Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    E60 korisen 530i:n hinnat on kyllä aika suolaiset mitä olen netistä kattellut. 525 karvalakkina hinnat on jo järkevämpiä mutta ketä sellainen kiinnostaa on asia erikseen.

    Jos nyt joutuisin pakosta autoa vaihtamaan niin hankkisin saksasta jonku oikein hyväkuntoisen ja vähä ajetun E39 -03 540i M-sport touringin, ja huippu varusteilla tietenkin.
    Suomessa ehkä suolaisen hintaisia noi 530i:t kun ei ole paljoo tarjolla. Saksasta saa aika edullisesti. Yhden ajoin ruotsin kautta suomeen, niin on se vaan hieno moottori ja mahtava auto muutenkin Kyllähän toi alkaa jo olla hyvä vaihtoehto näillä dieselin hinnoilla....

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Jes, maailman paras topic on taas herätetty.

    Taidanpa kertoa oman sydäntä särkevän tarinani.

    Myin 3v sitten e39 528ia:n. Kuvittelin, että on olisi saatavilla jotain parempaa. Montaa erilaista autoa ajoin, tutkin ja mietin. Ajoin uusia ja käytettyjä kaikissa hintaluokissa, laskeskelin rahoja ja mietin elämän tarkoitusta. Omistin tässä 3v aikana tilapäis ratkaisuna 2kpl e34 ja 2kpl e36. Lopulta tulin ainoaan oikeaan ratkaisuun, että e39:sin jälkeen tulee toinen e39. Nyt taas pihassa möllöttää 528ia ja on se vaan niin kiva peli. Paras hinta laatu suhde mitä voi olla.
    Samaan tulokseen tuli itsekin, viides e39 nyt alla, x5 ja e61 535d syrjähyppyjen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Jes, maailman paras topic on taas herätetty.

    Taidanpa kertoa oman sydäntä särkevän tarinani.

    Myin 3v sitten e39 528ia:n. Kuvittelin, että on olisi saatavilla jotain parempaa. Montaa erilaista autoa ajoin, tutkin ja mietin. Ajoin uusia ja käytettyjä kaikissa hintaluokissa, laskeskelin rahoja ja mietin elämän tarkoitusta. Omistin tässä 3v aikana tilapäis ratkaisuna 2kpl e34 ja 2kpl e36. Lopulta tulin ainoaan oikeaan ratkaisuun, että e39:sin jälkeen tulee toinen e39. Nyt taas pihassa möllöttää 528ia ja on se vaan niin kiva peli. Paras hinta laatu suhde mitä voi olla.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    E60 korisen 530i:n hinnat on kyllä aika suolaiset mitä olen netistä kattellut. 525 karvalakkina hinnat on jo järkevämpiä mutta ketä sellainen kiinnostaa on asia erikseen.

    Jos nyt joutuisin pakosta autoa vaihtamaan niin hankkisin saksasta jonku oikein hyväkuntoisen ja vähä ajetun E39 -03 540i M-sport touringin, ja huippu varusteilla tietenkin.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    No joko Tero kohta myöntää, ettei E39:n jälkeen olekaan mitään muita vaihtoehtoja kuin toinen E39?

    Leave a comment:


  • TuomoA
    replied
    Olen valmis osallistumaan sisämelutestiin jos tarvetta mallivalikoiman lisäämiseen tarvitaan. Autona mahdollisimman äänekäs E9x, koska farmari, diesel panoraamaluukku, nastarenkaat (225/45/17), m-sport alusta

    kyllä tuossakin kuitenkin puheesta saa maantienopeuksissa selvää

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    No kun ihmetyttää mistä johtuu moinen ristiriita. Vai sattuiko sinulle tehtaan erikseen tekemä silent edition -yksilö jonka verhoilun takaa löytyy jo valmiiksi muutama kymmenen kiloa ylimääräistä vaimennusainetta.

    Ja sitten tätä sotkemassa ovat vielä nuo omat kokemukset muutaman mallin melusta viime talvelta, mukana kyydissä oli kaksi puolueetonta "asiantuntijaa" jotka olivat samaa mieltä. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=848
    Ei mulla ole varmasti mikään silent edition vaan ihan normi auto. Olen ennenkin sanonut sen, että tällä foorumilla uskotaan vähän liikaa kaikenmaailman autolehtiä ja kuulopuheita ja huhuja. Oikean käsityksen saa kun itse ajaa ja omistaa noita autoja. Voi ihan ensikäden tietona todeta niitä asioita. Toimii tietysti suuntaan ja toiseen. Joskus voi tulla ikäviäkin yllätyksiä, jos ei ole etukäteis tietoa.

