Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17512
    • Turku

    Originally posted by Laku View Post
    Eipä ollut vika puolassa, seuraavat vikakoodit antoi monimerkkikorjaamo:

    - 30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen, katkonainen
    - 2AA1 Pakonokka-akselin tunnistin, signaali, katkonainen
    - 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen

    Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...
    No niin, jatkan yksinpuhelua. Eipä se vika sillä "korjaantunut". Auto kylmänä ja samantein moottorinvikavalo päällä ja käy epätasaisesti ja tärisemällä kuten aiemmin.

    Onko kellään ollut tällaisia oireita aiemmin?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Laku View Post
      Eipä ollut vika puolassa, seuraavat vikakoodit antoi monimerkkikorjaamo:

      - 30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen, katkonainen
      - 2AA1 Pakonokka-akselin tunnistin, signaali, katkonainen
      - 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen

      Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...
      Tämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • fransesco
        BTCF Member
        • Jul 2014
        • 232
        • Vantaa

        Originally posted by HTK12 View Post
        Tämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.
        Pakko kysyä että tuoko tuo ISTA paljonkin tarkemmat tiedot? Itse sain Carlyn avulla kerättyä tuossa yllä NOX-puolesta jokseenkin samankaltaisia virheilmoituksia E88 N43-autosta. Antaisikohan ISTA enemmän tietoa kuin Carly? Koodit kertoneet minulle mitään ratkaisevaa ja päädyin viemään auton merkkihuoltoon pk-seudulla (jääköön nimi mainitsematta). Ne oli tosi skeptisiä siellä että "joku" oli itse osannut kerätä vikakoodit ja kyseenalaistivat kaiken. No, auto oli siellä valohoidossa päivän, koeajoivat ja yrittivät kerätä koodeja. Lopputulos: merkkihuolto ei löytänyt mitään ja auto oli heidän mielestään kunnossa. Pitäisi tietysti olla tyytyväinen, mutta N43:n kauhutarinat pistää miettimään.
        E88 & F56 electric

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by fransesco View Post
          Pakko kysyä että tuoko tuo ISTA paljonkin tarkemmat tiedot? Itse sain Carlyn avulla kerättyä tuossa yllä NOX-puolesta jokseenkin samankaltaisia virheilmoituksia E88 N43-autosta. Antaisikohan ISTA enemmän tietoa kuin Carly? Koodit kertoneet minulle mitään ratkaisevaa ja päädyin viemään auton merkkihuoltoon pk-seudulla (jääköön nimi mainitsematta). Ne oli tosi skeptisiä siellä että "joku" oli itse osannut kerätä vikakoodit ja kyseenalaistivat kaiken. No, auto oli siellä valohoidossa päivän, koeajoivat ja yrittivät kerätä koodeja. Lopputulos: merkkihuolto ei löytänyt mitään ja auto oli heidän mielestään kunnossa. Pitäisi tietysti olla tyytyväinen, mutta N43:n kauhutarinat pistää miettimään.
          Antaahan se huomattavasti enemmän tietoa tee se itse miehelle. Pakollinen varuste harrastajalle jos meinaa oikeasti itse tehdä jotain näihin uudempiin.
          Testo vielä kaveriksi niin osien turhaan vaihtaminen
          ja arpominen loppuu.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17512
            • Turku

            Originally posted by HTK12 View Post
            Tämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.


            Originally posted by jannmann View Post
            Antaahan se huomattavasti enemmän tietoa tee se itse miehelle. Pakollinen varuste harrastajalle jos meinaa oikeasti itse tehdä jotain näihin uudempiin.
            Testo vielä kaveriksi niin osien turhaan vaihtaminen
            ja arpominen loppuu.
            Testo?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5156
              • Kuopio

              Originally posted by Laku View Post
              No niin, jatkan yksinpuhelua. Eipä se vika sillä "korjaantunut". Auto kylmänä ja samantein moottorinvikavalo päällä ja käy epätasaisesti ja tärisemällä kuten aiemmin.

              Onko kellään ollut tällaisia oireita aiemmin?
              Meillä ainakin vikavalon ilmaantuminen toistuvasti hävisi kun laittoi imm liittimeen wd40sta.
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Laku View Post



                Testo?
                Testo: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=245335 , todella näppärä lisä moottorinarvojen seurantaan. Toimii samalla piuhalla kun ISTA, niin suosittelen. Ei tarvitse turhaa arpoa kun näkee mitä tapahtuu.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Henri243
                  Newbiemmer
                  • Jan 2019
                  • 1
                  • Suomi

                  Tervehdys kaikille!


