Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8971
    • Kellokoski

    Originally posted by Matula View Post
    Mikä oli reissun keskinopeus?

    Mittaustapa, jolla edellinen kirjoittaja oli mitannut kulutusta kuvaa ennemminkin hetkellistä kulutusta kuin auton todellista taloudellisuutta.
    85-86km/h. En muista enää ulkoa. Vakkari päällä ja rajoitus +10 km/h yleensä. Motarilla ehkä vähän enemmän
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Originally posted by S.P.R View Post
      OT taas hieman jatkuu, mutta tänään kokeilin ekan kerran katsella tuota kulutusta. Sain aamulla ajettua noin 10km pätkän moottoritietä tasan 110 km/h lasissa ja ajotietokoneen mukaan kulutus oli 8.1. Nyt iltapäivällä ajoin saman pätkän takaisin ja ajotietokone näytti 7.9. On sen verran pieniä lukemia ettei meinaa uskoa enää itsekään. Olen mitannut tankkaamalla kulutuksen useita kertoja ja heittoa ajotietokoneen näytämään on ollut desi sinne tai tänne eli riittävä tarkkuus minulle. Mitään matkamittarin virheitä tms. ei ole laskettu. Pitänee taas seuraavalla tankillisella tarkastaa tuo näyttämä ettei mikään ole muuttunut kun edellisestä kerrasta on kuitenkin aikaa. Autoon vaihdettu sen jälkeen ainakin nokka-akselin anturi ja bensansuodatin.

      edit. Paljonkohan tuo matkamittarin virhe vaikuttaa noihin lukemiin?
      Tuossa jo aiemmin tuli kommentteja, eli eihän sitä kulutusta nyt tuolla lailla mitata tokikaan. Tai voihan sen noin mitata. Samalla tyylillä saan mun 540iA:n menemään 8.x litralla 110 vauhdeissa, taidankin nyt tän jälkeen motarilla (15km) kattoa, mikä on keskikulutus. Mulla on kalibroitu tuo näyttämä, eli sen perusteella saa "niin tarkkaa" kuin tuolla tapaa saa. Eli tarkkaahan se ei ole, eikä sillä ole todellisen kanssa mitään tekemistä.

      Ajat sen tankillisen kaksi, ja sitten katsot tankkaamalla mitä sieltä tulee.

      Oletko katsonut, mimmoset kalibrointiarvot siellä on salavalikkoon näppylöity kulutukselle?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • S.P.R
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1009
        • Oulu area

        Originally posted by teropa View Post
        Tuossa jo aiemmin tuli kommentteja, eli eihän sitä kulutusta nyt tuolla lailla mitata tokikaan. Tai voihan sen noin mitata. Samalla tyylillä saan mun 540iA:n menemään 8.x litralla 110 vauhdeissa, taidankin nyt tän jälkeen motarilla (15km) kattoa, mikä on keskikulutus. Mulla on kalibroitu tuo näyttämä, eli sen perusteella saa "niin tarkkaa" kuin tuolla tapaa saa. Eli tarkkaahan se ei ole, eikä sillä ole todellisen kanssa mitään tekemistä.

        Ajat sen tankillisen kaksi, ja sitten katsot tankkaamalla mitä sieltä tulee.

        Oletko katsonut, mimmoset kalibrointiarvot siellä on salavalikkoon näppylöity kulutukselle?

        Tero
        Ok, mä ymmärsin että nyt puhuttiin tasaisella 110 km/h nopeudella toteutuvasta kulutuksesta ja siitä että 530iA ei suoriudu siitä alle 9 litran. Siitä olen samaa mieltä ettei tuo arvo tosiaankaan kerro kovin paljon auton todellisesta kulutuksesta. Enemmän kertoo varmaan esim. mun pitkältä ajalta mittaamat 13,4l / 36 km/h ja nykyisin 9,7l / 62 km/h. Maantieajossa sanoisin että 530iA vie sen 8-8,5l.

