Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    Originally posted by TJJ View Post
    Tuossa ei tietenkään ollut aktiiviohjausta? Onko sinulla tietoa missäpäin voisi koeajaa 3-sarjalaisen aktiiviohjauksella?

    Oliko melu tuossakin rengasmelua? Nastojen ääntä vai myös jyrinää? Tuo ilmeisesti oli vanhempi tuplaturboinen versio?
    Ei ollut aktiiviohjausta. En tiedä missä sellainen versio olisi ajettavissa.

    Melu oli mielestäni kaikkea mitä auton alla tapahtuu, runkoääniä, rengashuminaa yms. Kyseessä oli se vanhempi tuplaturboinen malli.
    ---

    Comment

    • jupasa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 98
      • Turku

      Originally posted by TJJ View Post
      Joko olet käynyt koeajamassa? Kerropa sitten vaikutelmista, DSG:n (ja dieselin) viiveistä lähdössä kaupunkiajossa ja miltä ohjaus tuntuu vs. E39. Sinähän muistaakseni olet E39:n ohjauksesta valittanut.
      Olen tosiaan valittanut, ja asia vaivasi enemmän tai vähemmän koko ajan. Jetta tuntui koeajossa oikein hyvältä. Ohjaus on herkkä, sopivan kevyt ja keskittää kunnolla. Minusta tuntuu, että BMW yksinkertaisesti on rakennettu niin, että se pääsee oikeuksiinsa vasta suuremmilla nopeuksilla.

      Jetta: Diesel-DSG vähän jyristää, mutta Golf Variant TSI:stä on vaikea löytää mitään moitittavaa. Rengasmelukin tuntui kummassakin olevan suht siedettävä kitkarenkailla.

      Ostin nyt sitten kuitenkin Priuksen 2010-mallinen Premium nahkaverhoilulla, aurinkopaneelikattoluukulla ja pre-crash-järjestelmällä. 17.000 ajettu. Hinta 33.500 eli noin 12.000 alle uuden listahinnan. Varsinainen tekniikan ihme, ja houkuttelee ihan toisenlaiseen ajotapaan kuin BMW. Piristävän erilainen vaihtoehto. Varusteissa riittää ihmettelemistä ja opettelemista. Varsin näpsäkkä ajettavuus. Ohjaukseen pätee samat kehut kuin volkkarinkin osalta. Tuntuu olevan hieman meluisampi kuin Golf tai Jetta. Sisämateriaalien laatuvaikutelma ei ihan VW:n luokkaa. Katsotaan nyt, miltä tämä tuntuu kun alkuinnostus menee ohi.

      Ehkä mun olis syytä tässä vaiheessa paeta ihan muihin foorumeihin
      ex BMW 525iA touring -04 (E39)

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by jupasa View Post
        Minusta tuntuu, että BMW yksinkertaisesti on rakennettu niin, että se pääsee oikeuksiinsa vasta suuremmilla nopeuksilla.
        Niinhän se taitaa olla, siinä vaiheessa kun tavallisilla pikkuautoilla yms. alkaa jo hiukan pelottamaan, muuttuu BMW ketteräksi autoksi jossa meno on hyvin täsmällistä ja turvallisen tuntuista. Aktiiviohjaus lienee ainoa keino saada hyvä ohjaus myös hitaimmissa nopeuksissa.

        Ostin nyt sitten kuitenkin Priuksen
        Melkoinen veto, kyllä nyt tosiaan on syytä lähteä muualle...
        E39 528iA

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Kesä tulee ja E60 vs. E92 jahkailu jatkuu...
          Olen nyt katsellut kuvia noiden alustasta, lähinnä takapäästä. Onko nyt niin, että E9x:n pyöräntuenta ja takakelkka yms. on tehty japsityyliin maalatuista peltiosista ja E60:n alumiinista? Jostain syystä vaan näyttää melko ruosteisilta (siis sinkin reagointia) nuo E9x kuvat kun taas E60 on E39:n tyylinen ja näkyy vain tummentuneita/likaisia alumiiniosia.
          E39 528iA

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Mulla etsintä päättyi. Tuli E60 535d LCI, 50t ajettu. Upeaa .

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by teropa View Post
              Mulla etsintä päättyi. Tuli E60 535d LCI, 50t ajettu. Upeaa .
              Mistä ostit? Minkä värinen? Onhan siinä kaikki varusteet? Joko se kohta on myynnissä...?
              E39 528iA

              Comment

              • Squamish
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 260
                • HEL

                Originally posted by teropa View Post
                Mulla etsintä päättyi. Tuli E60 535d LCI, 50t ajettu. Upeaa .

                Tero
                Kirjoittelepa tänne sitten kokemuksia, erityisesti verrattuna (V8) bensamoottoriin. Itseänikin "vähän" kiinnostaa 535d...
                Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Mistä ostit? Minkä värinen? Onhan siinä kaikki varusteet? Joko se kohta on myynnissä...?
                  BMW merkkarilta, on kaikki ja ei ole nyt myynnissä . 2000km takana ja tähän astisista autoista kevyesti ykköspaikalla.

