Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 998
    • 29100/310053

    Originally posted by exodus View Post
    Ovien sisäpuoleiset saumat alkavat ruostumaan jossain vaiheessa, hieman Ford-tyyliin.
    riippuu ihan vuosimallista ja siitä onko sattunut erä ongelmallista korikittiä tuotannon käyttöön vai ei, sama probleema vaivaa montaa muutakin (saksalaista) automerkkiä...
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7387
      • Oulu

      Originally posted by exodus View Post
      Ovien sisäpuoleiset saumat alkavat ruostumaan jossain vaiheessa, hieman Ford-tyyliin.
      Eipä ole tuota ongelmaa näkynyt, tai en ole osannut katsoa. Peräkontin luukku kyllä ruostuu ja pitäis varmaan vaihtaa kokonaan uuteen jotta sen ruostumisen sais kuriin vähäksi aikaa.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • JutiM5
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 328
        • K-system

        E39 vaihtu taannoin e60 ja täytyy sanoa et kyl on tilavampi auto entä 39. Rengas meluissa en kyl ole huomannu mitään eroa näiden autojen välillä.
        E39 M-sport 530da vm03
        Vw ransuportteri vm03

        ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
        E34 525i vm90
        E34 525i vm89

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Hauskaa, miten parkkeeraus saa nuin paljon puhetta aikaan. Kai sillä autolla nyt pääsääntöisesti tiellä ollaan, ja siellä sen pitää toimia.

          Eilenkin kävin itse Lappeenrannassa, eli 4,5h autossa suuntaansa ja 15 sekuntia parkkeerausta. Ei siinä paljon ehtinyt auton koko häiritä

          Ja edelleen, e6X on kyllä maantiellä paljon paremmin kotonaan kuin e39, saati sitten e90, joka tosiaan on mielestäni kaupunkiauto siinä missä joku Smarttikin.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            Parkkeerauksesta tuntuu monella olevan ihan eri käsitys kuin itsellä..

            Esim talliini mahtuu korotettu Chevy Astro yms "iso" auto mutta E65:n kun sinne ajan niin karmien kohdalla peilien päihin jää ehkä sentti puolelleen ja kun auto on sisällä, se pitää ajaa kiinni seinään jotta toisessa päässä mahtuu työskentelemään. E39 menee sinne ihan heilauttamalla, E60 on miltei yhtä tarkkaa puuhaa E65:n kanssa.

            Tallini lisäksi paikallisen Prisman pihalla joutuu metsästämään ruutua E60:lla vähän pidempään "hyviltä paikoilta" kuin E39:lla. Tämä ei tarkoita etteikö ruutuun sopisi mutta jos kummaltakin puolelta autoa pitää vielä päästä ulos vaatteitaan sotkematta niin se aiheuttaa ärtymystä.

            Jokaiseen ajomatkaani sisältyy vähintään se yksi parkkeeraus ja yleensä vielä paikkaan johon on parkkeerannut muitakin. Kyllä se vaan ärsyttää joutua käyttämään aikaansa niinkin vähäpätöiseen asiaan kuin parkkeeraamiseen jos vertailukohtana olisi tilanne ettei koko asiaa tarvitsisi edes ajatella saati sitten kirjoittaa täällä siitä Mieluiten istuisinkin maantiellä sekä kaupungissa E65:ssa mutta sen ajelun päätteeksi haluaisin vaan heittää auton parkkiin ja unohtaa asian.
            ---

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Eemeli View Post
              E39:iin voi vaihdella tukivarsia yms. että on ajoltaan priima, mutta näyttää se vaan sekin ruostuvan siinä missä muutkin. Mitenkä E6x, nehän on ensimmäiset jo tuoreimpien E39:ien ikäisiä?
              Ruostuu? Mistä?
              Luukkujen reunoissa toki joissain yksilöissä sinkki reagoi saumaan jääneiden suolojen kanssa, mutta tämä koskee loppujen lopuksi vain pientä osaa e39:jä.
              Toki ongelma on ikävä niissä missä se on, mutta ruostunutta e39:iä ei kyllä ole olemassakaan.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by JutiM5 View Post
                E39 vaihtu taannoin e60 ja täytyy sanoa et kyl on tilavampi auto entä 39. Rengas meluissa en kyl ole huomannu mitään eroa näiden autojen välillä.
                Rengasmelussa eroa ei juuri olekkaan, mutta mm.moottorimelussa on.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Kävin taas istumassa E92:ssa ja nyt sen viereen oli ilmestynyt Audi A5 joten istuinpa sielläkin. Noissa molemmissa on sellainen ongelma, että autosta nousu on melkoisen vaivalloista vs. E39. E60 olisi tuossa suhteessa samanlainen/parempi kuin E39. Kun se auto on ensin saatu pysäköityä sinne liian pieneen ruutuun, niin olisihan sieltä kiva päästä sujuvasti uloskin... Kokoajan päässä onkin ajatus, ettei E39:n vaihtamisessa ole mitään järkeä. Taidankin tilata jotain kivoja osia tuohon ja aloittaa ylihuoltamisen/varustelukierteen.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Hemi View Post
                    ruostunutta e39:iä ei kyllä ole olemassakaan.


