Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Olen miettinyt käyttöautoksi mahdollisesti tuollaista N47D20 -pommilla varustettua autoa. Ilmeisesti jakopääongelmat menevät tehtaan piikkiin jos huollot on tehty ajallaan, huoltokirja kunnossa jne joka pienentää riskiä, että joutuu itse mahdollisissa ongelmatapauksissa maksumieheksi?
-
-
Tuskimpa vielä noilla kilsoilla mitään hälyyttävää. Kyllä noilla useimmiten päästään 150tkm-200tkm yhdellä setillä. En usko, että on tuon remontinkaan jälkeen välttämättä vielä ikuinen jos ei ole saaneet kerta 2013-malliinkaan vielä kuntoon, eli ongelma on ollut siihenkin mennessä jo 6-vuotta päällä vaikka muutoksia on tehtykin sillä välillä. Harmi nämä ketjuhässäkät kyllä, hyvä käyttöauton kone kun muuten kyseessä.
Onneksi nämä nyt ei ihan niin usein hajoile kuin VW-groupin pienet Tsi-koneet.
Leave a comment:
-
-
Mun mielestä ihan turhan hyväuskoista luulla, että uudet olisi jotenkin parempia tämän jakopään osalta, vaikka joku autoliikkeessä tai netissä niin sanoisikin. Jos jonkun liikkeen tai valmistajan edustajalta asiaa kysyy, niin totta kai ne sanoo, että uudet on parempia, eikä ole enää mitään ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tiik View PostTänään kävin omalla pirssillä (2013 120d, 52 tkm) pyörähtämässä Airportin Autokeskuksella ja tuomio oli, että koko jakopää uusiksi BMW:n piikkiin.
Eli samaa paskaa nämä uudemmatkin ovat.
Leave a comment:
-
-
Vinkki auton etsimiseen/valitsemiseen
Biltema.fi sivustoa voi käyttää apuna.
Vaikkei putiikki sinällään kiinnostaisi, niin sinnehän voi laittaa myös jonkun toisen omistaman auton rekisterinumeron.
Esimerkiksi. nettiautossa myynnissä olevista autoistakin voi saada VIN-koodin ja moottorikoodin tietoonsa ilman, että käy vielä edes katsomassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zorb View PostSyksyllä ainakin oli kamppanja päällä, jossa omaan -07 e61 520d vaihdettiin kaikki jakopään osat tehtaan piikkiin 180tkm ajettuna.
Vein tarkastukseen Autokeskus Airportille, kun kuulin kamppanjasta vaikkei mitään oireilua ollut. Mittalaite näytti että kaikki jakopään osat vaihtoon. Kiristin tuossa vaihdetaan kuulemma aina uudempaan versioon tarkistuksen yhteydessä vaikkei ketjujen uusimiselle olekaan tarvetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pikkupussi View PostHei tiedustelisin viisaammilta tuosta jakopääongelmasta. Oma autoni on 118d vm 08 ja tässä myös ilmeisesti ongelmallinen kone. onko muita oireita kuin että jakohihna pitää ääntä? ja onko mahdollisesti jotain korjauskamppanjaa menossa?
Nyt huoltoon viedessä oli kone vuotanut öljyä ilmeisesti öljynsuodattimen kohdalta. itse en ole huomannut mitään erikoisia ääniä koneesta ja kaikki toimii hyvin eikä mitään vikavaloja pala. Olisi varmaan hyvä idea käydä tarkastuttamassa auto maahantuojalla jakopäänsuhteen että ei pamahda sitten käsiin ja ajettu nyt 84tuhatta km
Vein tarkastukseen Autokeskus Airportille, kun kuulin kamppanjasta vaikkei mitään oireilua ollut. Mittalaite näytti että kaikki jakopään osat vaihtoon. Kiristin tuossa vaihdetaan kuulemma aina uudempaan versioon tarkistuksen yhteydessä vaikkei ketjujen uusimiselle olekaan tarvetta.Last edited by zorb; 12-01-2016, 11:34.