                  Joo, kehitys LCI:ssä on ollut tuntuvaa.

                  Edit: monacoblau metallic ja porstua leder dakota naturbraun (jep, tuulipenkit puuttuu).

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by teropa View Post
                    BMW merkkarilta, on kaikki ja ei ole nyt myynnissä . 2000km takana ja tähän astisista autoista kevyesti ykköspaikalla.

                    Joo, kehitys LCI:ssä on ollut tuntuvaa.

                    Edit: monacoblau metallic ja porstua leder dakota naturbraun (jep, tuulipenkit puuttuu).
                    Miksi päädyit dieseliin? Oliko sopivan bensan (järkevällä hinnalla) löytäminen toivoton tehtävä? Entäpä viiveet moottorin/laatikon toiminnassa, onko niiitä?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • K2Ri
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1829
                      • London, UK & Germany

                      Originally posted by teropa View Post
                      Mulla etsintä päättyi. Tuli E60 535d LCI, 50t ajettu. Upeaa .

                      Tero
                      Onnea uudelle! Laittelehan showroomi esittelyä foorumille mitä pikimmiten.
                      sigpic
                      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by K2Ri View Post
                        Onnea uudelle! Laittelehan showroomi esittelyä foorumille mitä pikimmiten.
                        Laitoin nyt samantien tollasen topikin uudesta, kuvat on arsesta, mutta pitää kesämmällä ottaa kunnolliset, kunnon vehkeillä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=219972

                        Hyvä mieli on, kun 540:sen ostanut kaveri soitti tänään hyväntuulisena, ja kertoi nauttivansa uudesta autosta todella paljon. Ja tiedän kyllä miksi. Se on hieno auto.

                        Eli mulla nyt tämä "E39:n jälkeen" toteutui topicin auton muodossa. Kiinnostava keskustelu, vaikka tuossa yhdessä välissä meinasi itellä mennä hermot kun joku piti topiccia mun myyntimainoksena . No, meitä on moneen junaan. Onneksi suurin osa on asiallista porukkaa. Tarkoituksena oli tosiaan miettiä, mikä kelpaa E39:n (joka on fantastinen auto) jälkeen.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Miksi päädyit dieseliin? Oliko sopivan bensan (järkevällä hinnalla) löytäminen toivoton tehtävä? Entäpä viiveet moottorin/laatikon toiminnassa, onko niiitä?
                          Bensatarjonta olematon, niillä varusteilla joita pidin must have osastolla. 550:inä olisi ollut 2-3 kpl, mutta mulla ei rahat riittäny enää niihin. Diesel on hiukan halvempi myös käyttää. Mutta käyttökulut ei ollut mulla kriteerinä. Tarjonta oli, ja sitä ei ollut bensoissa joihin mulla oli varaa. 535d on hieno auto, eikä sen dieseliys haittaa mua. Mulla on ollut disuleita 2 ennenkin. Suorituskyky tuossa 535d:ssä on riittävä .

                          Viiveet... mitkä viiveet?

                          Voihan tuossa tieten jotain pientä viivettä olla normi D:llä, mutta ei enempää kuin mun 540 V8:ssa. Sport-moodissa auto on raketti. Tervetuloa kokeileen.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by teropa View Post
                            Bensatarjonta olematon, niillä varusteilla joita pidin must have osastolla. 550:inä olisi ollut 2-3 kpl, mutta mulla ei rahat riittäny enää niihin.

                            Voihan tuossa tieten jotain pientä viivettä olla normi D:llä, mutta ei enempää kuin mun 540 V8:ssa. Sport-moodissa auto on raketti. Tervetuloa kokeileen
                            Joo, tuo varusteltujen bensamallien puute on tullut itsekin havaittua. Tai onhan niitä mutta jopas on hurjasti enemmän valikoimaa jos laittaa vaihtoehdoksi dieselit. Tulisin kokeilemaan jos asuisit hiukan lähempänä..
                            E39 528iA

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4620
                              • Lahti.

                              Nyt pari viikkoa x5 e53 facelift 4.4l ajannut niin tyytyväinen olen ollut, varsinkin perhe. Samanlainen tuttu ja turvallinen tyyli kun e39 mutta siltikin sopivasti eriläinen. Potkua riittää ja ihme vähän kallistuu vaikkei olekaan sport alusta.

                              e60 sarja kun ei vieläkään oikein iske niin tämä oli minun ratkaisu.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • Zuuzo
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 441
                                • Etelä-Savo, Pieksämäki

                                Mulla on seuraavaks harkinnassa X5 mahdollisesti dieselinä, kun tällä hetkellä käyttöautona on juuri E39 530d touring manuaalina
                                eikä oo valittamista ollu yhtään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