        Katso ihan mielenkiinnosta paljonko sun facelift 540iA vie tolla tasaisella 110 km/h nopeudella. Itsellä oli aikaan 540:llä maantiekulutukset siellä 9-9,5 välissä, mutta kaasujalka taisi olla silloin raskaampi..

        Mulla on BC:ssä se vakio 1000 kerroin, mutta se on osoittautunut yllättävän tarkaksi, enkä ole sitä säätänyt.

        Comment

        • jupasa
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 98
          • Turku

          Ite ajattelin vihdoin vaihtaa auton, ja ostaa uuden Jetan (1.6 TDI DSG) On tullut nyt 7 vuotta ja 120 tkm ajettua 525iA touringilla (E39), jonka ostin aikoinaan ihan uutena. Eli ajattelin tällä kertaa tehdä tämmöisen järkivalinnan Saas nähdä miltä se pappa-vw näiden BMW-vuosien jälkeen tuntuu. Ja mitä lupaavat omasta vaihdossa...
          ex BMW 525iA touring -04 (E39)

          Comment

          • Tomppa80
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2088
            • Raahe

            Originally posted by jupasa View Post
            Ite ajattelin vihdoin vaihtaa auton, ja ostaa uuden Jetan (1.6 TDI DSG) On tullut nyt 7 vuotta ja 120 tkm ajettua 525iA touringilla (E39), jonka ostin aikoinaan ihan uutena. Eli ajattelin tällä kertaa tehdä tämmöisen järkivalinnan Saas nähdä miltä se pappa-vw näiden BMW-vuosien jälkeen tuntuu. Ja mitä lupaavat omasta vaihdossa...
            Itelle hyvitettäisiin Jetta 1.2tsi:hin 4000€, mutta autoni onkin ihan eri maata kuin sinun BMW:eesi. Mutta siltikin saatat kokea raivon kun myyjä alkaa höpöttään sinulle, että ei tästä voi tämän enempää hyvittää kun suuri kulutuksisen auton myynti on niin vaikeaa ja bensan hinta vaan nousee, mallikin (e39) on vanha. Eli sillä välirahalla, mitä joudut antaan väliin niin ajat BMW:eelläsi aika monta vuotta. Mutta tokihan myyjä voi arvostaakkin autoasi.
            Mercedes Benz E -07
            BMW 523i -96
            Volvo v70t5 -99
            Harley Davidson Electra Glide -00
            Solifer SM -75

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by jupasa View Post
              Ite ajattelin vihdoin vaihtaa auton, ja ostaa uuden Jetan (1.6 TDI DSG) On tullut nyt 7 vuotta ja 120 tkm ajettua 525iA touringilla (E39), jonka ostin aikoinaan ihan uutena. Eli ajattelin tällä kertaa tehdä tämmöisen järkivalinnan Saas nähdä miltä se pappa-vw näiden BMW-vuosien jälkeen tuntuu. Ja mitä lupaavat omasta vaihdossa...
              Joko olet käynyt koeajamassa? Kerropa sitten vaikutelmista, DSG:n (ja dieselin) viiveistä lähdössä kaupunkiajossa ja miltä ohjaus tuntuu vs. E39. Sinähän muistaakseni olet E39:n ohjauksesta valittanut.
              E39 528iA

              Comment

              • PP440
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1263
                • Mikkeli

                mites iso ero on e39 sedan / e60 sedan kontilla ? Yllätyin ihan miten iso kontti tossa e60 on...

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Kävinpä koeajamassa E91 320dX, E92 325iX ja X6 40d.

                  X6 on painava möhkäle jonka ajovakauden toiminta ei oikein vakuuttanut, sain sen mutkassa täysin poikittain...

                  Mutta sitten nuo 3-sarjalaiset, niissä homma oli kyllä hyvin balanssissa ja tuntuma pitoon ja tiehen oli todella hyvä. Noilla saa ajamisen iloa lumisilla pikkuteillä aivan toisella tavalla kuin E39:llä.

                  320d:n moottori oli vakuuttava (mutta äänekäs traktori), 325i taas oli enemmän kierroskone jossa ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan.

