Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stroop
    replied
    Mites tämä meni?

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    No ei, ei autoasi tutkiva autoliike ole vastuussa jos autosi leviää vaikka he ovat jakopään kuunnelleet. Siis silloin kun kyseessä ei ole sinulle autoa myynyt autoliike. Jos ketjussa olisikin joku ongelma, niin se ei heidän korviin kuulunut, ei siitä voi heitä mihinkään korvausvastuuseen laittaa.
    Juu ei, tarkoitin siis sitä että mitähän se myyjäliike siten sanoisi jos merkkiliike niin sanoisi, että kunnossa on silti kone hajoaa hetken päästä.

    No, turha sitä on noin miettiä vaan tarkistukseen ja sitten mennään sen tuomion mukaan mitä sieltä tulee.

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Tosin jos Autokeskus kuittaisi, että homma kunnossa niin sittenhän he enemmän ovat "liemessä" kuin myynyt autokauppa.
    No ei, ei autoasi tutkiva autoliike ole vastuussa jos autosi leviää vaikka he ovat jakopään kuunnelleet. Siis silloin kun kyseessä ei ole sinulle autoa myynyt autoliike. Jos ketjussa olisikin joku ongelma, niin se ei heidän korviin kuulunut, ei siitä voi heitä mihinkään korvausvastuuseen laittaa.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by salmol View Post
    Jos ostit auton Autokeskukselta 3 viikkoa sitten, niin voit kyllä varmaan ihan maksutta pyytää heitä kuuntelemaan jakopään. He ovat "merkkiliike" ja tietävät kyllä miltä se kuulostaa. Tee kuitenkin pyyntö kirjallisesti, eli sähköposti huoltopäällikölle että jää sitten mustaa valkoiselle että jakopää on tsekattu, ihan siltä varalta että siinä olisikin sitten jotain.
    Ei, en ostanut merkkiliikeestä. Anteeksi virheellinen termi jos sellaista käytin. Ostin joka tapauksessa suurehkosta autoliikkeestä, en jobbariliikkeeltä/yksityiseltä.

    Jep, täytyy soitella ja varata aika sekä pyytää ehkä kuittaus. Tosin jos Autokeskus kuittaisi, että homma kunnossa niin sittenhän he enemmän ovat "liemessä" kuin myynyt autokauppa.

    Leave a comment:


  • salmol
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    mulla 3vko ollut liikkeestä (ei marmori) ostettu 520d 2010 eli moottori N47D20. Autolla ajettu 199tkm ja huoltokirja longlife-öljynvaihdoilla löytyy. Vienkö auton Tampereella Autokeskukselle "kuuntelutettavaksi"? Mitä sellainen tarkistus maksaa?
    Jos ostit auton Autokeskukselta 3 viikkoa sitten, niin voit kyllä varmaan ihan maksutta pyytää heitä kuuntelemaan jakopään. He ovat "merkkiliike" ja tietävät kyllä miltä se kuulostaa. Tee kuitenkin pyyntö kirjallisesti, eli sähköposti huoltopäällikölle että jää sitten mustaa valkoiselle että jakopää on tsekattu, ihan siltä varalta että siinä olisikin sitten jotain.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Juu kannattaa se oman mielenrauhan vuoksi käydä mittauttamassa..
    Uskoisin kyllä että autoosi remppa on jossain kohdin kyllä tehty.

    Onko näitä nokkaremppoja tehty jotenkin takaisinkutsuna takuun aikana kun autoa on marmorilla tai muulla isommalla korjaamolla huolto-ohjelman mukaan huollossa käytetty. Vai perustuuko veikkauksesi siihen, että 200tkm kone ei äännä kovasti?

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Okei, kuulostaa kohtuulliselta kustannukselta jos hommaan kuuluu jonkinlainen kuuntelu+ mittaus.

    Ei minusta kuulu kylmänä mitään pahaa ääntä ja 2500prm kierroksia ei kona automaatilla käytä. Pitääpäs kokeilla manuaalipuolella joskus huudattaa vähän.
    Jos jakopään saisi jopa 2000 eurolla ja siitä puolet omaan piikkiin niin ei oikeastaan jää harmittamaankaan paljon. Parempi tietysti olis jos tuomio on: "kovaa ajoa vaan!"
    Juu kannattaa se oman mielenrauhan vuoksi käydä mittauttamassa..
    Uskoisin kyllä että autoosi remppa on jossain kohdin kyllä tehty.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Merkkiliikkeessä ketjun venymän tarkastus noin 100€,jos jakopää tehty merkkiliikkeessä niin se näkyy tietokannassa.
    -kuuntele tulee kylmäkäynnistyksessä ylimääräisiä ääniä
    -kierrokset ~2500rpm ”kahiseeko” jakopää

    Bmw tuskin maksaa/osallistuu korjaukseen millään muotoa,myyjäliike osallistunee korjauksiin max 50%..tapauskohtaista jonkin verran. Jakopää remontti paikasta/yms riippuen 2000-3000€
    Okei, kuulostaa kohtuulliselta kustannukselta jos hommaan kuuluu jonkinlainen kuuntelu+ mittaus.

    Ei minusta kuulu kylmänä mitään pahaa ääntä ja 2500prm kierroksia ei kone automaatilla käytä. Pitääpäs kokeilla manuaalipuolella joskus huudattaa vähän.
    Jos jakopään saisi jopa 2000 eurolla ja siitä puolet omaan piikkiin niin ei oikeastaan jää harmittamaankaan paljon. Parempi tietysti olis jos tuomio on: "kovaa ajoa vaan!"
    Last edited by alspe; 25-02-2018, 13:17.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    En vielä lukenut koko ketjua joten kysynpä,

    mulla 3vko ollut liikkeestä (ei marmori) ostettu 520d 2010 eli moottori N47D20. Autolla ajettu 199tkm ja huoltokirja longlife-öljynvaihdoilla löytyy. Koneen äänestä en itse osaa sanoa onko varmasti terve. Välillä luulen kuulevani kahisevan äänen josta aluksi tuli mieleen pyöränlaakeri, minusta ääni enemmänkin tulee tietyssä nopeudessa 40-50km/h eikä niinkään kierrosten mukaan. Voipi se tietty olla jakopääkin, veikkailuksi tosin menee näin maallikolta.

    Vienkö auton Tampereella Autokeskukselle "kuuntelutettavaksi"? Mitä sellainen tarkistus maksaa? Löytyykö maahantuojan liikkeestä tieto jos jakopää on huollettu?
    Jos tuomio olisi, että vikaa on niin miten käytännössä on hommat liikkeiden kanssa hoituneet?
    Merkkiliikkeessä ketjun venymän tarkastus noin 100€,jos jakopää tehty merkkiliikkeessä niin se näkyy tietokannassa.
    -kuuntele tulee kylmäkäynnistyksessä ylimääräisiä ääniä
    -kierrokset ~2500rpm ”kahiseeko” jakopää

    Bmw tuskin maksaa/osallistuu korjaukseen millään muotoa,myyjäliike osallistunee korjauksiin max 50%..tapauskohtaista jonkin verran. Jakopää remontti paikasta/yms riippuen 2000-3000€
    Last edited by arben; 24-02-2018, 11:14.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    En vielä lukenut koko ketjua joten kysynpä,

    mulla 3vko ollut liikkeestä (ei marmori) ostettu 520d 2010 eli moottori N47D20. Autolla ajettu 199tkm ja huoltokirja longlife-öljynvaihdoilla löytyy. Koneen äänestä en itse osaa sanoa onko varmasti terve. Välillä luulen kuulevani kahisevan äänen josta aluksi tuli mieleen pyöränlaakeri, minusta ääni enemmänkin tulee tietyssä nopeudessa 40-50km/h eikä niinkään kierrosten mukaan. Voipi se tietty olla jakopääkin, veikkailuksi tosin menee näin maallikolta.

    Vienkö auton Tampereella Autokeskukselle "kuuntelutettavaksi"? Mitä sellainen tarkistus maksaa? Löytyykö maahantuojan liikkeestä tieto jos jakopää on huollettu?
    Jos tuomio olisi, että vikaa on niin miten käytännössä on hommat liikkeiden kanssa hoituneet?