Leave a comment:
-
-
118d vm08
Hei tiedustelisin viisaammilta tuosta jakopääongelmasta. Oma autoni on 118d vm 08 ja tässä myös ilmeisesti ongelmallinen kone. onko muita oireita kuin että jakopää pitää ääntä? ja onko mahdollisesti jotain korjauskamppanjaa menossa?
Nyt huoltoon viedessä oli kone vuotanut öljyä ilmeisesti öljynsuodattimen kohdalta. itse en ole huomannut mitään erikoisia ääniä koneesta ja kaikki toimii hyvin eikä mitään vikavaloja pala. Olisi varmaan hyvä idea käydä tarkastuttamassa auto maahantuojalla jakopäänsuhteen että ei pamahda sitten käsiin ja ajettu nyt 84tuhatta kmLast edited by Pikkupussi; 12-01-2016, 12:26.
Leave a comment:
-
-
Laita tännekin saman kommentin n47d20 koneesta
Että semmoista..
Auto e60 lci 2008 520d, n47d20
Ajettu 200tkm
Alkoi huonosti käynnistymään ja savuttamaan kylmänä, luulin että hehkut ei toimi mutta niissä ei ollut mitään vikaa. Hehkuen ohjaus toimi kans moitteetta.
Alkoi ruiskia jähynestettä korkista pihalle, vaihdoin korkin. Väheni nesteen kuluminen mutta ei loppunut.
Pongasin ketjukamppiksen ja vein auton tarkistukselle Oulun wetterille. Toiveissa oli että ketju olisi jotenkin aiheuttanut huonosti käynnistymisongelmat, mutta ei.
Ohivuotomittauksessa ei suurta eroa ollut sylintereiden välillä, joten vian selvitykseksi täytyi repiä kansi pois..
Sieltähän se paljastui, ykkös ja kakkos sylinterin välinen putken seinämä oli halki. (Hiushalkeama) alakerta vaihtoon..
Näitä vikoja wetterin mukaan on noin kaksi vuodessa, ihan auton mallista riippumatta. 1, 3 ja 5 sarjan malleissa, joissa on sama tuhnu moottori.
Nyt kysynkin, olisiko jollain ylimääräistä konetta tai hyviä vinkkejä mistä lähteä konetta etsimään..
Kiitos jo etukäteen..
Leave a comment:
-
-
Itselläkään ei vielä kuulunut mitään sivuääniä, mutta ketjut oli vaihtokunnossa, ajettu ~180tkm. Voihan sieltä wetteriltä kysäistä jos mittaisivat sen yläketjun, vissiin kiristimen reiästä mittaavat. Tuskin kovin kallis operaatio.
Leave a comment:
-
-
Tuli ostettua pitkästä aikaa taas bemari ja juurikin 520d N47 moottorilla.Auton tuotantopäivämäärä on 24.7.2008. Tiesin että näissä on jakopääongelmia esiintynyt ja moottori tulikin kuunneltua tarkemmalla korvalla. Mitään asiaankuulumattomia ääniä en havainnut. Ajettu on nyt 190tkm.
Kysäsin kuitenkin wetteriltä kuuluuko mun pirssi tähän jakopääkamppikseen mutta vastaus oli että ei kuulu.
Leave a comment:
-
-
Nostetaas, tuli tänään haettua E83 n47d20a koneella liikkeestä. Olin lukenut tästä jakopääjumpasta ja takaisinkutsusta jo ennakkoon, soitto Konalan autokeskukseen ja viikon päästä tarkastukseen ja huoltoon. Sanoi että ainakin kiristin vaihdetaan ja mahdollisesti ketju(t)kin. Eli jonkunlainen kampanja siellä päällä on.
Auto on otettu käyttöön 01/2008 ja 193tkm ajettu suomiauto. Minkäänlaista ylimääräistä ääntä tuosta ei kyllä kuule paljaalla korvalla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: