Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    Originally posted by teropa View Post
    Viiveet... mitkä viiveet?

    Voihan tuossa tieten jotain pientä viivettä olla normi D:llä, mutta ei enempää kuin mun 540 V8:ssa. Sport-moodissa auto on raketti. Tervetuloa kokeileen.

    Tero
    hei oikeesti.... Ymmärrän että pitää jo alustaa auton myyntiä mutta oletko tosiaan tuota mieltä?? Itse taas viimeisen kuukauden LCI-35d-koneella ajaneena meinaan muilla vehkeillä runtata edelläajavan takapuskuriin kun on tottunut siihen että x35d reagoi vasta huomenna kun kaasua painaa tänään.. Niin ja itse tuppaan pitämään kepin D:lla kun ei tuo naku vedä edes tuolla 350 hepalla kovin kummoisesti 3-4500 rpm, melu vaan kasvaa. Jos jokaista kiihdytystä tai nopeaa lähtöä varten pitää koskea keppiin niin ehkä harkitsisin manuaalia
    Last edited by -Tapi; 25-04-2011, 06:14.
    ---

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by -Tapi View Post
      hei oikeesti.... Ymmärrän että pitää jo alustaa auton myyntiä mutta oletko tosiaan tuota mieltä?? Itse taas viimeisen kuukauden LCI-35d-koneella ajaneena meinaan muilla vehkeillä runtata edelläajavan takapuskuriin kun on tottunut siihen että x35d reagoi vasta huomenna kun kaasua painaa tänään.. Niin ja itse tuppaan pitämään kepin D:lla kun ei tuo naku vedä edes tuolla 350 hepalla kovin kummoisesti 3-4500 rpm, melu vaan kasvaa. Jos jokaista kiihdytystä tai nopeaa lähtöä varten pitää koskea keppiin niin ehkä harkitsisin manuaalia
      Kovin ovat erilaisia mielipiteet tuosta viiveestä... Tässä hiukan hämää sekin, että ne joilla ei ole viivettä, ovat x35d:n omistajia ja -Tapi vain ajelee niillä. Joten kertooko -Tapi puolueettoman totuuden, jota omistajat eivät halua myöntää? Vai ajaako hän rikkinäisillä autoilla? En usko, että ajaa. Ja toisaalta viestissä #884 oli kokemuksia 335i:stä, jossa viiveet ei ollut ongelma, vaikka siinäkin turbot on.

      Pre-lci vakio 535d, mitä taannoin testasin, veti kyllä ihan riittävästi ylös asti, mutta viive oli selvä. Melu taas ei kuulostanut melulta, vaan tehokkaalta moottorilta. Mutta mielipide tuosta asiasta voi toki muuttua kun sitä "ärjymistä" kuuntelee pidemmän ajan.
      E39 528iA

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Voihan nyt helvetti, käykää autoliikkeessä ajamassa noita autoja, ja tulkaa sitten puhumaan viiveistä. Mulla ei ole asiaan enempää lisättävää.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by -Tapi View Post
          hei oikeesti.... Ymmärrän että pitää jo alustaa auton myyntiä mutta ...
          Sori Tapi mutta menit mun silmissä nyt foorumin roskakoriin, muutaman muun siellä jo olevan kanssa. Täysin asiaton kommentti, eikä vois olla kauempana totuudesta.

          Joskus kun lukee näitä foorumin vakioporukan juttuja, tulee mieleen, että miksi postaan tänne. Taitaa olla aika vaihtaa hiippakuntaa.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Eemeli
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1605
            • pk-seutu

            Ei ole mun mielestä x35d:ssä sen enempää viivettä, kuin automaatilla varustetuissa yleensäkään.

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              Niin turhaahan näitä on jauhaa vuodesta toiseen.. Jos jossain toisella forumilla on neutraalimpi suhtautuminen *omaan* autoon niin kertokaa minullekin.

              Oma lehmäni oli ojassa juuri siksi miksi tämäkin topic oli otsikoitu "E39 jälkeen". Etsin aikani seuraajaa ja toivoin kovasti että E60 olisi ollut sellainen mutta olen sikäli onnekkaassa asemassa ettei E39:sini näytä tarvitsevan seuraajaa kun se on ollut seisonnassa taas miltei kuukauden kun alla on ollut X6 35d. Nämä 'lainakäyttikset' ovat olleet pääosin BMW:n 3-litran LCI-dieseleitä ja niillä liikkuminen on tiputtanut tehokkaasti hohdon uuden BMW-dieseltekniikan päältä..

