Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Originally posted by salmol View PostNo ei, ei autoasi tutkiva autoliike ole vastuussa jos autosi leviää vaikka he ovat jakopään kuunnelleet. Siis silloin kun kyseessä ei ole sinulle autoa myynyt autoliike. Jos ketjussa olisikin joku ongelma, niin se ei heidän korviin kuulunut, ei siitä voi heitä mihinkään korvausvastuuseen laittaa.
No, turha sitä on noin miettiä vaan tarkistukseen ja sitten mennään sen tuomion mukaan mitä sieltä tulee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostTosin jos Autokeskus kuittaisi, että homma kunnossa niin sittenhän he enemmän ovat "liemessä" kuin myynyt autokauppa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by salmol View PostJos ostit auton Autokeskukselta 3 viikkoa sitten, niin voit kyllä varmaan ihan maksutta pyytää heitä kuuntelemaan jakopään. He ovat "merkkiliike" ja tietävät kyllä miltä se kuulostaa. Tee kuitenkin pyyntö kirjallisesti, eli sähköposti huoltopäällikölle että jää sitten mustaa valkoiselle että jakopää on tsekattu, ihan siltä varalta että siinä olisikin sitten jotain.
Jep, täytyy soitella ja varata aika sekä pyytää ehkä kuittaus. Tosin jos Autokeskus kuittaisi, että homma kunnossa niin sittenhän he enemmän ovat "liemessä" kuin myynyt autokauppa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View Postmulla 3vko ollut liikkeestä (ei marmori) ostettu 520d 2010 eli moottori N47D20. Autolla ajettu 199tkm ja huoltokirja longlife-öljynvaihdoilla löytyy. Vienkö auton Tampereella Autokeskukselle "kuuntelutettavaksi"? Mitä sellainen tarkistus maksaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arben View PostJuu kannattaa se oman mielenrauhan vuoksi käydä mittauttamassa..
Uskoisin kyllä että autoosi remppa on jossain kohdin kyllä tehty.
Onko näitä nokkaremppoja tehty jotenkin takaisinkutsuna takuun aikana kun autoa on marmorilla tai muulla isommalla korjaamolla huolto-ohjelman mukaan huollossa käytetty. Vai perustuuko veikkauksesi siihen, että 200tkm kone ei äännä kovasti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostOkei, kuulostaa kohtuulliselta kustannukselta jos hommaan kuuluu jonkinlainen kuuntelu+ mittaus.
Ei minusta kuulu kylmänä mitään pahaa ääntä ja 2500prm kierroksia ei kona automaatilla käytä. Pitääpäs kokeilla manuaalipuolella joskus huudattaa vähän.
Jos jakopään saisi jopa 2000 eurolla ja siitä puolet omaan piikkiin niin ei oikeastaan jää harmittamaankaan paljon. Parempi tietysti olis jos tuomio on: "kovaa ajoa vaan!"
Uskoisin kyllä että autoosi remppa on jossain kohdin kyllä tehty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arben View PostMerkkiliikkeessä ketjun venymän tarkastus noin 100€,jos jakopää tehty merkkiliikkeessä niin se näkyy tietokannassa.
-kuuntele tulee kylmäkäynnistyksessä ylimääräisiä ääniä
-kierrokset ~2500rpm ”kahiseeko” jakopää
Bmw tuskin maksaa/osallistuu korjaukseen millään muotoa,myyjäliike osallistunee korjauksiin max 50%..tapauskohtaista jonkin verran. Jakopää remontti paikasta/yms riippuen 2000-3000€
Ei minusta kuulu kylmänä mitään pahaa ääntä ja 2500prm kierroksia ei kone automaatilla käytä. Pitääpäs kokeilla manuaalipuolella joskus huudattaa vähän.
Jos jakopään saisi jopa 2000 eurolla ja siitä puolet omaan piikkiin niin ei oikeastaan jää harmittamaankaan paljon. Parempi tietysti olis jos tuomio on: "kovaa ajoa vaan!"Last edited by alspe; 25-02-2018, 13:17.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostEn vielä lukenut koko ketjua joten kysynpä,
mulla 3vko ollut liikkeestä (ei marmori) ostettu 520d 2010 eli moottori N47D20. Autolla ajettu 199tkm ja huoltokirja longlife-öljynvaihdoilla löytyy. Koneen äänestä en itse osaa sanoa onko varmasti terve. Välillä luulen kuulevani kahisevan äänen josta aluksi tuli mieleen pyöränlaakeri, minusta ääni enemmänkin tulee tietyssä nopeudessa 40-50km/h eikä niinkään kierrosten mukaan. Voipi se tietty olla jakopääkin, veikkailuksi tosin menee näin maallikolta.