    Hyvänä esimerkkinä on esim diesel-autojen "valtava vikaherkkyys". Tällä foorumilla ongelmapuolella on aina dieseleitä ja esim E60 530d:n "nykinät" ja E39 530d automaattien laukeamiset on tän foorumin perusteella yhtä yleisiä kuin lumipeite talvella. Isossa otannassa noita kamalia ongelmia on vain pienellä osalla autoilijoista. Tämmösellä autofoorumilla ne vaan tulee herkästi esille. Samaten tollaset meluhommat niin saa ihan suhteettoman mittakaavan, jos joku autolehti on jostain autoyksilöstä jotain todennut, ja sitten joku kirjottaa vielä foorumilla jotain negatiivista -> asia selvä. Mittasuhteet asioille tosimaailmassa ei kyllä välity foorumiviestien perusteella joissain asioissa sinnepäinkään.

    Tero

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Kyllä jaksatte jauhaa tätä "melua". On hämmästyttävä miten eri ihmisellä on eri kriteerit. Suhteelinen melutaso ei voisi vähempää kiinostaa itseäni, toki en vietä päivässä edes tuntiakaan autossa noin keskimäärin, mutta siitä haluasin siltikin saada jotain "irti".

    For lack of a better word kutsutaan sitä vaikka "sielukkuutta" ( olisko jopa uusi sana kenties?). Fakta on että nykypäivän autoissa sitä ei ole tippaakaan enään. Kaikki on hiottu pois että suuhun jää melkein mauton jälkimaku. En kiellä että esim nykyinen e61 ei olis "hieno". Kyyti on vaivaton, hiljainen ja siltikin tarpeenmukaan erittäin ripea. Mutta ero että ajatko 50km/t tai sitten 150km/t vauhtia on olematon.

    Taidan vaihtaa sen rättisitikkaan.....tai sitten taas takaisin e39 mfemmaan.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    En tiiä mitä sinä näiden meluasioiden kanssa taikinoit ja kaivamalla kaivat tietoa siitä, miten hirveä mekkala E90:ssä on.
    No kun ihmetyttää mistä johtuu moinen ristiriita. Vai sattuiko sinulle tehtaan erikseen tekemä silent edition -yksilö jonka verhoilun takaa löytyy jo valmiiksi muutama kymmenen kiloa ylimääräistä vaimennusainetta.

    Ja sitten tätä sotkemassa ovat vielä nuo omat kokemukset muutaman mallin melusta viime talvelta, mukana kyydissä oli kaksi puolueetonta "asiantuntijaa" jotka olivat samaa mieltä. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=848

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Aikoinan oli alkupään E90 (joku bensa) lainassa Laakkoselta. Jotenkin jäi vähän meluisa muistikuva siitä. Nyt 2008 E91 (320d, 16" runflatit), joka siis periaatteessa meluisampi tuo takakontin takia. Silti en pidä sitä mitenkään meluisana. Verrattuna E60, paha sanoa, koska siinä oli 18" runflatit (takana 275 leveät).
    Fiilis, että kovemmissa nopeuksissa (siis Saksassa), joku perusjumina tulee esille, jota E60:ssa ei ole. Muuten suurin piirtein sama.
    Edelleen: renkaat ovat hyvin ratkaisevia melun suhteen. Jo leveiden renkaiden kuluminen tekee niistä huomattavasti meluisampia.
    Saksan baanalla yli 200 vauhdeissa en mitään kummempaa jurinaa huomannut. Itse asiassa oli jopa häiritsevän mukava. Ja johtui varmaankin myös hyvästä ja suht sileästä tienpinnasta. En tiedä onko tuo kitkamalli, joka mulla on niin sitten jotenkin poikkeuksellisen hyvätapainen melun suhteen. Pitäs googlettaa, jos jaksais kiinnostaa .

    Tero

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    En tiiä mitä sinä näiden meluasioiden kanssa taikinoit ja kaivamalla kaivat tietoa siitä, miten hirveä mekkala E90:ssä on.

