Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...
No niin, jatkan yksinpuhelua. Eipä se vika sillä "korjaantunut". Auto kylmänä ja samantein moottorinvikavalo päällä ja käy epätasaisesti ja tärisemällä kuten aiemmin.
Onko kellään ollut tällaisia oireita aiemmin?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...
Tämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.
Pakko kysyä että tuoko tuo ISTA paljonkin tarkemmat tiedot? Itse sain Carlyn avulla kerättyä tuossa yllä NOX-puolesta jokseenkin samankaltaisia virheilmoituksia E88 N43-autosta. Antaisikohan ISTA enemmän tietoa kuin Carly? Koodit kertoneet minulle mitään ratkaisevaa ja päädyin viemään auton merkkihuoltoon pk-seudulla (jääköön nimi mainitsematta). Ne oli tosi skeptisiä siellä että "joku" oli itse osannut kerätä vikakoodit ja kyseenalaistivat kaiken. No, auto oli siellä valohoidossa päivän, koeajoivat ja yrittivät kerätä koodeja. Lopputulos: merkkihuolto ei löytänyt mitään ja auto oli heidän mielestään kunnossa. Pitäisi tietysti olla tyytyväinen, mutta N43:n kauhutarinat pistää miettimään.
Pakko kysyä että tuoko tuo ISTA paljonkin tarkemmat tiedot? Itse sain Carlyn avulla kerättyä tuossa yllä NOX-puolesta jokseenkin samankaltaisia virheilmoituksia E88 N43-autosta. Antaisikohan ISTA enemmän tietoa kuin Carly? Koodit kertoneet minulle mitään ratkaisevaa ja päädyin viemään auton merkkihuoltoon pk-seudulla (jääköön nimi mainitsematta). Ne oli tosi skeptisiä siellä että "joku" oli itse osannut kerätä vikakoodit ja kyseenalaistivat kaiken. No, auto oli siellä valohoidossa päivän, koeajoivat ja yrittivät kerätä koodeja. Lopputulos: merkkihuolto ei löytänyt mitään ja auto oli heidän mielestään kunnossa. Pitäisi tietysti olla tyytyväinen, mutta N43:n kauhutarinat pistää miettimään.
Antaahan se huomattavasti enemmän tietoa tee se itse miehelle. Pakollinen varuste harrastajalle jos meinaa oikeasti itse tehdä jotain näihin uudempiin.
Testo vielä kaveriksi niin osien turhaan vaihtaminen
ja arpominen loppuu.
Tämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.
Antaahan se huomattavasti enemmän tietoa tee se itse miehelle. Pakollinen varuste harrastajalle jos meinaa oikeasti itse tehdä jotain näihin uudempiin.
Testo vielä kaveriksi niin osien turhaan vaihtaminen
ja arpominen loppuu.
Testo?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
No niin, jatkan yksinpuhelua. Eipä se vika sillä "korjaantunut". Auto kylmänä ja samantein moottorinvikavalo päällä ja käy epätasaisesti ja tärisemällä kuten aiemmin.
Onko kellään ollut tällaisia oireita aiemmin?
Meillä ainakin vikavalon ilmaantuminen toistuvasti hävisi kun laittoi imm liittimeen wd40sta.
Testo: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=245335 , todella näppärä lisä moottorinarvojen seurantaan. Toimii samalla piuhalla kun ISTA, niin suosittelen. Ei tarvitse turhaa arpoa kun näkee mitä tapahtuu.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mahdollisesti ensimmäistä Bemmiä ostamassa ja katsellut tuollaista 116i (122hv) vm. 2008, 122tkm ajettua. Onko näissä noita peloteltuja ketjuongelmia vai koskeeko lähinnä suurempia koneita? Entäs muita ongelmia jotka pitäisi ottaa huomioon? Linkki ko. pirssiin:
Mahdollisesti ensimmäistä Bemmiä ostamassa ja katsellut tuollaista 116i (122hv) vm. 2008, 122tkm ajettua. Onko näissä noita peloteltuja ketjuongelmia vai koskeeko lähinnä suurempia koneita? Entäs muita ongelmia jotka pitäisi ottaa huomioon? Linkki ko. pirssiin: http://www.rintajouppi.fi/vaihtoauto/ooz352/
Samat jakopääongelmat kuin isommissakin. Lue N43 ongelmat topic.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Nyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.
Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?
Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?
BMW i3 60Ah REx -14 Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Nyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.
Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?
Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?
Öljyn ja suodattimen vaihto saattaa hyvällä tuurilla auttaa, mutta yleensä ei kokonaan korjaa tuommoisia ongelmia. Mekatroniikan ja vaihteistokotelon välinen tiiviste voi tietenkin olla osa ongelmaa.
Jos ei vielä täydellistä remonttia viitsi teettää, niin laatikon ikää saa todennäköisesti jatkettua uusimalla solenoidit ja asentamalla mekatroniikkaan Sonnax zip-kitin ja uuden välilevyn. Tässä yhteydessä myös adaptaatioiden nollaus ja sopeutusajo kuuluu kuvaan.
Samantyyppisellä ZF 6HP laatikolla varustettuun Audiin tein edellämainitun remontin itse ja nyt vaihtaa hyvin kaikki pykälät. Tai no, niin hyvin kuin alunperinkin, mutta edelleen säilyi 3. vaihteen luistatus turbiinilla kaupunkiajossa. Ärsyttävä ominaisuus ohjelmoinnissa.
Nyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.
Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?
Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?
Kaverilla oli samanlaista ongelmaa tuon nykimisen kanssa. Käytti laakkosella laatikon öljyjen vaihdossa ja sen jälkeen kuulema toiminut kuin uusi.
Mitähän öljyä/mistä mahtaisi saada ? Paljonko Laakkonen velottaa laatikon öljnvaihdosta, uskoltaako muuallekkin viedä laatikon öljnvaihtoon, jos itse ostaa hvät öljyt ? 6 litraa ilmeisesti kannattaa ostaa ?
BMW i3 60Ah REx -14 Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Mitähän öljyä/mistä mahtaisi saada ? Paljonko Laakkonen velottaa laatikon öljnvaihdosta, uskoltaako muuallekkin viedä laatikon öljnvaihtoon, jos itse ostaa hvät öljyt ? 6 litraa ilmeisesti kannattaa ostaa ?
taitaa olla 300-500 välillä. Kyllä sitä laatu huollosta kannattaa maksaa. Kaveri ainakin tilasi 7 litraa + suodattimen ebaysta, tuli muistaakseni saksata OEM tavaraa. hintaa en noille suodattimille ja öljyille osaa sanoa
Comment