                  Kaikissa automaattivaihteisto tuntui luistavan vähemmän kuin minulla. X6 oli ainoa jossa ohjaus oli riittävän kevyt, siinä olikin aktiiviohjaus. Kaikki olivat äänekkäämpiä kuin minun E39 ja myös niiden alusta oli pintakovempi (tosin minulla on 15" talvirenkaat).

                  Joten valintani olisi: E90 tai E92 335iA nelivetoisena aktiiviohjauksella (ja muutama paketti Dynamat-tuotteita) mutta sellaista ihmettähän ei ole tehty.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7366
                    • Oulu

                    Originally posted by TJJ View Post
                    325i taas oli enemmän kierroskone jossa ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan.
                    Eikös toi ole kuitenkin 3-litrainen nykyään ja alavääntöä pitäis olla jonkinverran enemmän kuin sulla M52B28TU:ssa? Auto ei tainnu olla kyllä kevyempi. Perjantaina tai lauantaina pitäis käydä itekin tuo E92 325iA xDrive tyyppään.

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Kaikki olivat äänekkäämpiä kuin minun E39 ...
                    Ihme ois jos eivät olisi äänekkäämpiä kun sulla lienee selvästi vakiota hiljaisempi E39.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Eikös toi ole kuitenkin 3-litrainen nykyään ja alavääntöä pitäis olla jonkinverran enemmän kuin sulla M52B28TU:ssa?
                      Taitaa vääntöjä hävitä nelivedon pyörittämiseen. Tosin tuolla oli aika liukasta/sohjoista ja potkua taisi kadota siihen, ei minun E39:kään tuntunut kiihtyvän mihinkään kun luistoneston valo paloi melkein kokoajan.

                      Pitäisi vielä kokeilla takavetoista 3-sarjalaista jotta saisi käsityksen millainen se on talvella vs. neliveto. Eteneminen toki on huonompaa, mutta onkohan muu tuntuma yhä sama?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • JH.
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 779
                        • PKS

                        Originally posted by TJJ View Post
                        325i taas oli enemmän kierroskone jossa ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan.
                        Itse olen käynyt koeajamassa 3 kpl 2,5-litraisia E90 325:sia ja olen huomannut tuon saman verrattuna omaan -00 E39 523:een. Liekö psykologiaa vai mitä, mutta jotenkin raikkaus on puuttunut kulusta, vaikka tehoa pitäisi olla reilusti enemmän.
                        MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                        Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                        BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                        Käyttis i4 eDrive40
                        Kesällä E36 M3
                        Radalla E36 325i track day tool

                        Comment

                        • 174000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2008
                          • 1176
                          • Tuusula

                          Originally posted by TJJ View Post
                          325i taas oli enemmän kierroskone jossa ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan.
                          Täysin samat kokemukset E92 325xi:stä. Näppärä, mutta tuntui hitaalta. En oo pelkkää iitä päässyt kokeilemaan, liekö tuo neliveto joka tuntuu sitten niin raskaalta. Samalla ajelin tuollaista uudehkoa Lexus 250 (vai mikä se nyt on) niin yhtä tuhnulta sekin tuntui. Noo eipä noilta pikkukoneilta mahottomia voi odottakaan toisaalta.
                          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                          '02 VW Golf 1.4i
                          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2093
                            • *

                            Originally posted by TJJ View Post
                            320d:n moottori oli vakuuttava (mutta äänekäs traktori), 325i taas oli enemmän kierroskone jossa ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan.
                            Mitä itse päässyt pikkuserkun e91 320d:llä ajamaan, on se kyllä melko mopo mutta sehän onkin se säästömalli.
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Onko e61 takakontti selvästi tilavampi kuin e39 touringin? Tai muuten tilavampi?

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Driver22 View Post
                                Mitä itse päässyt pikkuserkun e91 320d:llä ajamaan, on se kyllä melko mopo mutta sehän onkin se säästömalli.
                                Jotenkin se vaan tuntui toimivan tuossa Xdrivessä hyvin vs. bensakoneinen 325i. Siis auto lähti liikkeelle pehmeän vaivattomasti, kaasuviive oli pieni ja voimaakin riitti.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