Sen traktorin lisävaloissa ei ole tuon kuvan mukaiset liittimet vaan sellaset missä johdot ovat liittumen sivulla eli liittimestä näkee läpi eli lampun voi laittaa liittimen molemmilta puolilta. En ole ennen tollasia liittimiä nähnyt.
No jos nuo reunimmaiset kytketään palaa pitkien osuus.
Kyseessä siis ilmeisesti lisäpitkät tai työvalot.
Homma alkas rokkaamaan kun laitoin liittimet oikein. Ajovalot jäivät vielä killittään todella surkeesti, kun niissä näkyi olevan 100w-polttimot joten auttaisko normi 55w polttimot tuohon ongelmaan?
Skoda Octavia 1.9 TDI -04 "rämisee" oikealle kääntäessä.
Elikkä autossa on semmonen vika kun loivassa oikeallepäin olevassa käännöksessä kiihdyttää, niin moottoritilasta vasemmalta puolen kuuluu tasaista kolinaa/räminää. Ihan niinkuin joku hakkaisi auton koriin. Suoraan ajaessa kolinaa ei kuulu, eikä myöskään jyrkästi kääntäessä vaan melko loivassa käännöksessä ja samaan aikaan kiihdyttäessä. Olen repinyt suojamuovit moottorin yläpuolelta ja alapuolelta pois, mutta mitään irtonaista tai löysällä olevaa ei löydy. Ainut mitä olen mieiskellyt, niin voisiko moottori/laatikon vasemmanpuoleinen kannakekumi tehdä tuon räminän? Tuntuu aavistuksen löysemmältä verrattuna oikeanpuoleiseen.
Onko edes kovin tyypillistä, että se voisi väsähtää?
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Oisko kuskin puolen vetari maalissa jos veto päällä kolisee? Tekeekö samaa pakitellessakin?
Hmm. Uskaltaisin väittää, että ei ole vetari. Tölkki mallin Caravelle Syncrosta multa meni vetari edestä ja ääni oli aika paljon erilainen. Ääni oli enemmänkin silloin semmosta naksumista. Nyt se on suoraan yhteydessä moottorin kierroslukuun, eikä niinkään auton nopeuteen.
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Hmm. Uskaltaisin väittää, että ei ole vetari. Tölkki mallin Caravelle Syncrosta multa meni vetari edestä ja ääni oli aika paljon erilainen. Ääni oli enemmänkin silloin semmosta naksumista. Nyt se on suoraan yhteydessä moottorin kierroslukuun, eikä niinkään auton nopeuteen.
Moniurahihnan kiristin on rikki / jumissa, minulla oli juuri sama ongelma oli yhdessä a6 mallissa. Pääsee väännättää tehostinta jotenkin hullusti jolloin lähtee kolina ja se kuullostaa ihan kuin olisi joku nivel tmv väljänä. e34touringilta voit kysyä lisää ville minullekin sen selvitti ja laitto kuntoon noin 80e maksaa.
Tarkastamisen arvoinen juttu. Tosin A6:ssa lienee kone pitkittäin ja ocussa poikittain? Ja skeidassa hihnan pitäisi kaiketi olla hanttarin puolella? Vaan joskus noita ääniä on hankala paikallistaa. Esimerkkinä laakerin ääntelyt, jotka on joskus tosi hankalia kohdistaa oikeaan nurkkaan.
Hanttarin puolellahan tuo hihna kulkee, mutta ihan hyvä idea tarkistaa tuo.
Ohjaustehostimen hihnapyörä on joskus ottanut kiinni ahtoputkeen ja siinä melko syvät nirhaumat. Ajattelin että syy olisi ollut siinä kun lohkolämmittimen piuhat on sullottu menemään ahtoputken ja lasinpesusäiliön välistä. Nyt pitää varmasti tutkia asiaa tarkemmin. Mutta jos ääni tulisikin sieltä hanttarin puolelta, niin ihmettelen silti miksi ääni kuuluisi juuri oikealle käännettäessä, eikä vasemmalle.:think
Ompa muuten suhteellisen vittumaisen näköisesti tuo hihnahässäkkäkin tuolla verrattuna esim, edelliseen käyttikseen Avensikseen..