    olemassa jotain kombinaatioita (varuste, rengas, tienpinta, moottori, keli) ym joissa siitä paljastuu jonkinlainen helvetinkone melun suhteen, mutta minään pikkuautomaisena melukippona ainakaan sedan E90:stä ei kannata pitää. Voi olla, että vuosimallien välillä, moottorivaihtoehtojen välillä, korimallien välillä
    Aikoinan oli alkupään E90 (joku bensa) lainassa Laakkoselta. Jotenkin jäi vähän meluisa muistikuva siitä. Nyt 2008 E91 (320d, 16" runflatit), joka siis periaatteessa meluisampi tuo takakontin takia. Silti en pidä sitä mitenkään meluisana. Verrattuna E60, paha sanoa, koska siinä oli 18" runflatit (takana 275 leveät).
    Fiilis, että kovemmissa nopeuksissa (siis Saksassa), joku perusjumina tulee esille, jota E60:ssa ei ole. Muuten suurin piirtein sama.
    Edelleen: renkaat ovat hyvin ratkaisevia melun suhteen. Jo leveiden renkaiden kuluminen tekee niistä huomattavasti meluisampia.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tänään juuri ajoin 1988 740 Volvolla, alla oli pinnoitetut yli 10v vanhat nastarenkaat. Yllätävän hiljainen on.

    E90 vaimenee varmasti, kun vaihtaa 17 tuumaiset 16 tuumaisiin. EDIT: Meneekö 330i e90:seen 16 tuumainen?
    Mun autossa on kesä ja talvirenkaat 17" vanteilla. Myös tulevat nastat menee niille. Ei ainakaan melunvaimennuksen takia musta ole mitään tarvetta 16":aan.

    Tero

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    3-sarjan hiljaisuuteen saa hiukan erilaisen näkökulman kun lukee tuon linkin Tuulilasin jutun (alunperin ruotsalaisen Vi Bilägaren testi) siitä mitä 3-sarjalle (touring) tapahtuu karkealla asfaltilla. TM testissä 1/2009 taas valitetaan edestä kuuluvista tuulen suhinoista (muuten hiljaisessa autossa). Noista tuulen suhinoista on ainakin tuolla toisella BMW-palstalla valiteltu, tiedä sitten onko se ominaisuus vai vika vain joissain malleissa. C-sarjan Mersu oli muuten TM:n testissä kuulon perusteella hiljaisin, 3-sarja mittarin.


    Ota noista sitten selvä, Peltor lienee ainoa varmasti hiljainen ratkaisu...
    En tiiä mitä sinä näiden meluasioiden kanssa taikinoit ja kaivamalla kaivat tietoa siitä, miten hirveä mekkala E90:ssä on. Tuossa on nyt ainakin yhdestä E90:stä ihan mustaa valkosella ja kolmen E39 omistajan (minä ex) konsensus, että auto (ainakin tuo yksilö) on hiljainen. En tunnista mitään suhinoita ainakaan omassa autossa. Voi olla, että on sitten olemassa jotain kombinaatioita (varuste, rengas, tienpinta, moottori, keli) ym joissa siitä paljastuu jonkinlainen helvetinkone melun suhteen, mutta minään pikkuautomaisena melukippona ainakaan sedan E90:stä ei kannata pitää. Voi olla, että vuosimallien välillä, moottorivaihtoehtojen välillä, korimallien välillä jne on eroja myös. Huom, että mun autossa on kaadettavat takapenkit ja vielä se penteleen lasikattoluukkukin, eikä se silti ole äänekäs.

    edit: suurin osa koeajoautoista, joita olen aiemmin E9x:stä ajanut, on ollut E91:iä ja dieselkoneisia. Liekkö tuolla vaikutusta siihen, että olen pitänyt noita meluisampina kuin E39:iä. Toisaalta yhden tutun juurikin E91 320d ei tuntunut minusta meluisalta sekään, kun taas toinen vastaava tuntui. Laatuvaihteluita?

    Tero
    Last edited by teropa; 01-12-2011, 20:29.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Tänään juuri ajoin 1988 740 Volvolla, alla oli pinnoitetut yli 10v vanhat nastarenkaat. Yllätävän hiljainen on.

    E90 vaimenee varmasti, kun vaihtaa 17 tuumaiset 16 tuumaisiin. EDIT: Meneekö 330i e90:seen 16 tuumainen?
    Last edited by Bmw Master; 01-12-2011, 20:07.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    3-sarjan hiljaisuuteen saa hiukan erilaisen näkökulman kun lukee tuon linkin Tuulilasin jutun (alunperin ruotsalaisen Vi Bilägaren testi) siitä mitä 3-sarjalle (touring) tapahtuu karkealla asfaltilla. TM testissä 1/2009 taas valitetaan edestä kuuluvista tuulen suhinoista (muuten hiljaisessa autossa). Noista tuulen suhinoista on ainakin tuolla toisella BMW-palstalla valiteltu, tiedä sitten onko se ominaisuus vai vika vain joissain malleissa. C-sarjan Mersu oli muuten TM:n testissä kuulon perusteella hiljaisin, 3-sarja mittarin.


    Ota noista sitten selvä, Peltor lienee ainoa varmasti hiljainen ratkaisu...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