                    Lue nyt vaikka ensin tästä: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/sho...56#post1346556

                    Montako muuta esimerkkiä herra haluaa?

                    Tässä postaukseen liitetyt kuvat, jos et itse niitä osaa avata:





                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17835
                      • PKS

                      Originally posted by T3 View Post
                      Komppaan kyllä täysin tätä. Empä ole montaa prefacelift-Touringia nähnyt missä ei olisi takaluukku joka reunasta ja kulmasta ruosteessa. Enemmän se tuntuu olevan sääntö kuin poikkeus.

                      Samaan tapaan ongelmia takaluukun pohjan koteloissa ja ovien saumoissa.

                      Unohtamatta tietty kestosuosikkia - E39 sedan takaluukku ja sen rekisterikilven syvennyksen yläreuna.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Komppaan kyllä täysin tätä. Empä ole montaa prefacelift-Touringia nähnyt missä ei olisi takaluukku joka reunasta ja kulmasta ruosteessa. Enemmän se tuntuu olevan sääntö kuin poikkeus.

                        Samaan tapaan ongelmia takaluukun pohjan koteloissa ja ovien saumoissa.

                        Unohtamatta tietty kestosuosikkia E39 sedanin takaluukku ja sen rekisterikilven syvennyksen yläreunaa.
                        Tässä vähän lisää. Joo kannattaa klikata rohkeasti vaan ne kaikki kuvat auki: http://www.motor-talk.de/bilder/rost...203722576.html
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by T3 View Post
                          Tässä vähän lisää. Joo kannattaa klikata rohkeasti vaan ne kaikki kuvat auki: http://www.motor-talk.de/bilder/rost...203722576.html
                          Kohta tulee pitkä luento siitä kuinka tuo ei ole ruostetta vaan sinkin reagointia joka vain näyttää ruosteelta. Toivottavasti tästä ei tule kymmenien sivujen mittainen väittely, tämä asia kun kuulostaa jotenkin tutulta...
                          E39 528iA

                          Comment

                          • JutiM5
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 328
                            • K-system

                            Originally posted by T3 View Post
                            Tässä vähän lisää. Joo kannattaa klikata rohkeasti vaan ne kaikki kuvat auki: http://www.motor-talk.de/bilder/rost...203722576.html
                            Ynseän e30 miehen tiukka tilitys mut joo eiköhän toi "ruostuminen" ole enemmänkin auton omistajan/omistajien vastuulla, eli miten on pidetty autoa sen elinkaarren aikana.
                            E39 M-sport 530da vm03
                            Vw ransuportteri vm03

                            ex:E39 ACS5 3.0d vm02 E39 530da E39 528i touring E60 530da M-sport vm05 E39 530dm M-sport vm02
                            E34 525i vm90
                            E34 525i vm89

                            Comment

                            • Ovlov
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 171
                              • Tre/Jvi

                              Eikö tuon E39 ja monen muun automallin, missä siihen ruosteentorjuntaan on oikeasti jo tehtaalla kiinnitetty huomiota, ruostuminen ole lähinnä kosmeetteninen häiriö. Olen kuitenkin kuullut juttuja joistain automalleista, jotka ei mene läpi edes ekalta leimalta, koska ovat jo niin mätiä.
                              Last edited by Ovlov; 10-02-2011, 18:14. Reason: typo
                              E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                              Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by T3 View Post
                                Tässä vähän lisää. Joo kannattaa klikata rohkeasti vaan ne kaikki kuvat auki: http://www.motor-talk.de/bilder/rost...203722576.html
                                Sinähän toki saat väittää ko.kosmeettisen ongelman olevan ruostumista koska se on sinun mielipiteesi.
                                Näytä kuitenkin minulle ja kaikille muille puhkiruostunut kohta e39:stä jos kerran kyse on ruosteesta?
                                Tällainen löytyy 100% helposti jos nuo luukun ja kaaren kauhukuvasi on perinteistä "ruostumista"?
                                Eli nyt kehiin niistä puhkiruostuneista luukunreunoista joita pitää olla pilvin pimein koska jos kyse todellakin on "ruostumisesta", ei jokainen ko.ongelmasta otettu kuva voi olla pintavauriota.
                                Eli kun luukunreina on tuossa kunnossa silloin kun kyse on ruostumisesta, on läpireikä+pitsiharsoakin tiedossa vähintään vuoden kuluttua tästä tilanteesta.
                                Ruoste kerran rakenteeseen pesiydyttyäänhän ei pysähdy, vaan kiihtyy.
                                Nyt siis vihdosta viimein niitä "pitsikuvia" e39.stä jos ne kerran ruostuu???

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