                  Mahdollisesti ensimmäistä Bemmiä ostamassa ja katsellut tuollaista 116i (122hv) vm. 2008, 122tkm ajettua. Onko näissä noita peloteltuja ketjuongelmia vai koskeeko lähinnä suurempia koneita? Entäs muita ongelmia jotka pitäisi ottaa huomioon? Linkki ko. pirssiin:

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17512
                    • Turku

                    Originally posted by Henri243 View Post
                    Tervehdys kaikille!


                    Mahdollisesti ensimmäistä Bemmiä ostamassa ja katsellut tuollaista 116i (122hv) vm. 2008, 122tkm ajettua. Onko näissä noita peloteltuja ketjuongelmia vai koskeeko lähinnä suurempia koneita? Entäs muita ongelmia jotka pitäisi ottaa huomioon? Linkki ko. pirssiin:
                    http://www.rintajouppi.fi/vaihtoauto/ooz352/
                    Samat jakopääongelmat kuin isommissakin. Lue N43 ongelmat topic.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Sisäänajettu
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2018
                      • 507
                      • Helsinki

                      Nyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.

                      Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?

                      Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?

                      BMW i3 60Ah REx -14
                      Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                      Comment

                      • Wesku79
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2019
                        • 99
                        • Raahe

                        Originally posted by Sisäänajettu View Post
                        Nyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.

                        Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?

                        Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?

                        Öljyn ja suodattimen vaihto saattaa hyvällä tuurilla auttaa, mutta yleensä ei kokonaan korjaa tuommoisia ongelmia. Mekatroniikan ja vaihteistokotelon välinen tiiviste voi tietenkin olla osa ongelmaa.

                        Jos ei vielä täydellistä remonttia viitsi teettää, niin laatikon ikää saa todennäköisesti jatkettua uusimalla solenoidit ja asentamalla mekatroniikkaan Sonnax zip-kitin ja uuden välilevyn. Tässä yhteydessä myös adaptaatioiden nollaus ja sopeutusajo kuuluu kuvaan.

                        Samantyyppisellä ZF 6HP laatikolla varustettuun Audiin tein edellämainitun remontin itse ja nyt vaihtaa hyvin kaikki pykälät. Tai no, niin hyvin kuin alunperinkin, mutta edelleen säilyi 3. vaihteen luistatus turbiinilla kaupunkiajossa. Ärsyttävä ominaisuus ohjelmoinnissa.
                        Last edited by Wesku79; 21-02-2019, 23:37.
                        E87 116i N45B16 2007

                        Comment

                        • dynss
                          BTCF Member
                          • Jul 2016
                          • 178
                          • Tuusula

                          Originally posted by Sisäänajettu View Post
                          Nyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.

                          Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?

                          Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?

                          Kaverilla oli samanlaista ongelmaa tuon nykimisen kanssa. Käytti laakkosella laatikon öljyjen vaihdossa ja sen jälkeen kuulema toiminut kuin uusi.
                          BMW huollot ja korjaukset
                          https://www.micars.fi/
                          Puh. 040 166 7576 / Whatsapp

                          E46///​​M3 supercharged
                          MB W447 111cdi

                          Comment

                          • Sisäänajettu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2018
                            • 507
                            • Helsinki

                            Mitähän öljyä/mistä mahtaisi saada ? Paljonko Laakkonen velottaa laatikon öljnvaihdosta, uskoltaako muuallekkin viedä laatikon öljnvaihtoon, jos itse ostaa hvät öljyt ? 6 litraa ilmeisesti kannattaa ostaa ?

                            BMW i3 60Ah REx -14
                            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                            Comment

                            • dynss
                              BTCF Member
                              • Jul 2016
                              • 178
                              • Tuusula

                              Originally posted by Sisäänajettu View Post
                              Mitähän öljyä/mistä mahtaisi saada ? Paljonko Laakkonen velottaa laatikon öljnvaihdosta, uskoltaako muuallekkin viedä laatikon öljnvaihtoon, jos itse ostaa hvät öljyt ? 6 litraa ilmeisesti kannattaa ostaa ?

                              taitaa olla 300-500 välillä. Kyllä sitä laatu huollosta kannattaa maksaa. Kaveri ainakin tilasi 7 litraa + suodattimen ebaysta, tuli muistaakseni saksata OEM tavaraa. hintaa en noille suodattimille ja öljyille osaa sanoa
                              BMW huollot ja korjaukset
                              https://www.micars.fi/
                              Puh. 040 166 7576 / Whatsapp

                              E46///​​M3 supercharged
                              MB W447 111cdi

                              Comment

                              • Sisäänajettu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2018
                                • 507
                                • Helsinki

                                Selailin tuossa hieman eBayta, ja silmään osui tämän tapaisia "kittejä": https://www.ebay.com/itm/ZF-GETRIEBE...1&isGTR=1#shId

                                Tuollaiset varmaan ihan päteviä, jos laittaa vielä nuo tiivisteet lisäksi tilaukseen?

                                BMW i3 60Ah REx -14
                                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