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Eihän siellä kuskin puolella taida olla paljon muuta kuin se tukikumi tai vetari mitkä vois kolista. Voisko pakoputki olla jostain kohdasta löysällä? Sopivassa kaarteessa kolisis runkoa vasten ja tiukemmassa kaarteessa nojais pitämättä meteliä.
Eihän siellä kuskin puolella taida olla paljon muuta kuin se tukikumi tai vetari mitkä vois kolista. Voisko pakoputki olla jostain kohdasta löysällä? Sopivassa kaarteessa kolisis runkoa vasten ja tiukemmassa kaarteessa nojais pitämättä meteliä.
Pakoputki se ei ole enkä usko vetariinkaan. Varmaan nyt eka purkaa vähä romua pois tieltä että näkee sen tukikumin sekä tarkistaa moniurahihnan kiristin.
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Mk1 Puntoa vein leimalle ja eihän se perkele mennyt läpi kun oli, öljyvuotoa, etusumuvalot ei toiminut, tuulilasi kulunut ym.
Ajovalojen korkeuden säädöstä myös mainittiin. Tuo halvatun systeemi toimii miten sattuu. Vasen valo ei liiku yleensä mihinkään ja oikea liikkuu mihin asentoon haluaa. Alaspäin kun säätää niin saattaa laskea täysin alas ja ylös kun laittaa niin joskus jää puolitiehen tai nousee liikaa. Välillä jää etsimään asentoa. Välillä myös vasenkin saattaa laskea vähän alaspäin.
Mitäs kaikkea osia tuohon järjestelmään kuuluu?
Moottorit ovat tietenkin lampuissa kiinni ja rulla kojelaudassa, mutta kuuluuko siihen jotain muutakin?
Miten tuo järjestelmä tunnistaa oikean moottorin pysähtymisasennon?
Osaako joku muutenkin vähän selittää tuon toimintaperiaatetta niin olisi helpompi etsiä vikaa?
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Eli taitaa ola kyse joko siitä, että polttimot ei ole paikallaan (ilmeisesti yhtä v-mäiset vaihtaa kuin tuossa mun Stiletissä), taikka sitten samaa vikaa kuin E39:ssä, eli noi heijastimen tukijalat (joista yhtä säätömoottori liikuttaa) irti/poikki/pois paikoiltaan. Tämä sillä edellytyksellä, että säätömoottorit pyörii.
Eli taitaa ola kyse joko siitä, että polttimot ei ole paikallaan (ilmeisesti yhtä v-mäiset vaihtaa kuin tuossa mun Stiletissä), taikka sitten samaa vikaa kuin E39:ssä, eli noi heijastimen tukijalat (joista yhtä säätömoottori liikuttaa) irti/poikki/pois paikoiltaan. Tämä sillä edellytyksellä, että säätömoottorit pyörii.
Olen yrittänyt rekisteröityä tonne foorumille mutta se ei onnistunut. Tuohon mk1 malliin on vielä helppo vaihtaa polttimot. 2min homma ja polttimot ovat paikoillaan. tuntuu enemmän sähkövialta kuin mekaaniselta, koska sillon kun valot eivät säädy niin myöskään mitään suurinaa ei moottorin suunnalta kuulu.
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Olen yrittänyt rekisteröityä tonne foorumille mutta se ei onnistunut. Tuohon mk1 malliin on vielä helppo vaihtaa polttimot. 2min homma ja polttimot ovat paikoillaan. tuntuu enemmän sähkövialta kuin mekaaniselta, koska sillon kun valot eivät säädy niin myöskään mitään suurinaa ei moottorin suunnalta kuulu.
Stilossa taitaa eniten myyty olla toi säätömoottori (mullakin toinen puoli mykkänä). Jos toi kuitenkin joskus toimii, joskus ei, ja toimiessaan epämääräisesti, niin sitten voisi kuvitella esim. tätä: , http://autopartsmarket.fi/?action=ca...lage_view&data[id_make]=25&data[id_model]=458&data[id_brand]=&data[id_model_detail]=3795&data[id_part]=10379
(eipä näytä foorumi tämänmuotoista linkkiä osata käsitellä, osan nimi kuitenkin Säädin, ajovalojen korkeussäätö MAGNETI MARELLI)
Comment