Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokes911
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 875
    • Espoo

    Hyvää dataa, harmi kun ei ole vielä keskikulutusta mutta pääkaupunkiseudun liikenne menee n. 40-45km/h välille. Minulle tuo yllä oleva on se todellinen kulutus jota usein ei näistä kirjotuksista saa ulos kun on kivempaa hehkuttaa tuota 6.3l tulosta.
    2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
    2022 X3 Charged Edition Msport
    1999 Honda CBR 900 SC33
    2009 Husqvarna SMR 510
    2017 KTM EXCF 350

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      No niinpä. Ja monella on tapa ilmoittaa kulutus että nollaataan ajotietokone vauhdissa ja ajetaan ilman pysäyksiä pätkä. Kyllä sillai saa vaikka seiskan menemään hetken pienellä
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        Originally posted by juster View Post
        E39 528IA 11,5 l/100km
        E39 530IAT 13 l/100km
        E61 530IA 12 l/100km 170 KW
        E61 530IA 11 l/100km 190 KW
        E61 530IAX 10 l/100km 200 KW
        F11 520DA 7,5 l/100km
        Hyvinkin järkeenkäypiä tuloksia. Tällaisia tulokset on kun laskee pidemmältä ajalta. En vain ymmärrä miten ecotestissä saavat paljon lähemmäksi normikulutusta. Mistään poikkeuksesta ei ole kyse, kun monet bensat saa hyviä tuloksia, esim. 530i 2007 8,2l/100km. Ecotesti vastaa testinä paremmin todellisen elämän kulutusta kuin eu-sykli. Ja mitäkö väliä? Se säästetty 20e tankilla on suoraan käteen 20e myös isomoottirsen tapauksessa, kelpaako?

        Edit: ecotest ajetaan niinikään dynossa, mutta mm. ilmastointi ja ohjaustehostin päällä (toisin kuin eu-sykli). Näyttää tosin 5. vaihde olevan suurin myös ecotestissä (6. ei käsittääkseni käytetä).
        Last edited by Vanquish; 17-11-2011, 17:06.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Voi miksi tämä viestiketju on muuttunut jaaritteluksi kulutuksista? Sitä odottaa viestiä E39:n täydellisen seuraajan löytymisestä, tai edes jonkun auton koeajosta, mutta saakin vaan lukea pisaralla pisimmälle kokemuksia...
          E39 528iA

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            Originally posted by TJJ View Post
            Voi miksi tämä viestiketju on muuttunut jaaritteluksi kulutuksista? Sitä odottaa viestiä E39:n täydellisen seuraajan löytymisestä, tai edes jonkun auton koeajosta, mutta saakin vaan lukea pisaralla pisimmälle kokemuksia...
            TJJ=Eikös se ole E60 LCI isolla moottorilla ja hyvillä varusteilla.
            En usko että kaipaat sen jälkeen E39 ..paitsi M5:sta
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by veku View Post
              TJJ=Eikös se ole E60 LCI isolla moottorilla ja hyvillä varusteilla.
              En usko että kaipaat sen jälkeen E39 ..paitsi M5:sta
              Itse ajattelin kyllä kokeilla seuraavaksi E90 330i:tä.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by teropa View Post
                Itse ajattelin kyllä kokeilla seuraavaksi E90 330i:tä.

                Tero
                Niin tuota perustelitko jossain kohtaa että miksi ei sitten suoraan se 335i?
                Tuolla budjetilla se tulisi itselle aivan varmasti

                Niin ja onnea kaupoista
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  Originally posted by teropa View Post
                  Itse ajattelin kyllä kokeilla seuraavaksi E90 330i:tä.

                  Tero
                  No Terohan onkin jo kokeillut E60:t ja E39:sit joten kai se 3-sarjakin pitää kokeilla
                  Taitaa olla jo enempi kokeilunhalua Terolla ,varmasti sinun kaikki autot olleet hyviä valintoja .
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Niin tuota perustelitko jossain kohtaa että miksi ei sitten suoraan se 335i?
                    Tuolla budjetilla se tulisi itselle aivan varmasti

                    Niin ja onnea kaupoista
                    Joo tuotanoin, kyllä sitä 335i:täkin on tässä pyöritelty. Mutta nyt voisi kokeilla taas vapariautoa. Tuommosessa 330i:ssä on 2008 vm alkaen 200kW laihaseoskone, joka tuota koria kuljettaa aivan mainiosti. Ja suht mainiolla kulutuksella. Saman ikäluokan 335:ssa on kyllä aika paljon noita erilaisia vikakohteita. En sitä sano, etteikö niitä ole aivan joka autossa omansa. Mutta tuossa 335:ssa pitäs kyllä ehdottomasti sitten ostaa semmonen yksilö, jossa korkeapainepumppu vaihdettu.

                    edit: pitäähän sitä jättää "kasvuvaraa" . Ei tässä nyt mitään pitoautoja olla taaskaan katsomassa, heh heh. Kotona jos sanon "vois ajella tällä pari vuotta", niin reaktio on, että "haha niin varmaan.. eli 2kk?"

