memebuy23buy

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SkyMan
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ja mikä huolto ja missä? Mikä tuo oli, good will?
    Auto on siis tuontiauto, tuotu muistaakseni 2010 ja siitä lähtien ollut isäni omistuksessa. Autoa on huollettu huoltoilmaisimen mukaan ns. aukottomasti. Ylimääräisiä korjauksia ei ole ollut ennen muutaman viikon takaista Airbag keskusyksikön vaihtoa, jonka yhteydessä Seinäjoen Autokaari kertoi tuosta jakopäästä. Siellä kerrottiin kulujen menevän öljyjä ja jäähdytinnesteitä lukuunottamatta tehtaan piikkiin. Mitään takuuta kun autossa ei tietenkään ollut, niin olisko tuo nyt sitten sitä goodwilliä parhaimmillaan?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by SkyMan View Post
    Joo, jos vaan saan ne selvitettyä. Meille ei tullut kuin merkintä huoltokirjaan ja leima päälle.
    Ja mikä huolto ja missä? Mikä tuo oli, good will?

    Leave a comment:


  • SkyMan
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Jaksaisitteko kattoa osalistauksen ja kirjata tähän vaikka vaihdetut osanumerot. Helpottais varmasti sellaisia kenellä ei ole takuuta / Goodwilliä.
    Joo, jos vaan saan ne selvitettyä. Meille ei tullut kuin merkintä huoltokirjaan ja leima päälle.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Jaksaisitteko kattoa osalistauksen ja kirjata tähän vaikka vaihdetut osanumerot. Helpottais varmasti sellaisia kenellä ei ole takuuta / Goodwilliä.

    Leave a comment:


  • SkyMan
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Kyselin tästä, kun on omakin lehmä ojassa. Vastaus:

    "Noissa on uusi kampanja.Tuli ihan alle kuukausi sitten. Tarpeen mukaan siis joko ketjun kiristin tai jopa ihan ketju/ketjut. Mutta kaikissa N47:ssa sitä ei ole. Se ei ole minulle vielä selvinnyt, millä perustein alustanumerot on valittu…

    Mikäli ääni kuuluu selkeästi, auto on huollettu aina kuten pitää niin siihen voidaan tehdä ennakkokysely. Silloinkin tehdas maksaa osan, yleensä asiakkaalle jää kustannuksia noin 700-800€."
    Omakohtaista kokemusta viime viikolta. '08 520dA kävi huollossa, ja samalla sanoivat, että jakoketju on venynyt ja tarttis vaihtaa. Ite en ollut mitään ääniä siitä kuullut, vaikka ominaisuus tiedossa ja seurannassa olikin. Autolla ajettu siis n. 120tkm. Itelle jäi maksettavaa öljyt ja jäähdytinnesteet, muut meni tehtaan piikkiin. Ko. Yksilössä selvittiin pelkällä ketjun vaihdolla ja n. 4h työllä. Arvio oli neljästä tunnista kahteen päivään, riippuen vaihtotarpeessa olevien osien määrästä. Mutta hyvä näin ja hienoa, että tehdas kantaa vastuunsa!

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Kyselin tästä, kun on omakin lehmä ojassa. Vastaus:

    "Noissa on uusi kampanja.Tuli ihan alle kuukausi sitten. Tarpeen mukaan siis joko ketjun kiristin tai jopa ihan ketju/ketjut. Mutta kaikissa N47:ssa sitä ei ole. Se ei ole minulle vielä selvinnyt, millä perustein alustanumerot on valittu…

    Mikäli ääni kuuluu selkeästi, auto on huollettu aina kuten pitää niin siihen voidaan tehdä ennakkokysely. Silloinkin tehdas maksaa osan, yleensä asiakkaalle jää kustannuksia noin 700-800€."

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Siitä kampurasta tarkistetaan numerot, että kuuluuko ongelmalliseen sarjaan ja mikäli kuuluu niin silloin vaihdetaan. Katso vaikka aloituspostauksesta, siinä vanha? PUMA. Ton ikäsessä koneessa pitäis kait vaihtaa kampurakin.

    Löytääkö kukaan viimeisintä PUMA:a tähän vaivaan, jotta tulee uusin tieto.

    Ja 1000€ kampurasta on aika optimistinen. Omaan muistaakseni olis osat ollu 3200€ plus tuo työnosuus.

    Parille ketjunvaihdollekin tulee hintaa varmasti kivasti kun ketju on koneen takana, askin ja moottorin välissä.

    Onko joku bemarilla sattumoisin duunissa ja voisi varmistaa miten menee ohjeistuksissa nykyisin?
    Last edited by Scyber; 06-02-2015, 18:44.