              Niin kuin teropa totesi: KÄYKÄÄ KOKEILEMASSA! LCI-530 ja 535d malleja on kaupat pullollaan, niitä voi koeajaa. Kehotan vielä ajamaan ajatuksella: Älä pumppaa kaasua ennen ohitusta tai tee muutakaan mitä et omalla ex-ajokillasi tekisi vaan aja cruise päällä jonossa ja lähde ohitukseen ilman kickdownia D-päällä.. Ehdit näpyttelemään karttaan uuden määränpään ennen kuin meno alkaa
              ---

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Originally posted by -Tapi View Post
                Kehotan vielä ajamaan ajatuksella: Älä pumppaa kaasua ennen ohitusta tai tee muutakaan mitä et omalla ex-ajokillasi tekisi vaan aja cruise päällä jonossa ja lähde ohitukseen ilman kickdownia D-päällä.. Ehdit näpyttelemään karttaan uuden määränpään ennen kuin meno alkaa
                Tapi, olet enemmän kirjoittanut tänne asiaa kuin valtaosa muista, joten ehkä lensit roskikseen turhan helposti. Mutta älä oleta mun kommenteista koskaan mitään myymiseen liittyvää. Tällä foorumilla ja mun auton vaihteluilla ei ole minkäänlaista yhteyttä, enkä ole koskaan foorumilaiselle autoani myynyt. Mulle riittää viralliset ilmoituskanavat, joissa saa sanoa sanottavansa, ei tarvi täällä mainostaa autoja myynnin takia. Älytön ajatus, ja tuon toistaminen uudestaan ja uudestaan vituttaa mua todella paljon.

                Mutta sitten asiaan. En allekirjoita tuota viivehommaa. Olen tuommosia ohituksia, jonka kuvailet, tehnyt paljon, ja mulla on selvä käsitys siitä, miten auto siinä toimii. En oikeasti tiiä, mistä puhut, joten on oletettava, että meillä on joko täysin eri käsitys viiveestä, taikka sitten autot ei toimi samalla tavalla. Tuo mun 535 vaihtaa alaspäin yhtä nopeasti kuin ex E39 V8 teki. Riittävän rivakasti. F10 530d:ssä mua haittasi tuo vaihtamisen viive todella paljon, ja olen siitä tälläkin foorumilla maininnut useaan otteeseen. Samanlaista viivettä ei ollut myöskään mun ex pre-LCI 530d:ssä aikanaan. Ja aika ei kultaa muistoja, koska se viive oli niin selvä ja helvetin ärsyttävä. Jos sun 35d:ssä on tollasta, mitä tuossa uudessa F10:ssä oli, ymmärrän yskän.

                Mutta mehän voitais ajaa joskus ristiin näitä autoja, jos jossain törmätään. Kirjoitetaan sitten raportti viiveistä.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  Originally posted by -Tapi View Post
                  hei oikeesti.... Ymmärrän että pitää jo alustaa auton myyntiä mutta oletko tosiaan tuota mieltä??
                  Aamen! Jos ei automaattilaatikolla varustetuista turbodieseleistä huomaa viivettä kaasun painamisen ja vedon alkamisen välillä, niin kyllä on kokemukset nopeasti reagoivista moottoreista vähissä. Tai sitten asia on juuri niinkuin -Tapi nimimerkki yllä toteaa = totuuden kieltäminen syystä tai toisesta.. :think

                  PS. Olen ajanut reilua 1000kpl eri BMW:tä, mukaanlukien myös näitä pöllö-öljyllä käyviä ihmeitä, joten kokemusta löytyy kyllä keskimääräistä enemmän..
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Saamari kun se 540 vaihtoi kylää.

                    Olisi voinut tehdä vertailevia mittauksia, mikä on kaasunpainalluksesta (ei kickdown) viive siihen, että pykältää alas ja veto päällä.

                    Kun kotiudun, koeajatan tämän auton Oulu's finest 5-sarja ruuvareilla Samppasialla ja Clavurionilla. Molemmilla on paljon kokemusta erilaisista bemuista. Haluan kuulla niiltä kommentit myös tähän asiaan. Itseäni tuo ei ole häirinnyt, mutta voihan se olla, että mulla on uuden auton huuma päällä. Ei ole mahdoton ajatus.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by teropa View Post
                      Olisi voinut tehdä vertailevia mittauksia, mikä on kaasunpainalluksesta (ei kickdown) viive siihen, että pykältää alas ja veto päällä.
                      Ei kai tässä puhe ole laatikon nopeudesta, vaan siitä miten nopeasti jotain tapahtuu sillä samalla vaihteella, joka jo on valittuna. Sellainen se minun kokema viive oli. Ihan sama vaikka oli manuaalisesti valittu pieni vaihde, auto ei silti reagoinut kaasuun heti vaan sellaisen viiveen jälkeen jossa jo melkein ehti sanoa matkustajalle "pidä kiinni, kohta lähdetään".
                      E39 528iA

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        Mun kokemukset tuosta viiveestä menee kyllä suurimmaksi osaksi ton uudemman automaatin piikkiin. Tuntuu meinaan et tossa 530i:ssä olisi enemmän viivettä joissakin tilanteissa kun 740d:ssä , joka kuitenkin on moottorina erittäin hidas reakoimaan. Tuo x35d kuitenkin reakoi selkeesti nopeammin kuin x30d ja on kyllä dieseliksi melko viiveetön pata. Manuaalilla kun käy ajamassa niin huomaa kyllä ton laatikon hitauden.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          Komppaan TJJ:ta tuossa eli en kirjoita viiveestä joka tulee automaatin toiminnasta vaan siitä viiveestä joka alkaa kun pienillä kierroksilla painetaan kaasua--> siihen kun kierrokset nousee ja veto alkaa. Tämä sama ilmiö on voimakkaasti läsnä risteyksistä paikaltaan lähdettäessä jolloin menosta tulee turhan ON/OFF-tyyppistä. Tänään muuten kiinnitin huomiota siihen että peruuttaessakin se sama ON/OFF-hyökkiminen korostuu.
                          ---

