Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5401
    • S:t Karins

    No ny selkeni vähän, kiitos ohjeista!
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • macman_lahti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2017
      • 290
      • Lahti

      Näenkö jotenkin helposti ISTAsta minkä sulakkeen taakse tietyt pinnit tietyssä liittimessä menee ?

      Ajatuksena se, että liittimessä X11010 on vapaana paikkoja ja virtakin tuntuu tulevan, mutta en tiedä yhtään minkä sulakkeen takana pinnit on.
      Olen laittamassa vahvaria ja siihen on selkeä ohje eli laitetaan pinniin 2 ja se on sulakkeen 73 takana.
      Mutta siellä oli joku muukin vielä vapaana niin olisi ollut kiva tietää minkä sulakkeen takana se on jos joskus tarvitsee.

      -08 E60 LCI
      -13 F10 3.0 xDrive

      Comment

      • macman_lahti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2017
        • 290
        • Lahti

        Ja vastataan itselle ( ja muillekin jos löytyy sellaisia jotka ei tiedä ).
        Haussa kun laittaa täplän kohtaan Search in document ( joka ei ole oletuksena valittuna ) ja liittimen numeron niin saa dokumentit joissa liitin on. Sieltä on helppo kaivaa kaavioista pinnit / sulakkeet.
        On tämä ISTA vaan kyllä kotiasentajan unelma
        -08 E60 LCI
        -13 F10 3.0 xDrive

        Comment

        • Arska34
          Bimmer Rookie
          • May 2019
          • 62
          • Finland

          Morjesta. Vikadiagnostiikasta täysin tietämätön kyselee, pitäisi päästä lukemaan vikakoodeja vuoden 2006 e91 bemarista. Ilmeisesti onnistuisi Ista D ohjelmalla ja K+DCAN piuhalla? Kysymykseksi jää, mistä tuon ohjelman saa turvallisesti ostettua vai löytyykö jostain jopa ilmaiseksi?
          Ex: Subaru Impreza gt, E46 330D, Saab 9-3 2.0t, E91 320D, E90 318D
          Nykyiset:
          E38 728i
          E90 320D

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Arska34 View Post
            Morjesta. Vikadiagnostiikasta täysin tietämätön kyselee, pitäisi päästä lukemaan vikakoodeja vuoden 2006 e91 bemarista. Ilmeisesti onnistuisi Ista D ohjelmalla ja K+DCAN piuhalla? Kysymykseksi jää, mistä tuon ohjelman saa turvallisesti ostettua vai löytyykö jostain jopa ilmaiseksi?
            Ista-D, Ista+ ja Rheingold tarkoittaa kaikki samaa ohjelmaa, nimi on vaihdellut matkan varrella. Sillä onnistuu kaikkien bemareitten vikakoodienlukeminen, kun on sopiva kaapeli. K+DCAN kaapelilla onnistuu 2001-> e-sarjlaisista lukea. Kyllä sen saa ilmaiseksi ladattua kun vähän googlettaa. Haastavin homma siinä on sen asentaminen. Tai no riippuu tietenkin miten hyvin tietotekniikka on hallussa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • JiiVee92
              BTCF Member
              • Mar 2017
              • 923
              • Kouvola/Myllykoski

              Pääsekös tällä näkemään f10/11 mitään kautta, että mitä mieltä auton järjestelmä on akun kunnosta. Joku palttiarallaa 10 min virrat päällä riittää vetämään akun sen verran tyhjäksi, että ei lähde enää käyntiin. Akku menossa kyllä vaihtoon, mutta olisi kiva tietää, että mitä mieltä auton järjestelmä on akun kunnosta, kun ei kuitenkaan pyydä vaihtamaan akkua, ainoastaan pyytää lataamaan, eikä auta vaikka lataa, pyytää silti lataamaan. Jarrutusenergian talteenotto otettu pois.
              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
              NYT: E61 530xd -08 käyttis
              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

              Comment

              • Shatter
                BTCF Member
                • Mar 2013
                • 890
                • Oulu

                Originally posted by JiiVee92 View Post
                Pääsekös tällä näkemään f10/11 mitään kautta, että mitä mieltä auton järjestelmä on akun kunnosta. Joku palttiarallaa 10 min virrat päällä riittää vetämään akun sen verran tyhjäksi, että ei lähde enää käyntiin. Akku menossa kyllä vaihtoon, mutta olisi kiva tietää, että mitä mieltä auton järjestelmä on akun kunnosta, kun ei kuitenkaan pyydä vaihtamaan akkua, ainoastaan pyytää lataamaan, eikä auta vaikka lataa, pyytää silti lataamaan. Jarrutusenergian talteenotto otettu pois.
                Vehicle Management -> Service functions -> Body -> Voltage Supply -> Evaluate the battery state of charge
                Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                E91 330dA xDrive M-Sport '09
                VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                MB W108 250S '67 x2

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 923
                  • Kouvola/Myllykoski

                  Tuon löysinkin, mutta on harmaana eikä sitä siis voi valita.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6708
                    • PK-seutu

                    Energy diagnosis
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • JiiVee92
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 923
                      • Kouvola/Myllykoski

                      Pitääpä tuo kurkata kun on seuraavan kerran mahdollisuus.

                      Kiitos
                      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                      NYT: E61 530xd -08 käyttis
                      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by JiiVee92 View Post
                        Tuon löysinkin, mutta on harmaana eikä sitä siis voi valita.
                        Olihan complete identification tehty?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 923
                          • Kouvola/Myllykoski

                          Ei, se pitää siis olla tehtynä?
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by JiiVee92 View Post
                            Ei, se pitää siis olla tehtynä?
                            Kyllä, siksi se oli harmaana. Arvaa onko tuosta jokunen kerta valitettu mulle..
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • macman_lahti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2017
                              • 290
                              • Lahti

                              Päivitin ISTAn 4.20 ja muuten homma toimii ihan ok, mutta jää jumiin tähän overall vechile testiin. Mistähän voisi johtua ?
                              Vaihdoin toiseen koneeseen. INPA toimii ok, NCS Expert toimii ok.

                              -08 E60 LCI
                              -13 F10 3.0 xDrive

                              Comment

                              • Kusilaitu
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 704
                                • Seinäjoki

                                Itsellä on hyvin palvelleessa autotallikoneessa ISTA-D 4.03.13.
                                Kannattaako päivittää esimerkiksi 4.20? :think
                                Tekisi mieli asentaa myös vihdoin ISTA-P, mutta mihin uudempiin korimalleihin/vuosimalleihin pääsen pelkillä K+DCAN ja E-NET-kaapeleilla?
                                ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