    Leave a comment:


  • m3iss3li
    replied
    Kellään täällä foorumilla diagnostiikkavehkeitä? Maksan korvauksen. Ellei löydy vien marmorille sädehoitoon.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Ei tietenkään. Mksipä vaihdella osia turhaan ?
    Luulisi että hammasratas olisi niin kestävää että kestäisi parikin ketjunvaihtoa.
    Tietty venynyt ketju syö hampaita väärällä tavalla.

    Venyykö ketju ensin vai katkeaa heikkorakenteisuuttaan ?

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Rado View Post
    Tuo A-sarjalainen moottorihan on just tuo kaikkein murheellisin.
    Älyvapaaksi on mennyt että hampaita ei enään voi vaihdella vaan koko kampura tulee vaihtaa.
    Hammaspyöränhinta n. 100€ ja koko kampuran reilu 1000€ (arviot).
    Tämä on korjaamoille helppoa ja asiakas maksaa.
    Ensinnäkään kampuran vaihto ei ole kauhean helppo ja toiseksi sitä ei tarvi vaihtaa,ellei siinä ole vikaa.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Tuo A-sarjalainen moottorihan on just tuo kaikkein murheellisin.
    Älyvapaaksi on mennyt että hampaita ei enään voi vaihdella vaan koko kampura tulee vaihtaa.
    Hammaspyöränhinta n. 100€ ja koko kampuran reilu 1000€ (arviot).
    Tämä on korjaamoille helppoa ja asiakas maksaa.

    Leave a comment:


  • Humerrus
    replied
    Nimenomaan kaiken näköiset epäilykset alkoivat nousemaan, mutta lopulta kyllä kuitit ja todistukset tehdystä remontista löytyivät. Keskustelua kuitenkin asiasta käytiin, sillä kampiakseli oli sieltä jäänyt vaihtamatta. Bemari on vuosimallia 2008alkupäästä ja koneena N47D20A ja mitä ymmärtänyt se oisi akseli kannattanut sinne vaihtaa? Jos ei liian jyrkkien hammas kulmien, mutta ainaki kuluneisuuden kannalta/varalta :think
    Näin oli kuulemma kuitenkin toimittu, muidenkin samoisten tapauksien kohdalla, jos ei hampaat rattailla näytä kuluneilta tai muovaantuneilta ei sinne lähdetä kampuraa vaihtamaan.
    Muuten oli toiminta ja palvelua asiallista ja pääsi ilmaiseen tarkastukseen, eikä kyseinen ääni sinne johtanut, kun koneen alta käytiin ääntä etsimässä. Mutta äänien seurailu/kuuntelu jatkuu yöunia kuitenkaan menettämättä

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Vihjaatko että kyseisellä yrityksellä ei ole kuittia näyttää vaihdetuista ja tilatuista osista kyseiseen autoon??

    Huhhuh. Itse suhtautuisin erittäin epäillen moiseen.

    Miltei tutkisin että onko missään pulteissa merkkejä siitä että niitä on ropattu jälkikäteen yms. Ettei oo pelkästä valohoitokorjauksesta kyse. Miltei vaikka kuinka tarkka on, pultteihin jää jäljet vrt. tehtaan jäljiltä ku niitä ropaa auki.

    Kandee kollaa myös huoltokirja onko sinne merkattu mitään ko. "toimenpiteen" ajoilta. Ainakin öljyt pitäis olla vaihdettuna jne.

    Leave a comment:


  • Humerrus
    replied
    Ja nääin aika on varattu nimenomaa varmuuden vuoksi tarkastettavaksi, juurikin kyseiselle korjaamolle missä aikoinaan remontti tehtykkin. Takuisiin homman pitäisi mennä jos niin käy että remonttiin menee
    Jännä kun ei mitään dokumenttia hommasta tai vaihetuista osista löydy näytettäväksi, vaan puheen pohjalta kaikki menee :think

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Humerrus View Post
    ... kuultavissa ketjumainen aaltoileva sirkutus kierroksilla n.1500- 2500...
    Pyydä liikkeestä josta ostit tiedot että mitä siihen on vaihdettu / missä ja kannattaa vaikka käydä näyttämässä samassa paikassa. Ja vaikka pyytää dokkarit rempasta. Yleensä töille joku takuu tms.

    Se että sirkutus alkaa 1500rpm kohdalla on mielestäni merkki siitä että ketju siellä ääntää. Mikäli kuumalla koneella kuuluu kunnon lätkytys on se vielä vahvempi merkki että jokin on pielessä.

    Ikinä ei voi olla liian varovainen, ja jos se ketju on menossa niin halvempi se on vaihtaa kuin uusi kone.

    Tossa viel pari videota
    Tässä aika äänekäs tyhjäkäynnillä jo

    Tässä selkeempi
    Ensin viallinen ja sit korjattu
    Last edited by Scyber; 24-01-2015, 21:14.

    Leave a comment:

Working...
X