                          Comment

                          • jyrbba69
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2394
                            • Kouvola

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Kovin ovat erilaisia mielipiteet tuosta viiveestä... Tässä hiukan hämää sekin, että ne joilla ei ole viivettä, ovat x35d:n omistajia ja -Tapi vain ajelee niillä. Joten kertooko -Tapi puolueettoman totuuden, jota omistajat eivät halua myöntää? Vai ajaako hän rikkinäisillä autoilla? En usko, että ajaa. Ja toisaalta viestissä #884 oli kokemuksia 335i:stä, jossa viiveet ei ollut ongelma, vaikka siinäkin turbot on.

                            Pre-lci vakio 535d, mitä taannoin testasin, veti kyllä ihan riittävästi ylös asti, mutta viive oli selvä. Melu taas ei kuulostanut melulta, vaan tehokkaalta moottorilta. Mutta mielipide tuosta asiasta voi toki muuttua kun sitä "ärjymistä" kuuntelee pidemmän ajan.
                            Kyllä 335:ssa on ihan selvät viiveet ennenkuin sitä alkaa virittää. Mua ainakin häiritsi suunnattomasti muutos M3 -> vakio 335. Nykyään kuitenkin kunnon vireillä taas 335 > M3 Veikkaisin että dieselissä on ihan sama ongelma, ehkä myös kertaluokkaa pahempana kun siinä on 1 iso turbo? Tähän kun vielä sotkee automaatin niin ... ääh
                            2015 AMG GTS
                            -----------------------------

                            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                            [email protected]

                            Comment

                            • r.w.
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2510
                              • Länsirannikko

                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Komppaan TJJ:ta tuossa eli en kirjoita viiveestä joka tulee automaatin toiminnasta vaan siitä viiveestä joka alkaa kun pienillä kierroksilla painetaan kaasua--> siihen kun kierrokset nousee ja veto alkaa. Tämä sama ilmiö on voimakkaasti läsnä risteyksistä paikaltaan lähdettäessä jolloin menosta tulee turhan ON/OFF-tyyppistä. Tänään muuten kiinnitin huomiota siihen että peruuttaessakin se sama ON/OFF-hyökkiminen korostuu.
                              Näin. Automaatin tekemää viivettähän ei toki pidä unohtaa sitäkään, sillä se ei tilannetta ainakaan paranna, vaikka muuten ehdottomasti paremmin voimalinjaan soveltuukin. Olen jonkin verran ajanut noita uusia diesel-/bensaturboja eri koreissa ja koneen hidas reagointi on häirinnyt joka kerta. Kyse ei suinkaan ole viasta jonka kanssa ei pystyisi elämään, vaan ihan turboahdetun auton ikävästä perusominaisuudesta joka vaivaa dieseleiden ohella yhtälailla 35i -bensaturboa, joskin hieman vähemmän. Minusta on hölmöä väittää, ettei tuota viivettä ole vaikkei se itseä häiritsisikään. Ihmiset kiinnittävät autoissa huomioita niin eri asioihin, toinen tahtoo välttämättä automaatin, toinen ei voi sietää nahkapenkkejä, henk. koht. moottorin välitön vaste on yksi suurimmista ajamisen ilon edellytyksistä, ts. sellainen nyanssi, joka voi joko kruunata tai latistaa koko elämyksen.

                              Niin kuin tuossa on jo aiemmin sanottu, niin käykää ajamassa niitä autoja. Itse ehdotan sen dieselin kaveriksi niiden V8-vertailumallien sijaan esim. N52-vaparia, jonka herkkyys saa takuulla puntin värisemään. Yllätyin jopa itse, miten niin paljon laiskempi kone voi kuitenkin olla monin verroin isoveljiään hauskempi ajaa.
                              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by jyrbba69 View Post
                                Kyllä 335:ssa on ihan selvät viiveet ennenkuin sitä alkaa virittää. Mua ainakin häiritsi suunnattomasti muutos M3 -> vakio 335. Nykyään kuitenkin kunnon vireillä taas 335 > M3 Veikkaisin että dieselissä on ihan sama ongelma, ehkä myös kertaluokkaa pahempana kun siinä on 1 iso turbo? Tähän kun vielä sotkee automaatin niin ... ääh
                                Eikös 335i:ssä ollut joku softajuttukin jossain moottorinohjauksen versiossa mikä vielä aiheutti viiveiden kasvua, "korjattiinkos" sillä hukkaporttien ääntelyä? Virisoftat poistaa tuonkin viiveen.
                                535d:ssähän on kaksi turboa mutta siinä taisi olla iso ja pieni kun taas 335i:ssä on kaksi pientä.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