomattavasti asiallisemmalla vääntökäyrällä.
    Aivan
    Molemmat autot kulkee ihan mukavasti mutta niitä on aika huono vertailla, moottori ovat hyvin erityyppisiä. E39 M5 on enemmän saman luontoinen mutta sehän ei ole mikään ihme E46 M3 on raa'empi, kierroksilla pitää pelata ja uskaltaa antaa aina vähän enemmän varvia kuin tuntuu hyvältä kun taas nuilla V8:lla tapellaan ensin pidosta ja sen jälkeen survotaan isompaa vaihdetta pesään Tunne on että iso aalto auton takana työntää vyöryen vauhtia. Kuten sanottua tuolla 645 olen huomannu että tulee ajettua kovempaa nuin yleisesti :think Olishan se hienoa jos olisi vaikka M3 CSL jonka vois viedä radalle kuritettavaksi ja muuten ajella kuutosella

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by tuumas View Post
    E63 645 CiA ei tuntunu minusta laiskalta E46 M3 Coupen jälkeen :think
    Se mikä huipputehoissa hävitään, paikataan huomattavasti asiallisemmalla vääntökäyrällä.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Kokeilla pitäisi kyllä ennenkuin miettii edes sen pidemmälle. On vaan kovin vähän noita koeajokkeja missään.

    On tiedossa, että M3:n jälkeen voi aika laiskalta tuntua. Selkeä downgreidaushan tuo olisi joka tapauksessa. Niinkuin ylempänä todettu niin M on aina M, johon ei kansanmalleilla ole asiaa. Kiitos vaan suomen veron niin E60 M5 jäänee haaveeksi, vaikka se todellinen haave olis tietysti E90 M3, mutta sama stoori siinäkin..

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Originally posted by Ju11i View Post
    En tiedä onko merkitystä, mutta voi 545i tuntua hiukan laiskalta M3:sen jälkeen.
    Ei siinä hieno autohan se 545i on, itellä tosin kokemukset vain manuaalina.
    E63 645 CiA ei tuntunu minusta laiskalta E46 M3 Coupen jälkeen :think
    Last edited by tuumas; 27-04-2012, 18:05.

    Leave a comment:


  • Ju11i
    replied
    En tiedä onko merkitystä, mutta voi 545i tuntua hiukan laiskalta M3:sen jälkeen.
    Ei siinä hieno autohan se 545i on, itellä tosin kokemukset vain manuaalina.

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Näin vähän pelkäsinkin, elikkä vasta F10/F11 malleihin tulleet tuplakytkinlaatikot on se "oikotie onneen", mutta mikään E60:iin tarjolla ollut vaihtoehto ei pääse lähellekään. Elikkä summa summaarum, etsintä kohdistuisi edelleenkin vain manuaaleihin.
    Kyllä melkein joudun näin sanomaan, jollei 545i SMG-vaihteistolla tunnu edes kokeilemisen arvoiselta idealta.

    Kaikesta huolimatta suosittelisin, että kävisit koeajolla automaattivaihteisella 545i mallilla. Yllättävän mukava peli, vaikka onkin "invalaatikolla"..

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Kokemukset liittyy lähinnä dieselkoneisiin E60/E61 tuolla sport automaatilla / rattivaihteilla. Mielestäni aika turha keksintö. Silti se vaihteisto on automaatti, eli siitä joko tykkää tai ei (laatikon "luistaminen" / momentinmuuntimen toiminta lähinnä). Mielestäni automaattivaihteiston pointti on se, että ei itse tarvitse vaihtaa ja nuo ratin takana olevat läpyskät ei siitä tuntumasta ja laatikon toiminnasta tee kuitenkaan manuaalia.

    Erilaiset nykyaikaiset sekventiaali- ja kaksoiskytkinvaihteistot ovat taas asia erikseen. Niihin nuo rattivaihteet kuuluvat ja toimivat myös todella upeasti! Esimerkiksi uusimman korimallin M3 DKG-laatikolla on aivan juhlava paketti, eikä esim. E46 M3:n SMG II:kaan toimivana ole mielestäni mikään huono, ei tietenkään uusimman tekniikan veroinen.
    Näin vähän pelkäsinkin, elikkä vasta F10/F11 malleihin tulleet tuplakytkinlaatikot on se "oikotie onneen", mutta mikään E60:iin tarjolla ollut vaihtoehto ei pääse lähellekään. Elikkä summa summaarum, etsintä kohdistuisi edelleenkin vain manuaaleihin.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Voisihan sitä sanoa, että onhan ne rattiläpykät kivat olemassa, mutta kun ei. Ei niillä ole mitään käyttöä ja ovat siis täysin yhdentekevät.
    Minä olen läpyköistä eri mieltä, nyt kun E39:een ne asensin ja olen niitä myös käyttänyt. Toki jos keppi pitää laittaa S-asentoon ja laatikko jää manuaaliseksi, niin sitten siinä yleensä huudatetaan konetta, mietitään sopivaa vaihdetta ja lopulta ei käytetä läppiä lainkaan. Mutta jos laatikko menee läpistä suoraa D-asennosta manuaalipuolelle ja palaa takaisin D:lle jonkin ajan kuluttua siitä kun läppien käyttö loppuu, niin nähdäkseni kyseessä on täydellinen paketti. Siis niin täydellinen kuin tavallinen automaatti voi olla. Käsittääkseni uudemmat BMW:n laatikot toimii noin (ja ehkä kohta tuo minunkin laatikko)

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