Vienkö auton Tampereella Autokeskukselle "kuuntelutettavaksi"? Mitä sellainen tarkistus maksaa? Löytyykö maahantuojan liikkeestä tieto jos jakopää on huollettu?
Jos tuomio olisi, että vikaa on niin miten käytännössä on hommat liikkeiden kanssa hoituneet?
-kuuntele tulee kylmäkäynnistyksessä ylimääräisiä ääniä
-kierrokset ~2500rpm ”kahiseeko” jakopää
Bmw tuskin maksaa/osallistuu korjaukseen millään muotoa,myyjäliike osallistunee korjauksiin max 50%..tapauskohtaista jonkin verran. Jakopää remontti paikasta/yms riippuen 2000-3000€Last edited by arben; 24-02-2018, 11:14.
Leave a comment:
-
-
En vielä lukenut koko ketjua joten kysynpä,
mulla 3vko ollut liikkeestä (ei marmori) ostettu 520d 2010 eli moottori N47D20. Autolla ajettu 199tkm ja huoltokirja longlife-öljynvaihdoilla löytyy. Koneen äänestä en itse osaa sanoa onko varmasti terve. Välillä luulen kuulevani kahisevan äänen josta aluksi tuli mieleen pyöränlaakeri, minusta ääni enemmänkin tulee tietyssä nopeudessa 40-50km/h eikä niinkään kierrosten mukaan. Voipi se tietty olla jakopääkin, veikkailuksi tosin menee näin maallikolta.
Vienkö auton Tampereella Autokeskukselle "kuuntelutettavaksi"? Mitä sellainen tarkistus maksaa? Löytyykö maahantuojan liikkeestä tieto jos jakopää on huollettu?
Jos tuomio olisi, että vikaa on niin miten käytännössä on hommat liikkeiden kanssa hoituneet?
Leave a comment:
-
-
No eipä siinä silloin ole ollut paljon valinnan varaa. Noihin venymien mittauksiinkin suhtaudun melkoisella varauksella; pari olen noita tehnyt ja kummassakaan tapauksessa en löytänyt yhdestäkään ketjusta oikeastaan minkäänlaista väljää, mutta meteli oli molemmissa tapauksissa melkoinen. Ekassa kahina oli sitä luokkaa ettei sillä oikein hirvinnyt edes ajaa enää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stroop View PostHarmittaa vähän lukea että olet maksanut (?) 1300€ jakopäärempasta jossa vaihdettu vain yläketju ja sen jälkeen kahinaa vasta löytyikin? Ääni tulee todennäköisesti korkeapainepumpun rattaalta joka olisi pitänyt vaihtaa kuten kaikki muutkin osat jakopäähän jotta siinä olisi ollut jotain mieltä. Tuohon hintaan kun olisi laittanut 200-300€ lisää niin joku olisi tehnyt tuon täydellisenä, tosin ilman mitään "virallisia" merkintöjä huoltokirjaan. On tietysti totta että isommilla markkinoilla merkkiliikkeen todistus jakopään rempasta auttaa kovasti, mutta tuollaiselle yläketjun vaihdolle ei voi laskea oikein mitään lisäarvoa keston suhteen. Ehkäpä jopa päinvastoin, eritahtiin kuluneet vanha kp-pumpun ratas ja uusi ketju syövät toisensa vielä nopeammin. Kirjoituksesta päätellen sinulla ei kyseistä autoa enää ole joten varmaankin jo se ja sama.
Merkkari ei enempää ”suostunut” tekemään koska heidän mukaansa se oli ehjä vaikka kahisi kohtalaisen reippaasti.Last edited by arben; 24-01-2018, 10:31.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by arben View PostPitää kyllä,itselle näin tehtiin merkkarilla.
Venymää ei ollut enää kuulemma mutta tämän jälkeen jakopää vasta kahisikin.
Hintaa muistaakseni ~1300€
Mutta ikinä ei oikein ole tullut vastaan että kumpia useammin venyy,ylä vai alaketju..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Palosella View PostMites kun naapuri kertoi tossa, että kampiakselin ratas on noissa yhtä puuta kampuran kanssa, eli kampurakin täytyisi vaihtaa samalla?
Leave a comment:
-
-
Mites kun naapuri kertoi tossa, että kampiakselin ratas on noissa yhtä puuta kampuran kanssa, eli kampurakin täytyisi vaihtaa samalla?
Samalla naapurilla muuten oli kestotesti menossa e91 320d kanssa. N47D20C kone siinä niin 390tkm kohdilla katkesi jompi kumpi ketjuSitä ennen konetta ei avattu.
Leave a comment:
-
Leave a comment: