E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Toki 80 vois olla sitten kutosella vähän rajoilla kun kierroksia olis luokkaa 1400rpm. :think
    Tarkoitatko, ettei jaksa/ole oikein vetoalueella vielä?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Onkos kukaan vaihtanut tohon 123d malliin 120d mallin perää?
    Siinä olis hivenen harvempi perä. 2,79 vs. 2,56
    Sillä sais vähän pidennettyä ykköstä ja taajamassa osuis kierrokset ja vaihteet paremmin. Toki 80 vois olla sitten kutosella vähän rajoilla kun kierroksia olis luokkaa 1400rpm. :think

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Typerä kysymys mutta kysyn silti...

    Pitääkö näissä ykkösissä pitää start/stop nappia ~1s pohjassa että käynnistyy? Kyseessa 120d ja manuaali. Kytkin ainakin pitää olla pohjassa...

    Kaverilla moinen ja nopeasti painaessa pyörittää vaivalloisesti eikä käynnisty, pidempään kun painaa niin käynnistyy normaalisti.
    Normaali napin painallus kytkin pohjassa pitäisi riittää.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Typerä kysymys mutta kysyn silti...

    Pitääkö näissä ykkösissä pitää start/stop nappia ~1s pohjassa että käynnistyy? Kyseessa 120d ja manuaali. Kytkin ainakin pitää olla pohjassa...

    Kaverilla moinen ja nopeasti painaessa pyörittää vaivalloisesti eikä käynnisty, pidempään kun painaa niin käynnistyy normaalisti.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Potilaana on e82 123d vm.2009
    Ongelmana ajoittainen kaasuun vastaamattomuus.
    Välillä lakkaa vastaamasta kokonaan, välillä tasaista vauhtia ei pysty ajamaan, vaan auto menee ja ei mene.
    Ajaminen teräviin töyssyihin saa ongelman aktivoitumaan.

    Vakkarilla ajettaessa ongelmia ei ole.

    ISTA antoi vikakoodia kaasupolkimesta, tämä myös vaihdettu. Ei vaikutusta ongelmaan.

    Onko ideoita?

    Nyt on vika selätetty.
    Kaasupolkimen johtojen ecun päässä oli 1-anturin signaalijohdon liittimessä hapettumaa.

    Leave a comment:


  • Justabanana
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Potilaana on e82 123d vm.2009
    Ongelmana ajoittainen kaasuun vastaamattomuus.
    Välillä lakkaa vastaamasta kokonaan, välillä tasaista vauhtia ei pysty ajamaan, vaan auto menee ja ei mene.
    Ajaminen teräviin töyssyihin saa ongelman aktivoitumaan.

    Vakkarilla ajettaessa ongelmia ei ole.

    ISTA antoi vikakoodia kaasupolkimesta, tämä myös vaihdettu. Ei vaikutusta ongelmaan.

    Onko ideoita?
    Ootko kattonu moottorin lämpöjä salavalikosta? Mulla on pari kertaa hajonnut lämpötila-anturi, ja se rupeaa rajoittamaan tehoja jos luulee konetta liian kuumaksi. Ensi alkuun ei edes syty mitkään merkkivalot, eikä varmaan jätä koodejakaan - pahemmin hajotessa tehot kuolee kokonaan ja rupeaa sytyttelemään valoja.

    Toisaalta tolla ei ole mitään yhteyttä töyssyyn ajamiseen tai vakkariin... Jos ne on vain yhteensattumia? Ainakin helppo homma tsekata, salavalikon avaamiselle löytyy youtubesta hyvät ohjeet.

    Mulla taisi olla niin, että vaikka auto oli seissy yön tallissa ni se näytti silti lämmöiksi jotain 70 astetta. Voisi sanoa, että itsediagnostiikka tossa vehkeessä ei ole fiksuimmasta päästä.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Potilaana on e82 123d vm.2009
    Ongelmana ajoittainen kaasuun vastaamattomuus.
    Välillä lakkaa vastaamasta kokonaan, välillä tasaista vauhtia ei pysty ajamaan, vaan auto menee ja ei mene.
    Ajaminen teräviin töyssyihin saa ongelman aktivoitumaan.

    Vakkarilla ajettaessa ongelmia ei ole.

    ISTA antoi vikakoodia kaasupolkimesta, tämä myös vaihdettu. Ei vaikutusta ongelmaan.

    Onko ideoita?

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Itse kyllä ottaisin mielummin n47 motilla,edellyttäen että ketju vaihdettu..niinkuin ne taitaa suurimpaan osaan ollakkin.

    Ajatellaan että pitää autoa 2v,ajaa 50tkm=polttoaine kuluissa säästää jo ~1000€. (M47 vs n47)
    Jotenkin en vaan luota tohon n47 vaikka olisi ketju laitettu. Minun tuurilla se napsahtaa aivan varmasti poikki Muutenhan nämä taitaa olla suht vähävikasia mitä asiaa tutkinut niin kuin huupi tuossa aikasemmin kirjotteli.

    Omat ajot koostuu pääosin työajosta kaupungissa sekä noin kerran kuussa yks pisempi reissu keskisuomeen. Eli noin 15-20tkm/v. Tähän tarkotukseen ykkös sarjalainen voisi olla näppärä.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Ruvennut kiinnostamaan tämmönen alkupään diesel e87. Ilmeisesti näissä on M47 koneena pois lukien 123d? Onko näissä mitään kummempia tyyppivikoja joihin varautua tai muita huomion arvoisia asioita mitä katsoa kun tämmöstä ostaa :think
    Itse kyllä ottaisin mielummin n47 motilla,edellyttäen että ketju vaihdettu..niinkuin ne taitaa suurimpaan osaan ollakkin.

    Ajatellaan että pitää autoa 2v,ajaa 50tkm=polttoaine kuluissa säästää jo ~1000€. (M47 vs n47)

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Ruvennut kiinnostamaan tämmönen alkupään diesel e87. Ilmeisesti näissä on M47 koneena pois lukien 123d? Onko näissä mitään kummempia tyyppivikoja joihin varautua tai muita huomion arvoisia asioita mitä katsoa kun tämmöstä ostaa :think
    Faceliftin myötä tuli N47-koneet kaikkiin diesel-malleihin, eli M47:aa hamutessa pitää ottaa pre-lci.

    Omani on ollut kaikkiaan todella vähävikainen, mutta jos hakemalla hakee tyypillisiä vikoja, niin takaluukun avauskahvaa saisi rapata vähän väliä, jotta se toimisi ongelmitta. Toinen satavarma vika on sporttipenkin istuinosan sivutoppauksen verhoilun ratkeaminen, samoin (professional) soittimen näytön pikseleiden katoaminen. Keulassa näissä on yleisesti kiveniskemiä ja/tai lakkavikoja reippaasti keskivertoautoja enemmän, johtuneeko pystystä ja korkeasta keulan muodosta..?

    Omasta mielestäni nämä vaativat m-sport paketin, kuten kaikki muutkin bemarit, mutta erityisesti nämä. Toki ulkonäön puolesta, mutta ennen kaikkea sisustan ja alustan puolesta, sillä itse miellän tämän tyyppiset pienet autot sporttisiksi, tai siis oletan niiden olevan sporttisia, joten pettymys voi olla kova, kun siitä fiiliksestä ei ole tietoakaan. Saahan niitä palikoita vaihdettua tietysti jälkeenpäinkin, mutta kukin tavallaan.

    Joka tapauksessa suosittelen lämpimästi tällaisen auton hankkimista. Mainio ajettava, kohtuullinen virityspotentiaali, riittävän tilava, halpa ajaa ja ylläpitää. Nämä koskevat siis mauno47:aa, ei pidä sotkea niiloon saati nelosbensoihin.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Ruvennut kiinnostamaan tämmönen alkupään diesel e87. Ilmeisesti näissä on M47 koneena pois lukien 123d? Onko näissä mitään kummempia tyyppivikoja joihin varautua tai muita huomion arvoisia asioita mitä katsoa kun tämmöstä ostaa :think

    Leave a comment:


  • vkos
    replied
    2006 vuotinen 116i, mikä on moottorin oikea öljymäärä?
    Netistä löytyy tieto 4,25 litraa? Mutta jos tuon määrän laittaa niin se öljyanturi/näyttö näyttää vajaata.
    Vaatii siis yli 5 litraa ennenkuin näyttää että öljytaso olisi ok.

    Voisiko tuo anturi olla jotenkin rikki vai mikä tuossa nyt mättää?

    Leave a comment:


  • apukuski
    replied
    Originally posted by apukuski View Post
    Tänään alkoi kojelaudassa valoshow. Isolla näytöllä vuorottelevat keltainen muuttorivalo, punainen moottorivalo ja keltainen jarruvalo. Nuo siis vuorottelevat noin 2-3 sekunnin syklillä. Osaako joku arvella mistä on kyse? Joku kriittinen jarruvika?

    Auto on onneksi tukevasti kotipihassa. Varovasti kokeilin ja käynti on normaali ja jarrut toimii.
    Jarrutehostimesta oli kyse. Ohjelmistopäivityksellä korjaantui :think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Sigun E81 on 150km:n päässä ja pitäisi tarkistaa öljytaso. Onko tuossa öljytikku vai pitääkö luottaa ajotietokoneeseen? Itsellä oli muistikuva, että tuossa on tikku :think.

    Leave a comment:


  • Mppa
    replied
    Jäähdytinnesteiden vaihto?

    Jos ja kun haluaa urheilla ja vaihtaa jäähdytysnesteet itse 13nollaan, onko jotain jippoja tai niksejä, joita pitää huomioida? Vai päteekö normaalit periaatteet kuten muihinkin autoihin; alavesiletku irti ja vanhat pois, letku kiinni ja uudet sisään, kone käyntiin ja letkujen puristelulla ilmat veks, jos sattuu jäämään...

    Leave a comment:

Working...
X