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    No eipä siinä silloin ole ollut paljon valinnan varaa. Noihin venymien mittauksiinkin suhtaudun melkoisella varauksella; pari olen noita tehnyt ja kummassakaan tapauksessa en löytänyt yhdestäkään ketjusta oikeastaan minkäänlaista väljää, mutta meteli oli molemmissa tapauksissa melkoinen. Ekassa kahina oli sitä luokkaa ettei sillä oikein hirvinnyt edes ajaa enää.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by Stroop View Post
    Harmittaa vähän lukea että olet maksanut (?) 1300€ jakopäärempasta jossa vaihdettu vain yläketju ja sen jälkeen kahinaa vasta löytyikin? Ääni tulee todennäköisesti korkeapainepumpun rattaalta joka olisi pitänyt vaihtaa kuten kaikki muutkin osat jakopäähän jotta siinä olisi ollut jotain mieltä. Tuohon hintaan kun olisi laittanut 200-300€ lisää niin joku olisi tehnyt tuon täydellisenä, tosin ilman mitään "virallisia" merkintöjä huoltokirjaan. On tietysti totta että isommilla markkinoilla merkkiliikkeen todistus jakopään rempasta auttaa kovasti, mutta tuollaiselle yläketjun vaihdolle ei voi laskea oikein mitään lisäarvoa keston suhteen. Ehkäpä jopa päinvastoin, eritahtiin kuluneet vanha kp-pumpun ratas ja uusi ketju syövät toisensa vielä nopeammin. Kirjoituksesta päätellen sinulla ei kyseistä autoa enää ole joten varmaankin jo se ja sama.
    Tässähän ongelma oli että autoliike oli maksajana suurimmaksi osaksi,tämän takia jouduin sen sinne viemään jotta he mittaavat venymän yms.

    Merkkari ei enempää ”suostunut” tekemään koska heidän mukaansa se oli ehjä vaikka kahisi kohtalaisen reippaasti.
    Last edited by arben; 24-01-2018, 10:31.

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Pitää kyllä,itselle näin tehtiin merkkarilla.

    Venymää ei ollut enää kuulemma mutta tämän jälkeen jakopää vasta kahisikin.

    Hintaa muistaakseni ~1300€

    Mutta ikinä ei oikein ole tullut vastaan että kumpia useammin venyy,ylä vai alaketju..
    Harmittaa vähän lukea että olet maksanut (?) 1300€ jakopäärempasta jossa vaihdettu vain yläketju ja sen jälkeen kahinaa vasta löytyikin? Ääni tulee todennäköisesti korkeapainepumpun rattaalta joka olisi pitänyt vaihtaa kuten kaikki muutkin osat jakopäähän jotta siinä olisi ollut jotain mieltä. Tuohon hintaan kun olisi laittanut 200-300€ lisää niin joku olisi tehnyt tuon täydellisenä, tosin ilman mitään "virallisia" merkintöjä huoltokirjaan. On tietysti totta että isommilla markkinoilla merkkiliikkeen todistus jakopään rempasta auttaa kovasti, mutta tuollaiselle yläketjun vaihdolle ei voi laskea oikein mitään lisäarvoa keston suhteen. Ehkäpä jopa päinvastoin, eritahtiin kuluneet vanha kp-pumpun ratas ja uusi ketju syövät toisensa vielä nopeammin. Kirjoituksesta päätellen sinulla ei kyseistä autoa enää ole joten varmaankin jo se ja sama.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Palosella View Post
    Mites kun naapuri kertoi tossa, että kampiakselin ratas on noissa yhtä puuta kampuran kanssa, eli kampurakin täytyisi vaihtaa samalla?
    Mitä nyt aihetta viimeaikoina opiskellut niin näissä viimeisimmissä C-versioissa on kampuran ratas ok eikä sitä tarvitse vaihtaa. Aiemmissa A, B? -version koneissa kampura tosiaan pitäisi vaihtaa joten niissä homma on astetta haastavampi, ja tuplasti kalliimpi.

    Leave a comment:


  • Palosella
    replied
    Mites kun naapuri kertoi tossa, että kampiakselin ratas on noissa yhtä puuta kampuran kanssa, eli kampurakin täytyisi vaihtaa samalla?

    Samalla naapurilla muuten oli kestotesti menossa e91 320d kanssa. N47D20C kone siinä niin 390tkm kohdilla katkesi jompi kumpi ketju Sitä ennen konetta ei avattu.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