                    Tero
                    Last edited by teropa; 17-11-2011, 22:02.
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by veku View Post
                      No Terohan onkin jo kokeillut E60:t ja E39:sit joten kai se 3-sarjakin pitää kokeilla
                      Taitaa olla jo enempi kokeilunhalua Terolla ,varmasti sinun kaikki autot olleet hyviä valintoja .
                      Jep oikein arvattu. Kokeilunhalu näitä autoja pyörittää. En minä .

                      Hyviä nuo on kaikki ollut. Nyt on ehkä semmonen fiilis, että tuota E39:n "luonnetta" yritän etsiä seuraavaksi tuolta kolmossarjan puolelta.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by teropa View Post
                        Joo tuotanoin, kyllä sitä 335i:täkin on tässä pyöritelty. Mutta nyt voisi kokeilla taas vapariautoa. Tuommosessa 330i:ssä on 2008 vm alkaen 200kW laihaseoskone, joka tuota koria kuljettaa aivan mainiosti. Ja suht mainiolla kulutuksella. Saman ikäluokan 335:ssa on kyllä aika paljon noita erilaisia vikakohteita. En sitä sano, etteikö niitä ole aivan joka autossa omansa. Mutta tuossa 335:ssa pitäs kyllä ehdottomasti sitten ostaa semmonen yksilö, jossa korkeapainepumppu vaihdettu.

                        edit: pitäähän sitä jättää "kasvuvaraa" . Ei tässä nyt mitään pitoautoja olla taaskaan katsomassa, heh heh. Kotona jos sanon "vois ajella tällä pari vuotta", niin reaktio on, että "haha niin varmaan.. eli 2kk?"

                        Tero
                        No eikös se sama korkeapainepumppuvika voi olla tuossa vaparissakin, joten :think

                        Ja varmasti tuolla 330i pärjää mutta muutaman viikon tai kuukauden päästä mieleen hiipii kuitenkin: Olisiko sittenkin pitänyt ottaa se 335i
                        Ja mieti nyt jälleenmyyntiä. Jos tuo 330i on yhtä kallis kuin nettiauton 335i:t niin mitäpä luulet?

                        Jaa teillä on samanlaista. Itsekkin taisin viimeisen kohdalla mainita että jos tällä jopa vuoden ajelisi. Ei mennyt läpi
                        Last edited by _nixu_; 17-11-2011, 22:04.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by veku View Post
                          TJJ=Eikös se ole E60 LCI isolla moottorilla ja hyvillä varusteilla.
                          En usko että kaipaat sen jälkeen E39 ..paitsi M5:sta
                          Ei taida olla. Luultavasti kaipaisin pienempää autoa. 3-sarja olisi sopiva, mutta siinäkin on omat ongelmansa ja (varuste)puutteet.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            No eikös se sama korkeapainepumppuvika voi olla tuossa vaparissakin, joten :think

                            Ja varmasti tuolla 330i pärjää mutta muutaman viikon tai kuukauden päästä mieleen hiipii kuitenkin: Olisiko sittenkin pitänyt ottaa se 335i
                            Voi olla, että olen vielä hieman pihalla noista 3er Reihe ongelmista, mutta käsitin, että nimenomaan 35i on se malli, josta noita on leiponut ns. "urakalla".

                            Tossa 200kW vaparissa on sitten ne hemmetin suuttimet ollut iso riesa.

                            Totta on, että aina se tehokkain sieltä lopulta tulee hankittua, mutta tuo jotenkin kiehtoo mua tuo 200kW koneen kulkupuoli vs. kulutus. Ecotestin mukaan tuo masiina menee kolmosessa ja vitosessa karvan verran yli 8l seka-ajossa, joka on noilla suoritusarvoilla huikea suoritus.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Ja varmasti tuolla 330i pärjää mutta muutaman viikon tai kuukauden päästä mieleen hiipii kuitenkin: Olisiko sittenkin pitänyt ottaa se 335i
                              Älä nyt, saadaan sitten taas kiertoon hieno 330i yksilö Siis mikäli Tero senkin valikoi Saksasta. Järjellä ajateltuna 325:kin riittäisi ihan hyvin...
                              E39 528iA

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Älä nyt, saadaan sitten taas kiertoon hieno 330i yksilö Siis mikäli Tero senkin valikoi Saksasta. Järjellä ajateltuna 325:kin riittäisi ihan hyvin...
                                Järjellä ajateltuna yhdellä hyvällä E39 pärjäisi vaikka kuinka pitkään. Itsellä se viipyy ehkä 3kk pihassa

                                Mutta eihän se pahaa tee että hyviä M-Sportteja rahdataan suomeen. Oli korimalli tai tekniikka mikä hyvänsä
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